Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
leoensuzanne

Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Bericht door leoensuzanne » ma 09 jul 2012, 09:09

Arme Eran. Beterschap.

Ons E'tje mag naar huis. Alleen hebben we geen auto voor de trailer. Hopelijk morgen wel. Ik hoop maar zo, dat ze nu wel dragend is!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Elvis

Bericht door Elvis » ma 09 jul 2012, 16:27

Hopen dat het gelukt is Suzanne!!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » do 12 jul 2012, 20:49

Heb net les gehad met Edgard.
Hij liep heerlijk op het laatst! Bezig geweest met overgangen en halthouden en rechte lijnen! Ook de galop wordt steeds beter!
Elvis

Bericht door Elvis » ma 16 jul 2012, 10:57

Van de week wat tips gekregen van Daphne wat betreft het voorbrengen straks van Emy..Ben zo benieuwd :)) ... Als het weer wat beter word snel weer gaan oefenen..

Elvis heeft ze puberteit fase.. Grapjes die hij maakte toen hij jaarling was,doet hij nu weer,alleen zit je er nu op en loop je er niet naast.Buiten rijden alleen vind meneer niet leuk,dus alles is zogenaamd eng schiet ervandoor,draait om en wil naar huis...
Alleen ben ik het daar niet mee eens :D
Deze grapjes worden dan ook niet getolereerd... ~~}>

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » do 19 jul 2012, 16:06

Nancy en ik zagen de keuring alweer voorbij schieten |( Nancy zit voor 6 weken in het gips en ik heb nooit met een railer gereden dus durft dat niet echt aan..
Geloof dat me papa zich gaat opofferen dus kunnen we alsnog *o/*

vandaag weer buiten gereden met Elvis,iedere week moet hij nu verplicht ook een keer alleen,en moet zeggen hij was erg braaf,1 uitschieter op de weg maar meer niet.
Jeetje wat is het nat overal,land is echt een modderpoel.Snel omweiden..

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » vr 20 jul 2012, 10:44

ja het is nat overal, hier ook
ze hebben hun stuk weide bijna opgewreten, dan krijgen ze een nieuw (het is wel nog niet stukgelopen, het houdt hem heel goed)

Maar eerst vliegen ze een weekje op de paddock, jammer genoeg voor hen, maar we gaan morgen het hooi laten afrijden van 2 stukken zodat het kan drogen (ze geven vanaf morgen geen of amper nog regen). Als we het nu niet laten afrijden zal het er niet meer van komen vrees ik.
Als het hooi dan tegen donderdag avond binnen kan dan zijn we gelukkig en kan er zelfs een paardje komen overwinteren (mensen met een veulen die het in een merriekudde willen in België? hehe). Dus hierdoor kunnen ze niet op het verse gras, moeten ze het maar wat laten groeien. We geven dan wel een paar dagen hooi (even op dieet, ahum) en een klein stukje dat voor de eerste keer afgegraasd en ont-onkruid moet worden. Als het hooi dan binnen is hebben ze heel veel ruimte weer en veel gras om op te gaan.
We moeten wel hooien want raar maar waar ze krijgen het niet op, als we het ze zo laten verder opeten zijn ze volgend jaar nog bezig. Liever niet, de weide moet nog een beetje kunnen bekomen ook.

Verder hoop ik dat de piste zondag te berijden gaat zijn, heb ondertussen al 2 keer een les moeten afbellen wegens het slechte weer en wil nu wel weer les hebben. Jalenka staat redelijk hevig en wilt werken.

Verder is deze week de tandarts geweest. Hij wist te zeggen dat de tanden er heel goed voorkwamen en dat ze beide enkel haken hadden, dus die zijn weggehaald.
Elvis

Bericht door Elvis » di 24 jul 2012, 15:32

Zoals ik zelf al dacht,na natte weken komt meestal een drogere periode en die breekt nu aan,jeetje wat een warmte vandaag..
Lekker de paardjes allemaal gewassen en geknipt,dus ze staan er weer prima bij.

Gister met Elvis buiten "droog gement" Tuig op en een lekker stukje erachter gelopen,langs alle enge obstakels (voor hem) en terug langs de weg..Geen krimp gegeven zelfs niet toen we een paard tegen kwamen bij de manege verderop die Elvis behoorlijk eng vond en stond te stuiteren..
Oogkleppen doen blijkbaar goed hun werk.Zelfs niet opzij springen voor bootjes ofzo...
Ik ben trots :D ..Ben al aan het rondkijken voor een wagen..
Met Emy gaat het mennen zo lekker dat ik toch de kriebels voor Elvis ook krijg,wilde eerst wachten tot volgend jaar maar waarschijnlijk ga ik hem dit jaar toch al voor de wagen zetten..

Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » wo 25 jul 2012, 16:50

Heeeeeeerlijk weer weer!! *o/* *o/* EINDELIJK!!

Wat gaaf dat Elvis het zo goed doet!!
En mennen trekt mij ook wel, helaas zelf weinig tot geen ervaring mee.

