B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bodan

Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Bericht door Bodan » do 04 feb 2010, 19:18

ahh paradijs voor je paardjes ja!! altijd buiten vlakbij een bos. 8)
ik woon zelf in een wijk naast de stad groningen. aan de verkeerde kant als je een paard hebt hihi :=
maar ik heb vanavond iemand gebeld en die heeft weide voor in de zomer maar dan zit ik nog met de winter.
Maar hier staan heel veel vrienden van mij dus lekker gezellig :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 04 feb 2010, 19:25

Hee waar is dat dan? Mijn broertje en zijn vriendin wonen in Engelbert..daar is ook een manege/stal..sta je daar ergens?
Bodan

Bericht door Bodan » vr 05 feb 2010, 08:03

Daar woon ik redelijk in de buurt 6 km is het maar.
Nee ik sta daar niet met bodan hij staat in Essen (haren) ik heb wel een tijdje op ruischerbrug gestaan dat is ligt bijna naast engelbert.
Is er in Engelbert ook een stal dan? Vertel vertel ben wel nieuwschierig.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 05 feb 2010, 09:03

Ik vraag me af wat de goede kant van de stad dan is. Mijn zoon zit er op school, maar ik vindt het er veel te druk en te vol allemaal. Wel lekker dat je plek hebt voor de zomer, alleen die winter is zo.n nadeel dan he. is er nergens weidegang te vinden dan voor Bodan?

Maar nu is het voor ons ook niet ideaal, want de paarden staan zowat op een ijsbaan...allemaal ijs...
voor ons is het een half uur rijden naar school toe. en dan gaan wij altijd buiten de spits.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 05 feb 2010, 09:09

In Engelbert (of Middelbert), ergens daar in de buurt iig zit een manege/stal achtig iets waar ze ook aan Natural Horsemanship doen..voor zover ik dat van mijn broertje kon begrijpen haha en hij heeft niet echt iets met paarden.. zal het nog eens vragen..zie hem morgenavond weer!
Bodan

Bericht door Bodan » vr 05 feb 2010, 19:47

ahh ja van die vrouw heb ik les in NH die ken ik wel! grappig. :))
De goede kant is richting Haren (verlengde hereweg).
Hier is heeulemaal niets ben toch bang dat ik afhankelijk van de auto moet blijven. :(
Misschien dat ik even ga informeren bij de Wobbesheerd waar Claudia ook met Caillyn mea (schrijf je dat zo?) staat.

Ctjes topic doet ons na met de inleiding! ze hebben ook foto's erin staan hihi :D
Esther

Bericht door Esther » vr 05 feb 2010, 21:49

Tot nu toe is het afscheid van Bente me wel het zwaarst gevallen, ook niet zo gek, die heb ik pas als 4 jarige verkocht i.p.v. als veulen..
Bente is een Anton x Jeskim braafste paard dat ik ook gezien heb!! Uiteraard laat ik foto's zien als het zo ver is..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » za 06 feb 2010, 08:49

ja helemaal begrijpelijk esther dat het zwaar valt! Ik zie er ook tegen op om het veulentje weer te verkopen. Maar waarschijnlijk koopt jan hem en dat is wel heel dichtbij vergeleken met duitsland.

Gister even proberen in de bak te rijden. Helaas lukte dit niet erg dus zouden ik en een ander meisje op het b-veld eens proberen. ( ik had dus geen martingaal om of b-protector) Nou daar ging mevrouw met 4 benen de lucht ik en heel hard proberen te lopen 8)7 het was dus echt verschrikkelijk |o Ik ben echt blij dat ik een martingaal heb van het zomer maar weer eens zonder proberen en kijken hoe ze dan is :D

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Brittlover

Bericht door Brittlover » za 06 feb 2010, 09:10

leuk dat je haar weer opzoekt, ze is vast veranderd.

gekke blossem hihi lastig maar ja voelt ze zich in elk geval nog wel goed.

Britt zit ook lekker in d'r vel, 'smorgens als ze de bak in gaat doet ze knettergek met de anderen. in de wei houd ze zich rustig. door de gladheid denk ik.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Bodan

Bericht door Bodan » za 06 feb 2010, 09:36

He Nienke kan je daar ook al niet rijden, hier is het ook een ramp.
gisteren wel geprobeerd en het lukte redelijk maar ideaal is het niet.
En dan hoor ik van Piet Paulusma dat het ook nog eventjes -7 gaat vriezen Jahoooor... 8)7
Heb je Blos een martinigaal om? Waarom en helpt het?
Bodan is ook erg moeilijk bij mij te houden buiten, zal dat helpen?

