Het B-tjes topic...zag ik nergens!
- kristelhans
Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!
Jeetje Marleen, wat een lastige dillema's zeg! Ik zou dat niet kunnen denk ik..kinderen op mijn paard laten lessen..misschien wel een bijrijder die dan als enige ermee rijdt..of gaat dat meiske er dan alleen op? Succes er mee iig..lastig!
Ja zo moet je het misschien niet helemaal zien, Marike (moeder van Fleur) zou haar dan gebruiken voor een paar lessers, maar dat is allemaal privéles en ik vertrouw Marike er helemaal op dat zij super met Benthe omgaat. Fleur zal dan de enige zijn die er vrij op rijd, en Marike natuurlijk om haar up to date te houden. Ik snap helemaal wat je bedoelt, ik heb dat gevoel ook alleen ik weet wel dat het voor Benthe een super oplossing zou zijn.. Maar het is echt moeilijk inderdaad! Ik wou dat ik gewoon een dikke boerderij had met HEEUL veel land! 

♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
@ kristel, ja ik heb je filmpjes gezien en vind het er goed uitzien hoor.. gaat helemal goed komen.. 
Klopt, kan wel een keertje langskomen..
@ marleen, lastig zoiets.. ik zelf zou Basco ook niet kunnen verleasen, ik heb nu dermate weinig tijd dat ik om bijrijder heb gedacht, maar dat vertrouw ik niet.. ik hou er niet van als anderen op mijn paard rijden als ik er niet bij ben..
Maar als jij het wel vertrouwd dan zou ik het gewoon proberen, is het toch niks kan je er altijd weer mee stoppen..

Klopt, kan wel een keertje langskomen..

@ marleen, lastig zoiets.. ik zelf zou Basco ook niet kunnen verleasen, ik heb nu dermate weinig tijd dat ik om bijrijder heb gedacht, maar dat vertrouw ik niet.. ik hou er niet van als anderen op mijn paard rijden als ik er niet bij ben..
Maar als jij het wel vertrouwd dan zou ik het gewoon proberen, is het toch niks kan je er altijd weer mee stoppen..
- kristelhans
haha ja Beer doet goed zijn best...Komt ook vast goed! Je mag best langskomen..gezellig! Ik kom echt nooit in de buurt van Steenwijk maar mocht ik daar eens in de buurt zijn dan laat ik het weten..Basco op de CK natururlijk al gezien maar ik vind hem zooo leuk! Ook zo lekker groot..hou ik van!
Ik hoop dat ik vanavond nog even puf heb om te rijden...
Ik hoop dat ik vanavond nog even puf heb om te rijden...
Achja, je bent ook nog niet zolang met Beer bezig, 
Basco is volgens mij het langst onder het zadel van alle B'tjes hier..
Moet maar eens even kijken wanneer ik kan, kan je wel op zondagen?

Basco is volgens mij het langst onder het zadel van alle B'tjes hier..

Moet maar eens even kijken wanneer ik kan, kan je wel op zondagen?
- kristelhans
Ja ik op zich wel maar de stalbazen zijn christelijk en meestal kom ik dan niet op zondag...of even een appeltje brengen.. De bak is tot 13 uur open dus je kunt wel rijden maar omdat de bak aan hun huis zit voel ik me altijd wel bezwaard...haha Op donderdag ben ik altijd vrij en op vrijdagmiddag ook regelmatig..en op zaterdag natuurlijk ook..
Hoelang is Basco nu onder het zadel? Een jaartje ofzo? Beer nog maar vanaf half juli..en nog bijna 2 maanden stilgestaan door droes en been en keelonsteking en lonontsteking haha..nu hebben we alles gehad..alleen de entingen nog dit jaar en een nieuw zadel volgend jaar en dan is 't hopelijk even gedaan met de dierenarts haha.. (als een boer met kiespijn, die haha)
Hoelang is Basco nu onder het zadel? Een jaartje ofzo? Beer nog maar vanaf half juli..en nog bijna 2 maanden stilgestaan door droes en been en keelonsteking en lonontsteking haha..nu hebben we alles gehad..alleen de entingen nog dit jaar en een nieuw zadel volgend jaar en dan is 't hopelijk even gedaan met de dierenarts haha.. (als een boer met kiespijn, die haha)
Hmm ja.. dat is wel lastig..
Donderdag kan ik niet, dan moet ik werken.. zaterdag en maandag ook.. maar ik kan wel op een zaterdag maar dan wel op tijd, dus als je geen uitslaper bent?
Basco is nu ruim een jaar onder het zadel.
Pfoee.. beer heeft nogal wat dingen gehad zeg, Basco een soort van schimmel en dat was het wel..
Maar beer houdt weinig over om nog te krijgen, groot deel heeft hij wel al gehad..
Hij moest toch naar de tandarts?
Hoe is dat afgelopen?
Donderdag kan ik niet, dan moet ik werken.. zaterdag en maandag ook.. maar ik kan wel op een zaterdag maar dan wel op tijd, dus als je geen uitslaper bent?

