Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!
Re: Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!
Ferro moet zich nu weer alleen met zijn kleine halfbroertje gaan vermaken. De logé is vandaag vertrokken naar huis.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Roos en ik hebben dat al langer, dat we overeenkomsten in Ekdal en Fatoush zien.Bella schreef:Die laatste foto zie ik ineens ook gelijkenis met EkdalDie ogen. Hoe groot is Marga ook alweer? Wel prachtige vergelijkingsfoto
Marga is 1.43
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ivonne: Heelveel sterkte
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Dat vraagt om een foto van Fenna met haar nieuwe halster
Finnea heeft sinds een maandje ook maat cob. Heb een luxe halster die iets kleiner valt (waar ze de neusriem al van heeft beschadigd met haar idiote jeukbuien
) en nog twee van de toilletteerkeuringen van vorig jaar, die nu eindelijk ook normaal beginnen te zitten om haar neus heen
Is toch handig om een extra halster te hebben, zeker omdat ze zich soms zo smerig kan maken 
Wat een prachtige kop heeft Fatoush toch
en jeetje wat is hij groot!!
Heel veel succes en sterkte morgen. Hoop dat de hoefsmid iets kan betekenen
Finnea was weer lekker stout vandaag. Het begint bijna gewoon te worden geloof ik, ze zal wel in d'r puberperiode zitten. Gister was ik niet geweest omdat ik ziek was, dus die extra beweging zal ze wel gemist hebben... Ik stond vandaag nog niet eens met haar in de bak of de show begon al. Er stond nog een meisje met een haflinger in die haar spullen bij elkaar moest zoeken, dus Finnea kon niet los. Was ze het niet mee eens, ze had het liefst gelijk willen spelen en rennen geloof ik. Dus eerst 5 minuten rodeo aan het touw. Lang leve de hengstenketting
Ik moest even flink optreden, maar uiteindelijk kon ik haar best makkelijk houden. Gelukkig maar, aangezien ik me nog vrij slapjes voelde. Eenmaal los ging ze als een dolle door de bak heen. Toen het tijd was om weer naar stal te gaan, was ze ineens de rust zelve. Bijzonder paard heb ik geloof ik 

Wat een prachtige kop heeft Fatoush toch

Heel veel succes en sterkte morgen. Hoop dat de hoefsmid iets kan betekenen

Finnea was weer lekker stout vandaag. Het begint bijna gewoon te worden geloof ik, ze zal wel in d'r puberperiode zitten. Gister was ik niet geweest omdat ik ziek was, dus die extra beweging zal ze wel gemist hebben... Ik stond vandaag nog niet eens met haar in de bak of de show begon al. Er stond nog een meisje met een haflinger in die haar spullen bij elkaar moest zoeken, dus Finnea kon niet los. Was ze het niet mee eens, ze had het liefst gelijk willen spelen en rennen geloof ik. Dus eerst 5 minuten rodeo aan het touw. Lang leve de hengstenketting

Sterkte morgen Ivonne. Ik hoop dat het iets oplevert! Wat staat Fatoush daar heerlijk naast mams; leuke foto! Idd heel verschil in kleur.
Hier weer wat plaatjes van Freyr en Floranth. Woensdag is de hoefsmid geweest. Bij Floranth moest de praam er wel op, want die was niet te houden en letterlijk schijtbenauwd. Gelukkig ging het bij Freyr beter, al vond hij het ook wel spannend.
Freyr (jammer dat de staart er niet helemaal op staat)

Nog es Freyr

Floranth geniet van het weinige gras dat hij sinds lange tijd weer kan eten

Hier weer wat plaatjes van Freyr en Floranth. Woensdag is de hoefsmid geweest. Bij Floranth moest de praam er wel op, want die was niet te houden en letterlijk schijtbenauwd. Gelukkig ging het bij Freyr beter, al vond hij het ook wel spannend.
Freyr (jammer dat de staart er niet helemaal op staat)

