Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Erpel

Re: Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Bericht door Erpel » do 05 jan 2012, 15:25

Esther schreef: Je hoeft trouwens tegenwoordig geen staatsloterij te winnen om een leuke fjord te kopen..
Te kopen niet.. te onderhouden is een stuk duurder.

Leuk filmpje Reinou!

Suzanne, nogmaals gefeliciteerd :D

Leuke foto's van je paarden Tass, de haflinger toont echt groot!

Ja hoor.. hier is het gebeurd.. Floyd is de baas over beide dames :') Hilda heeft nu wel respect voor hem aangezien hij gewoon terug mept :+ Maar hij is verder wel lief. Staat ook samen met Veer van hetzelfde hoopie te eten :D Hilda is nu weer een stuk rustiger, dus opzich niet verkeerd :)
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Helmpie

Bericht door Helmpie » do 05 jan 2012, 15:50

Inderdaad is Floyd nu de baas op stal. Toen ik vanmorgen daar kwam stonden ze rustig met z`n drieeen bij elkaar. Hilda en Floyd gaan om de beurten de stal in en Vera staat het ook rustig te bekijken. En deze wind is ook prima schrik-training voor hem want er klappert of ritselt altijd wel iets nu! De wind tot daaraan toe maar die regen ben ik echt ontzettend zat!! Als het zo doorgaat krijgen jullie nog wel eens te horen dat ik gevallen ben met de kruiwagen in de modder!! Heb trouwens liever dat Nikky(Erpel) valt hihi!!
Hilda & Vera & Floyd :+:
Wil je een regenboog, dan zul je de regen voor lief moeten nemen
Tass

Bericht door Tass » vr 06 jan 2012, 08:26

Ik vind het ook heel spannend.
Ik weet ook eigelijk nog helemaal niet wat ik nu wil :n.

Ik wil het heel graag zelf doen, zover als dat lukt, met goed begeleiding natuurlijk!!! Maar aan de andere kant is laten beleren ook een goed idee. Die mensen hebben er meer verstand van. Maja, ik wil geen wedstrijden rijden, dus heb alle tijd om ze rustig aan te beleren, zit totaal geen haast achter :).

Ik heb zelf al 2 jaar niet echt fanatiek gereden omdat Blond eruit ligt met haar pees natuurlijk. Sinds kort mag ik wel rusitg een ritje maken buiten omdat ze aangeeft dat dat wel kan. Maja alleen stappen. Ik mag op paarden rijden van vrienden dus dat scheelt ook wel :j. Maja, toch anders dan zelf fanatiek rijden. :j
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 06 jan 2012, 09:37

Mijn voet gaat eindelijk beter *o/* heeft even geduurd, kwam denk ik ook meer door de schaafplek erop... Wel ernstig, had gewoon schoenen aan. Goed pech gehad dus ;) Hoop dat het volgende week helemaal over is, dan heb ik namelijk mijn rijexamen. Rijdt wat prettiger zonder pijn hihi...

Ik vind het hele beleren ook best spannend, maar denk wel dat ik het zelf ga doen, met een beetje hulp van Douwina. We moeten een heel eind komen denk ik!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Tass

Bericht door Tass » vr 06 jan 2012, 09:56

Fijn dat je voet beter gaat :D.

Ik wil het inderdaad ook het liefste zelf doen, met Fio gaat dat wel lukken, maar met Aiden kan dat lastig gaan worden.
Ik ga morgen kijken bij een stal met Suze en stalgenootje voor les en eventueel beleren enzo.. Even informatie vragen.
Ben benieuwd wat eruit gaat komen :).

Weten jullie wat voor richting jullie op willen rijtechnisch? Dressuur, springen, western, recreatie?
Of mennen natuurlijk :D.
Laatst gewijzigd door Tass op vr 06 jan 2012, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Toppers:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 06 jan 2012, 13:36

Hier gaan de F-jes het niet redden om de baas te zijn. Daar zijn het ook geen van beiden types voor.
Ferro is zelfs wat bangig aangelegd. Toen hij nog hengst was had ie wat meer lef en was toen wel de baas over de ruinen die bij hem in stonden. Nu hij zelf ook ruin is staat hij helemaal onderaan. Celony kan hem sturen daar waar hij hem hebben wil.
Fendora is een type die het leiderschap helemaal niet aankan. Als ze die rol wel moet spelen wordt ze erg onzeker. Ze weet gewoon niet wat ze er mee aanmoet. Dit merkten we toen ze samen met Hindra stond. Nu ze weer samen met Meline staat laat ze die rol graag aan Meline over, daar voelt ze zich veel prettiger bij.
Nee, Meline mag dan dit jaar 20 jaar oud worden maar ze is nog altijd heer en meester over de hele groep. Zij bepaalt hoe of wat. De heren hebben maar naar haar te luisteren als ze bij haar instaan, haha. Grand old lady.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » vr 06 jan 2012, 14:11

Fiorano is een erg bazig type.. Aiden is heeel onderdanig maar hij begint eindelijk een beetje van zich af te bijten zo nu en dan :).
Fio was ook echt de baas van de groep maar daar was hij altijd heel druk mee, Aiden en Kootje op hun plek zetten, doen wat hij wilde, noem maar op, hij was erg onrustig.
Nu staat Vjell er en die heeft even moeten laten zien dat hij toch echt de baas was. Daarna heeft Fio zich overgegeven en is Vjell de baas. Maar daarna komt echt Fio :=.

