Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Re: Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!
Ben ik ook mee eens Jilly,maar net als wat Yvette zegt maken we ons daar allemaal wel eens schuldig aan.....
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Zo, jij hebt je werk dus wel met Cosi? 
Ik vraag me af of die echte pubertijd bij Hay nog wel gaat komen. Gisteren was het bijna donker toen ik ging rijden, alle paarden op stal, nieuwe kalfjes naast de bak. En meer dan ff een sprintje in galop heeft hij niet geprobeerd.
Stilstaan daarentegen is tegenwoordig echt wel een hel!

Ik vraag me af of die echte pubertijd bij Hay nog wel gaat komen. Gisteren was het bijna donker toen ik ging rijden, alle paarden op stal, nieuwe kalfjes naast de bak. En meer dan ff een sprintje in galop heeft hij niet geprobeerd.
Stilstaan daarentegen is tegenwoordig echt wel een hel!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Arme Kdiesje. Beterschap hoor.
Ik weet nieteens of Cyra al pubert. Die is soms gewoon stronteigenwijs en dan weer mega braaf.
Maaruh waar blijven de Cosi-foto's eigenlijk?
Ik weet nieteens of Cyra al pubert. Die is soms gewoon stronteigenwijs en dan weer mega braaf.
Maaruh waar blijven de Cosi-foto's eigenlijk?

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Uh, gebrek aan fotograaf?Orion1996 schreef:Maaruh waar blijven de Cosi-foto's eigenlijk?

Hoe gaan jouw ABOP-vorderingen?
Ja, het is echt een apieJilly schreef:Zo, jij hebt je werk dus wel met Cosi?

Zo gaat hij braaf door de bak en zo explodeert hij ineens

Maar gelukkig is hij wel snel weer terug te nemen. Het wordt nooit echt eng...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
He bah viv, hopelijk geneest het snel en houd hij er niks aan over!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Ikke kan een soort gebroken lijn draven en sinds vandaag sturen in galop. Lijkt op een volte-ei. Na 15 minuten wordt ze dwars en gaat ze met haar kop naar links lopen hihi. Denk dat jij dus beter vaart met Cosi. Waar ga jij Z-P-en? Ik Wijk bij Duurstede

Gisteren voor eerst op Toot 'gereden' in de bak. Hmm kon stappen, en wat voltjes draven en afwenden en klein galopje door de bak. Maar daar hield ook mee op haha.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ik ben nu al benieuwd naar het resultaat van jullie zadelproef 

- pjotr_nientje
- Contacteer:
Ik voel een hoop stress voorbijkomen 
Komt vast allemaal goed

Komt vast allemaal goed

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
nee hoor, geen stress. Als hij er niet klaar voor is, ga ik met zijn moederpjotr_nientje schreef:Ik voel een hoop stress voorbijkomen

Ik zou in Heemstede, maar ik kan op de (weliswaar voorlopige) datum absoluut niet vrijnemen. Ik hoop dat ik er in Udenhout bij kan.Orion1996 schreef:Ikke kan een soort gebroken lijn draven en sinds vandaag sturen in galop. Lijkt op een volte-ei. Na 15 minuten wordt ze dwars en gaat ze met haar kop naar links lopen hihi. Denk dat jij dus beter vaart met Cosi. Waar ga jij Z-P-en? Ik Wijk bij Duurstede
Ik kan helemaal nog niet sturen in galop (ben blij als ik hem erin houd) en rechtsom op de hoefslag loopt hij alleen nog met zijn kop naar buiden. Zo goed vaar ik nog niet dus