Hier alles goed met Edgard!
We trainen na onze val weer op ons ´oude ´ niveau!
Het gaat erg goed!
We hebben ons opgegeven voor een onderlinge hier in de buurt op 9 september!
Hopelijk dan wel zonder een ambulance, want die wil ik niet weer tegenkomen hahah!

Trouwens, ik heb Edgard nu al 2 jaar in mijn bezit! wat vliegt de tijd!

Hoe is het verder met jullie E´tjes?
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 26 jul 2012, 09:00

Ik vind er niks aan aan dit weer :x Ik zit me de hele dag gek te zweten en te puffen kan niks met die paardjes doen veel te warm voor. Kan ze zelf ook niet douchen omdat ik met mn been in het gips zit nee geef mij maar gewoon een graadje of 20 veeeel beter!

Met Emy gaat het goed hoor, al zit ze wel een beetje onder de bulten van de dazen en andere steekbeesten :(
Verder hebben we afgelopen zondag een heerlijke rit gemaakt met de kar. Voor het eerst helemaal los en ze heeft het super gedaan +:)+ Helaas was het van de week veel te warm om wat met dr te doen. En was ze ook nog eens gestoken op dr wang die dus helemaal opgezet was. Rotbeesten... Maar gister was hij al een stuk dunner dus wie weet als het snel weer wat koeler word...

Verder staat ze lekker nog steeds een beetje te groeien in de breedte := in het weiland. En gaat ze aankomende 18 augustus voor het eerst naar de keuring spannend :D Ben wel heel benieuwd hoe dat gaat straks ben nog nooit op een keuring geweest met paard. En Emy heeft sinds ze bij mij is ook niet meer in de trailer gestaan wel in een vrachtwagen en daar liep ze super op dus heb goeie hoop ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 26 jul 2012, 09:09

Helaas, Evita wordt nog steeds geen mama |( . Vanmiddag mag ze weer terug.
Keandra

Bericht door Keandra » do 26 jul 2012, 10:28

oei wat jammer voor Evita

ik doe hier in dit weer ook niks met de paarden, is gewoon te warm. leslie gaat om 20u wel vaak wandelen met Githa, maar ik moet dan babysit zijn voor Dylan die dan al slaapt. _-:( Zit ik de hele dag alleen thuis, leuk hoor.
Verder heb ik zondag nog les gehad en nu zondag heb ik weer les met Jalenka. We gaan beetje bij beetje vooruit. met kleine stappen maar liever zo dan met veel problemen. Ze had zondag wel een moment dat ze absoluut niet naar rechts wou, dus moest heel hard begrenzen aan de buitenkant maar uiteindelijk heeft ze toch mooi gelopen wat ik wou. Ik blijf ook goede commentaar horen over de manier waarop ze loopt en het rijden opneemt dus ergens wel een goed teken.

Gisteren hebben we ze op een nieuw stukje weide gezet, na bijna 2 maand was het andere stukje opgewreten, eindelijk.
Nu gaan we even afwachten hoe ze het doen op het lange gras (ongeveer 1500m² hoog gras dat we evengoed hadden kunnen hooien, maar grond lag te nat). Anders moet ik nog om draad om ze dit stuk terug onder strookbegrazing te geven. Dit stuk is wel geen jong gras meer, is al eens goed afgegraasd geweest, dus ergens zou het geen probleem mogen geven. We wachten af he.
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 26 jul 2012, 12:13

Jammer Suzanne hopelijk is het deze keer wel raak!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » zo 29 jul 2012, 22:44

Suzanne, wat balen zeg.. Hopelijk is het de volgende keer raak, de natuur laat zich wat dat betreft niet dwingen he?
Hoe vaak is ze nu gedekt geworden?

Hier een primeur vandaag. De meeste Etjes worden al lang bereden, dus voor de meeste mss weinig nieuws.
Maar vandaag heb ik voor het eerst op Eskil gezeten.
Ik stap er (bewust) niet op voordat de paarden 4 zijn. De afgelopen periode vooral aan de hand bezig geweest, dat ze goed luisteren en grondwerk. Maar allemaal op een laag pitje sinds Minouk ingeslapen is en ik op mezelf ben gaan wonen.
Ik ben al vaker gaan hangen en alles stap voor stap gedaan. Dit weekend was mijn zus hier, zij heeft de jongen paarden bij ons thuis altijd zadelmak gemaakt en aan mij was het de taak ze door te rijden. Maar bij Eskil en Evian wil ik alles zelf gaan doen en zie hier:

Afbeelding

Hardstikke braaf :)
Morgen zadels passen en dan gaat het beginnen. Hopelijk volgt gauw de primeur van Evian.
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 30 jul 2012, 16:12

Goed joh van jou en Evian, ziet er naar uit dat hij niet erg onder de indruk was hihi

Vandaag Emy al weer 4 jaar hiep hiep hoera!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » ma 30 jul 2012, 20:30

wat leuk weer een brave E onder het zadel!