Als Vjell boos naar Fio doet rent Fio heel hard (meestal) naar Koot en krijgt Koot en trap of bijt tie Koot :=... Dan is het allemaal Kootjes schuld :=...
Wel ontzettend grappig om te zien maar zielig voor Koot :(:).

Suze en ik zitten dan echt van "Owww kijk Vjell doet boos naar Fio, Fio rent..... En het is weer Kootjes schuld" :').
Mijn Toppers:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 06 jan 2012, 15:08

Ik zag daarnet Ferro spelen met Celony, dat had ik nog niet eerder gezien. Als Celoon maar naar hem keek liep hij al weg. Nu steigerde hij zelfs een beetje tegen Celony op, haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » vr 06 jan 2012, 16:20

Wat een leuk filmpje van Martin bij de paarden!
Gelukkig gaat het weer beter met je voet, Reinou.

Leuk is dat he, spelende paarden.

Ik wil Fenna zelf in gaan rijden, wel met hulp natuurlijk. Ik vind het wel spannend, want ik rijd al 12 jaar op Odet en daar kan ik mee lezen en schrijven. Odet is heel makkelijk en vindt niet snel iets eng. Als ik klaar ben met rijden, laat ik d'r gerust los staan om mijn spullen te pakken. Met zo'n jonkie moet je dat nog helemaal opbouwen, dat zal wel wennen zijn.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » vr 06 jan 2012, 17:20

Tass schreef: Weten jullie wat voor richting jullie op willen rijtechnisch? Dressuur, springen, western, recreatie?
Ik wil alle kanten wel op behalve eerst de lucht in en dan naar de grond, hihi..

Fjel wordt zowel onder het zadel als voor de wagen beleerd, tenminste dat is nu de planning.. Wat we eerst gaan doen weet ik nog niet, zie wel hoe het loopt..

Heb vandaag wel een nieuwe stap gezet, haha!! Trui over haar rug gooien, nou vond ze nog best spannend, stond even achterin de box.. Later stond ze overigens gewoon te eten met de trui over haar hoofd..
Ze loopt eigenlijk braver mee naar stal dat Tea, haha.. Die moet altijd snel snel snel, dus die wil steeds voor je uit lopen, Fjella wandelt gewoon mee, wil ook wel even sneller maar weet dan ook, oh ja, dat mocht niet..
Oh en wat is ze dol op poetsen, heerlijk, vooral bij haar oren, heerlijk!!!!

Ben blij dat ik lang niet de enige ben die het reuze spannend vind, hihi.. Ik heb er ook wel aan gedacht om het te laten doen, en dan niet eens zozeer om het zadelmak maken, maar het feit dat ze dan even regelmatig doorgereden wordt, iets wat mij waarschijnlijk niet gaat lukken en dat is toch wel een probleem..
Maar we zien nog wel hoe het loopt..

Moet eerlijk ook zeggen dat het wel kriebelt om Fjel al te laten dekken, er zijn zo veel leuke combi's maar we moeten eigenlijk eerst aan de gang voor de Abop en dat is makkelijker zonder veulen of dracht..
Maar Alm staat er dit jaar nog..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » vr 06 jan 2012, 17:29

Ik wil met fayah dressuur en nh lessen doen
(ben fan geworden van nh)
we hebben 19 februari onze eerste les van kim steutel van equi unity

Dus voor nu wil ik vanaf de grond alles in orde hebben
kim geeft ook les onder het zadel en kan ons denk gied opweg helpen

fayah is gelukkig al helemaal verkeersmak ( ze is erg makkelijk)
de beginselen van nh zijn al gemaakt erg leuk!
bitje af en toe in om te wennen en straks met zadel op aan de wandel

Dit jaar wil ik stuur rem en gas en dan hup naar buiten, volgend jaar wil ik de bak pas in

maar ik wil fayah dus voor de dressuur en wie weet ooit voor de wagen
Erpel

Bericht door Erpel » vr 06 jan 2012, 17:36

Tass schreef: Weten jullie wat voor richting jullie op willen rijtechnisch? Dressuur, springen, western, recreatie?
Floyd laat ik eerst beleren voor de kar, daarna wil ik dressuurmatig met hem gaan rijden. En zodra het kan tweespan :) En dan wil ik de samengestelde menwedstrijden gaan doen :D (dit jaar maar uitgesteld ivm afstuderen en dan nu Floyd erbij.. ) En dan op een gegeven moment onder het zadel. Voor het beleren voor de kar breng ik hem weg, onder het zadel wil ik met begeleiding gaan doen :) (en dan ohz dressuurmatig, wat springen en verder recreatief, maar voornamelijk mennen)

Maar eerst ga ik zelf nog mijn tweespancursus volgen in april :P

Nadine, laat je weten hoe de les beviel van Equi Unity? Heb een demo van hun gezien en wilde ze misschien ook een keer laten komen!
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 06 jan 2012, 18:10

Hi Floyd de meiden onder de duim :P...never underestimate de ukkepuk!

