Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7
Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7
Je hebt gelijk Kristel, 1.60 is ook niet echt groot (nog steeds 20 cm groter dan Bailey, dat wel) maar hij is vooral echt een paard in bouw en gangen, waar Bailey in dat alles juist een typische pony is.
Niet schuldig voelen Annalynn! Wat Kristel zegt, zoiets kan gebeuren. Misschien zat er ook wel net wat zand of iets dergelijks tussen bit en mondhoek wat is gaan schuren. Hoop in ieder geval dat het snel weer over is.
Jeetje Sofie... wat heftig!
Niet schuldig voelen Annalynn! Wat Kristel zegt, zoiets kan gebeuren. Misschien zat er ook wel net wat zand of iets dergelijks tussen bit en mondhoek wat is gaan schuren. Hoop in ieder geval dat het snel weer over is.
Jeetje Sofie... wat heftig!
Zo heb ook weer bij gelezen.
Kristel: rijden gaat zo te lezen goed bij jou
Bernadaet: bij jou gaat het al ietsjes beter met Bo las ik
Annalynn: las dat Bras auw heeft aan zijn mond. Dus een beetje beterschap
Uh van het weekend een druk weekend gehad. Las iets over grote paarden
mijn vorige favo paard was boven de 1.80 groot genoeg? Met hem kon ik lezen
en schrijven was echt een super paard. En ja vrijdagavond voor de een
laaste keer op de manege gereden.
Op een paard wat totaal niet aan het been was. Maar was wel een uitdaging
waar bij ook veel stuurwerk nodig was. Heb super gave fotos ontvangen
a.s
vrijdagavond dus laaste les en daarna lekker 2x per week naar exeltje en vera.
Zaterdag weer naar claudia en haar fjorden geweest. Heb eff een kleine strijd
met Exel gehad want mocht hem longeren maar meneer hield eff zijn
truckendoos te voorschijn. Gelukkig heb ik eerst 2 shets verzorgd die dus
precies die zelfde truckendoos als Exel hadden dus meneer was na de kleine
strijd best moe en ik voelde me
Daarna brave veertje ook nog gelongeerd
en mevrouw dacht dat ze ook eff haar best moest doen dus liet ook nog een
bokje zien. Gezien dat Veertje nieuwe schoenen heeft gekregen en
ondertusssen wat gevd met Exel meneer kent nu bijna 3 truckjes
.
Ow en Exel is geborsteld met een furminator is echt een super ding.
Zondag geshopt voor mijn aanstaand huisje. Heb een pannenset gekocht en
nog meer kookgerei nu alleen nog 1 jaartje wachten en dan is het huisje klaar
Zo dat was mijn drukke weekend
Ow en wat ook niet onbelangrijk is de douche is alweer een week klaar en heb
mijn wintersport vakantie geboekt voor a.s. weekend dan ga ik weer een
heerlijk weekje snowboarden
Kristel: rijden gaat zo te lezen goed bij jou

Bernadaet: bij jou gaat het al ietsjes beter met Bo las ik
Annalynn: las dat Bras auw heeft aan zijn mond. Dus een beetje beterschap

Uh van het weekend een druk weekend gehad. Las iets over grote paarden
mijn vorige favo paard was boven de 1.80 groot genoeg? Met hem kon ik lezen
en schrijven was echt een super paard. En ja vrijdagavond voor de een
laaste keer op de manege gereden.
Op een paard wat totaal niet aan het been was. Maar was wel een uitdaging
waar bij ook veel stuurwerk nodig was. Heb super gave fotos ontvangen

vrijdagavond dus laaste les en daarna lekker 2x per week naar exeltje en vera.
Zaterdag weer naar claudia en haar fjorden geweest. Heb eff een kleine strijd
met Exel gehad want mocht hem longeren maar meneer hield eff zijn
truckendoos te voorschijn. Gelukkig heb ik eerst 2 shets verzorgd die dus
precies die zelfde truckendoos als Exel hadden dus meneer was na de kleine
strijd best moe en ik voelde me

en mevrouw dacht dat ze ook eff haar best moest doen dus liet ook nog een
bokje zien. Gezien dat Veertje nieuwe schoenen heeft gekregen en
ondertusssen wat gevd met Exel meneer kent nu bijna 3 truckjes