Basco is nu ruim een jaar onder het zadel.
Pfoee.. beer heeft nogal wat dingen gehad zeg, Basco een soort van schimmel en dat was het wel..
Maar beer houdt weinig over om nog te krijgen, groot deel heeft hij wel al gehad..

Hij moest toch naar de tandarts?
Hoe is dat afgelopen?
- Bernadet_Bo
Ik hou wel van springen, alleen met een jong paard is dit toch anders dan met een paard wat al weet hoe hij zijn voeten moet optillen..
Ben benieuwd naar je filmpje kristel...
Ben benieuwd naar je filmpje kristel...
Bo is geweldig! 
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !

En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
- kristelhans
Haha Bernadet..inderdaad! Beer heeft ooit eens vrij gesprongen en hij snapte er ECHT helemaaaal niks van! Had toen nog nooit op hem gezeten dus misschien nu wel..haha hij ziet wel eens andere paarden springen dus wie weet 
Linda: ik ben geen uitslaper..ja 9 uur is heeeeeeel laat voor mij haha dus een keer in de ochtend kan wel! Lijkt me leuk! Eigenlijk moet je dan Basco meenemen..kunnen we het bos in!
Ik heb net weer gereden en het ging lekker! Nageeflijk gaat steeds op langere stukken goed en het knopje doet het ook aardig nu..alleen om de zoveel passen weer even omhoog en dan moet ik het knopje weer even indrukken..maa ja..hij zal ook wel een beetje een stijve nek en rug krijgen eerst.. In draf heeft ie ook al stukjes dat hij wat lager en ronder komt..fijn! Draaft veel ruimer opeens! Allen zwalkt hij wel weer veel erger..denk omdat hij nog zo aan het zoeken is naar de juiste houding..hihi..twas net of we dronken waren..hoefslag?? Wat is dat??

Linda: ik ben geen uitslaper..ja 9 uur is heeeeeeel laat voor mij haha dus een keer in de ochtend kan wel! Lijkt me leuk! Eigenlijk moet je dan Basco meenemen..kunnen we het bos in!

Ik heb net weer gereden en het ging lekker! Nageeflijk gaat steeds op langere stukken goed en het knopje doet het ook aardig nu..alleen om de zoveel passen weer even omhoog en dan moet ik het knopje weer even indrukken..maa ja..hij zal ook wel een beetje een stijve nek en rug krijgen eerst.. In draf heeft ie ook al stukjes dat hij wat lager en ronder komt..fijn! Draaft veel ruimer opeens! Allen zwalkt hij wel weer veel erger..denk omdat hij nog zo aan het zoeken is naar de juiste houding..hihi..twas net of we dronken waren..hoefslag?? Wat is dat??
Ik vind springen wel heel leuk, alleen Basco niet zo..
Al zie je mij geen meters springen oid, 80/90 cm is toch wel hoog zat.. (denk ik) :p
Mooi, ik ook niet.. haha nou vroeger dan 9 uur heoft ook weer niet hoor, eigenlijk wel ja, heb je niet toevallig een trailer? Kan je basco ophalen..
Jeetje, jullie gaan echt goed, zo ver zijn wij nog niet hoor, ondanks dat hij al een jaar onder het zadel loopt, pfoee..
Geen idee waarom hij zo zwalkt, gaat wel weer over
Al zie je mij geen meters springen oid, 80/90 cm is toch wel hoog zat.. (denk ik) :p
Mooi, ik ook niet.. haha nou vroeger dan 9 uur heoft ook weer niet hoor, eigenlijk wel ja, heb je niet toevallig een trailer? Kan je basco ophalen..

