Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
wendys

Re: Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Bericht door wendys » zo 16 jan 2011, 21:13

@Amber: Tootje blijft een lekkere kerel :~ Hij gaat idd steeds meer op pa lijken.
Een melanoom is een huidtumor, dus tja is dat ernstig?? Goed is het iig niet! Maar deze was goedaardig en helemaal verwijderd dus voor nu is het weg gelukkig!!
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 16 jan 2011, 21:44

Naja ernstig is het wel ... Zowiezo schrikken !
Hopen dat het nou gewoon weg weg weg is :D
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Viv

Bericht door Viv » ma 17 jan 2011, 08:20

Jemig Wen das balen, maarja helaas komt het wel vaker voor bij schimmels/witjes.

Toot blijft gewoon :+:

Hier verder weinig te melden :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » ma 17 jan 2011, 16:04

Vervelend dat de melanoom precies op de plek van het zadel zat!
Gelukkig is het nu weg. Witje had ook twee melanomen, maar niet op een vervelende plek en zolang ze niet groeien kunnen ze blijven zitten is mij toen verteld.
Wist je dat witjes met melanomen ook niet gebruikt (mogen) worden voor menselijke consumptie?!

Leuke foto van Toot! Mooie baard ook! :D

Hoe is het nu met je rug Anna?

Afgelopen week heel erg fijn proefgereden op een potentieel nieuw paard. Aanstaande donderdag gaan we nog een keer en volgende week dinsdag gaat mijn instructrice mee! Ben benieuwd! Met Bol is het nog steeds schipperen, zie weinig verbetering zo aan de hand en over Peer geen bijzonderheden. Ga aanstaande vrijdag weer eens foto's of filmpjes maken van Robbert zijn les! :j
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Jilly

Bericht door Jilly » ma 17 jan 2011, 16:41

Da's schrikken Wendy, gelukkig viel het al bij al nog mee. Nu maar hopen dat je zadel er snel weer op kan!

Knappe Tootje lijkt idd veel op paps!

Oh wat heerlijk Aria, zo'n afstand. Dat is bij mij al geleden van september (paardenweekend in Limburg)

Spannend ML. Zou je deze ook nog op proef nemen of is het vertrouwen op de af- of goedkeuring van de instructrice en keuring?

Wij hebben een heerlijke overnachting gehad, ik voelde me wel wat onwennig in zo'n poepchique hotel. Zeker omdat ik zo'n miep ben met eten, maar uiteindelijk netjes van alles geproefd, ook wat ik niet kende. Hoeft voor mij toch niet iedere week haha. Sauna complex sloeg wel een beetje tegen.
Shoppen was ook weinig boeiend vond ik, in mijn verbeelding was Maasmechelen veel groter. Achja, wij zijn volgens mij gewoon verwend met het Wijnegem shopping center en de Meir op redelijke afstand :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 18 jan 2011, 20:05

Nou de rug begint zich weer een beetje te gedragen. Hopelijk morgen er weer op. Anders net als zaterdag en zondag aan de pessoa longeren
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » wo 19 jan 2011, 19:46

Gelukkig Orion, zo'n rugje is toch maar niks ws.

Jilly, das toch heerlijk! Kun je even lekker genieten. Jammer van de sauna en de stad, maar toch.

Hier zit ik op een roze wolkje! Met Hildar wat gelongeerd en ge-join-upt zodat hij weer wat respect heeft voor me. Dan wat VD: liet hem liggen en kon hem blijven laten liggen (normaal gaat hij direct rollen) en durfde ik er op. Kon hem laten rechtstaan (hadden we al gedaan maar met iemand erbij). Dan wat oefeningen op zijn rug(buigen enz, maar dat wilde niet echt lukken :z ) en dan vroeg ik om te gaan liggen. Ik dacht dat dit echt niet zou lukken, had dat nog nooit gevraagd. Maar hij deed het! Mooi evenwichtig, ik kon er zo afstappen! Ben echt super trots op mijn gouden paardje! :+: *o/* :+:
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Peertje

Bericht door Peertje » wo 19 jan 2011, 19:58

Fijn dat het beter gaat Anna!

Wat leuk dat Hildar dat allemaal kan Aria! Kost zeker een hoop training?
Peer kan echt niets van dat alles... :D
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
ing-1970

Bericht door ing-1970 » wo 19 jan 2011, 21:00

Vandaag niks gedaan ,ondanks m,n vrije middag.
ik had geen zin om de deur uit te gaan,en lekker thuis gebleven,schaam schaam.
maar ik moest savond,s wel om manneke zijn stal te ontmesten,plus nog een paar andere omdat roy weekje met vakantie is.
gelijk vriendschap gesloten met een jong paard,die bij hem nogal hupserig is,maar op mij erg fijn reageert,en super rustig was.
Dus lekker gepoetst en getutteld met dat diertje,terwijl Corner toekeek.
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » do 20 jan 2011, 07:17

Jippie straks eindelijk weer eens les. Misschien dat we vandaag wel de rechtergalopknop terugvinden :=
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 20 jan 2011, 07:36

Oh wat gaaf Aria, ik wist niet dat jullie zo into VD waren. Lijkt mij ook super, normaal gezien gaan we dit voorjaar met een clubje van bokt eens zo'n les volgen bij cavalli naturali (ofzoiets), ben benieuwd!