Ow en Exel is geborsteld met een furminator is echt een super ding.
Zondag geshopt voor mijn aanstaand huisje. Heb een pannenset gekocht en
nog meer kookgerei nu alleen nog 1 jaartje wachten en dan is het huisje klaar

Zo dat was mijn drukke weekend

Ow en wat ook niet onbelangrijk is de douche is alweer een week klaar en heb
mijn wintersport vakantie geboekt voor a.s. weekend dan ga ik weer een
heerlijk weekje snowboarden

Laatst gewijzigd door vera* op ma 24 jan 2011, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Tessa, Kristel, Sterre, ik weet het, tijd is niet alleen waar ik over in zit. Geld komt ook nog om de hoek kijken. Helaas is het studeren niet goedkoop, daar moet ik al hard voor werken. Daarnaast ook nog een paard onderhouden gaat mij niet lukken... Dan is er ook nog een andere reden die helemaal niets te maken heeft met of ik Benthe wel of niet 'leuk' vind. Want daar is geen twijfel over mogelijk, en ik vind het ook heel moeilijk dit te beseffen. Maar mijn ambities zijn de laatste jaren verandert. Ik werk natuurlijk met de IJslanders, rijd/reed ook IJslanders bij. En eigenlijk wil ik hier wel in verder. Ook ben ik allang geen recreatie ruiter meer. Ik wil teveel, ik wil óf verder in de dressuur, óf verder met de IJslanders... En dat wordt wel lastig met dit paard. Niet dat ze de dressuur niet leuk vind, maar natuurlijk vind ze het fijner (en vooral: makkelijker, ze heeft haar bouw nou eenmaal niet mee) om lekker buiten te rijden. En dat is nou juist wat Marion (die vrouw dus) ook wil.
Zucht, 't is zo moeilijk! Weetje als ik deze kans niet gehad zou hebben, zou ik haar niet verkopen. Of tenminste, niet op korte termijn. Maar dit is wel een kans die ik waarschijnlijk niet weer ga krijgen, die zo goed is voor mijn paard... Donderdag gaat Marion het voor het eerst proberen, dan krijgt ze een 'les' van mij. Ik ben heel benieuwd, we zullen zien...
Sofie, jeetje wat een nieuws... Een brok krijg ik er van in mijn keel. Heel moeilijk, en wat verdrietig... Hopelijk vinden jullie voor beide paarden een super nieuw baasje. Ik snap wel wat je bedoelt zo uit je verhalen. Maar Leslie, wat zegt hij er van? Hij reed toch voornamelijk op Githa?
Ha stoute bolle, Tessa. Lekker door oefenen, geeft ook wel weer voldoening haha
Fijn hè, lekker tutten!
Pohhh allemaal startkaarten binnen, hoe vet!!! Super leuk, krijg ik ook weer de kriebels van
Ik las het, Kris, dat je op pad was met trailer en Beer! En die foto!! Wat een woestaantrekkelijke oppergod!!! Hij ziet er echt goed uit
En inderdaad, zes jaar alweer.... Sjongejonge..... Wat een bokken!
Bernadet wat reuze gezellig dat je er weer bent!! (hoewel ik moet bekennen dat mijn bezoeken ook maar sporadisch zijn
)
En inderdaad, gave foto's. Die manen staan heb super goed, wat een knappe kop krijgt ie daar van zeg!
Hihi, een Groot Paard nog wel, Sterre. Werkt ook wel leuk, hè! Leuk voor de ervaring (En je zit/balans op pijl houden is ook nooit verkeerd, je merkt dat meteen op een ander paard vind ik altijd. Is wel nodig, wat verandering van spijs op zijn tijd)
Balen van het wondje bij Brass, Annalynn. Maar dat kan nu eenmaal gebeuren, nu met dit veranderlijke weer zijn die mondhoeken sowieso al droger en brozer en dan komt er ook makkelijker een wondje, hè... Hoeft echt niet perse jou rijstijl te zijn.
Doe maar, Londen, Kristel!! Vet!! Veel plezier!
Haha Vera leuk avontuur bij de paarden, stoute Exel. Goed dat je hem even op zijn plek hebt kunnen zetten. Welke trucjes kent hij al zoal?
Wat super, wintersport
Waar ga je heen?
JEEMIG. Anders heb je even een lang bijlees verhaal!! Ernstig!
Nu nog even ego; het gaat hier heerlijk! Met Benthe lekker aan het opbouwen van de training. Veel stapritten buiten (heuveltje op en af dus lekker voor de spiertjes) met Nele en haar paard Lucia, want Benthe en Lucia kunnen het zo goed met elkaar vinden, zo schattig
.
Daarnaast wissel ik het rijden nu heel geregeld af met wat longeerwerk met de pessoa. Dat gaat zo lekker! Mevrouw moet leren de achterhand er onder te zetten, en ik moet zeggen dat dat met de pessoa in combinatie met héééél veel overgangen erg goed lijkt te lukken.
En zoals ik al zei gaat donderdag Marion voor het eerst op Benthe. Mal probieren! We zullen zien hoe het gaat.
Zucht, 't is zo moeilijk! Weetje als ik deze kans niet gehad zou hebben, zou ik haar niet verkopen. Of tenminste, niet op korte termijn. Maar dit is wel een kans die ik waarschijnlijk niet weer ga krijgen, die zo goed is voor mijn paard... Donderdag gaat Marion het voor het eerst proberen, dan krijgt ze een 'les' van mij. Ik ben heel benieuwd, we zullen zien...
Sofie, jeetje wat een nieuws... Een brok krijg ik er van in mijn keel. Heel moeilijk, en wat verdrietig... Hopelijk vinden jullie voor beide paarden een super nieuw baasje. Ik snap wel wat je bedoelt zo uit je verhalen. Maar Leslie, wat zegt hij er van? Hij reed toch voornamelijk op Githa?
Ha stoute bolle, Tessa. Lekker door oefenen, geeft ook wel weer voldoening haha

