A'tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
rosalie

Bericht door rosalie » do 07 feb 2008, 22:30

herkenbaar claudia..

en fijn dat de het met de rest van de A-tjes goed gaat!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 09 feb 2008, 06:53

Hier staat vanmiddag na mijn werk een buitenritje op het programma, gaat goed weer worden als het goed is dus daar gaan we lekker van profiteren!!

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 09 feb 2008, 07:25

wordt het mooi weer, kan ik niet rijden...op mijneigen peerd dan. ze is gister beslagen, en nu heeft ze warme voetjes en loopt héél voorzichtig: gevoellig dus. Maar voor vandaag staat er een meeting gepland in het noorden! We gaan naar brenda en janine, en akes ff proberen, hihi
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Charret

Bericht door Charret » za 09 feb 2008, 08:08

Ja ik wilde vandaag gaan lessen, maar nu gaan we eerst naar Kleve. Dus mocht ik mijn les missen gaan we morgen waarschijnlijk een buitenritje proberen! Spannend!

Thessa en Tamara veel plezier! Ik hoop dat Karev snel weer lekker loopt.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
rosalie

Bericht door rosalie » za 09 feb 2008, 08:42

veel sucses en plezier met de buitenritjes die jullie gaan maken, leuk lijkt me dat, met je A-tje naar buiten. duurt voor ons nog even.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 09 feb 2008, 13:50

Poeh dat van dat voorjaar herken ik ook. Maar dat is niet alleen bij de Atjes. Vandaag was het de bedoeling dat ik weer op Anca zou gaan zitten, maar Leo had het te druk met de stal, dus dat kwam niet mooi uit. Dus dan maar longeren. Ik heb nog steeds geen kleiner afgezet stuk om te longeren, maar we proberen het maar. Nou, geen succes dus. Ten eerste stond er zo'n 'oude' gek in de stal te springen en te hinniken want die miste zijn vriendin. En ten tweede kreeg Anca geen rust in haar lijf. Stappen heeft ze bijna niet gedaan. Op een moment heb ik Leo er maar bij geroepen met de bedoeling dat die bij het open stuk zou gaan staan, zodat ze daar niet de neiging kreeg weg te lopen. Maar hij nam de lijn van me over. Dus ben ik daar maar gaan staan. Het duurde even maar wat later werd ze iets rustiger. Volgende keer zetten we dus echt een stuk af in de wei!!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 09 feb 2008, 15:58

vandaag toch maar f de da gebeld, ze loopt erg voorzichtig. waren de hoeven gister warm ,nu erg koud. iets verhoging, 38,5, eten niet op, en niet uit stal willen. da zei ff aankijken,en in de gaten houden, kan echt van beslaan komen?! apart . heb haar iig een vitaminespuit gegeven. hopen dat het snel weer goed gaat.
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » zo 10 feb 2008, 10:39

Dat klinkt idd vreemd Tamara :\

Ik heb vrijdag een heerlijke rit gemaakt met Aran. Hij was weer super braaf. We zijn zelfs even het water in geweest. Lekker kereltje :+:
Hij loopt trouwens graag voorop :D
Charret

Bericht door Charret » zo 10 feb 2008, 18:31

Oh ik heb helemaal niks meer gedaan . Alleen wat getut. We zijn met Jouke en de wagen weg geweest. Jeetje kan hij lekker lopen.

@Tamara, ik zou toch denken dat het niet daarvan komt. Houd het zeker in de gaten [maar dat doe je ook vast wel ;)]
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 10 feb 2008, 18:40

@charret en kimmes: ik vind het ook vreemd, ze is zo stijf in de achterhand. Mischien is het wel een combi van alles; en al een paar dagen niet lekker buiten ivm blubber en geen paddock, en 2 dagen achter elkaar rijden, waarvan 1 zeer pittig omdat ze het vertikte om goed aan te springen rechtsom in galop(echt vertikken), en de smid is geweest. zie ziekenboeg voor een filmpje.
Ik bel iig de smid morgen, en als het morgen nog niet iets beter is, bel ik ook de Da op.
rosalie

Bericht door rosalie » zo 10 feb 2008, 18:49

dat is wel verstandig inderdaad, vreemd heb nooit gehoord dat dat kon gebeuren door het beslaan.. hopen dat het snel weer beter gaat.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 11 feb 2008, 20:48

Pfff, ik heb hier een A-tje die flink het voorjaar in zijn bol heeft hoor :D Morgenochtend weer les, ben benieuwd hoe dat moet gaan met zijn jolige buien op dit moment! :+

Ennnnnn, Joost!!
rosalie

Bericht door rosalie » ma 11 feb 2008, 21:23

lekker is dat he, hopen dat je les goed gaat komen :D veel sucses!