@Amber: ga jij Toot zelf rijden met de zadelproef?
Dus doordat ik kan sturen in galop en dat ze blijft gallopperen zou ik verder zijn dan jij? Kan het me niet voorstellen. Zie haar over 5 weken echt nog niet een B halen maar dat zien we wel. Kan moeilijk met Orion gaan hihi. Cyra loopt dus ook met die kop naar buiten (rechtsom dan).
Moet haar eigenlijk gaan longeren maar vind het rijden zo leuk hihi. Wil haar ook liever niet meer dan 3 keer per week belasten 20 minuten opbouwen naar half uur.
Ennuh Amber... jij kan buiten rijden. Ik heb nog geen meter op de weg erop gezeten. Ze is zo verkeersmak dat ze zo voor een auto stapt als je aan de hand loopt met haar. Die remmen maar voor dr vindt madamme. En sturen en remmen doet ze niet als ze niet wil
Moet haar eigenlijk gaan longeren maar vind het rijden zo leuk hihi. Wil haar ook liever niet meer dan 3 keer per week belasten 20 minuten opbouwen naar half uur.
Ennuh Amber... jij kan buiten rijden. Ik heb nog geen meter op de weg erop gezeten. Ze is zo verkeersmak dat ze zo voor een auto stapt als je aan de hand loopt met haar. Die remmen maar voor dr vindt madamme. En sturen en remmen doet ze niet als ze niet wil

Ik heb toch nergens gezegd dat jij verder bent? Alleen dat ik zo goed nog niet vaar...Orion1996 schreef:Dus doordat ik kan sturen in galop en dat ze blijft gallopperen zou ik verder zijn dan jij? Kan het me niet voorstellen.

Maar we trainen rustig verder hoor, ik zit nog niet met mijn handen in het haar...
Ik vind het wel hel dapper dat jullie die proef al gaan doen!
Ik heb nog geen pas gegaloppeerd met Ché,zie ik voor lopig ook nog niet gebeuren.
Ik was vanmiddag met de honden naar de stal gelopen en toen ik mest aan het scheppen was in de bak(staan ze nu de hele dag in),dacht ik ,laat ik eens gek doen, ik ga even met Ché rijden.
De bak was gisteren door een bevriende boer met zo'n schuif vlak gemaakt en is al een stuk minder rul en het was zulk mooi weer dat ik het niet kon laten.
Er was alleen 1 probleem, ik had geen rijkleren of schoenen aan en mijn (danielle d'r) cap lag in de auto en ik was dus lopend.
Zo onverantwoord als ik ben heb ik hem toch gepakt en heb even lekker met hem gereden.
Veel gestap en slangevoltes gereden,3 keer een stukje gedraafd en grote voltes gedraafd.
Hij heeft 1 keer een bok gegeven toen hij ergens van schrok maar verder was hij weer superbraaf(dit was de vijfde keer dat ik erop zat).
Ik ben echt heel blij met hem!!
Ik heb nog geen pas gegaloppeerd met Ché,zie ik voor lopig ook nog niet gebeuren.
Ik was vanmiddag met de honden naar de stal gelopen en toen ik mest aan het scheppen was in de bak(staan ze nu de hele dag in),dacht ik ,laat ik eens gek doen, ik ga even met Ché rijden.
De bak was gisteren door een bevriende boer met zo'n schuif vlak gemaakt en is al een stuk minder rul en het was zulk mooi weer dat ik het niet kon laten.
Er was alleen 1 probleem, ik had geen rijkleren of schoenen aan en mijn (danielle d'r) cap lag in de auto en ik was dus lopend.
Zo onverantwoord als ik ben heb ik hem toch gepakt en heb even lekker met hem gereden.
Veel gestap en slangevoltes gereden,3 keer een stukje gedraafd en grote voltes gedraafd.
Hij heeft 1 keer een bok gegeven toen hij ergens van schrok maar verder was hij weer superbraaf(dit was de vijfde keer dat ik erop zat).
Ik ben echt heel blij met hem!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Caylinn gaat in principe in alle gangen al heel behoorlijk (ontspannen) aan de teugel 
Ik rijd voornamelijk in de grote buitenbak, 20 x 60, om zoveel mogelijk rechtuit te kunnen.
Ze vindt sommige dingen wel moeilijk, vooral linksom buigen, maar ik mag niet klagen. Ook
heeft ze een héééééle behoorlijke turbo er op, dat is wel even wennen, ik moet vooral veel
zitten en meeliften
Stalgenoot die ik al even niet gezien had, die niet wist dat Ul weg is
en die me zag rijden, vroeg hoe het nu ging. Toen ik zei dat het mijn babypaard was, was
ze toch behoorlijk verbaasd, dat was haar niet eens opgevallen. Ze vond het al heel goed
gaan voor een driejarige *trots*
Binnenkort eens een fotograaf regelen 
Jullie gaan ook lekker zo te horen
Ik heb ook niet altijd evenveel tijd om op iedereen terug
te antwoorden, maar vind het wel leuk om over de andere C'tjes te lezen!