Nog es Freyr

Floranth geniet van het weinige gras dat hij sinds lange tijd weer kan eten

Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
wat een ondegende Floranth, sommige paarden vinden het eerst doodeng om op 3 benen te staan. Baranna dacht als veulen ook dat dat niet kon, nu is ze braaf.
Freyr en Floranth zien er goed uit!
Finnea is me er eentje zeg, geloof toch dat Fatoush rustiger is
, maar die staat ook hele dagen buiten, dat scheelt wel.
Vanmorgen was JW met Marga's hoeven aan het bijveilen (gisteravond in het donker ging het wat lastig, dus vandaag met daglicht even afgemaakt) Fatoush en Baranna hebben alles goed bestudeerd, stonden er bovenop. JW heeft zijn hoefsmidspullen in een plastic zak, die lag naast ons.Het was maar even of Fatoush ging er met de plastic zak vandoor....gevaarlijk dus gauw afgepakt. Toen heb ik er een soort schriktraining van gemaakt, met de plastic zak, al ritselend over zijn lichaam, of ik hem aan het borstelen was....boeide hem niet echt. Wat een verschil met vorig jaar, toen Finnea hier was. Die was véél makkelijker met zulke dingen. Kan ook pas sinds kort zonder reactie een jas over Fatoush zijn rug gooien, dat vond hij eerst ook doodeng
Freyr en Floranth zien er goed uit!
Finnea is me er eentje zeg, geloof toch dat Fatoush rustiger is

Vanmorgen was JW met Marga's hoeven aan het bijveilen (gisteravond in het donker ging het wat lastig, dus vandaag met daglicht even afgemaakt) Fatoush en Baranna hebben alles goed bestudeerd, stonden er bovenop. JW heeft zijn hoefsmidspullen in een plastic zak, die lag naast ons.Het was maar even of Fatoush ging er met de plastic zak vandoor....gevaarlijk dus gauw afgepakt. Toen heb ik er een soort schriktraining van gemaakt, met de plastic zak, al ritselend over zijn lichaam, of ik hem aan het borstelen was....boeide hem niet echt. Wat een verschil met vorig jaar, toen Finnea hier was. Die was véél makkelijker met zulke dingen. Kan ook pas sinds kort zonder reactie een jas over Fatoush zijn rug gooien, dat vond hij eerst ook doodeng
Baranna 13-5-2006
Wat zijn Freyr en Florant nog kleuters vergeleken bij Finea en Fatoush. Maar die zijn ook wat later geboren dacht ik. Volgend jaar zal er minder verschil te zien zijn.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ik moet even iets bekennen, ben een fan van deze topic hihi lees iedere dag ff bij wat er met de F-jes is gebeurt 

Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Fjella heeft al een oud halster van mama om, hihi.. Een full dus..
Nu zit die ook wel ruim hoor, ze is een beetje klierig met het hoofd als ik het halster om en af wil doen, ongeduldig, dus dan heb ik liever een die was losser zit zodat hij er makkelijk en vriendelijk af kan.. Maar ze heeft ook wel een groot hoofd hoor, net als mama, vooral vrij lang..
Knappe Fatoush met het plastic, Fjella vond de carrot stick al behoorlijk eng!!
Freyr oogt ook echt nog heel guppie, net als Finn eigenlijk, familietrekje!!
Floranth toont dan alweer wat ouder.
Nu zit die ook wel ruim hoor, ze is een beetje klierig met het hoofd als ik het halster om en af wil doen, ongeduldig, dus dan heb ik liever een die was losser zit zodat hij er makkelijk en vriendelijk af kan.. Maar ze heeft ook wel een groot hoofd hoor, net als mama, vooral vrij lang..
Knappe Fatoush met het plastic, Fjella vond de carrot stick al behoorlijk eng!!
Freyr oogt ook echt nog heel guppie, net als Finn eigenlijk, familietrekje!!
Floranth toont dan alweer wat ouder.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
@Vera: Freyr wordt in juni pas 2, dus nog een echte kleuter ja!
Floranth wordt in mei 2 (toch Anita?? Jij kunt dat zo checken!
). Ze schelen dus maar een maand, maar Floranth ziet er idd volwassener uit, wat Esther ook al aangeeft.
Freyr is wel erg braaf trouwens. Vorige week voor de gein even het zadel erop gelegd (ik kon me niet inhouden nadat ik de foto's hier van de f-jes met zadel had gezien) en ik riep voor de gein tegen Femke: "Nou kom op, klim er maar es op!". "Mam, dat kàn toch nog helemaal niet?!". Haha.
@Ivonne: ik denk idd dat het eng voor Floranth was om op 3 benen te staan. Bovendien was dit de eerste keer dat de hoefsmid bij hem was. Maar hopelijk weet hij nu dat 't echt niet eng is en gaat het de volgende keer beter.
Ik dacht trouwens altijd dat zo'n praam zeer doet op het moment dat ze gek gaan doen, maar het heeft een soort van verdovende werking begreep ik van de hoefsmid. Hij vergeleek het met acupunctuur. In de trant van 'pijn is fijn' zeker
Floranth wordt in mei 2 (toch Anita?? Jij kunt dat zo checken!

