Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvina

Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Bericht door Elvina » do 10 jun 2010, 09:41

Ik heb ook snel last van m'n buik, vooral als ik gestressd ben :P

Leuke filmpjes Marleen! Vind Benthe zoo gaaf!

Dus je gaat lekker shoppen Kristel :D Leuk!! Zou wel willen een buitenrit, maar wij hebben niet zo'n mooie omgeving als bij jou en op straat gaat ze ook aan de kletter :P

Snap wel dat je blij bent hoor met Brass, soms ben je met kleine verbeteringen al heel gelukkig! :D

Tja Beauty is zo veranderlijk als het weer, ze is elke dag anders! Maar Imke Schellekens Bartels zei afgelopen zaterdag tijdens een clinic dat dat wel de paarden zijn waar je het meeste van leert! :P ;)
Heb vanavond groepsles, dan is ze sowieso al druk en gaat ze ook vaak heeel hard :P Denk dat ik even een bachbloesempje ga sprayen ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 10 jun 2010, 10:49

@Marleen: wat leuk om weer eens op een boogje te kijken, trouwens is Benthe gefokt in Zuid Limburg? Ik ken namelijk een merrie die Utah heet en die staat in Cadier en Keer

@Anouska: vervelend dat je anders moet gaan eten, maar het is voor een goed doel

@Sterre: ik snap dat je er ff helemaal doorheen zit, gelukkig is daar Bailey die je er doorheen helpt :D

@Tessa: Is Beauty toevallig niet hengstig? Ik had namelijk vandaag ook een niet te rijden hengstige merrie onder me kont _-:(

@kristel: veel plezier met viv

@Annalynn: wat goed joh van Brass dat ze zo braaf was +:)+

ik heb vanmorgen samen met Samantha gereden, zij op Exel en ik op Vera. Nou waren we wat laat en zij moest haar dochter weer op tijd van school halen, dus naar het park zouden we niet redden. Ok stukje verderop is een groot grasveld, gaan we eens wat dressuurwerk met ze doen. Daar was Vera het niet mee eens en was totaal niet te rijden, ben al die tijd alleen maar bezig geweest met haar bij me te houden -:(- En Samantha was zo lekker met Exel bezig, geen dressuur, maar die waren western aan het rijden, Exel vond het zo gaaf. Je zag dat hij echt aan het genieten was, lekker een beetje slalommen en dan zag ik die achterbenen er super goed onder gezet worden. Hij had na afloop zelfs schuim tussen z'n billen :D
En Vera? Die was alleen maar bezig met terug gaan naar de wei, echt de stoom kwam uit me oren. Ik dacht ik ga figuren met haar rijden, nou forget it, zo zette ik een volte in en kwamen we nou zo uit dat de volte omgebogen kon worden tot ritje naar de wei dan liep ze finaal door me benen heen, er was echt niets mee te beginnen. Bij de wei kwam ik erachter wat er aan de hand was, madam is zo hengstig als de pest. Heb ik nog nooit wat van gemerkt met rijden ofzo, maar nu was er geen doorkomen aan bij haar }-)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anouska

Bericht door Anouska » do 10 jun 2010, 12:26

Ik voel me zo beroerd, BAH, ik haat de griep! Gisteravond stal gebeld en gevraagd of ze Bjørn wilde mesten. Ik mis hem enorm dus ga zo zelf maar proberen te mesten. Dat was het voordeel toen ik hem aan huis had staan, ff heen en weer lopen. En ff paar foto's maken op z'n nieuwe stekkie. Maak ik ook ff foto van zadeldekje ;).
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 10 jun 2010, 15:11

Hahaa wat grappig dat dat in die ijzers staat en wat fijn dat het goed ging!

Viv is hier de hele dag geweest en het was leuk! Eerst naar de Epplejeck..ik heb bruine BR peesbeschermers gekocht omdat we toch wel veel aan het springen zijn..maatje paard en 't kan net dicht en qua lengte kan het ook net..maat cob of pony krijg ik niet dicht..te dikke poten! Liksteen vergeten haha.. Daarna in Zwolle een broodje gegeten op het terras..lekker en gezellig en toen naar Beerke geweest. Ik was m'n chaps vergeten..zo dom! Te druk met kletsen denk ik hihi..

Viv heeft de fenders die bij mijn Barefoot zadel horen aan het zadel gemaakt dus ik word al steeds meer western! Had die dingen nog liggen en wilde ze eerst verkopen maar denk dat ik ze toch maar zelf houd want wat reed dat lekker zeg! Stond ook best gaaf hihi..geloof dat ik echt helemaal 'om' ga nu!

Draven en galopperen ging best goed..hij was wat nukkig omdat de schuifdeuren open stonden en hij dus alleen maar wilde loeren naar buiten..heerlijk scheef lopen en afgeleid zijn haha.. Ook nog gesprongen met die fenders en ging super! Viv heeft ook op Beer gereden en die kon zoooo veel verschil merken met afgelopen november (toen liep Beer nog als een dronken peerd). Lekker getrut met Beer en Viv was er niet van af te krijgen haha! Daarna nog even geknipt en veel gekletst en toen nog even in de wei bij de andere paarden gehangen..heerlijk!