Ben wel benieuwtje naar jou kleine G-tjes! wel fotó's hier plaatsen hé :))
Elvina

Bericht door Elvina » za 06 feb 2010, 10:18

Beauty is ook megadruk als ik buiten wil wandelen :? Was gisteren in de buitenbak aan het wandelen en ze liep gewoon te stuiteren en ineens was alles eng.. Nou ja zeg |o

Beauty staat op een pensionstal waar ze alleen in de zomer in de wei komt. Maar dat is met alle stallen in de buurt hier zo omdat de gron hier gewoon niet goed is (kleigrond). Ik kan wel merken dat Beauty het onzettend naar haar zin heeft bij deze stal! Ze staat in een binnestal maar kan wel de andere paarden aanraken en zien. En ze gaa wel eens met haar fjordenvriendinnetje in de paddock :) Binnenbak en buitenbak met goede bodem (alleen tegen die sneeuw en extreme vorst kan ie ni tegen maar welke bodem nou wel..) Tja en ik woon im de hoek, dus kan er zo langs :D

Gister even bij Divoaza geweest. Had eigenlijk niks nodig maja toen was er uitverkoop :O Heel veel broeken gepast maar niks zat goed :P Uiteindelijk heb ik een dekje uit de opruiming gekocht := ahh ben verslaafd! :P ;)

Bijrijder heb ik nog niet gevonden, maar ben ook niet echt aan het zoeken. Denk dat ik er gewoon zelf maar even doorheen moet ;) onderdag met de les ging het alweer wat beter :)
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » za 06 feb 2010, 12:54

zal zo bijlezen, maar moet dit eerst eventjes kwijt..

BASCO HEEFT VOOR DE KAR GELOPEN!! *o/*
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 06 feb 2010, 12:54

Even snel een berichtje van de open dag op mijn werk..ik wil naar Beer!!!
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » za 06 feb 2010, 13:02

Basco komt het hele jaar buiten, zou hem niet graag op stal zien, hij vermaakt zich prima buiten.
Maar hij heeft ook wel op stal gestaan.

Gekke paarden allemaal, Basco is niet zo gek.. die is nu wel weer rustig, maar zou je er nu opstappen.. ja dan zou hij wel wat drukker zijn.. :P
Aan de hand heb je geen last van hem, hij sjokt lekker rustig achter je aan, altijd makkelijk zo'n paard.. :P
Bodan

Bericht door Bodan » za 06 feb 2010, 13:51

Elvina : balen ja dat jij ook al geen mogelijkheden hebt.
Waar ligt Asperen trouwens?
He leuk divoza! ja daar kom ik ook niet vandaan zonder iets te komen.
En wat voor dekje heb je gekocht?

Jee wat gaaf linda!! heeft hij dat vaker gedaan?
Was hij braaf? (vast wel :P)

Ga zo even naar Bodan ik hoop dat ik even kan rijden :)
Anouska

Bericht door Anouska » za 06 feb 2010, 16:40

Bjørn had straf gister, hihihi. De staleigenaar wilde hem buiten zetten, maar dat ging andersom. Dus meneer werd vastgezet aan de paal en moest leren wachten, in dit geval een half uur. Heb hem toen zelf mar buiten gezet, niks aan het handje. De etter.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » za 06 feb 2010, 17:19

hier is de bijrijdster/verzorgster geweest, Hannah

een klein meisje kwam er, ok, wij naar stal
geen schrik, juist moet nog leren wat stemcommando's zijn :=

