Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Daphne!

Re: Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Bericht door Daphne! » za 23 jan 2010, 11:08

Welkom Elegance!!
Weer een Timor, het barst hier in het E-tjes topic van de Timor's, leuk!
Wat is ze leuk zeg, plaats maar gouw meer foto's, daar zijn we gek op.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
grietsje

Bericht door grietsje » za 23 jan 2010, 14:30

Hmmz misschien moet ik mijn E-tje hier ook maar weer eens komen melden!
Ezra is een Topas ;)! We doen op het moment niet veel tot niks dus wat dat betreft weinig te vertellen! Ezra is nog hengst!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
roos

Bericht door roos » za 23 jan 2010, 15:29

Jack zijn verhalen kan je gewoon plaatsen hier hoor. Er zijn genoeg mensen die zo'n paardje al weg hadden gebracht hoor...en jij blijft zorgen!TOP! Ben er benieuwd naar de uitslag..dit keer positief!

Welkom Elegance!
Ekdal is ook een Timor, leuk, hij lijkt niet echt op jouw Etje ;)
Ik ben echt trots op Ekdal want hij was zo braaf bij de smid. Bekappen duurt natuurlijk ff wat langers als krabben, hij wankelde wel wat, maar voor de rest niks. De smid vond hem dus erg braaf!
Hij vond hem ook niet te dik of te dun, gewoon goed, want te dik bij een jaarling krijg je er ook lastig af.
Wel is Ekdal nu echt huge....en de smid valt dat natuurlijk wat meer op. Volgens hem wordt het wel echt een rijpaard type..en dat klopt wel.
Wel is hij de laatste tijd weer wat aan de drukke kant. Dat is wel minder.
Ik heb nu nog 1.5 zak Pavo Grow staan, over 2 maanden gaan ze het land op, dus dan krijgt hij nog maar handjes biks, dan kan ik daarna denk gewoon brok halen.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 23 jan 2010, 16:00

Welkom met Elegance bij het E-tjes topic!

Vandaag wezen klussen in de wei.
Vandaag kwam de buurman ook een groot pak hooi brengen, omdat Gaby niet goed tegen het voordroog kan.
Zie de grote baal
Afbeelding

Evian heeft nog niets door..
Afbeelding

Maar dan, heel nieuwsgierig om te kijken wat er gebeurd is.
Afbeelding

En lekker eten :) Onbeperkt hooi!
Afbeelding

Evian in het midden, hij gaat zijn moeder al voorbij :=
Afbeelding
roos

Bericht door roos » za 23 jan 2010, 17:05

Wat een leuk huisje hebben jullie zeg voor de fjorden yvette!
Evian is een echt paard al zeg maar, Ekdal is nog iets meer puppy
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 23 jan 2010, 17:35

Wat een knoert die Evian! Dan is mijn Emy echt een klein puppie hoor... Als ik ze naast elkaar zou zetten zou ik denken dat het niet meer goed zou komen haha. Maar goed dan gaat ze gewoon lekker voor de kar! En joh ik heb geen haast zoals ik eerder al zei. Laat ze eerst maar lekker jong zijn
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elegance

Bericht door Elegance » za 23 jan 2010, 18:09

Bedankt allemaal! :D Ik heb het topic een beetje doorgekeken, en zie idd heel wat Timor's erg leuk! :)

Ik las dat jullie van foto's hielde }-) hier komen er wat :))

Toen ze 1 dag bij mij was. (11 jan)
Afbeelding

Paar weken later
Afbeelding

1 jaar oud.
Afbeelding

Afbeelding

Ergens in mei
Afbeelding

Fotoshoot augustus
Afbeelding

Eind aug.
Afbeelding

September.
Afbeelding

December
Afbeelding

Begin jan
Afbeelding

Afbeelding

Met haar grote vriend Sim!
Afbeelding

Je ziet haar echt telkens veranderen! :)
Voor de mensen die zich vervelen, hier staan heel veel foto's :Y)

http://www.hyves.nl/hyves/9584964/Fjord ... artbounce/
Mijn goud rinkelt niet, mijn goud staat in de wei en hinnikt zachtjes naar mij :L
Elvis

Bericht door Elvis » za 23 jan 2010, 18:21

Welkom Elegance,Leuk Timortje hoor...Heeft wel wat weg van de mijne maar dan in vrouwelijke vorm!

Daphne,fijn dat het voor je gevoel wel goed zit zo voor Justin.En zo is het ook gewoon,paardje geen pijn meer en alle rust nu.
En over de maten van de E'tjes,ik denk dat ze allemaal wel gelijk zitten hoor zo'n beetje.Elvis is nu ook 1.38 geloof ik of 1.36 weet ik niet precies meer,en ze krijgen allemaal wel zo'n beetje de midden maat neem ik aan.Dus dat komt wel goed met het gros hier.Anders zouden het allemaal inniemienie's blijven :+ Zoals nancy ook al schreef er zitten ook laatbloeiers tussen dat zie je bij Emy ook hier,en zo was het met haar vader ook.Je kan er echt geen touw aanvast knopen.
Mijn eerste haflingertje groeide ook als kool de eerste twee jaar en ging daarna eigenlijk alleen de breedte nog maar in.Ze groeien erg verschillend.