Vrijdag ga ik naar haar toe met Beer..zin in!
Keandra

Bericht door Keandra » do 10 jun 2010, 15:31

hehe
dus dat ging wel goed

hier is alles ok met de paarden
de stalbaas vind Githa wat 'vet', hij is gewoon van sportpaarden en zo, en ja dat is die van ons niet he
dus hij vind het beeld van Githa een beetje te
er mag mss een paar kilo af, maar ga het nu niet doen hoor, toont ze mss mooi vol op de keuring, want vorig jaar kregen de bemerking dat ze mager was
en dik, ze wordt 4 keer in de week gereden, en dat zijn geen stap/draf lesjes, maar eerder conditietraining met veel galop in enzo
tja
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 10 jun 2010, 15:49

Beer en ik vanmiddag! Hij is een galante heer en draagt mijn zweepje!
Afbeelding

En met zijn fenders...staat toch super stoer!? Ook nog nieuwe peesbeschermers..past net!
Afbeelding
Anouska

Bericht door Anouska » do 10 jun 2010, 17:30

Gaaf dat je naar Viv gaat Kristel! Die foto's zijn leuk.

Het is natuurlijk ook een heel verschil tussen de sportpaarden en bijvoorbeeld fjorden. Fjorden zijn compleet anders van bouw. Op mijn oude stal vonden ze Bjørn te dik, op de nieuwe stal vinden ze van niet. Ik ook niet trouwens. Zal dus wel meevallen Sofie.

Hier ff een paar pics die ik nog beloofd heb.

De matten
Afbeelding

Staalkabel in de mat
Afbeelding

In de trailer
Afbeelding

In de wei
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn gespleten persoonlijkheid :P
Afbeelding

Afbeelding

Én mijn nieuwe zadeldekje
Afbeelding
toepasselijk of niet?

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 10 jun 2010, 17:39

dat klinkt als een gezellige dag Kristel

mooi dekje Anouska +:)+
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 10 jun 2010, 17:55

Haha dat dekje past wel goed bij Bjørn, of niet! ;) En wat zijn die matten huge man! NIet te tillen lijkt me! En die gespleten persoonlijkheid hahahaaa! Merk je ook verschil in Bjørns gedrag nu hij op een andere stal staat?
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 10 jun 2010, 18:06

HAHA gespleten persoonlijkheid, wat supergeinig! Wat apart joh dat hij 2 aalstrepen heeft! Echt grappig.
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Keandra

Bericht door Keandra » do 10 jun 2010, 18:31

wel dat is het hem juist, de stalbaas snapt het ook dat dat het 'probleem' is
de DA zegt ook wel (met zijn oog altijd op knotjespaarden) dat ze voor de sportruiter iets te zwaar is nu, maar voor ons nut vind hij haar er super voorkomen
vind niet dat ze er dik voorkomt op deze foto:
Afbeelding
of op deze
Afbeelding

wetende dat we een andere singel zullen moeten laten maken (veel kortere dan de 55cm westernsingel die we nu hebben, zal een 35cm worden vrees ik) zal ze wel niet zo uitermate dik zijn he

he wel tof 2 aalstrepen
nog nooit gezien
Anouska

Bericht door Anouska » do 10 jun 2010, 19:42

Vondt dat dekje zo toepasselijk, die móést ik hebben :P. Tot nu toe is hij braver op deze stal als op de vorige. Maar hij staat er pas 2 weken zeg maar. Is iig 1x goed recht gezet en niks meer mee te doen hier. Hij heeft altijd al een gespleten aalstreep gehad, dit zit bij de lendenen. Stukje verderop richting staart, zit géén aalstreep. Vondt het wel grappig om er een foto van te maken.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 10 jun 2010, 19:51

Sofie, ik vind Githa ook echt niet te vet hoor! Hoeft niet dikker maar ze is ook niet tonnetje-rond.

Anouska, fijn dat ie tot nu toe braaf is..nieuwe ronde, nieuwe kansen! ;) Beer heeft ook een stukje zonder aalstreep..net onder het zadel..alsof het er af is gesleten haha! Zat net al wat te kijken op MP naar 2de hands westernzadels..hihi..zaterdagochtend, voor mijn les, ga ik naar een mega western evenement hier in de buurt..3 dagen wedstrijden en shows..ben benieuwd hoe ik daar nu tegen aan kijk, nu ik me er wat meer in aan het verdiepen ben.. Heb echt zo'n zin in de les zaterdag..

Morgen werken..geen zin..
Bailey

Bericht door Bailey » do 10 jun 2010, 20:25

Ik vind Githa ook niet te dik hoor Sofie. Dikker hoeft ook niet, maar je kunt fjorden gewoon echt niet vergelijken met 'sportpaarden'.

Haha, de gespleten persoonlijkheid van Bjorn, wat grappig! Die stalmatten zijn echt huge zeg.