Leslie heeft haar in het begin gereden, zodat Githa haar geestigheid kwijt was want het was buiten te doen, de drukmakers waren aan het springen binnen en er ging nog iemand met een bal voor horseball naar binnen. Dus zijn wij maar buiten gebleven, de piste lag super, en we hadden ze voor ons alleen.
Eenmaal zottigheid eraf, Hannah erop gezet. dacht ze van ik rijd hier wel even simpel weg, niet dus :=
kind ging draven, en zag haar onderbenen naar achter gaan en bovenlichaam naar voor vallen (eerste reactie van mij: ik heb les te geven), wat doet Githa hier op? juist ja versnellen. Gaat ze naar galop, maar nog altijd met houding niet in orde, dus begon Githa even wat te bokken, niet van ik wil je eraf maar van 'zet je goed'. Dan zijn ze na enkele galoppassen terug naar stap gegaan en ben ik in lesgeef en corrigeer modus overgegaan B-) .
wat gezegd over houding en beenligging, stemhulpen, beenhulpen.
na een 15 minuten stappen hadden ze elkaar wat door, had Hannah door waarom we continu bijna 'Ho' zeiden en begon bij haar het kwartje te vallen als ik dat zeg reageert Githa. Zijn ze terug beginnen draven (kalme draf) op een cirkel en aan overgangen beginnen werken zodat Hannah aan haar houding direct wat kon doen.
toen dat goed ging kon er een kort galopje af. alles ok. Githa was in voor een hupsje ook, dus klein steiltje van 50 gemaakt en haar over laten gaan. (Dan weet ik direct in 1 uur wat ze kan en aan wat we direct moeten werken om er een degelijke ruiter uit te halen)
dus na 45 minuten ging alles super eigenlijk gezien hoe alles ging.
maar dan :o
Hannah kwam op de lange lijn (100m) afgegalopeerd naar de stallen toe, waar ik juist uit kwam met het uitrijdeken, en zag dat ze te laat was beginnen hulpen te geven voor het afwenden. Nu denk je daar staat een omheining, ja daar staat een omheining maar niet uit palen en balken, maar uit struiken en takken (zoals crosshindernis) zo'n 90cm hoog. Springt Githa daar toch wel niet over zeker 8)7 . Hannah niet op voorbereid (hadden nooit gedacht dat madame dat ging doen) en die viel op de asfalt na de sprong (niet tijdens, is er met de schrik vanaf gekomen en had tok op) (de landing is op gras gemaakt btw niet op asfalt)
Leslie en ik lopen om Githa te pakken (hadden al gezien dat er niks was met Hannah), die was 50m verder gelopen en dan gestopt en liet haar toen braafjes vangen.

Hannah terug laten opstappen, en heeft haar dan nog zelf uitgestapt.

Morgen komt ze weer, helpen knippen. en dan gaan we werken aan stemhulpen en haar een join up laten doen zodat ze een beetje leert de baas te zijn over Githa. Ze heeft nog niet goed door welke uitdagingen haar nog gaan volgen maar ik zie een kleine stille doorzetter.

En Githa heeft vandaag (voor de stoute frats) nog iets anders geleerd: over de waterbak springen *o/*
nu kan ze bijna alle hindernissen die er op stal zijn (tot oktober vorig jaar durfde ze echt niet daar over te springen over zo'n waterbak kussen)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 06 feb 2010, 19:27

@ Linda: had ook niet anders van Basco verwacht dat ie zo weg zou lopen met de kar.
Die kent het allemaal nog wel van toen hij beleerd werdt.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Elvina

Bericht door Elvina » zo 07 feb 2010, 10:31

Asperen ligt in de punt van Gelderland/Zuid-Holland ;)

Gister was ik helemaal alleen op stal dus heb even lekker gereden. Met m'n nieuwe dekje :))
Slechte telefoonfoto's.. En bolle staat er niet heel charmant op haha!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag gaat een stalgenootje op haar rijden. Ben benieuwd! tot nu toe is ze bij alle mensen die ik erop liet rijden er heel hard vandoor gegaan :P Stoute fjord! ;)

Wat een verhaal van Githa! Lijkt me toch schrikken als ze ineens over de omheining springt!

Brave Basco voor de kar. Leuke foto's ook :)
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 07 feb 2010, 12:03

Jeetje stoute Githa! Maar wel meteen een goede test voor jullie en dat meisje ;).
Leuk dekje Tessa! is het grijs met met wit?

Ik heb al donderdag voor het laatst gereden...en gisteren Beer nog even snel geknuffeld na mijn wer..heb he o druk met die open dagen gehad..vandaag moet ik ook echt even nog heeeel veel doen dus weer niet rijden..nou ja, morgenavond maar weer! Beer loopt altijd als een trein na een paar dagen rust dus komt vast goed..donderdag weer les, zin in!
Plaats reactie