ik heb er ook één die de voorjaar in zijn bol heeft
arin heeft me gisteren zelfs een mep verkocht, iets wat echt niet iets voor arin is..
denk ook dat het kwam door die stalkat, die loopt steeds kopjes te geven tegen zijn achterpoten aan, en dat vindt arin niet leuk meer, en die kat liep langs en daarna ik.

en tja pats toen was het raak op me bovenbeen, hij weet nu wel heel erg goed dat hij heel fout bezig was geweest. dus hij zal het wel niet meer doen.

maar was wel even schrikken
DaphneT

Bericht door DaphneT » di 12 feb 2008, 14:15

Oe dat is zeker schrikken rosalie! Been is nu zeker wel flink blauw of niet?

Hier ook een Atje met het voorjaar in de kop. Ik weet niet waarom ik ooit bedacht heb dat Arwen misschien wel eens te saai en te sloom voor mij kon zijn, maar niets is minder waar. Gisteren had ze flink de sokken er in. Was lastig om controle over het tempo te krijgen. En ja, dan merk je toch ook wel dat je minder dapper wordt naarmate je ouder wordt ;) Moest me er echt even over heen zetten, maar toen toch maar flink aan het werk gezet, ook in galop en uiteindelijk bedacht mevrouw toch maar om wat meer te luisteren en ging het daarna weer lekker.
Vandaag met wat longe-werk was mevrouw weer hyperdepiep. Poeh en dan valt zo van de zijkant wel op dat ze lopen kan als de beste :~

@Tamara: hoe gaat het nu? Is de smid of DA nog langs geweest?
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 12 feb 2008, 14:58

het ging gister al veel beter, ze was niet meer stijf en kort achter. vandaag ging het nog beter, bijna, tot niks meer te zien. Had haar even los in de bak gegooid, en ze liep weer goed! De paarden gingen net naar buiten, dus heb miepie ook lekker naar buiten gegooid. smid komt nog wel, even voor de zekerheid! gelukkig! denk dat het een combi van alles was. 4 dagen op stal door de modder in het land, en geen paddock, 2 dagen achterelkaar gereden, waarvan 1 dag pittig omdat ze het vertikte om rechter galop aan te springen, en de smid ook nog.
Charret

Bericht door Charret » di 12 feb 2008, 16:41

Gelukkig dat het beter gaat met Karev. Nooit leuk je meissie zo te zien he?

@rosalie, ik hoop dat hij nu weet wat wel en niet mag! Beterschap met je been.

Alies heeft zich vandaag keurig gedragen bij de smid. Nou ja..ze was aan het klieren. Door de smid steeds te happen in z'n trui of haar gewicht op juist dat ene been te zetten. Maar ze gaf niks om de rook of de stank. Ze was daarom wel braaf ;)
Staat haar goed, moet ik zeggen 4 van die mooie schoentjes ;)
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » di 12 feb 2008, 16:47

Leuk Charret, dat Alies schoenen heeft!! (Ik vind ze bij Shadow ook prachtig staan)
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 12 feb 2008, 18:37

Vandaag ook weer heerlijk priveles gehad, nu lekker in de buitenbak, maar jeetje wat was Aike vandaag sterk zeg, maar goed toch leuk gereden en weer wat foto's gemaakt, zie PP:

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... hp?t=26167

@Charret, waarom moest Alies op hoefijzers? Aike heeft gelukkig erg sterke hoeven en Blaze ook, dus die staan lekker blootvoets.
Vond ze het niet raar die ijzers eronder eigenlijk?
Ben wel heel benieuwd naar rijfoto's van jullie hoor zo ondertussen, ben benieuwd hoe Alies er uitziet onder het zadel en aan het werk :))

Ennnnnn, Joost!!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 12 feb 2008, 18:44

Akes was vandaag een beetje opstandig.
Niet stil willen staan bij het verder knippen van zijn manen...maar dat is oud nieuws.
Bij het opstijgen de hele tijd van me weg lopen,terwijl hij normaal stil staat,en dan ook nog geirriteerd kijken als je hem een schop verkoopt.
En dan nog gaan rijden, geen stelling en buiging willen geven...wat er om je heen gebeurt is natuurlijk veel interessanter...draven terwijl ik stappen wou en stappen terwijl ik draven wou.
Meneer was echt in een pestbui vandaag :(

@tamara;wat fijn dat het met karev alweer wat beter gaat.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
claudia

Bericht door claudia » di 12 feb 2008, 19:13

Alies heeft volgens mij ijzers omdat ze beleerd gaat worden voor de kar.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Gesloten