Freyr is wel erg braaf trouwens. Vorige week voor de gein even het zadel erop gelegd (ik kon me niet inhouden nadat ik de foto's hier van de f-jes met zadel had gezien) en ik riep voor de gein tegen Femke: "Nou kom op, klim er maar es op!". "Mam, dat kàn toch nog helemaal niet?!". Haha.
@Ivonne: ik denk idd dat het eng voor Floranth was om op 3 benen te staan. Bovendien was dit de eerste keer dat de hoefsmid bij hem was. Maar hopelijk weet hij nu dat 't echt niet eng is en gaat het de volgende keer beter.
Ik dacht trouwens altijd dat zo'n praam zeer doet op het moment dat ze gek gaan doen, maar het heeft een soort van verdovende werking begreep ik van de hoefsmid. Hij vergeleek het met acupunctuur. In de trant van 'pijn is fijn' zeker

Haha, voor mij idd een fluitje van een cent om dat even na te kijken Jelly. Heb ik dus ook even gedaan. Floranth is van 8 mei en Freyr van 13 juni. Ze schelen dus ruim een maand van elkaar. De heren zien er goed uit, Freyr idd nog veel meer puppie dan Floranth maar dat komt vast met de loop der tijd wel goed. Wel heeft hij al een mooie lange staart viel me op op de 2e foto van hem.
Voor Ferro en Fendora gebruiken we een oud halster van mijn eerste merrie Rianne. Ik denk dat het een full is want die maat had zij over het algemeen. Ook Djambo maakt gebruik van dit halster.
@Dennis: Je bent welkom hoor om gezellig met ons mee te lezen. En als je iets wilt posten laat dat dan vooral niet.
Voor Ferro en Fendora gebruiken we een oud halster van mijn eerste merrie Rianne. Ik denk dat het een full is want die maat had zij over het algemeen. Ook Djambo maakt gebruik van dit halster.
@Dennis: Je bent welkom hoor om gezellig met ons mee te lezen. En als je iets wilt posten laat dat dan vooral niet.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Baranna 13-5-2006
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Vind het zo erg voor je Ivonne

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Ivonne, dat klinkt niet best. Ik wens je nogmaals veel sterkte!
Odette&Fenna
heel sneu voor fatoush, maar wel een opluchting dat hij geen pijn heeft.
Muis Keurmerrie!
Wat een ontzettend verdrietig nieuws Ivonne.... 

Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
@Anita: dank voor het opzoeken! Ja de staart van Freyr ziet er mooi uit. Die van Pasja is een stuk minder: daar hebben de jongens aan zitten te kauwen
. Hij was net weer zo mooi aangegroeid. Ik moet maar weer Pokon gaan voeren!!

Sterkte Ivonne, met het nare nieuws over Fatoush.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Nogmaals sterkte Ivonne.
Fjellko is ook een grote ondeugd momenteel steeds zijn grenzen aan het verleggen nou die van mij dus ook het is gewoon een klein draakje elke keer maar proberen de bak uit te rennen als het niet mag.
Ik pak hem als 1e vast als de paarden naar binnen gaan en loop met hem aan de hand naar binnen, de rest loopt los maar Fjellko moet je echt vasthouden want die maakt er gelijk een zooitje van.
Hij heeft nog steeds een ponyhalster hij heeft een klein hoofd staat hem wel goed.
Fjellko is ook een grote ondeugd momenteel steeds zijn grenzen aan het verleggen nou die van mij dus ook het is gewoon een klein draakje elke keer maar proberen de bak uit te rennen als het niet mag.
Ik pak hem als 1e vast als de paarden naar binnen gaan en loop met hem aan de hand naar binnen, de rest loopt los maar Fjellko moet je echt vasthouden want die maakt er gelijk een zooitje van.
Hij heeft nog steeds een ponyhalster hij heeft een klein hoofd staat hem wel goed.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Als paarden een praam op hebben maken ze endorfine aan, je kunt het ook voor elkaar krijgen door bij dat velletje bij de voortanden te masseren.
Ik ga nu meteen bij de ziekenboeg kijken, wat er met Fatoush aan de hand is.. klinkt niet best..
Ik ga nu meteen bij de ziekenboeg kijken, wat er met Fatoush aan de hand is.. klinkt niet best..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'