A'tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 30 jan 2008, 17:31

akci schreef:Ben toch wel heel erg benieuwd naar wat rijfoto's tamara :D
tja, dan moet je ze komen maken :D
of zelf komen testen!!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » wo 30 jan 2008, 17:34

Tamara schreef:tja, dan moet je ze komen maken :D
of zelf komen testen!!
Zullen we dat maar een keer doen :D Ben de komende 2 weken wel het weekend thuis,daarna waarschijnlijk weer weg.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 30 jan 2008, 19:24

@Charret, door alle drukte heeft Leo nog verder niets aan de wei kunnen doen en heb ik dus nog geen ruimte kunnen afzetten om te longeren.
Aan de longeerlijn in de 'grote' wei, krijgt ze te veel ruimte om weg te kunnen en ben ik dus bang dat ik dan teveel aan haar bit moet gaan zitten, omdat er tussenuit piept.
Ik wil kijken als we wat meer tijd hebben, dat ik haar mee neem naar een binnenbak en het daar ga proberen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 02 feb 2008, 15:24

ik heb vandaag 'gement', nou ja een beginnetje. Ik hda Karev even gelongeerd met bijzets, en dacht, ik ga d'r es achter lopen, met leidsels over de rug. Eerst vond ze het wat vreemd, en wou ze steeds omdraaien naar mij, maar later snapte ze het. De oortjes op mij gericht, dus zag er niet erg vriendelijk uit, maar erg attent. Ze was goed op de stem voorwwats en terug te krijgen, en nog even een stukje draf gedaan. Eerst had ze zo iets van whelp, wat hobbelt daar achter mij aan, en liep ze een beetje te knijpen m,et de billen, maar langzamerhand relaxte ze, en snapte ze het.
Ik vond het erg leuk om te doen, en het geeft een hele andere dimentie aan de band tussen beide. Je moet elkaar goed vertrouwen, en snappen. Ik ben trots!
Charret

Bericht door Charret » za 02 feb 2008, 16:51

Binnenkort zal dat ook met Alies gebeuren, Tamara. Alleen ga ik haar niet zelf beleren voor de wagen. Zou niet weten hoe het moest :P
Ben erg benieuwd of ze dat leuk gaat vinden.

@Suzanne, de binnenbak zal ze ook wel spannend gaan vinden! Ben erg benieuwd hoe Anca onder het zadel toont.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 03 feb 2008, 10:04

@charret: ik zou ook niet weten hoe het moet, maar er zo achter lopen met lange lijnen kan nooit kwaad denk ik.
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » zo 03 feb 2008, 11:55

Tamara schreef:@charret: ik zou ook niet weten hoe het moet, maar er zo achter lopen met lange lijnen kan nooit kwaad denk ik.
Neem haar een keer mee naar marga,ik heb nog een leuk karretje staan
GerritAfbeeldingCindy

;(
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 03 feb 2008, 12:27

Gisteren en vandaag heerlijk aan het rijden geweest met Aike, ook zonder instructrice erbij gaan we echt de goede kant op, het rijden begint nu wel echt heel leuk te worden op deze manier :))
Morgenmiddag weer lekker priveles, heb er zin in.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 03 feb 2008, 12:32

akci schreef:
Tamara schreef:@charret: ik zou ook niet weten hoe het moet, maar er zo achter lopen met lange lijnen kan nooit kwaad denk ik.
Neem haar een keer mee naar marga,ik heb nog een leuk karretje staan
als je me komt halen, ik heb geen trailer..
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 04 feb 2008, 07:48

Gister weer gereden met Anka. Phoe, viel niet mee. Er was een stalgenootje en die ging buiten rijden. Ik wilde ff lekker in de bak. Toen zij de bak uit ging was ik uit voorzorg al ff afgestapt. Pfoe, Anka was echt pislink }-) . Na 5 min aan de hand stappen ben ik weer opgestapt, maar ze was nog steeds uit haar hum. Daarna was ze weer sloom as ever. Maar toch gaat het heel langzaam vooruit. Als ik wil galopperen springt ze nu een half baantje in een soort hobbelgalop zonder te bokken. Het zet nog niet echt door maar het gaat heeel langzaam beter. Ik vind het wel een beetje gek dat ik na 3/4 jaar er nog geen galopje uitkrijg, maar we gaan rustig verder. Ooit zal het wel lukken hoop ik.
Verder maantjes gedaan, hoefjes uitgekrabt en ff weer gewassen. Gaat allemaal super. Op zondag krijgt ze altijd lekker veel aandacht. Vindt ze volgens mij best lekker :D .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 04 feb 2008, 17:47

Zo, vandaag weer lekker priveles gehad, en het ging best goed, de galop zijn we nu ook echt aan het oefenen maar dat blijft nog moeilijk hoor voor ons. in PP staan foto's van de les.
Ohja en Aike heeft vandaag geleerd een paar pasjes achteruit te stappen, hij deed het een keer perongeluk, dus ik belonen en meneer had het kunstje door, nu stapt ie al een pas of drie vier zo achteruit *o/*

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... 853#509853

Ennnnnn, Joost!!
Charret

Bericht door Charret » ma 04 feb 2008, 19:00

Ik heb de foto's gezien! Jullie zijn echt een leuk stel!
Zou het voor Aike misschien makkelijker zijn als je eerst in de verlichte zit gaat zitten en dan iedere keer wat pasjes gewoon? Misschien dat hij het tempo dan wel houdt.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 04 feb 2008, 19:04

Charret schreef:Ik heb de foto's gezien! Jullie zijn echt een leuk stel!
Zou het voor Aike misschien makkelijker zijn als je eerst in de verlichte zit gaat zitten en dan iedere keer wat pasjes gewoon? Misschien dat hij het tempo dan wel houdt.
Dat kent ie al wel hoor, maar we zijn vandaag ook begonnen met het "normaal gallopperen". Maar hij vind dat nog heel moeilijk, we hebben het ook maar heel even gedaan.

