Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in de

Bericht door Ziggy » wo 28 jul 2010, 04:47

@sofie: Exel z'n staart wordt ook 1 dezer dagen gewassen ivm de keuring en ook hij heeft bovenaan wat geschuurd, denk dat het met de temperaturen van de laatste tijd te maken heeft.

@sterre: ik heb de foto's gezien, hij is echt lekker ontspannen zeg
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anouska

Bericht door Anouska » wo 28 jul 2010, 10:15

Oeh, knappe Exel en Bailey!

Ga zo Bjørn rijden en dan de foto's van mijn voet en nieuwe zadeldekje plaatsen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 28 jul 2010, 12:33

Ooohw, Beer heeft ook de bovenkant van zijn staart afgeschuurd..korte pluk..beetje jammer..staart lijkt (is) ook veel dunner nu..zijn meer paarden die het doen op stal..kunnen er beestjes in het zand zitten? Of zou het idd de warmte zijn? Ik smeer me suf met Sweet Itch maar of dat helpt..verder heeft hij nergens last van..zou het geen ZE kunnen noemen..gewoon stofjeuk denk ik..stom!

Ik zit op een roze wolk..Beertje liep zoooo lekker net!
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 28 jul 2010, 12:49

gewoon ff regelmatig met ZT shampoo wassen, gaat de jeuk tegen en het haalt het vuil eruit ;)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 28 jul 2010, 13:54

Wat is ZT shampoo? Ik heb nog een bon voor een ruitersport zaakje..ga ik maandag heen..handig!
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 28 jul 2010, 15:03

dat zit in ieder geval zink en teer in (vandaar ZT :)* ) en dat gaat dus jeuk tegen, ik gebruik het bij Vera ivm het eczeem, maar je kan het ook gewoon gebruiken tegen de kriebels :D Ik zal je het flesje zaterdag wel laten zien

Anouska

Bericht door Anouska » wo 28 jul 2010, 18:25

Helaas geen foto's van voet en zadeldekje, krijg het niet voor elkaar om ze van de mobiel op de pc te krijgen. Normaal lukt dat altijd wel.
Vanmiddag weer gereden, ging wel weer lekker. Hij begint steeds meer los te laten in de kaak en gaat steeds meer dragen. Hier dus nog iemand op een grote roze wolk.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 30 jul 2010, 06:53

Wat is het hier rustig!
Mike

Bericht door Mike » vr 30 jul 2010, 09:35

Er moet ook gewoon gewerkt worden he ;).
Beauty
Anouska

Bericht door Anouska » vr 30 jul 2010, 09:55

Erg rustig ja. Wilfred is vrij vandaag, kreeg net ontbijt op bed. Vandaag zijn we alweer 2 jaar samen :L.

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » vr 30 jul 2010, 10:22

jep, het is rustig

ik had gister de late shift op men werk, dus was maar tegen 22u thuis, en in de voormiddag heb ik aan het kuisen geweest

nu ben ik wel een dagje thuis, maar ben in de voormiddag naar het gemeentehuis geweest voor nieuwe identiteitskaart aan te vragen en dan nog naar de laatste solden geweest in het shoppingcenter in de buurt
daar in de C&A voor 11.40€ een broek voor Leslie en dan nog een broek en t-shirt voor Arwen kunnen vinden, 3 stuks voor zo weinig :D
men solden shopping is dus goed gegaan

heb ook teatree in huis gehaald (was toch dat tegen de vliegen he) dan kan ik dit weekend product maken

straks komt de smid ook, dus dan ben ik weer van huis

tot laters
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 30 jul 2010, 12:31

Gefeliciteerd Anouska!

Sofie, altijd leuk die uitverkoop..ik vind het zo grappig dat dat solden heet bij jullie!

Ik ga me zo klaarmaken voor mijn lange reis naar Viv..hahah vind het best spannend, zo ver alleen in de auto naar ergens waar ik nog nooit geweest ben! Vanmorgen zalig op Beer gereden..braaf paard!
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 30 jul 2010, 16:50

jemig zeg wat een stress voor die keuring, morgen om 7 uur bij Paul zijn om te helpen Dora te laden, dan Exel op gaan halen. Moet aan van alles en nog wat denken wat ik mee moet nemen, heb inmiddels al besloten dat mijn auto annex zadelkamer ook maar mee gaat, heb tenslotte toch nog een parkeerkaart, want anders ga ik echt een hoop vergeten.
Straks witte kleding strijken en klaar hangen, westernkleding zit al in een tas, gooi ik straks maar alvast in de auto, want ik heb met mijn grote enthousiaste mond gezegd dat ik wel met Exel de grote ring in ga in westernoutfit......... zucht nog meer zooi mee te nemen en nog meer om aan te denken. Als ik mijn zadel nou maar niet vergeet :=

Bailey

Bericht door Bailey » vr 30 jul 2010, 18:47

Leuk, uitverkoop Sofie! Solden klinkt beter dan uitverkoop trouwens ;)

Spannend morgen Clau, ben zo benieuwd hoe het gaat!