Ben er ooit eens mee begonnen met Hay, maar verder dan achteruit gaan, voetjes geven en nee schudden kwamen we niet haha
Ilona

Bericht door Ilona » do 20 jan 2011, 14:10

Wat stoer Aria. Ik wil ooit ook nog wel eens wat VD gaan doen met Castor. Misschien van t voorjaar eens wat gaan proberen. Ben benieuwd of ik er genoeg geduld voor ga hebben O:)

Ach Inge, soms is het gewoon even lekker om niets te doen.

Hoe is het met de rug inmiddels Anna?

Heino even in de lappenmand. Hopelijk blijven de melanomen nu weg bij Heino!

Hoe was het vandaag bij potentieel nieuw paard ML? Kan het wat gaan worden?
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » do 20 jan 2011, 14:13

Zooo enne.......:
Net zo heerlijk gereden op Castor!!!
Hij liep eigenlijk al wel vrij snel na de kreupelheid weer goed en het is zulk lekker weer vandaag dat ik de stoute schoenen (of eigenlijk de rijbroek) maar weer eens aangetrokken heb.
We zijn totaal een uur onderweg geweest! Was best lang voor me, maar we hebben gewoon rustig aan gedaan en heel veel gestapt.
Het was echt genieten! Mooie omgeving, heerlijk weer en een super de super super lekker dier onder m'n bips.
Die kan ik mooi weer in mijn zak steken ;) :D
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 20 jan 2011, 18:17

Peertje, het zou je verbazen hoe weinig training het kost! Ben er vorige lente mee gestart, een paar keer gedaan en dan weer paar maand niet, paar keer wel en dan weer even niet. Het was nu al een half jaar geleden, en nog kan hij het zo goed! Dus veel werk is dat niet O:)

Jilly, ik zie het meer als een extratje, vind het erg leuk om men paard lekker achter me aan te zien tjokken met zweep of emmer, of dat hij mooi kan buigen en ja knikken. Lekker spelen met de poon dus :)) maar ik ben altijd wel erg vooruitstrevend in die dingen dus er wordt ook wel wat geleerd O:) en Hildar is erugg slim.
Super dat jullie dat samen gaan doen! Dan kun je lekker ervaring uitdelen enz
(ik ben het ook gaan doen omdat de haf hier het ook kon en ik Hildar even goed wil krijgen, de haf is wel 1jaar ouder)

Ilona; gewoon doen! Maar niet beginnen met spaanse pas, een hoef tegen je kont is niet zo fijn namelijk :\ maar lekker leren nee schudden enz (Hildar zijn favoriet, kon hij al na 3keer proberen, dus zeker niet moeilijk)
Fijn zo'n rit! Is toch ook heerlijk zo lekker rustig genieten van elkaar en van het weer! Zeker nadat hij kreupel liep.

Ing: lekker thuis blijven, een mens heeft er ook recht op he _/-o_

Viv, hoe was de les?
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
ing-1970

Bericht door ing-1970 » do 20 jan 2011, 18:30

Zo is iedereen toch lekker bezig,

Vandaag 3 stallen uitgemest,Corner in de rijbak gegooid,die daar overigens luidt bleef protesteren,overige paardjes vertroeteld,en dan is het ineens alweer 15,30.
Aangezien ik op de fiets was met hondje achterin de mand,wilde ik niet door het donker naar huis.
Roy zal wel vragen of ik nog gereden heb of iets dergelijks :n veel te druk geweest met zijn paarden en stallen.
ach goss,de jonge hackney (nog naamloos) een merrie had in haar waterbak gepoept,ook de voerbak lag vol,en dat was me in het donker nog niet opgevallen :)* nadat ik met haar stal bezig was viel me dat op,meisje eenmaal weer in de stal begon me toch te drinken,beetje dorstig dus.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 20 jan 2011, 18:33

De stoute rijbroek aangetrokken :P klinkt heerlijk iig! Ik zat echt weg te zwijmelen over een mooie, lange rit, van achter het glas zag het er iig heel mooi weer uit!
Hopelijk is het dit weekend nog een beetje mooi weer, dan ga ik er ook op uit!

Nee-schudden is ook Hay's favo! 1 keer vinger in z'n oor en hij had het meteen door haha, als hij vindt dat hij beloond mag worden gaat hij het trouwens zelf wel eens doen :+ vandaar dat ik ook niet zo gauw met dingen als steigeren of spaanse pas zou beginnen, dan moet Haykiepaykie eerst eens willen leren op welke momenten hij het mag doen hihi
Viv

Bericht door Viv » vr 21 jan 2011, 06:35

Ow ik heb zoooooooo lekker gelest gister, poownie deed zo zn best.
Rechtergalopknop ook gevonden. Nu nog bevestigen. Ik ben te traag en hij is te slim en snel wat hulpen betreft. Merkte duidelijk dat hij rechtsom erg moeilijk vind en nog goed bevestigd moet worden maar ala we hebben de tijd. Wat een gangen heeft die knol toch, ze worden maar beter en beter, juffie was erg blij met ons hihihi.
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 22 jan 2011, 15:22

Zal de ctjes weer even omhoog schoppen,
Vandaag weer even gereden,en merk eindelijk weer verbetering,lukt om na veel gebrul hem te stoppen eindelijk geluidloos, mormel vanuit stap in halt te krijgen,
toch wel netjes voor een paard wat ontzettend snel is afgeleid.

Vanmiddag ook poging gedaan tot paar pasjes zijwaarts,maar daar heeft hij nog moeite mee.
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 22 jan 2011, 15:35

Jullie zijn allemaal lekker bezig met jullie C-tje. Ik heb vandaag zelf mijn lieve knul weer buiten gezet, daar kan ik al zo van genieten.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » za 22 jan 2011, 19:09

Ik ook Anita :))
Plaats reactie