Peertje, het zou je verbazen hoe weinig training het kost! Ben er vorige lente mee gestart, een paar keer gedaan en dan weer paar maand niet, paar keer wel en dan weer even niet. Het was nu al een half jaar geleden, en nog kan hij het zo goed! Dus veel werk is dat niet
Jilly, ik zie het meer als een extratje, vind het erg leuk om men paard lekker achter me aan te zien tjokken met zweep of emmer, of dat hij mooi kan buigen en ja knikken. Lekker spelen met de poon dus

maar ik ben altijd wel erg vooruitstrevend in die dingen dus er wordt ook wel wat geleerd

en Hildar is erugg slim.
Super dat jullie dat samen gaan doen! Dan kun je lekker ervaring uitdelen enz
(ik ben het ook gaan doen omdat de haf hier het ook kon en ik Hildar even goed wil krijgen, de haf is wel 1jaar ouder)
Ilona; gewoon doen! Maar niet beginnen met spaanse pas, een hoef tegen je kont is niet zo fijn namelijk

maar lekker leren nee schudden enz (Hildar zijn favoriet, kon hij al na 3keer proberen, dus zeker niet moeilijk)
Fijn zo'n rit! Is toch ook heerlijk zo lekker rustig genieten van elkaar en van het weer! Zeker nadat hij kreupel liep.
Ing: lekker thuis blijven, een mens heeft er ook recht op he
Viv, hoe was de les?