Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilonka

Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in de

Bericht door Ilonka » do 22 jul 2010, 08:56

Neuh ze flipte niet ze stond gewoon stil en wilde niet verder. Thuis gaat het super, echt in 10 seconden de trailer op, maar hier was ze toch niet zo relaxed en ze was natuurlijk ook een beetje moe. Dus jonge, moe, geen zin, en toch ook een beetje stress.
We hebben duidelijk wat om aan te werken.

Maar verder was ze super! We hebben twee keer gewandeld, ze heeft 3 keer als handpaard gelopen, en ik heb haar 3 keer gereden. Alles deed ze braaf, ook het uitladen onder de vlaggetjes (mooie lange slingers met keihard wapperende oranje vlaggetjes...) Brass kan inmiddels afgespoten worden, eerste keer had ik haar aan twee touwen vast. Ze vond het spannend en niet leuk maar ze mag van mij nóóit druk op het touw zetten dus steeds weer stapje naar voren. Dag twee ging het beter en dag drie stond mevrouwtje Pluiskuif gewoon los! Ook met achterbenen en tussen haar achterbenen spuiten.
Ondanks dat de ritjes niet meer dan 5-10 km waren (meestal maar 5 en een keer 8 en een keer 10 km) heeft ze keihard gewerkt, de heuvels waren steil en stening, het vergde veel coordinatie van haar. En ook heel veel inspanning van haar dikke billen.
Brass was echt super de super braaf, ze heeft zo haar best gedaan, ik ben heel trots op haar! Nu heeft ze even twee weken vakantie en dan gaan we weer aan het werk.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 22 jul 2010, 09:14

Klinkt allemaal super goed zeg! Veel geleerd dus..braaf paard!
Anouska

Bericht door Anouska » do 22 jul 2010, 13:40

Ziet er heerlijk uit Annalynn! Hele ervaring voor Brass geweest.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » do 22 jul 2010, 14:49

Wat lekker zeg dat je brass aan de hand mee kan nemen!

Leuke foto die twee naast elkaar..
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 22 jul 2010, 16:28

wat leuk zo heb ik ook vele kilometers gemaakt met Vera en Exel. Jammer dat Brass staakte bij de trailer, maar ik denk dat ze verder wel heel braaf is geweest zo te lezen. En idd heuveltjes zijn heel goed voor ze, ook voor de conditie trouwens, ik merk het wel aan die van mij, die hebben in Limburg ook altijd veel heuveltjes op gelopen en die hebben allebei een kei van een conditie
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bailey

Bericht door Bailey » do 22 jul 2010, 17:23

Wat een leuke plaatjes Annalynn! Brave Brass is weer een hoop ervaringen rijker dus. Makkelijk dat je haar aan de hand zo mee kan nemen!
Bailey

Bericht door Bailey » vr 23 jul 2010, 12:11

Zit hier thuis nu te wachten, wil graag naar Bailey maar buienradar zegt dat er over een uur een onweersbui komt. En daar heb ik geen trek in natuurlijk.
Waar zouden we toch zijn zonder buienradar, hihi!
Anouska

Bericht door Anouska » vr 23 jul 2010, 13:12

Hier nog iemand die zit te wachten. Heb gister te veel gedaan moet het nu ontgelden. Vanavond ff lekker naar Bjørn, mijn schoonzusje gaat hem rijden. Gister is hij weer als speldenkussen gebruikt en is hij gereden door Sarah (ruiter van de vriendin die de accupunctuur doet), ken haar al een aantal jaar en we rijden op de zelfde manier. Vandaag is het een half uur stappen, lekker makkelijk voor mijn schoonzusje die, net als ik, een bange schijtert is, hihihi.

En al regen/ onweer Sterre?

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 23 jul 2010, 13:24

hier alles zonnig en droog..en heet.. vanmorgen 2 uur in het bos gehobbeld met 2 stalgenoten..eeiiindelijk mensen die eens mee wilden haha! Nu koffertje ingepakt voor Texel..ga t/m zondag lekker uitwaaien daar..zin in! Nu nog even naar de buurvrouw..theeleuten en taartjes eten..mmmm!
Bailey

Bericht door Bailey » vr 23 jul 2010, 14:01

Nah, niks. Wel veel wolken, maar er komt (nog) niks uit. Buienradar blijkt toch ook onbetrouwbaar >;)
Had ook gewoon vanmorgen moeten gaan, toen was het hier ook nog mooi!
Even kijken wat ik ga doen vandaag, misschien krijgt Bailey wel een dagje vrij. Op zulke momenten is het niet hebben van een auto wel extra onhandig... ik doe er een minstens half uur a 3 kwartier over om op stal te komen, dus even snel op en neer is er niet bij. Ach ja, komt vanzelf als ik later groot en rijk ben ;)