Pohhh allemaal startkaarten binnen, hoe vet!!! Super leuk, krijg ik ook weer de kriebels van

Ik las het, Kris, dat je op pad was met trailer en Beer! En die foto!! Wat een woestaantrekkelijke oppergod!!! Hij ziet er echt goed uit

Bernadet wat reuze gezellig dat je er weer bent!! (hoewel ik moet bekennen dat mijn bezoeken ook maar sporadisch zijn

En inderdaad, gave foto's. Die manen staan heb super goed, wat een knappe kop krijgt ie daar van zeg!
Hihi, een Groot Paard nog wel, Sterre. Werkt ook wel leuk, hè! Leuk voor de ervaring (En je zit/balans op pijl houden is ook nooit verkeerd, je merkt dat meteen op een ander paard vind ik altijd. Is wel nodig, wat verandering van spijs op zijn tijd)
Balen van het wondje bij Brass, Annalynn. Maar dat kan nu eenmaal gebeuren, nu met dit veranderlijke weer zijn die mondhoeken sowieso al droger en brozer en dan komt er ook makkelijker een wondje, hè... Hoeft echt niet perse jou rijstijl te zijn.
Doe maar, Londen, Kristel!! Vet!! Veel plezier!
Haha Vera leuk avontuur bij de paarden, stoute Exel. Goed dat je hem even op zijn plek hebt kunnen zetten. Welke trucjes kent hij al zoal?
Wat super, wintersport

JEEMIG. Anders heb je even een lang bijlees verhaal!! Ernstig!
Nu nog even ego; het gaat hier heerlijk! Met Benthe lekker aan het opbouwen van de training. Veel stapritten buiten (heuveltje op en af dus lekker voor de spiertjes) met Nele en haar paard Lucia, want Benthe en Lucia kunnen het zo goed met elkaar vinden, zo schattig

