Het F-jes topic deel 3: De jaarlingen zomer!!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ivonne

Re: Het F-jes topic deel 3: De jaarlingen zomer!!

Bericht door Ivonne » di 05 okt 2010, 06:11

leuk dat ze zo goed met elkaar op kunnen schieten. Niks leuker dan dat jonge spul bij elkaar. Guusje zit aldoor verlangend naar de kalfjes in de wei naast haar te kijken (Vincent zijn kinderen := ).

Fatoush heeft vannacht lekker in de poep gelegen, zijn hele hoofd groen/bruin en zijn kuif staat keihard naar voren :?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 05 okt 2010, 07:50

yvonne ik vind het zó naar voor jullie... ;( :(:)
ik duim nog steeds dat hij zich snel helemaal beter voelt.
Afbeelding
Pasja

Bericht door Pasja » di 05 okt 2010, 11:43

Ha, Fatoush met een poepcoupe!
Fijn dat het ietsie beter met hem leek te gaan. Hou de moed erin hoor +:)+
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
wolkj

Bericht door wolkj » di 05 okt 2010, 17:30

Wat fijn dat Fatoush vandaag weer beter liep, hopen dat het inderdaad dat vastliggen is geweest en dat hij nu weer langzaam aan beter kan gaan lopen..

Vanmiddag Faira weer eens geknipt;; & ik had al een tijdje de wil om eens een stukje met dr te fietsen omdat ze steeds beter op mijn commando's reageert en ze eigenlijk bijna nooit meer trekt..
Zowaar; even ons polder weggetje door gefietst; het leek wel of ze het heerlijk vond,, mooi drafje en zo weer terug naar de stap op mijn commando! Super ! :D
( Ik weet het kan heel gevaarlijk zijn, maar met de fjord vroeger ging het ook.. Ik heb ook wel gekeken hoe ze deze dag was.. je merkt snel genoeg of ze rustig is, en dan alsnog kan ze wat doen maar ja; dit liep goed! :) )
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 05 okt 2010, 17:30

Ik ben Fjellko-fan Karin, wat een lekker ding! Hij begint nu echt een beetje uit te zwaren idd. Finnea doet het net andersom geloof ik, eerst de breedte in en dan de hoogte in...

Fijn dat het weer iets beter gaat met Fatoush! :)

Finnea staat sinds gister met 2 merrieveulens in de loopstal. Ben vanochtend even wezen kijken hoe dat gaat, nou super gelukkig! Ze moeten duidelijk nog aan elkaar wennen, het is een beetje aftasten, maar het gaat heel gemoedelijk. Als Finnea het ergens niet mee eens is, dan duwt ze de andere dames voorzichtig met haar kont weg, en als het haar te lang duurt, dan gaat er een hoefje omhoog, maar niks geen geklier gelukkig. Af en toe pakt ze eens een haflingervelletje vast, net alsof ze wil proeven ofzo _O- Met eten gaat het ook prima. Denk wel dat Finnea straks de baas is van het stel, de haflingerveulens zijn namelijk enorme mietjes en gaan overal voor op de loop :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
wolkj

Bericht door wolkj » di 05 okt 2010, 17:32

Haha we hadden gelijke reactie Reinou.. ;)
Fyn dat het zo goed gaat met Finnea met die merrieveulentjes;; Finnea geniet vast van het baas zijn! ;) hihi
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 05 okt 2010, 17:38

ik had een wáárom wil ik een poownie avond..
m.m.v. de boer die eerst een hek zo dicht doet dat ik om te openen mn halve hand eraf schaaf, vervolgens heeft besloten 2 ijzeren balken van de omheining af te zagen, dit dicht te maken met een lintje, waardoor Pip uiteraard ontsnapte richting einde zomerweiland, ik door de gore stinkende modderdrek haar eruit heb gesleept, vervolgens over dat stomme rotvarken struikelde en een schoen half in de modder verloor en een prikkel van het kuil in mn hand kreeg....
ko en pip kunnen dus nu ook hun winterland heel easy ontsnappen.. heel heel erg fijne lessen voor 2 jaarlingen ja :( :( :(

:x :x :x :x

waarom is het toch zo moeilijk in de paardenwereld om mensen ook waar te geven voor hun geld..
je betaald 200 euro per maand enkel om op een modderland te staan en voor wat kuil..
*is dr even verdrietig van* ;(
Afbeelding
wolkj

Bericht door wolkj » di 05 okt 2010, 17:47

Kan ik begrijpen Suzanne.. jeetje.. ;; lekker om even je gif zo uit te spuugen toch?
heb je daar ook geen stal dan? Hopen dat als je morgen of vd week komt dat 't weer wat beter voelt..
Sterkte met dit rot gevoel..