Met fenders ziet er goed uit Kristel. Ben zo benieuwd hoe je het vindt!
Als je echt op zoek wilt gaan naar een westernzadel en je kunt wat tips gebruiken moet je het vooral laten weten!

Ik heb vandaag toch zo lekker gereden met Bailey, echt super. Ik had verwacht dat hij stijf zou zijn na een tijdje niet rijden, maar dat viel harstikke mee! Hij heeft zo lekker gelopen, knap peerd :)
Ook nog zonder hoofdstel gereden, hij vind dat prachtig en dat gaat inmiddels zo goed! Stalgenootje stond te kijken en het duurde echt 10 minuten voordat ze zag dat hij geen hoofdstel omhad, gewoon omdat hij het zonder hoofdstel net zo netjes doet als met :D
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 10 jun 2010, 20:46

Sterre: Lekekr gereden dus, dat maakt het leven weer wat dragelijker toch!?

Kristel: Heeft het leuk gehad met Viv dus, leuk man! Hoe ga je Beer meenemen naar haar toe dan? Of zit ze in Nijverdal met Andy en Cadiz?

Anouska: Griep is ook stom! Mooie foto's van Bj-o met streepje- rn!

Sofie: Ik kan van deze foto's niet uitmaken of Githa dik is of niet, maar volgens mij valt het wel mee.

Brass haar RA ijzer zit nu vast, gaf nog wel weer strijd maar wat minder. Ze trok nog wel hard maar sloeg niet meer. Beet wel hard in mijn hand toen ik haar brokjes voerde. Smid had gewoon een blauwe plek van dinsdag, schaam, en gebruikte nu een kunststof hamer, dat scheelde ook wel iets. Hopelijk kan ik nog 8 weken oefenen voor het weer nodig is...

Daarna kwam de osteopaat en Brass is weer los gemaakt, ze was op links wat strakker, wat wel klopt want ze heeft echt de neiging links gesteld te lopen.
Ze vond Brass erg braaf en toen we weg liepen zei ze dat Brass wel heel erg op mij gericht is, wat wel klopt maar is toch wel bijzonder om te horen.
Ilonk werd even gecheckt maar mijn 22 jarige poownie die nog nooit door wie dan ook is behandeld was helemaal goed! Er was één wervel die even een 'duwtje' kreeg maar verder was ze onder de indruk van hoe goed Ilonk is. Hihi.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 10 jun 2010, 20:49

oh dat is zooo heerlijk he Sterre!! Dat is het ultieme gevoel van vrijheid!
Op dat filmpje ook, dat praatfilmpje. Ik op een gegeven moment teugels los en alleen sturen met mijn benen. Werkt zooooo goed! :D
Ik ben benieuwd of je het western rijden wat vind, Kristel! Wij verwachten uitgebreid verslag uiteraard! (Denk dat we daar trouwens ook niet omheen kunnen, jou zo langzamerhand een beetje kennende ;) )

Hoe ga je trouwens naar Viv? Komt ze je halen? Blijf je één dagje?
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 10 jun 2010, 20:53

Ik word gereden..jaja haha! Viv komt me halen met hun bus en trailer en brengt me ook weer naar huis..heerlijk! vrijdag t/m zondag als het goed is en anders zaterdag ochtend heeeeel vroeg..vet lief! Wat lekker dat de osteo langs is geweest..wil ik van 't zomer ook nog een keer doen..ben ff aan 't kijken of iemand van stal ook wil..scheelt weer in de kosten.. ;)

Sterre, bedankt! Ga ik vast wel doen haha.. Ik heb natuurlijk aan mijn instructrice ook een hele goeie..die heeft bij haar op stal mensen die een western winkeltje runnen geloof ik.. en morgen ga ik naar Marienheem (met Viv natuurlijk). Daar zijn western wedstrijden en shows enzo..3 dagen lang! Lekker loeren en inspiratie op doen..maar eerst werken, bleh! Wat gaaf dat je zonder hoofdstel hebt gereden! Ik wil nu ook een western hoofdstel! ;) Met dit zadel kan ik eerst wel uit de voeten..nou jaaaa, ik ga er gewoon al van uit dat het wat voor ons is..laat ik maar even wat gas terug nemen met mijn enthousiasme en zaterdag even afwachten!
Laatst gewijzigd door kristelhans op do 10 jun 2010, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 10 jun 2010, 20:54

Blijft Viv bij je logeren? En helemaal naar haar en weer terug om te rijden, tjonge wat een end!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 10 jun 2010, 20:56

Neee ze zijn in Nijverdal! Beer en ik gaan op ponykamp daar haha..we gaan de Holterberg route rijden met meters en toeters en bellen..die ga ik 25 september in de kennismakingsklasse rijden als debuut!
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 10 jun 2010, 20:59

Kijk nu snap ik ut!
Ik dacht al helemaal naar het westen terwijl er zoveel moois te rijden is in het oosten. Klopt mijn wereld ook weer :D
Plaats reactie