Wat is Evian al een beer zeg,als je zegt die is ruim 2 jaar geloof je het ook :=

Elvis staat sinds vandaag lichtelijk op Dieet!!Hij krijgt een rug als een goot er blijft zowat water in staan als het regent...Ze nek word ook behoorlijk hard nu van rug naar oren en straks de zomer in,nee het manneke gaat wat afvallen.Beter voor de groei en de gezondheid!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 23 jan 2010, 18:32

Ja Desire anders sturen we hem naar FATCAMP hihi kan je mij er in ieder geval niet meer mee pesten met Imka :P Nu is Elvis de dikzak van stal hihi

Imka zal wel blij zijn met dit dieet want nu hoeft zij niet meer opgesloten te worden omdat ze niet zo veel mag eten. Maar Emy omdat die veel moet eten hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elegance

Bericht door Elegance » za 23 jan 2010, 18:45

Elvis schreef:Welkom Elegance,Leuk Timortje hoor...Heeft wel wat weg van de mijne maar dan in vrouwelijke vorm!

Daphne,fijn dat het voor je gevoel wel goed zit zo voor Justin.En zo is het ook gewoon,paardje geen pijn meer en alle rust nu.
En over de maten van de E'tjes,ik denk dat ze allemaal wel gelijk zitten hoor zo'n beetje.Elvis is nu ook 1.38 geloof ik of 1.36 weet ik niet precies meer,en ze krijgen allemaal wel zo'n beetje de midden maat neem ik aan.Dus dat komt wel goed met het gros hier.Anders zouden het allemaal inniemienie's blijven :+ Zoals nancy ook al schreef er zitten ook laatbloeiers tussen dat zie je bij Emy ook hier,en zo was het met haar vader ook.Je kan er echt geen touw aanvast knopen.
Mijn eerste haflingertje groeide ook als kool de eerste twee jaar en ging daarna eigenlijk alleen de breedte nog maar in.Ze groeien erg verschillend.

Wat is Evian al een beer zeg,als je zegt die is ruim 2 jaar geloof je het ook :=

Elvis staat sinds vandaag lichtelijk op Dieet!!Hij krijgt een rug als een goot er blijft zowat water in staan als het regent...Ze nek word ook behoorlijk hard nu van rug naar oren en straks de zomer in,nee het manneke gaat wat afvallen.Beter voor de groei en de gezondheid!
Ja ze lijken idd erg op elkaar! Zie het wel vaker, denk wel eens als dat paard in de wei zou staan, zou ik niet eens merken dat die van mij het niet is :+
Mijn goud rinkelt niet, mijn goud staat in de wei en hinnikt zachtjes naar mij :L
roos

Bericht door roos » zo 24 jan 2010, 11:09

IK vind Ekdal er nog steeds niet echt op lijken. Of die van jouw op Ekdal. Wel de kleur vacht komt overeen.

Desiree; als er zelfs water in blijft staan dan is ie idd wel aan de stevige kant. Dat heeft Ekdal niet. Moet wel zeggen dat Ekdal echt een rank type is tot nu toe.
Hoeveel voer krijgt Elvis dan.

En over het groeien. Emy is natuurlijk ook later geboren, dat scheelt ook maande. Ekdal is van 23 mei 2008*en zijn mams is 25 mei jarig...*
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » zo 24 jan 2010, 16:01

roos schreef:Wat een leuk huisje hebben jullie zeg voor de fjorden yvette!
Evian is een echt paard al zeg maar, Ekdal is nog iets meer puppy
Ze hebben idd een fijne schuilstal, ze passen er alleen niet met zijn viertjes in :+ Maar bij de stallen hebben ze ook een inloopstal, dus ze kunnen in principe allemaal droog staan.
nancy imka schreef:Wat een knoert die Evian! Dan is mijn Emy echt een klein puppie hoor... Als ik ze naast elkaar zou zetten zou ik denken dat het niet meer goed zou komen haha. Maar goed dan gaat ze gewoon lekker voor de kar! En joh ik heb geen haast zoals ik eerder al zei. Laat ze eerst maar lekker jong zijn
Geen zorgen hoor! In principe ben je verzekerd van de minima of meer van moeder/vader, maar vaak zitten ze er mooi tussenin qua hoogte (tenzij het paard dusdanige achterstand heeft opgelopen). Ik weet niet wat die Evian doet.. hij groeit snel, maar ik vraag me wel af wanneer hij daarmee gaat stoppen. Als hij die groeispurten nu gehad heeft zal hij wel vroeg stoppen in de hoogte.. En dan alleen maar uitdijen := Groter dan 1.46-1.48 zal hij iig niet worden.
Elvis