Daarnaast wissel ik het rijden nu heel geregeld af met wat longeerwerk met de pessoa. Dat gaat zo lekker! Mevrouw moet leren de achterhand er onder te zetten, en ik moet zeggen dat dat met de pessoa in combinatie met héééél veel overgangen erg goed lijkt te lukken.
En zoals ik al zei gaat donderdag Marion voor het eerst op Benthe. Mal probieren! We zullen zien hoe het gaat.
♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
jeetje Sofie wat erg zeg, heel veel sterkte ermee meis
Marleen ik kan het wel begrijpen, ik hoop alleen dat je er geen spijt van krijgt. Ik heb Exel ook weggedaan toen het bij ons financieel niet ging, hij is 3 dagen van iemand anders geweest en ik heb 'm jankend weer terug genomen, ik kon het niet. Gelukkig kregen wij toen allebei werk en was het financiele probleem uit de wereld.

Marleen ik kan het wel begrijpen, ik hoop alleen dat je er geen spijt van krijgt. Ik heb Exel ook weggedaan toen het bij ons financieel niet ging, hij is 3 dagen van iemand anders geweest en ik heb 'm jankend weer terug genomen, ik kon het niet. Gelukkig kregen wij toen allebei werk en was het financiele probleem uit de wereld.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

ik heb even een update geschreven in dagboek
Githa gaat niet weg, wonder boven wonder hebben we een andere stalling gevonden
geeft veel meer werk voor ons maar ze gaan proper staan wat al heel veel doet
Githa gaat niet weg, wonder boven wonder hebben we een andere stalling gevonden

geeft veel meer werk voor ons maar ze gaan proper staan wat al heel veel doet
wat een super nieuws Sofie 

Nee dat hoop ik ook. Het voordeel is dat ik nog een half jaar die twee samen kan begeleiden. Ik ga pas begin juli weer terug. Mocht het dan toch niet goed voelen dan is het klaar. Dan gaat ze gewoon weer mee terug. Maar ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Er zijn nu eenmaal een heleboel omstandigheden die de situatie verzachten. Ik kan honderd redenen bedenken waarom ik haar zou moeten verkopen (en ook waarom niet
). Zo is het na m'n hbo ook lastig werk zoeken als je aan een paard gebonden bent. Zo kan ik ook niet op kamers of iig uit huis omdat ik aan Benthe gebonden ben. Dat gaat dan pas als ik een vaste baan heb en kan sparen. Dat duurt dus nog 5 jaar. Dan ben ik eens 26 als ik uit huis kan......... Daar moet ik eerlijk gezegd niet aan denken...
Achja pff het is gewoon lastig. De lotto winnen en een dikke boerderij kopen is de enige optie! (Wat trouwens ook zo zuur is, maar das weer een ander verhaal. Mijn moeder en haar vriend hebben een nieuw huis gekocht, VET gaaf!!!! Met een dikke plak land erbij, aan twee kanten van het huis een hectare ofzo!!! Ideaaaaal. Maarja, Benthe mag er niet staan want ze willen er liever een moestuin van maken......
)
Bedankt voor jullie steun, is wel fijn om het van de andere kant te horen. Mijn vrienden en familie zien het natuurlijk niet zoals jullie, niet vanuit de liefde voor 't peerd...
Ik zag het slotje, Sofie. Wat super dat jullie iig Githa kunnen houden. En qua werk gaat dat allemaal lukken met twee kleintjes? Super hoor!!!

Achja pff het is gewoon lastig. De lotto winnen en een dikke boerderij kopen is de enige optie! (Wat trouwens ook zo zuur is, maar das weer een ander verhaal. Mijn moeder en haar vriend hebben een nieuw huis gekocht, VET gaaf!!!! Met een dikke plak land erbij, aan twee kanten van het huis een hectare ofzo!!! Ideaaaaal. Maarja, Benthe mag er niet staan want ze willen er liever een moestuin van maken......

Bedankt voor jullie steun, is wel fijn om het van de andere kant te horen. Mijn vrienden en familie zien het natuurlijk niet zoals jullie, niet vanuit de liefde voor 't peerd...
Ik zag het slotje, Sofie. Wat super dat jullie iig Githa kunnen houden. En qua werk gaat dat allemaal lukken met twee kleintjes? Super hoor!!!

♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
mrln_ suc6 met je beslissing. Aan de ene kant is het natuurlijk mooi dat je nu die
mevrouw met Benthe kunt begeleiden en kunt kijken of het klikt. Dus je hebt
iig nog even de tijd. Ow en ik ga naar Oosterijk op vakantie.
Keandra: wat een super nieuws
mevrouw met Benthe kunt begeleiden en kunt kijken of het klikt. Dus je hebt
iig nog even de tijd. Ow en ik ga naar Oosterijk op vakantie.
Keandra: wat een super nieuws

Benthe zegt nog even hallo

En ze heeft een nieuwe hobby:

Trio-rollen

En duo-schudden

Lekker, Oostenrijk! Veel plezier! Zeg maar Marleen hoor, trouwens

het werk zal wel moeten lukken, zit niet veel anders op
ik ben nog een maand fulltime thuis, daarna begin ik terug te werken, wat 4/5 is, dus dan kan ik ze makkelijk in de ochtend gaan eten geven, in de avond is nooit een probleem
juist de dagen dat ik ga werken, zal het extra vroeg vertrekken worden voor 1 van ons, ik heb Dylan al af te zetten en dan moet leslie Arwen op school gaan afzetten. Dus veel kans dat we dan wel al heel vroeg op de baan zijn om ze eten te geven
(maar mss dat ik iets kan afspreken met stalgenoot die altijd om 6u30 er komt, als zij de paarden zou kunnen voeren als ik de dag ervoor alles klaar zet, dan is dat niet veel werk)
financieel gezien is het daar beter om er 2 te zetten eigenlijk, dan betaal je evenveel stalgeld voor 2 en heb je enkel nog stro/schafelingen, hooi en brok te tellen voor 2 (en uiteindelijk staan ze in 1 grote stal, 3,5 op 6m, dus maken ze niet verschrikkelijk veel meer vuil)
nu gaat Leslie elke avond van de week de pony's nog gaan bijvoeren met men pa opdat ze toch zouden gegeten hebben
dit weekend verhuizen we dan al ons gerief en maandag in de voormiddag de paarden
marleen, moeilijke beslissing, weet ervan
maar het doet al veel dat je wel direct weet of het een goede nieuwe combi zou zijn, dan kun je ze met een gerust hart desnoods daar laten
Leuk Kristel, terug naar Londen
wij gaan ondanks onze problemen naar Frankrijk in juni, 10 dagen voor Pinksteren
naar centerparcs 'Les Trois Forêts'
ik ben nog een maand fulltime thuis, daarna begin ik terug te werken, wat 4/5 is, dus dan kan ik ze makkelijk in de ochtend gaan eten geven, in de avond is nooit een probleem
juist de dagen dat ik ga werken, zal het extra vroeg vertrekken worden voor 1 van ons, ik heb Dylan al af te zetten en dan moet leslie Arwen op school gaan afzetten. Dus veel kans dat we dan wel al heel vroeg op de baan zijn om ze eten te geven
(maar mss dat ik iets kan afspreken met stalgenoot die altijd om 6u30 er komt, als zij de paarden zou kunnen voeren als ik de dag ervoor alles klaar zet, dan is dat niet veel werk)
financieel gezien is het daar beter om er 2 te zetten eigenlijk, dan betaal je evenveel stalgeld voor 2 en heb je enkel nog stro/schafelingen, hooi en brok te tellen voor 2 (en uiteindelijk staan ze in 1 grote stal, 3,5 op 6m, dus maken ze niet verschrikkelijk veel meer vuil)
nu gaat Leslie elke avond van de week de pony's nog gaan bijvoeren met men pa opdat ze toch zouden gegeten hebben
dit weekend verhuizen we dan al ons gerief en maandag in de voormiddag de paarden
marleen, moeilijke beslissing, weet ervan
maar het doet al veel dat je wel direct weet of het een goede nieuwe combi zou zijn, dan kun je ze met een gerust hart desnoods daar laten
Leuk Kristel, terug naar Londen
wij gaan ondanks onze problemen naar Frankrijk in juni, 10 dagen voor Pinksteren
naar centerparcs 'Les Trois Forêts'
- Ilonka