Yoep (KWPN)
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 05 okt 2010, 18:13

we hebben er een inloopstalletje bij.
in principe klinkt het super.. altijd buiten met inloopstal.
maar dan moet wel de omheining goed onderhouden worden.. en het hooi/kuil van goede kwaliteit zijn. geen baggerzooi.. ik weet het echt even niet meer :n
tis gewoon vreselijk moeilij iets 24/7 buiten te vinden in de randstad..
Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » wo 06 okt 2010, 00:11

Wat vervelend zeg en dat je daar dan zoveel geld voor moet betalen
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
foss

Bericht door foss » wo 06 okt 2010, 04:33

Een goede opfok plek is zo moeilijk te vinden, heb ooit 1 veulen in de opfok gedaan bij een adres wat goed aangeschreven stond nou het was echt waardeloos elke keer kwamen er paarden bij dus steeds onrust in de groep.
Er was geen genoeg gras dus er werd hooi in de modder gegooit en omdat hij laag in rang stond at hij de resten op, ik heb hem daar eerder als afgesproken weg gehaald jammer van het geld maar de gezondheid van je paard staat voorop.

Ik zou zeggen zoek een goed adres dan maar iets verder maar waar hij wel goed staat.

Ik heb Fjellko tussen de andere paarden staan en ja geen leeftijds genootjes maar de oudere spelen ook met hem en voeden hem ook op.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Tass

Bericht door Tass » wo 06 okt 2010, 08:35

Arme arme Fatoushje :(:)

Finnea die de baas wordt :=.

Suze: Jeetje zeg, dat is ook lekker dan :(:). Succes :(:).

Ik heb gister heerlijk getut met mijn mannen :D. Eerst Aiden op de poetsplaats gezet, lekker vlechtjes gemaakt en gepoetst, hij vond het heerlijk :D. Voetjes geoefend en hij gaf geen kik, deed het super +:)+. Daarna Fiorano lekker gepoetst en staart uitgeplozen, was harder nodig als bij Aiden :=. Voetjes geoefend en ook hij deed het super +:)+. Ze hebben de strijd denk ik toch maar opgegeven :').

Ik zal van het weekend weer eens foto's van mijn mannen maken :D.

Met Blond gaat het minder. 1,5 maand geleden naar de kliniek geweest omdat ze een dik been had (doorgestuurd door DA voor echo's en foto's). Naja boxrust met een beetje stappen aan de hand. Ging opzich goed en haar been werd dunner. Naja vorige week helemaal mis, het is weer dik en ze vind lopen niet echt prettig. Dus had ik vrijdag mijn DA gebeld en mag niks meer doen tot morgen en dan moet ik de kliniek weer bellen, dan gaan we overleggen hoe en wat. Ik denk dat mijn controle afspraak van 21 okt, naar voren wordt gehaald. En in het ergste geval wordt ik doorgestuurd naar Moerbeek. Arme Blond |(.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 06 okt 2010, 17:18

Oh gets Suzanne, dat klinkt echt vreselijk frustrerend |(
Ik heb Finnea ook al een paar keer verhuisd, maar dat was gelukkig nooit omdat ze niet goed verzorgd werd o.i.d. Kan me voorstellen dat je er enorm mee zit... Hoop dat je snel een betere oplossing vindt!

Wat knap dat Faira netjes met de fiets mee gaat! Het is idd. niet altijd even veilig misschien, maar als je weet dat je paard toch niks doet, moet het kunnen. Ik doe het met Karlien en Woudina ook wel eens als ze van wei verhuizen, scheelt me 10 minuten lopen! :D Weet niet of Finnea daar zo geschikt voor is, denk dat die mijn fiets op zou willen eten ofzo...

Fijn dat het met jouw kerels ook goed gaat Natas! Wat balen van Blond! Hopen dat het niks ernstigs is...

