De D-tjes uit 2007: wat gaan we in deel III beleven?

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
k4tink4
Contacteer:

Re: De D-tjes uit 2007: wat gaan we in deel III beleven?

Bericht door k4tink4 » di 20 apr 2010, 07:26

@ Grietsje: Ze komt waarschijnlijk van alle paarden op stal het langst buiten, maar ze staat wel altijd "alleen".

Pff ik vind het zo moeilijk, was net op stal.. Had een verzoek ingediend om Djinty 24/7 het land op te krijgen maar het ziet er nu naar uit dat dat niet gaat lukken op mn huidige plekje. De meeste willen hun paarden in de avond gewoon binnen :(:) Als dat andere plekje niets word zit ik er heel sterk over te twijfelen Djinty weer terug te verhuizen naar haar oude stal+uitloop. Op mn oude plekje zag het er misschien allemaal minder frapant uit, en was het op sommige stukjes (herinner de maai-gevallen voor de tractor) zelfs gevaarlijk, maar daar viel altijd te praten over wat je wensen waren. Ze hadden alleen niet zoveel te bieden qua luxe.

Djinty heeft op deze stal ook helemaal geen vriendjes, klinkt misschien suf :P Maar djinty was altijd wel een kontklever van een ander paard, en nu staat ze altijd maar wat alleen terwijl de paarden in de grote paddock met zn allen spelen.. en daar kan ze weer niet bij omdat ze ruinen en merries op stal gescheiden houden.

Ik baal ontzettend omdat ik vanaf het begin dat ik wist dat ik ging verhuizen al met een dubbel gevoel zat. Mijn oude plekje was heel fijn, en paste goed bij Djinty. Maar ik dacht dat ik die luxe echt nodig had, niet dus :roll:

Begrijp me niet verkeerd hoor, waar ze nu staat heeft ze het ook wel goed. Als ik niet beter zou kennen. Goede kwaliteit hooi, eigen voer, veel oplettendheid van andere stalbewoners.. ik voel me er alleen nog steeds niet echt thuis :P En natuurlijk zit het me niet lekker dat ik Djinty eerst beter had staan..

Oh dames, ik zal wel overkomen als een ontzettende zeur _-:(

Wat ik aan stalgeld betaal maakt me niet zo uit. Mn max ligt wel een beetje aan de 300 ivm bijkomende kosten. Zo wil ik bijvoorbeeld best meer betalen voor een goede stal die dichtbij is, maar zou ik best ook wat verder willen reizen als de stal goedkoper, maar verder weg is.

Jongens, waar blijft die paar miljoen :P Koop ik gewoon een perfecte stal voor haar!
Dream on katink :(:)
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » di 20 apr 2010, 07:29

@ Dreeke, wat super! Dakota gaat als een trein!

@ Grietsje, die aso's heb je overal! Valt niet mee hoor, beetje rekening houden met elkaar.. :n Gelukkig was ze braaf! Fijn dat je zoveel effect ziet van het freestylen!
Djinty
Afbeelding
grietsje

Bericht door grietsje » di 20 apr 2010, 16:23

Moeilijk hoor Katinka! Maar ze staat nu dus steeds alleen buiten? Waarom niet met andere paarden!
Ik denk dat je gewoon naar het noorden moet verhuizen haha! Hier zijn de stallen iig een stuk goedkoper ;)
Bij ons op stal mag je ook zelf kiezen of je paard 's nachts wel of niet binnen staat in de zomer en er staan eigenlijk altijd wel minimaal 2 paarden op het land 's nachts.
Wat voor stallen zitten er verder in je buurt?
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » di 20 apr 2010, 16:27

Hele dure maneges :P

Ach, ik ga niet WEER verhuizen naar een nieuwe stal.. ALS ik ga verhuizen.. dan word het denk toch het oude stekje weer!
Djinty
Afbeelding
grietsje

Bericht door grietsje » di 20 apr 2010, 16:40

Hahaha dan moet je toch echt naar het noorden verhuizen.. Ik heb voor dat geld 3 paarden in pensionstalling staan ;)