Ennnnnn, Joost!!
rosalie

Bericht door rosalie » ma 04 feb 2008, 19:45

hallo,
gisteren les gehad met arin aan de dubbelen lijnen en het ging heel goed, hij reageert nu goed op de drijfhulpen en is lekker voorwaarts, dus nu konden we gaan beginnen met het sturen. en het lopen van cirkels, arin snapte het vrijwel meteen en pake het goed op! nu moet ik zelf nog een beetje meer alle dingen tegelijk kunnen gaan doen haha ben nogal ene warhoofd dan. O:)
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 07 feb 2008, 13:27

Hmmm, het is al een paar dagen stil in het A-tjes topic >;) Maken we niets meer mee? Ik heb vanavond weer groepsles en vanavond gaat Aike eraan geloven, hij mag met de rest mee galopperen, echter probeert eerst even mijn instructrice dit uit met hem :P Deze held bekijkt het eerst even voordat ik me leven weer ga wagen hahaha!
Verder heb ik Aike nu ook een aantal keer met bijzet gelongeerd, dit vind ie best moeilijk en volgens mij ook niet zo leuk ;) Doen julle ook weleens met bijzet longeren? Ik doe het niet zo heel vaak aangezien Aike het niet echt super vind en hij en ik dan dus liever gewoon rijden!

Ennnnnn, Joost!!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 07 feb 2008, 14:57

Ik heb vandaag weer voor het eerst op Anca gezeten!!!!! Ik heb het idee dat ze veel aan haar veulen aan het geven is, dus toen ik op stapte, vond ik ze smalletjes aanvoelen. Leo heeft haar aan het halster vastgehouden, omdat het nogal nat en glad in de wei is. Ze liep keurig met hem mee. In de tussentijd heb ik wat proberen te sturen maar dat begreep ze dus nog echt niet. (kan ook niet) Toen barno(hond) wat achter haar aan kwam lopen, werd ze wat vlugger. Ook de andere kant rond gestapt. Leo had op een moment zoiets van, dat het wel ging, dus wat deed hij? Hij legt het halstertouw op haar hals.Toen stopte ze. Dat begreep ze niet, hoe ze het dan moest doen hoor!!! Ik heb nog wat gedreven gehad, maar ze deed niets. Dus toen Leo het touw weer pakte, liep ze keurig door.
Nu even proberen dat regelmatig te gaan doen. En dan in de trailer en eens naar een binnenbak gaan om te kijken hoe dat gaat.
Hadden jullie van te voren al een gevoel hoe het zou gaan? Ik heb nl het idee dat ik Anca nog niet zo snel onder de indruk kan krijgen van iets. Kan fijn zijn met dingen die ze onderweg tegen komt, maar ook minder met iets te leren of af te straffen. Ach ja, we zien wel.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 07 feb 2008, 19:29

Nou helaas geen les voor ons vanavond, voel me helemaal niet lekker dus ben vroeg in bed gekropen. Word dus een weekje later dat Aike mee zal galopperen in de groep.

@leoensuzanne, ja ik moet eerlijk zeggen dat Aike volledig aan mijn verwachtingen heeft voldaan tot nu toe, zowel het inrijden als doorrijden doet hij zoals ik het van tevoren verwacht had :)) Lekker cool in zijn koppie, voorwaarts en erg slim, braaf buiten en bijna bomproof (net niet helemaal :+ ) verder een beetje ondeugend maar eigenlijk heel braaf en mag ik niet klagen!

Ennnnnn, Joost!!
claudia

Bericht door claudia » do 07 feb 2008, 19:44

Nou, mijn A-tje is gewoon oervervelend.

Hij bijt en is mega druk(ik heb even niet kunnen rijden ivm mijn rug)
en hij krijgt het voorjaar weer lekker in zijn koppie.

Zaterdag gaat hij er weer aan geloven.

Werken met Aloc.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » do 07 feb 2008, 19:52

Heb vandaag ook weer gereden met mijn A tje.
En het ging super vandaag,lekker voorwaarts/neerwaarts.
Heb nog nooit zo lekker gereden op hem.

En akes word ook elke keer ontspannender in zijn rug en dat geeft echt een heerlijk gevoel. Laat zijn staart ook steeds losser.
Dit was de laatste tijd ook een probleempje aan het worden.
Dus veel stappen,en dan voorwaarts /neerwaarts en dat gaat dus nu heel goed.
Akes pakt het steeds beter op! (en ik ook :D )

Ben benieuwd hoe de wedstrijd van volgende week zal verlopen.
GerritAfbeeldingCindy

;(
Charret

Bericht door Charret » do 07 feb 2008, 22:25

Klinkt goed, Suus!!!
Ik heb jullie ook in de Ros zien staan :P

Ik ga zaterdag een groepslesje nemen met Alies. Gewoon lekker rond hobbelen en het stuur er beter op krijgen. Ze is goed aan het been, maar is wel vlot moe. Maar dat verbaasd me niet veel. Nog even en dan komt het echte werk. [Ze zal voor de wagen worden beleerd]
Ben erg benieuwd hoe ze dat op gaat pakken.

Alies voldoet aan mijn verwachten met het braaf zijn en toch pit hebben [op zijn tijd ;)] Heerlijk gevoel om je paardje zo goed te kennen.
Gesloten