Marleen wat een fijn helder omschreven verhaal.
Als je hart bij de IJslanders ligt en je hebt geen optie om twee paarden te houden dan lijkt de oplossing die zich nu voor Benthe lijkt voor te doen wel een hele mooie.
Dressuur en IJslander gaan overigens ook niet zo best samen (althans niet beter dan Fjorden en dressuur) maar als jij je op de gangen wilt gaan richten maakt dat natuurlijk niet uit.
Op kamers kan ook met paard, ik heb in Velp gestudeerd en Ilonka stond in Rheden op een boerderij voor niet te veel geld.
Sofie fijn dat het probleem is opgelost en heerlijk dat jullie er in juni even tussenuit gaan. Goed voor de relatie.
Als je hart bij de IJslanders ligt en je hebt geen optie om twee paarden te houden dan lijkt de oplossing die zich nu voor Benthe lijkt voor te doen wel een hele mooie.
Dressuur en IJslander gaan overigens ook niet zo best samen (althans niet beter dan Fjorden en dressuur) maar als jij je op de gangen wilt gaan richten maakt dat natuurlijk niet uit.
Op kamers kan ook met paard, ik heb in Velp gestudeerd en Ilonka stond in Rheden op een boerderij voor niet te veel geld.
Sofie fijn dat het probleem is opgelost en heerlijk dat jullie er in juni even tussenuit gaan. Goed voor de relatie.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Heerlijk Vera, alvast veel plezier op vakantie!
Veel plezier in Londen Kristel!
Wat fijn Sofie dat jullie Githa in ieder geval kunnen houden!
Lekker ook, even ertussenuit in juni, gaat jullie vast erg veel goed doen.
Marleen, ik vind je verhaal heel helder en vooral ontzettend eerlijk.
Het is wel enorm fijn dat je op deze manier een half jaar de tijd hebt Benthe te begeleiden en op die manier rustig naar een eventueel nieuwe situatie toe te kunnen werken. Ik hoop dat, welke beslissing je ook neemt, het de goede gaat zijn voor jou en voor Benthe.
Morgen ga ik lekker met m'n vriend naar Bailey, heerlijke wandeling maken en daarna gaat hij weer eens rijfoto's van mij maken in de bak. Is alweer een paar maanden geleden zag ik, toen ik mijn nieuwe zadel net had en daar nog echt aan moest wennen. Ben erg benieuwd (rijfoto's zijn nog steeds mijn manier van mezelf lesgeven
)
Veel plezier in Londen Kristel!
Wat fijn Sofie dat jullie Githa in ieder geval kunnen houden!
Lekker ook, even ertussenuit in juni, gaat jullie vast erg veel goed doen.
Marleen, ik vind je verhaal heel helder en vooral ontzettend eerlijk.
Het is wel enorm fijn dat je op deze manier een half jaar de tijd hebt Benthe te begeleiden en op die manier rustig naar een eventueel nieuwe situatie toe te kunnen werken. Ik hoop dat, welke beslissing je ook neemt, het de goede gaat zijn voor jou en voor Benthe.
Morgen ga ik lekker met m'n vriend naar Bailey, heerlijke wandeling maken en daarna gaat hij weer eens rijfoto's van mij maken in de bak. Is alweer een paar maanden geleden zag ik, toen ik mijn nieuwe zadel net had en daar nog echt aan moest wennen. Ben erg benieuwd (rijfoto's zijn nog steeds mijn manier van mezelf lesgeven

Blijft een moeilijke keuze Marleen, maar snap je wel hoor. Gelukkig hoef je de beslissing niet meteen te maken dus kun je rustig nadenken 
Fijn Sofie, dat Githa toch kan blijven!
En die wondjes bij Brass hoeven idd niet persee van het bit te komen, Beauty had pas hele kale lippen omdat ze teveel aan d'r liksteen stond te likken. Zou sowieso rubber bitringen gaan gebruiken, werkt perfect!
Jaaa nog meer Bailey foto's! Ben benieuwd!
Ik wilde ook een lastminute weekendje weg, maar m'n auto was stuk dus heeft hoop centjes gekost