Ik heb gisteravond het pad voor Bailey eindelijk afgerond en het is echt mooi geworden. Foto's zijn eigenlijk nauwelijks interessant, je ziet alleen als je er met je neus opstaat dat we het kleiner gemaakt hebben ;)

Kom net terug uit Brabant, geshopt in Den Bosch en naar Arthur's Westernstore geweest. Wauw, wat hebben ze daar ongelooflijk veel!! Wat word ik daar hebberig van :P
Heb me weten in te houden en alleen dat gekocht waar ik voor kwam: een nieuwe cap. Cap die ik had was al zo oud, wist niet meer hoe betrouwbaar hij nog was. Nu heb ik echt een hele mooie stoere! :D
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 30 jul 2010, 19:15

ff bijgelezen:

@Anouska: lekker hoor dat je zo'n vooruitgang boekt met Bjorn +:)+ en gefeliciteerd met je 2 jarig jubileum

@Sofie: drukke dagen dus zo te lezen, wel een koopje zeg bij C&A

@Kristel: jou zie ik morgen

@Sterre: ik hou niet van winkelen, behalve als ik in een ruiterzaak ben

nou daarstraks meneertje gewassen, manen en staart daarna ingespoten met glansspul, nog even laten grazen, zodat het kon drogen. Ik zet 'm terug in de wei en wat doet ie? Juist rollen in de enige plas die er ligt -:(- |( Ik kan hier zo moedeloos van worden

Bailey

Bericht door Bailey » vr 30 jul 2010, 19:39

Gefeliciteerd Anouska! Had er net helemaal overheen gelezen.

Oh Claudia, het blijft toch ook een echte fjord he? Ga je 't nog opnieuw proberen met wassen?

was het nog bijna vergeten te vertellen, vanmiddag bij de westernstore natuurlijk ook de naastgelegen stallen bekeken (burgmeijer quarter horses). Zo'n ontzettend lief paard gezien, stond helemaal te genieten toen ik hem op z'n hoofdje kriebelde. Had 'm bijna in de kofferbak gepropt, paste helaas niet :Y)

In het voorbijgaan ook nog getuige geweest van een kastratie... liep langs de wasplaats, zag een plas bloed en 'plop', daar viel net een bal naar beneden.
Zo maak je nog eens wat onverwachts mee zeg :x
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 30 jul 2010, 19:46

hahaha zie het helemaal voor me Sterre, ineens zo'n bal die naar beneden stuitert :D

En wat betreft Exel, ik kijk morgenochtend wel wat ik aantref in de wei. Ik neem water mee en ik rij met mijn eigen auto annex zadelkamer achter Paul met de trailer aan, dus dan heb ik in Dordrecht alles bij me wat eventueel nodig is om meneer Exel weer toonbaar te krijgen. Dat is weer het voordeel van een ruin met de keuring, je bent wat later aan de beurt, waardoor je dus nog even de tijd hebt om her en der wat sporen van het "varken zijn" uit kan poetsen 8)7

Anouska

Bericht door Anouska » vr 30 jul 2010, 20:08

Dank jullie wel allemaal! Zijn lekker uit eten geweest bij een steak house hier in de buurt, ik ben geen grote vleeseter maar die spare ribs daar,hhhhhhhhhhhmmmmmmmm heerlijk! Is elke vrijdag onbeperkt spare ribs eten.

Veel plezier bij Viv Kris!

Succes morgen Clau!

Klinkt wel leuk, solden hihihi Sofie!

Oh leuk, shoppen in een ruitersportzaak Sterre!

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » za 31 jul 2010, 11:39

hier gaan we sebiet nog naar de Ikea, dagje uit, lol

paardjes staan op de weide, die hebben gisteren hun pedicure gekregen
Jalenka was superbraaf, en de smid was verbaasd van tot wat voor type ze aan het uitgroeien is :~ . Ze kwam er goed voor zei hij, juist op de keuring denkt hij dat ze maar zal blijven haken op 34 punten door haar rotte bokhoef, waar we zelf niet aan kunnen doen, is nog dankzij mijn zus dat ze dat heeft. Zijn we al een jaar aan het werken om dat beeld eraf te krijgen _-:(
Githa was een grote chagrijn, die wou niet blijven stilstaan met het kappen en beslaan, maar na een uurtje had ze terug mooie lieve babyvoetjes *o/* net als Jalenka (juist bij Githa zijn ze beslagen)

met het op de weide zetten liep Githa nog heel voorzichtig, alsof ze haar ijzers nog niet gewoon was ...
en Jalenka had opeens schrik van een grote grasmaaier := ze liep wel verder maar dan met een spurtje, en een boogje. voor de rest was ze super in controle te houden en luisterde ze flink
Bailey

Bericht door Bailey » za 31 jul 2010, 20:15

Lekker onbeperkt je volstouwen dus Anouska :D

Nog leuke dingen bij Ikea kunnen vinden Sofie?
Fijn dat de dames weer babyvoetjes hebben ;)

Heerlijk gereden vandaag, voor het eerst met de korter gemaakte pad. Het past echt perfect en ook Bailey vind hem nu ook niet meer te lang (en daar ging het om).
Plaats reactie