Maar je hebt wel gelijk hoor! Hoelang sta je er nou eigenlijk? Ook nog niet zo heel lang toch?
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » di 20 apr 2010, 17:27

Tja het is overal wel wat denk ik, maar je wilt natuurlijk het beste voor je beestje, en voor je zelf.
Dakota ging voorheen ook 24/7 het land op in de zomer, maar dat was
puur omdat niemand anders de paarden op stal liet, we mochten zelf kiezen. Nu op mijn nieuwe stal gaat hij voor de nachten wel naar binnen, wat ik wel fijn vind aangezien hij aanleg heeft om te dik te worden en ik met onweer in de zomer wakker lig in bed :P
Ik moet zeggen dat ik het heeeeeeeel erg naar mn zin heb op mn nieuwe stekkie en Dakoot ook, maar wat ik net al zei, het is altijd moeilijk iets te vinden wat naar je hart is en naar je portemonee!
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » di 20 apr 2010, 17:54

Jep, maar deze stal nu is qua faciliteiten ook gewoon perfect. Djinty heeft alleen geen echte vriendjes, en daar baal ik van aangezien Djinty juist altijd een groepsdiertje was en nooit iets ondernam in haar uppie. Al stonden er 1 of 2 paarden waar ze mee samen kon was ik al wel tevreden. Heb het met mn mam en paps besproken, ze vinden het in ieder geval geen probleem om weer te verhuizen mocht dat weer komen. :)
Djinty
Afbeelding
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » di 20 apr 2010, 19:47

Maar is er nu niemand op je stal die z'n paard wel bij Djinty wil zetten?
Ze staan toch niet alleen maar met 2 paarden in een paddock of wel?
Als staan er nu ergens 3 paarden in een paddock dan kan er gerust wel eentje bij Djinty vind ik.... maar ja, wie ben ik :D
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » di 20 apr 2010, 21:15

Ik zou het nog even de tijd geven Katink.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 21 apr 2010, 07:32

Lastige situatie Katinka!! Succes met beslissen :(:)

Dan heb jij het goed voor elkaar Grietsje! Heb al even rond gekeken naar de stallingsprijzen hier in de buurt, zit best veel verschil in... Hangt natuurlijk ook van de faciliteiten af. Ik moet met Finnea nog even kijken of ik het aan durf om haar bij Anne neer te zetten (ivm het feit dat z'n weides waarschijnlijk niet wormvrij zijn) en anders moet ik ook in de regio op zoek. Heb jij misschien nog tips?

Ik ben echt zo benieuwd hoe Damaris er nu bij staat. Misschien toch maar eens een tripje Duitsland plannen dit jaar.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » wo 21 apr 2010, 07:42

Nou, als ik dat voorstel krijg ik naar mn hoofd dat ik als nieuwkomer niet de bestaande groepjes die er al waren uit elkaar kan trekken.. dus nee :P

Gelukkig staat ze nu overdag op de wei met een ander paard, maar daar kan ze weer niet bij in de paddock omdat die merrie nog al fel schijnt te zijn, en ze daar niet goed uit de voeten zou kunnen wanneer dat zou moeten.

Er zijn 5 groepen op dit moment:

De 2 vossen, zijn nog al agressief. Kunnen alleen met zn 2e los, andere paarden erbij hebben altijd tot ongelukken geleid.

Shy, een quarter merrie. Dat is die nog al fel schijnt te zijn en tevens de enige andere merrie op stal.

De ruinen groep die in dezelfde schuur gestald staan als Djinty. Bestaat uit 2 friezen een haflinger en een oude welsh. De haflinger en 1 van de friezen dekt nog en weet niet van ophouden, dat kan gevaarlijk worden voor Djinty.

De shetlander groep, 2 shetlanders een dartmoor en een haflinger, die staan van 18.00 - 09.00 buiten. S'nachts dus. Daar zou ze bij kunnen, maar dan staat ze overdag de hele dag alleen in haar box omdat de ruinen groep overdag naar buiten gaan, en dan staat Djint de hele dag te gillen omdat ze eenzaam is.