Fijn Sofie, dat Githa toch kan blijven!
En die wondjes bij Brass hoeven idd niet persee van het bit te komen, Beauty had pas hele kale lippen omdat ze teveel aan d'r liksteen stond te likken. Zou sowieso rubber bitringen gaan gebruiken, werkt perfect!
Jaaa nog meer Bailey foto's! Ben benieuwd!
Ik wilde ook een lastminute weekendje weg, maar m'n auto was stuk dus heeft hoop centjes gekost

Sofie wat fijn dat je er lekker ff tussenuit gaat
Marleen wat jammer dat je Benthe niet bij je moeder mag zetten, zou je ook een hoop stallingsgeld schelen. Wat een leuke foto's trouwens
Vera ik zie je zaterdag nog, maar toch een fijne vakantie, wij gaan je missen
Sterre hoe ging het vandaag?
Tessa balen van je auto
Ik vertelde toch dat Exel zo'n last heeft van het verharen? Hij schuurt echt bijna de poetspaal aan gort, kijk ik daarstraks in de box van dat trekpaard, zie ik dat er een heel groot deel van z'n manen weg is en daar waar het weg is zag het er echt vies uit. Dus blijkbaar heeft dat beest ook nog wat onder de leden en heeft heerlijk Exel en Vera daarmee besmet. Ik ben al weken bezig met Imaverol, ze hadden allebei ineens plekjes op hun rug, dan ging het weer even goed en ineens was het er dan weer. Exel schuurt onder zijn manen en daar zag ik dus niet van die plekjes die ze op hun rug hadden, maar blijkbaar zit daar ook iets
Ik maar denken dat het was ontstaan door een regendeken die ik voor Veer had gekocht, maar blijkbaar hebben we het aan een zeer lakse stalgenoot te danken. Ik verweet mezelf al dat ik ze niet goed behandeld had ofzo, maarja als ze buiten met dat beest lopen dan is er zo weer herbesmetting natuurlijk. Ik kan die gozer inmiddels wel villen, want hij pleurt dus gewoon die hengts (ok hij is pas 8 maanden, maar toch) bij Vera en de merrie van mijn andere stalgenoot, geeft dat dier koeienkuil en schijnt absoluut niet te beseffen dat zijn paard iets onder de leden heeft. Zulke mensen moeten ze kunnen verbieden paarden te hebben, ik ga morgen maar weer een gesprek aan met de boer
Wat zal ik blij zijn als het 1 maart is en we terug kunnen naar het weiland, helaas is dat nog niet te doen, anders was ik nu al vertrokken
Marleen wat jammer dat je Benthe niet bij je moeder mag zetten, zou je ook een hoop stallingsgeld schelen. Wat een leuke foto's trouwens
Vera ik zie je zaterdag nog, maar toch een fijne vakantie, wij gaan je missen
Sterre hoe ging het vandaag?
Tessa balen van je auto
Ik vertelde toch dat Exel zo'n last heeft van het verharen? Hij schuurt echt bijna de poetspaal aan gort, kijk ik daarstraks in de box van dat trekpaard, zie ik dat er een heel groot deel van z'n manen weg is en daar waar het weg is zag het er echt vies uit. Dus blijkbaar heeft dat beest ook nog wat onder de leden en heeft heerlijk Exel en Vera daarmee besmet. Ik ben al weken bezig met Imaverol, ze hadden allebei ineens plekjes op hun rug, dan ging het weer even goed en ineens was het er dan weer. Exel schuurt onder zijn manen en daar zag ik dus niet van die plekjes die ze op hun rug hadden, maar blijkbaar zit daar ook iets