Ferro begint zich ook steeds beter op zijn plek te voelen tussen Celoon en Djambo lees ik! Leuk, kunnen ze hun ei goed kwijt!
Fjella is straks al beleerd voor ze beleerd is :D...goed bezig Es! haha

Flam hier wil ik in ieder geval voor de wagen en onder het zadel beleren, maar onder het zadel zal het denk ik hoofdzakelijk recreatief zijn. Ja...trainen naar de proeven natuurlijk, maar niet dat ik haar voor de dressuur of iets dergelijks in zet. Haar grootste doel bij mij wordt hopelijk fokkerij!! En daarnaast soms lekker recreatief doch dressuurmatig gereden worden en misschien ook wel door anderen hier op het erf...hoop eigenlijk dat ze zo'n allemanspaardje wordt qua doen en laten, dat je er ook gerust een van de buurkids of neefjes/nichtjes bijv. op kunt zetten.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ootje

Bericht door Ootje » vr 06 jan 2012, 18:13

Leuk om te lezen wat iedereen van plan is met z'n F-je!

Met Fenna aan de wandel:
Afbeelding

Afbeelding
Odette&Fenna
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » vr 06 jan 2012, 18:51

Ben naar een theorieavond geweest echt leuk
ik maak uiteraard fotos en filmpjes
Tass

Bericht door Tass » vr 06 jan 2012, 21:01

Esther: Ik hoop ook niet eerst de lucht in te gaan en dan de grond op, haha :').

Heel leuk om te kijken wat iedereen wil en welke richting de mensen op gaan :D. Veel dressuur en mennen :D.

Ik wil zelf graag richting de western :).
Ik heb nu een stal gevonden waar ze NH doen en daar ook in beleren en les geven enzovoort, enzovoort. Ik ga daar morgen kijken of het wat is en dan wil ik misschien met hun hulp zelf gaan beleren :). Ze beleren eigenlijk eerst bitloos, als ze dat kunnen, kun je nog kiezen om met het bit te laten rijden. Ze zijn niet tegen het bit maar voorkeur gaat naar bitloos.

Ik ben zelf er benieuwd hoe ze op die stal werken en ga veel informatie vragen en kijken of het bij mij/ons past. Ik denk zeker dat het iets voor Aiden is omdat ze werken vanuit rust en vertrouwen en dat is iets dat Aiden nodig heeft, hij is heeel erg gevoelig :).

Ik zou zelf ook graag mennen en heb ook al menles. Maar of het er in zit het ooit toe te passen weet ik niet... Je kunt bij ons super het bos in maar het geen groom om mee te nemen...
Mijn Toppers:
Tass

Bericht door Tass » vr 06 jan 2012, 21:02

Fenna heeft een lief kopje zeg :D.
Mijn Toppers:
Anna

Bericht door Anna » za 07 jan 2012, 00:18

Met Fugo gaan we dit jaar lekker wandelen langs onze drukke weg en een beetje grondwerk en misschien een beetje longeren met bitje in. Volgend jaar zijn er bij mij twee meiden (Sandra en Nienke) die het beleren onder het zadel op zich gaan nemen, dat hoef ik ze niet eens te vragen :)ddd en daarna gaat Emma lekker met hem aan de gang, dus met Fugo beginnen we rustig :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
foss

Bericht door foss » za 07 jan 2012, 04:52

Leuk te lezen alle plannen met de F-jes.

Fjellko gaan we zelf beleren samen met mijn vriendin doe ik dat altijd vaak gaat zij er als eerst op.
Met Fjellko wil ik in april beginnen met longeren ook om een beetje meer respect voor mij te krijgen want dan is het toch weer anders dan gewoon aan de hand.
Momenteel gaat het heel goed met Fjellko maar het is een type als hij iets anders moet gaan doen dat hij er weer vol tegen in gaat.
Ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 07 jan 2012, 11:33

Fatoush is echt net zo'n waterrat als zijn mama :)) In de wei ligt een megaplas, echt de halve wei staat blank. JW had deze week nog vakantie en zie al dat Fatoush zich lekker uitleefde in de plas. Heb het nou vanmorgen zelf ook gezien, wat een maf dier joh. Helaas geen tijd om foto's/filmpje te maken, stond op punt naar de kapper te gaan. Hij scheurt gewoon in galop door het water, niks geen last van zijn kromme pootjes :D
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Gesloten