Ik rijd voornamelijk in de grote buitenbak, 20 x 60, om zoveel mogelijk rechtuit te kunnen.
Ze vindt sommige dingen wel moeilijk, vooral linksom buigen, maar ik mag niet klagen. Ook
heeft ze een héééééle behoorlijke turbo er op, dat is wel even wennen, ik moet vooral veel
zitten en meeliften

en die me zag rijden, vroeg hoe het nu ging. Toen ik zei dat het mijn babypaard was, was
ze toch behoorlijk verbaasd, dat was haar niet eens opgevallen. Ze vond het al heel goed
gaan voor een driejarige *trots*

Jullie gaan ook lekker zo te horen

te antwoorden, maar vind het wel leuk om over de andere C'tjes te lezen!

Ereplaatsje voor

Ik lees idd ook veel brave C 'tjes
En ach ja puberen hoort nu eenmaal ook bij deze leeftijd
Cas is onder het zadel tot nu toe heel braaf, niet bokken of steigeren, maar met andere dingetjes kan hij af en toe wel flink puberen
Ach arme Cadies, dat heeft hij weer niet goed gedaan, beterschap!!

En ach ja puberen hoort nu eenmaal ook bij deze leeftijd
Cas is onder het zadel tot nu toe heel braaf, niet bokken of steigeren, maar met andere dingetjes kan hij af en toe wel flink puberen

Ach arme Cadies, dat heeft hij weer niet goed gedaan, beterschap!!

Ohoh meiden, succes met oefenen voor de zadelproeven dan maar. Jullie liever dan ik.
Volgend jaar maar eens een menproefje proberen ofzo.
Pics van zieluge Diesje bij ziekenboeg
Volgend jaar maar eens een menproefje proberen ofzo.
Pics van zieluge Diesje bij ziekenboeg

Balen van Cadiz Viv. Ik zal zo de foto's ff gaan bekijken.
Zo te lezen voorderen de C'tjes wel goed met hier en daar een eigenwijze fjorden bui
.
Castor is ook al zo lekker voorwaarts, mag hij van mij ook wel blijven!
Gisteren weer les gehad en instructrice zei nog; hij is nu al zo voorwaarts terwijl hij zo zwaar is, ben benieuwd hoe hij zal gaan als hij slank en bespiert is!
Nou ik ben ook benieuwd, als hij maar met 4 benen op de grond blijft!
Zo te lezen voorderen de C'tjes wel goed met hier en daar een eigenwijze fjorden bui

Castor is ook al zo lekker voorwaarts, mag hij van mij ook wel blijven!
Gisteren weer les gehad en instructrice zei nog; hij is nu al zo voorwaarts terwijl hij zo zwaar is, ben benieuwd hoe hij zal gaan als hij slank en bespiert is!
Nou ik ben ook benieuwd, als hij maar met 4 benen op de grond blijft!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

@Claudia: luxe hoor, zo'n 20x60 bak! Wel lekker dat je extra lengte hebt om rechtdoor te gaan, ik vind dat ik altijd te snel aan het einde van de lijn zit hihi...
@Lisette: hier idem! Onder het zadel is hij súperbraaf, wel eens een klein sprintje of kijken, maar dat vind ik niet erg. Ben blij dat hij niet om 2 benen gaat
maar in omgang is het wel een bruutje... maar gelukkig ook absoluut niet gemeen!
@Ilona: merk jij al verandering dat Castor veranderd is? (vet in spiertjes, of gewoon slanker)
Ik heb gisteren maar een heel stuk van de manen afgehaald, was erg nodig... Ben begonnen met stukje wit te halen en moet zeggen dat zo'n zwart randje hem wel zou staan! Maar het is echt moeilijk om te knippen aangezien hij geen duidelijke scheiding wit/zwart heeft. Bovendien lukt het me aan de rechterkant nooit om daar ook een randje af te halen. Toch maar alles op een lengte, ik vond het eigenlijk nog niet eens zo lelijk gedaan haha
@Lisette: hier idem! Onder het zadel is hij súperbraaf, wel eens een klein sprintje of kijken, maar dat vind ik niet erg. Ben blij dat hij niet om 2 benen gaat