Bericht door Elvis » zo 24 jan 2010, 18:01

Roos,
Nou echt water blijft er nog niet in staan hoor :+
Maar hij is wat te dik...Hij krijgt 3x per dag kuil,want 24 uur per dag ging hem al niet meer worden voor hem omdat hij snel aankomt en verder een halve schep pavo podo grow.En dit wil ik hem blijven voeren voor ze groei.
Het komt voornamelijk denk ik omdat Elvis nogal dominant is en het voer voor Emy haar neus weg eet en Imka soms ook aan de kant duwt als ik dat wel is hoor s'ochtends van nancy haar neef,(die voert ze dan).Nu kan Emy s'middags non stop eten als we er zijn en Elvis staat dan wederom met minder kuil dan hij al kreeg..Dikkertje.
De podo grow ga ik mengen(met muesli) of stoppen met 30 maanden en dan gaan we zien we hoe hij het gaat doen als tweejarige....
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 24 jan 2010, 20:03

Ik blijf de podo grow wel doorvoeren, ook van de zomer gewoon! Al zal ik het hopelijk wel terug kunnen schroeven naar weer een halve schep ipv een hele. En hopelijk kan Emy nu ook iets meer kuilvoer op eten al stond ze vandaar meer om zich heen te kijken als te eten die muts.

Emy is de laatste anderhalve week wel ontzettend stout. Ze heeft een houtvreet tik. Ze is houten gecarbuleumde palen aan het opvreten en ook is ze aan de stal begonnen. Het is dus ingesmeerd met carbuleum, en met antibijt maar ze blijft het doen -:(- Ik weet ook niet meer wat ik er aan kan doen. Of het verveling is weet ik niet. Ze krijgen takken ook bij om te knagen... Of zou haar dit er juist toe zetten als die op zijn om verder op houtjacht te gaan?
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » ma 25 jan 2010, 08:24

Ondertussen ontplof ik dus bijna van de spanning 8)7
Ik hing vrijdag om 20h aan de telefoon met mn DA...en haar apparaat om de foto's te ontwikkelen bleek stuk te zijn. De bevriende DA waar ze dit eventueel bij kon doen was nu net afgelopen weekend op vakantie.
Dus kan ze pas vandaag de foto's in een nabije kliniek gaan ontwikkelen...Dus ik zal pas vanavond wat weten...
Hihi ik ben normaal geen zenuwpees, maar nu wil ik het toch echt wel weten hoor :=

Jack doet het de laatste dagen 'goed' : als ik op stal kom staat hij recht. En ik vind zijn beentjes veel minder gezwollen. Ook de kogels. Hij staat nu ook altijd te eten, dus ik ben heel blij dat we vorige week hooi voor hem zijn kunnen halen. Maar we zullen morgen weer terug moeten halen, want onze voorraad is al op :o Het scheelt blijkbaar dus wel dat hij nu geen voordroog meer krijgt, maar gewoon hooi. Volgens mijn DA konden bevangen paarden slecht tegen voordroog, en misschien heeft inderdaad het aangepaste hooi een gunstiger effect op zijn beentjes.
Nu hopen op een goede uitslag van de foto's. En dan ben ik zeer benieuwd naar de echografie van zijn pezen. Wat daar op te zien zal zijn...

Welkom Elegance!
Yvette wat een leuk huisje hebben jou paardjes daar op de weide :) . En als je ze zo op n rijtje ziet staan is Evian inderdaad wel flink aan de maat.

Dus als ik in de loop van de dag telefoon krijg van de DA horen jullie het wel...spannend :x
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 25 jan 2010, 11:50

Oeh, ik ga duimen voor jou en Jack hoor!!
Wij geven Jasmijn gedorst hooi in het voorjaar/zomer. Nu lijkt het weer goed te gaan.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » ma 25 jan 2010, 16:45

Smsje ontvangen van mijn DA :
De foto's zijn normaal en er is geen kanteling!! +:)+ OEF wat een opluchting!
Nu ga ik met haar een afspraak maken voor de echo en dan gaan we zien wat er met zijn pezen aan de hand is en waar de zwelling dan vandaan komt. En in hoeverre ze eventueel beschadigd zijn.

ik ben even he-le-maal blij voor mijn kleine gele mannetje. Eindelijk zit het voor hem een beetje mee!! :D

Vriendje heeft met zn schoonouders ook afgesproken dat we morgen hun aanhangwagen mogen lenen, dus morgen gaan we voor hem weer n lading hooi halen.
sandy87

Bericht door sandy87 » ma 25 jan 2010, 17:42

joepie
eindelijk positief nieuws voor jack,
balen dat het zo lang duurde met de foto's
ik keek elke keer al of er nieuws was was even bang voor slecht nieuws
omdat het zo lang duurde, maar gelukkig
wat zal je opgelucht zijn zeg
nu op naar de echo en op naar meer goed nieuws!
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 25 jan 2010, 19:00

Jee eindelijk goed nieuws meid wat zal jij blij zijn. Hoop dat dat goeie nieuws eindelijk door gaat zetten!!!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Daphne!

Bericht door Daphne! » ma 25 jan 2010, 19:12

Ohh wat een fijn nieuws! Wat een opluchting he! Hopend dat de echo ook een goed beeld laat zien, heerlijk dat je nu weer een lichtpuntje in de duisternis kunt zien, fijn zeg!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Gesloten