Jeetje, jullie gaan echt goed, zo ver zijn wij nog niet hoor, ondanks dat hij al een jaar onder het zadel loopt, pfoee..
Geen idee waarom hij zo zwalkt, gaat wel weer over

- kristelhans
Ik ga in december hopelijk mijn E rijbewijs halen haha dus in het voorjaar kan ik misschien wel een keer bij jullie komen rijden..anders had ik jullie met liefde opgehaald!
Eerst een keer gewoon langskomen is ook gezellig!
Eerst een keer gewoon langskomen is ook gezellig!
Veelste laat.. 
Haha nee, maar dan kom ik eerst een keertje zonder Basco, kan ik mooie foto's van jou en beer maken..

Haha nee, maar dan kom ik eerst een keertje zonder Basco, kan ik mooie foto's van jou en beer maken..

- kristelhans
Jaa dat is leuk! Heb jij een goede camera? Ik niet..
@Bernadette: Wow leuke filmpjes, wat loopt hij al netjes zeg
@ Kristel: Heb je filmpjes ook gezien en Beer loopt ook al super zeg! Dat zwalken dat heeft Beauty ook nog steeds wel eens
Veel op de binnenhoefslag rijden om een recht te richten en vooral ook goed voorwaarts rijden, tilt ie z'n benen beter op en loopt veel rechter (werkt echt
)
@ Linda: Mooie actie foto! Blijf het knap vinden dat je zo kunt springen met je fjord!
@Marleen: Moeilijke keuze! Maar als je je er goed bij voelt moet je het gewoon doen. Als ze braaf is voor de kindertjes tenminste, met mijn fjord zou het niet gaan
Ik trof net een heel ander paard in de stal aan, een soort witte.. Hihi ze hebben haar geschoren en niks gezegd als verrassing
En knap dat ze nu is! Nu nog even vriendje vragen of ie d'r manen knipt, dan kan ik even een foto maken
Rijden gaat wel aardig deze week, ze begint wat meer nageeflijker te lopen, hoera! (jaja die van jullie kunnen dat allemaal al
)

@ Kristel: Heb je filmpjes ook gezien en Beer loopt ook al super zeg! Dat zwalken dat heeft Beauty ook nog steeds wel eens

@ Linda: Mooie actie foto! Blijf het knap vinden dat je zo kunt springen met je fjord!

@Marleen: Moeilijke keuze! Maar als je je er goed bij voelt moet je het gewoon doen. Als ze braaf is voor de kindertjes tenminste, met mijn fjord zou het niet gaan

Ik trof net een heel ander paard in de stal aan, een soort witte.. Hihi ze hebben haar geschoren en niks gezegd als verrassing

Haha, nou laat ik het zo zeggen, dit was zowaar ook de enige springfoto, meneer springt niet zo makkelijk hoor.. oftewel helemaal niet,. 
Fotoo
, kan je nu nog steeds niet zelf knippen, slecht hoor.. 
Goedzo! En nee hoor, ze kunnen dat niet allemaal.. ik heb een jaar lang alleen maar in het bos gereden en dus totaal niet bezig geweest met de nagevelijkheid enz, dus Basco kan dat nog niet hoor.. maar we komen er wel..

Fotoo

Goedzo! En nee hoor, ze kunnen dat niet allemaal.. ik heb een jaar lang alleen maar in het bos gereden en dus totaal niet bezig geweest met de nagevelijkheid enz, dus Basco kan dat nog niet hoor.. maar we komen er wel..