aj dat is balen voor exel
lastig als er zo'n stalgenoot is
hier heeft men pa me een beetje hoop gegeven dat jalenka toch nog zou kunnen blijven
doordat we een nieuwe plaats gevonden hebben en hij het ook een beetje positiever begint in te zien ...
we zien wel hoe het zal gaan he
in elk geval moeten we dit weekend de stal gaan voorberijden op hoog bezoek
zondag wordt het hooi gebracht, gaan we ons gerief allemaal verplaatsen en onze kast, en mss nog om ander hooi (wat je kunt hebben ga je om is ons motto, hetgeen ik al heb moet ik niet meer voor zorgen) want men zus komt en die heeft een trekhaak
dus dan gaan we de stal al opstrooien
en dan kunnen de paarden maandag voormiddag naar stal, daar eerst eten en dan hun weide op
zie het eerlijk gezegd al zitten
lastig als er zo'n stalgenoot is
hier heeft men pa me een beetje hoop gegeven dat jalenka toch nog zou kunnen blijven
doordat we een nieuwe plaats gevonden hebben en hij het ook een beetje positiever begint in te zien ...
we zien wel hoe het zal gaan he
in elk geval moeten we dit weekend de stal gaan voorberijden op hoog bezoek

zondag wordt het hooi gebracht, gaan we ons gerief allemaal verplaatsen en onze kast, en mss nog om ander hooi (wat je kunt hebben ga je om is ons motto, hetgeen ik al heb moet ik niet meer voor zorgen) want men zus komt en die heeft een trekhaak
dus dan gaan we de stal al opstrooien
en dan kunnen de paarden maandag voormiddag naar stal, daar eerst eten en dan hun weide op
zie het eerlijk gezegd al zitten
wat fijn dat het zo omgeslagen is zeg Sofie, als je vader nou ook Jalenka nog kan houden dan is het helemaal perfect

ow gatver Clau, dat is niet best. Kan me voorstellen dat je daar het liefst snel weg bent...
Wauw Sofie, dát is nog eens goed nieuws! Spannend hoor, ik duim voor jullie
Kijk, mijn stoere vent vandaag. Oh oh, wat ben ik trots op hem

Wauw Sofie, dát is nog eens goed nieuws! Spannend hoor, ik duim voor jullie
Kijk, mijn stoere vent vandaag. Oh oh, wat ben ik trots op hem

wow dat ziet er goed uit Sterre en ja die gozer kan ik inmiddels wel villen 

- Ilonka
Ik zou ook gek worden van zo iemand op stal Claudia. Nu weet je niet helemaal zeker of het van die hengst komt dat geschuur maar het lijkt wel aannemelijk. Even een om de tafel met de eigenaar van de hengst en met de stalhouder. Dit is niet wenselijk!
Sterre wat zie Bailey er super uit en wat een mooie houding heeft hij! Ik ga dit plaatje even aan Brass laten zien dan weet ze waar we op moeten gaan oefenen.
Hmm Tessa nu je het zegt Brass is echt de liksteen (met grove stukken zout, het is een vliegenblok eigenlijk) aan het veroberen de laatste tijd. Misschien dat dat er ook mee te maken had, lippen waren inderdaad ook droger/stugger dan anders.
Ik smeer braaf 'labello' in haar mondhoeken
En de bitschijven heb ik aan het nieuwe bit gemaakt, de oude was daar te smal voor.
Sterre wat zie Bailey er super uit en wat een mooie houding heeft hij! Ik ga dit plaatje even aan Brass laten zien dan weet ze waar we op moeten gaan oefenen.
Hmm Tessa nu je het zegt Brass is echt de liksteen (met grove stukken zout, het is een vliegenblok eigenlijk) aan het veroberen de laatste tijd. Misschien dat dat er ook mee te maken had, lippen waren inderdaad ook droger/stugger dan anders.
Ik smeer braaf 'labello' in haar mondhoeken

Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Annalynn een gesprek met de eigenaar is niet mogelijk, dat heeft mijn stalgenoot al geprobeerd, maar die gast is gewoon vreselijk aso en heeft aan alles en iedereen sch*t. Als je naar stal gaat dan moet je over een damweggetje, waar je elkaar alleen bij passeerplekken kan passeren, als ik hem daar tegenkom dan blijft hij gewoon doorrijden. Is hij vlakbij een passeerplaats? Hij rijdt gewoon door en dan moet je dus op zo'n smal stukje hem passeren. Het is echt een hork eerste klas