maar in omgang is het wel een bruutje... maar gelukkig ook absoluut niet gemeen!
@Ilona: merk jij al verandering dat Castor veranderd is? (vet in spiertjes, of gewoon slanker)
Ik heb gisteren maar een heel stuk van de manen afgehaald, was erg nodig... Ben begonnen met stukje wit te halen en moet zeggen dat zo'n zwart randje hem wel zou staan! Maar het is echt moeilijk om te knippen aangezien hij geen duidelijke scheiding wit/zwart heeft. Bovendien lukt het me aan de rechterkant nooit om daar ook een randje af te halen. Toch maar alles op een lengte, ik vond het eigenlijk nog niet eens zo lelijk gedaan haha
Dat knippen lijk ik nu aardig onder de knie te hebben. Als je de eerste keer vergelijkt met nu.. Zelfs randje zwart erboven lukt.
In ieder geval goed van je Jilly dat je het nu ook zelf steeds doet (eerst deed een vriending het toch?)
Ik zie nog niet heel erg verandering in Castor zijn 'lijn'. Hij lijkt iets slanker te worden.
Ik rijd ook nog best weinig met hem. Toevallig nu 3x in anderhalve week waarvan 2x les. Dit werkt wel aan zijn conditie/spekkies denk ik.
Ach hij moet ook de winter weer doorkomen met zijn spekkies. Hij blijft toch het meerendeel buiten staan van de winter.
Ik denk ook dat ik hem zelf teveel zie om verandering goed te zien. Dat moet iemand denk ik beoordelen die hem minder vaak ziet.
En ja voor mij ook liever een klein sprintje trekken dan op 2 benen gaan staan!
In ieder geval goed van je Jilly dat je het nu ook zelf steeds doet (eerst deed een vriending het toch?)
Ik zie nog niet heel erg verandering in Castor zijn 'lijn'. Hij lijkt iets slanker te worden.
Ik rijd ook nog best weinig met hem. Toevallig nu 3x in anderhalve week waarvan 2x les. Dit werkt wel aan zijn conditie/spekkies denk ik.
Ach hij moet ook de winter weer doorkomen met zijn spekkies. Hij blijft toch het meerendeel buiten staan van de winter.
Ik denk ook dat ik hem zelf teveel zie om verandering goed te zien. Dat moet iemand denk ik beoordelen die hem minder vaak ziet.
En ja voor mij ook liever een klein sprintje trekken dan op 2 benen gaan staan!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet

Normaal doet Ines dat idd, maar die heeft met haar studie nu weer amper tijd voor de paarden, kan ik niet op blijven wachten 
Is ook niet slecht dat ik mezelf daar eens aanzet, ik hoef voorlopig nergens naartoe met hem, dus een keer verknippen is geen ramp
Ik merk aan Hay z'n lijn trouwens ook nog niks, hij heeft toch wel een pensje hihi. Maar ik ben er ook nog niet echt fanatiek mee bezig. Eerst enkel in het weekend, nu probeer ik door de weeks ook wel 1 of 2 keer te rijden.

Is ook niet slecht dat ik mezelf daar eens aanzet, ik hoef voorlopig nergens naartoe met hem, dus een keer verknippen is geen ramp

Ik merk aan Hay z'n lijn trouwens ook nog niks, hij heeft toch wel een pensje hihi. Maar ik ben er ook nog niet echt fanatiek mee bezig. Eerst enkel in het weekend, nu probeer ik door de weeks ook wel 1 of 2 keer te rijden.