- kristelhans
Beer doet het bijna vanzelf denk ik..heeft een lange, makkelijke nek denk ik.. Bitloos alle knopjes erop gezet en nu met bit weet ie precies hoe het moet.. Hij leert ook erg snel dus dat buit ik ook lekker uit nu hhaha...voordat het stagneert!
Wil wel foto's van Beauty zien hoor! Ik kan ook nog niet echt heel goed knippen maar doe het wel steeds zelf..dan leer je het zo. Steeds iemand vragen is ook zo lastig..dat jouw vriend dat durft! Die van mijn durft nu net te aaien hahaha!
Wil wel foto's van Beauty zien hoor! Ik kan ook nog niet echt heel goed knippen maar doe het wel steeds zelf..dan leer je het zo. Steeds iemand vragen is ook zo lastig..dat jouw vriend dat durft! Die van mijn durft nu net te aaien hahaha!
ik ben net te weten gekomen dat Githa het met haar zadelproef voor België super gedaan heeft.
Er waren maar 4 fjordsels ingeschreven en Githa was de beste hiervan en de jongste met haar 4 jaar
ben dus maar weer eens super gelukkig
Githa heeft van de week nog gesprongen met men vriend, met barebackpad op en bitloos hoofdstel, gaan met die banaan dacht ze, ze gingen vlot over 60cm, Leslie had geen problemen met zijn evenwicht en stoorde haar niet
Er waren maar 4 fjordsels ingeschreven en Githa was de beste hiervan en de jongste met haar 4 jaar
ben dus maar weer eens super gelukkig

Githa heeft van de week nog gesprongen met men vriend, met barebackpad op en bitloos hoofdstel, gaan met die banaan dacht ze, ze gingen vlot over 60cm, Leslie had geen problemen met zijn evenwicht en stoorde haar niet

- kristelhans
Gefeliciteerd Keandra, da is knap zeg! Heb je er ook foto's van?
Ik zou vandaag gaan rijden maar ik heb zo'n spierpijn overal..echt geen idee waarvan.. En ik moet nog boodschapjes doen en om half 2 een afpraak en ik werd net pas wakker..denk dat ik Beer dan maar even ga knuffelen..ga ik morgenmiddag wel weer even rijden direct na mijn werk.
Fijne dag allemaal!
Ik zou vandaag gaan rijden maar ik heb zo'n spierpijn overal..echt geen idee waarvan.. En ik moet nog boodschapjes doen en om half 2 een afpraak en ik werd net pas wakker..denk dat ik Beer dan maar even ga knuffelen..ga ik morgenmiddag wel weer even rijden direct na mijn werk.
Fijne dag allemaal!
Gefeliciteerd Keandra, en ook ik ben heel benieuwd naar eventuele foto's!
Wat had ze ook alweer voor resultaat behaald? Heb niet zo'n super geheugen..
Fijn kristel, hoop dat het snel over is, vind beer vast niet erg zo'n dagje vrij..
Basco gisteren maar even gelongeerd
Hij was tijdens het ophalen wel erg schrikkerig, alles was eng.. hij liep zo snel, volgens mij dacht hij dat er een jager achter hem liep ofzo..
En dan het longeren zelf, menn wat kan hij enorm trekken, want ja.. stel je voor dat er een enorme plas water in de bak ligt en je baasje wil dat je daar doorheen loopt, dat ga je toch zeker niet doen, die is gek.
Nou dat heb ik geweten, maar uiteindelijk hij ook want hij moest er alsnog doorheeen..
Gek paard..
Wat had ze ook alweer voor resultaat behaald? Heb niet zo'n super geheugen..

Fijn kristel, hoop dat het snel over is, vind beer vast niet erg zo'n dagje vrij..
Basco gisteren maar even gelongeerd

Hij was tijdens het ophalen wel erg schrikkerig, alles was eng.. hij liep zo snel, volgens mij dacht hij dat er een jager achter hem liep ofzo..
En dan het longeren zelf, menn wat kan hij enorm trekken, want ja.. stel je voor dat er een enorme plas water in de bak ligt en je baasje wil dat je daar doorheen loopt, dat ga je toch zeker niet doen, die is gek.
Nou dat heb ik geweten, maar uiteindelijk hij ook want hij moest er alsnog doorheeen..
Gek paard..

- kristelhans
Haha herkenbaar van dat water.. Beer is daar ook echt een trutje als het op water aankomt..