En Djinty, Djinty staat eigenlijk van 09.00 - 18.00 buiten. Wanneer de vossen buiten staan krijgt ze het kleine verharde voorstukje, wanneer de ruinen buitenstaan heeft ze de longeerbak die aansluit op het verharde voorstukje er ook bij. Ben allang blij dat ze lekker veel buiten staat, maar ze is wel alleen :(:)

Nu het weide seizoen begint is het probleem enigszins opgelost, maar dat neemt niet weg dat het straks in oktober weer hetzelfde verhaal word. En dan zou ik alsnog weg moeten... vandaar dat ik dit nog steeds als een probleem beschouw al is het nu eigenlijk tijdelijk opgelost..
Djinty
Afbeelding
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » wo 21 apr 2010, 07:45

@ Yoline, we zijn allemaal benieuwd naar Damaris! Plan dat tripje maar, inclusief fotocamera!

Hahhaa dames, de ark van Noach vaart net langs mn raam!!!! Inclusief giraffe en pandabeer!

http://blog.happyhome.nl/wp-content/ark ... oedijk.jpg
Djinty
Afbeelding
rowenna

Bericht door rowenna » wo 21 apr 2010, 08:43

Katinka, ik vond dat plekje wat je beschreef over die wei en lekker alles zelf doen wel heel leuk klinken hoor.
Voor mijn paard/[had toen alleen mijn fries Anne nog]
naar huis kwam heb ik ook bij een man gestaan die had een paar stallen en twee weidjes, had ook water, maar verder moesten we alles zelf regelen, we stonden met zijn tweeen en Udo stond er ook was toen nog van de stal eigenaar.
Zelf deed hij niks met Uud en die verzorging heb ik toen op me genomen.
Hooi en stro regelden we zelf,brokken kochten we ook zelf.
haalden we bij boer aan de overkant, zelf mesten, buiten en binnen zetten[of 24/7 buiten laten, van een van de weien hebben we een paddock gemaakt voor de winter.
In het voor jaar zelf zorgen dat de weiden bemest werden.
Ik vond het heerlijk en kon ook goed met de andere mensen daar overweg.
Er gaat veel tijd in zitten, maar voor mij geen luxe pensionstallen meer.
Wat ik zelf zo prettig vind aan zo'n plekje voor je zelf is dat je niet net als op een pensionstal zo veel mensen hebt waarvan de een het beter heeft als de ander, vind ik vooral op die luxe stallen met kwpners veel voorkomen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Daphne

Bericht door Daphne » wo 21 apr 2010, 12:44

Djimm gaat nu onder het mes! Spannend! Ik krijg een update als hij weer wakker is :(:)
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » wo 21 apr 2010, 13:37

ik duim voor Djimm
Djinty
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 21 apr 2010, 14:28

Oh spannend voor Djimm, laat je ons weten hoe het gegaan is. Ik zal hem in mijn bestand dan ook laten transformeren van hengst naar ruin.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » wo 21 apr 2010, 14:30

digitale castratie noemen we dat :))
Djinty
Afbeelding
Daphne

Bericht door Daphne » wo 21 apr 2010, 14:58

k4tink4 schreef:digitale castratie noemen we dat :))
Hahahaha :D
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » wo 21 apr 2010, 15:00

Stel dat iemand (van stal) vindt dat je meer met je paard moet doen, maar jij er juist bewust voor kiest haar een jaar te laten kleuteren.
Hoe reageer je dan? Ik sta niet zo stevig in mn schoenen op zulke momenten :P
Djinty
Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 21 apr 2010, 15:51

k4tink4 schreef:Stel dat iemand (van stal) vindt dat je meer met je paard moet doen, maar jij er juist bewust voor kiest haar een jaar te laten kleuteren.
Hoe reageer je dan? Ik sta niet zo stevig in mn schoenen op zulke momenten :P
Dat het jouw paard is :)) En dat absoluut geen kwaad kan om paardje later te laten staan !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Gesloten