Ik heb mezelf/Finnea vanmiddag verwend met een nieuwe poetsbox incl. inhoud :D Ik heb natuurlijk bij Anne heel veel spul liggen, af en toe gebruikte ik wel eens oude borstels o.i.d. voor Finnea, maar had nu wel zin om alles nieuw en speciaal voor haar te kopen. Alles in het blauw, hip hè? := _O-
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 07 okt 2010, 06:36

ik ga zaterdag naar een stal kijken.
bij mijn vriend in de buurt, met de auto 8min van zijn huis af.
zelfde prijs als ik nu betaal, maar all-inn. ze staan hele jaar buiten, swinters snachts op stal.
ze mesten uit, ze voeren (en veel hooi!) en fotos zien er erg netjes uit.
ik ga dan 3x per week naar Kootje en dat is ook geen probleem. ben erg benieuwd.
dan combineer ik straks mn 2 mannen op iig woensdag en zaterdag. even kijken of ik dan de vrijdag of de zondag er nog bij kan pakken :j
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » do 07 okt 2010, 11:35

Ik heb vanmorgen de kliniek gebeld, de gene die ons toen geholpen heeft is pas maandag terug maar heb een andere DA gebeld die daar werkt. Hij heeft in het verslag gekeken van Blond en mijn verhaal aangehoord. Ik heb voor dinsdag een afspraak staan om 3 uur in de middag. Gewoon bij de DA waar we toen ook zijn geweest. Dan gaan we weer echo's en foto's maken. Ik moet nu tot dinsdag 1x perdag pijnstilling geven en ik moet 2x perdag 10 minuten koelen.

Heb daarna mij eigen DA gebeld over de stand van zaken en of hij de medicijnen kon brengen. Dus hij kwam de medicijnen brengen en ik heb gevraagd of het nog wel allemaal goed komt. Hij zag het een beetje somber is en misschien dat we voor een operatie moeten...

Ik ben helemaal blehhh... |(
Mijn Toppers:
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 07 okt 2010, 11:46

echt supersuperrot tass *dikke knuf*

zeg... maar zou wat zijn als we stalgenootjes zouden worden! _O-
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » do 07 okt 2010, 12:28

Dat zou wel heeeel stoer zijn :D.

Ik heb het met oompje erover gehad en we gaan binnenkort kijken en dan over (als het naar onze zin is) :D.

Ben al 2 maanden bezig met denken om over te gaan of niet :o
Mijn Toppers:
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 07 okt 2010, 13:50

Klinkt heel erg goed Suzanne, hoop dat het wat voor jullie is!

Finnea is al aardig ingeburgerd op de Tschogglberg :D Ze heeft er al een gewoonte van gemaakt om steeds door het luikje in de staldeur over het erf heen te kijken, oud wijf! :)) Ze wordt ook al lekker mak, er komt iedere keer van alles langs de stal. Zo stond ik haar vanochtend te poetsen, terwijl Ingrid constant met de shovel vlak langs haar heen reed. Het kon haar echt niks boeien :D
Ootje

Bericht door Ootje » do 07 okt 2010, 19:07

Wat vervelend, Suzanne. Hopelijk is de plek waar je gaat kijken wel geschikt.

Sterkte met Blond!

Fijn dat Finnea het naar haar zin heeft op haar nieuwe plek. Het lijkt wel of die jonkies niet zoveel moeite hebben met veranderingen.

Morgen komt de da bij Fenna voor haar inenting. Ze staat nu 's nachts op stal, want het was wel erg nat in de wei.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » do 07 okt 2010, 19:37

Fjella vond de maaimachine vanavond wel spannend..
Ik zat al met smart te wachten tot ze het weiland naast ons huis eens gingen maaien en ineens zag ik Fjella langsracen. Ik was toen in huis..
Ja hoor maaimachine, hoera!!!!

Heb haar vandaag even aan de hand laten grazen, daarna eventjes aan de muur gezet en hoefjes opgetild. Daarna heeft ze nog even moeten wachten aan de muur, als oefening, maar dat ging vrij goed, dus daarna weer lekker in de wei!!

Verder heeft ze kennis gemaakt met slobber, ze vond het lekker!!! Ze stond ervan te stampen, smaakte naar meer!! Ze zat er ook helemaal onder, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gesloten