Hier ook alles top!
Vandaag besloot mijn instructrice om maar eens met balken aan het werk te gaan!
alles super gegaan en ook de balken op een volte gelegd en dan moest ik die stappen en draven.
de volte was kleiner dan een normale en ze had 4 balken neergelegd!

Later nog op een rechte lijn 4 balken en als afsluiter een gebroken lijn die ik in stap en draf moest nemen!

Erg lastig met het begrenzen enzovoort, maar erg gaaf! ga het zelf zeker meepakken in mijn trainingen!

Verder getraind met de galop!
Alle 2 de kanten heb ik het nu voor elkaar dat hij direct goed aanspringt. Nu aan het werk dat hij zijn gezicht op de achterhand gaat doen en dat ik wat meer stuur heb met de galop!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 30 jul 2012, 20:41

Wat goed Yvette!! Heb jij nou een handvatje aan je longeersingel gemaakt? Voor iets houvast? Hij is wel braaf zo he?

Evita wordt nu voor de 3e keer gedekt. Dit zal ws wel de laatste keer worden dit jaar. volgend jaar beginnen we maar weer op tijd.
En inderdaad, je kunt de natuur niet dwingen. Ze is er ws gewoon niet klaar voor.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 31 jul 2012, 17:35

Dat zijn nog eens pittige oefeningen, maar wel hele goede om de achterhand en de rug bespierd te krijgen.
Lees ik dat nu goed: dat hij zijn gezicht op de achterhand gaat doen, die uitspraak kende ik nog niet :D

Suzanne: heb geen extra handvat, gewoon mijn vinger eromheen geklemd, maar had er wel een riempje om kunnen doen. Dit is een longeersingel met veel ringen. Eskil is inderdaad heel braaf, fijn karakter heeft hij :)

Hopelijk is de laatste poging raak bij Evita, ik ga met je mee duimen.
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » di 31 jul 2012, 20:00

Yvette_Minouk schreef:Dat zijn nog eens pittige oefeningen, maar wel hele goede om de achterhand en de rug bespierd te krijgen.
Lees ik dat nu goed: dat hij zijn gezicht op de achterhand gaat doen, die uitspraak kende ik nog niet :D

Suzanne: heb geen extra handvat, gewoon mijn vinger eromheen geklemd, maar had er wel een riempje om kunnen doen. Dit is een longeersingel met veel ringen. Eskil is inderdaad heel braaf, fijn karakter heeft hij :)

Hopelijk is de laatste poging raak bij Evita, ik ga met je mee duimen.

Hahahahahahaha ik lees het terug en lig helemaal in een deuk.. zijn gezicht in zijn achterhand... 8)7 _/-o_

Uiteraard bedoel ik zijn gewicht op de achterhand!
Keandra

Bericht door Keandra » do 02 aug 2012, 19:57

hier zit ik weer op een roze wolk door Jalenka

Heb vandaag geen les gehad, maar het was goed weer en ik wou toch nog even gereden hebben.
Wou een stalgenoot haar man hun schuilstal even gaan maken. Dat is iemand waar je niks tegen kan zeggen want die weet niet dat paarden daar van kunnen schrikken (zeker onder de man dan).
Gewoon jalenka aan het werk gezet en uiteindelijk gaf ze er niet om, wel goed aan het kijken toen we er naast reden, maar op zich gaf ze er niks om. Githa en Swann, die op de weide stonden, waren er wel door aangedaan, waren continu aan het crossen.
Weer wat aan onze oefeningen gewerkt, slangenvolte in draf, lekker zonder veel druk kunnen rijden. Gebroken lijnen, cirkels, ...
Tegen het einde zei leslie dat het wel goed ging om eens een galopje te proberen.
Stoute schoenen aangedaan en geprobeerd.
1e poging, ging niet zo heel goed, ze zat in een mengeling galop en draf
2e poging, gelukt, 3 galopsprongen hebben we gedaan
de eerste steen voor galop is gelegd *o/*

Heb direct gestopt en haar een dikke knuffel gegeven (beest wist niet waaraan of waaraf, stond me met een gezicht aan te kijken 8)7 )
daarna hebben we uitgestapt. Een vriendin wou dan nog even op Jalenka, wou Jalenka met haar toch wel niet vooruit zeker. Ze wou enkel mij volgen. := Wou ze nog eens draven, mocht ik voor lopen en Jalenka dan achter mij. Moet geen mooi zicht geweest zijn.
Ergens wel leuk dat Jalenka voor mij wel zonder problemen wil werken en voor iemand anders niet. :D

volgende week vrijdag en zaterdag heb ik terug les, hoop van tegen dan nog al een paar keer gereden te hebben
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 02 aug 2012, 20:38

Oh Yvette, ik duim nog steeds mee. Maar als het het nu niet wordt, houd het denk ik dit jaar op. volgend jaar beginnen we maar weer...
Gesloten