Veel plezier op Texel Kristel!
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 23 jul 2010, 15:23

@Sterre: in Spijkenisse waar ik werk heeft het even een beetje geregend en daarna was het al snel weer droog en warm. Ben benieuwd of je nog wat gaat doen met Bailey

@Anouska: handig als je schoonzusje even lekker met Bjorn wil gaan stappen.

@Kristel: ik denk dat je al weg bent, maar wie weet lees je dit nog, heel veel plezier op Texel.

Ik heb gisteren mezelf overschat vrees ik, ik heb 3,5 uur zonder zadel op Vera gereden. Ik kon er bijna niet meer vanaf komen, kon mijn been niet meer achterlangs over haar kont doen, dus heb haar bij de wei in het hoge gras geparkeerd waarop mevrouw als echte fjord gelijk haar hoofd naar beneden deed om te eten, waarop ik dus mijn been voorlangs kon doen := Toen ik op de grond kwam had ik het idee dat mijn benen elkaar niet meer kenden, pffff ik geloof dat madam wat breder is geworden de laatste tijd, heb vaker lang met haar gereden zonder zadel maar dit echt nog nooit meegemaakt.
Volgens Samantha liep ik alsof ik net een GangBang achter de rug had :roll:
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Elvina

Bericht door Elvina » vr 23 jul 2010, 17:01

:wave:

ik ben ook weer terug van vakantie :D Heb de katten wel gemist maar die bolle niet eens haha := Ben vanmiddag wel bij d'r geweest maar toen begon het net te gieten :\ Ben ik er maar even zonder zadel en met een halstertje op gaan zitten en rondjes in de binnenbak gestapt. Die was niet gespoten dus mega stoffig! Toen het droog was heb ik d'r mar laten rennen in de paddock, geloof dat spekkie een rustig weekje heeft gehad ;) Maar ze hinnikte wel toen ze me hoorde ;) Morgen maar weer rijden.

Heb net wel bijgelezen maar ff geen puf om te reageren, sorry ;)
Anouska

Bericht door Anouska » vr 23 jul 2010, 19:21

Have fun op Texel Kristel!

Is echt ideaal zo'n schoonzusje Claudia! Met opstappen was hij ff aan het etteren, verder rustig zijn ding gedaan. Lekker voorwaarts, relext en ontspannen, psies wat de bedoeling was. Lekker dat Vera wat breeder is geworden! Zou graag willen zien hoe je nu loopt, hihihi.

Hoe was je vakantie Tessa?

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 23 jul 2010, 19:28

ik loopt nu weer helemaal goed hoor :P

Bailey

Bericht door Bailey » vr 23 jul 2010, 21:29

Welkom terug Tessa! Hebben jullie hte leuk gehad op vakantie?

@Clau: haha, ik zie het beeld van jou met o-beentjes al helemaal voor me ;)

Bailey heeft uiteindelijk een dagje vrij gehad. Is niet zo erg, hij heeft echt hard gewerkt deze week.
Het is pas een paar weken geleden dat ik begon met hem verzamelen tijdens het rijden, eerst rustig aan in stap zodat hij het idee zou begrijpen. Deze week is het kwartje 'neusje erin, achterbeentjes eronder' in draf ineens ook gevallen en Bailey is er duidelijk trots op z'n nieuwe 'truuk' (en ik ook!).
Gister en eergister heeft hij zich giga uit lopen sloven; hals extra bol maken als ik hem vroeg, achterbenen extra ver eronder zwaaien... Overdrijven is een vak waar hij goed in is, hij maakt er direct een hele show van :=

Gisteren heeft hij trouwens ook z'n eerste 'legale' rengalopje buiten mogen maken. Het gaat nu zo goed, alleen op pad is geen probleem meer dus na het werk mocht hij even z'n beentjes strekken. Heerlijk zeg!
Bailey

Bericht door Bailey » za 24 jul 2010, 20:42

't Is rustig hier dames!

Vandaag paniek in de tent. Bailey stond op het erf, vanwege de weekend drukte had ik hem aan het kleine paaltje vastgemaakt in plaats van aan de grote balk. Ik was even naar de zadelkast gelopen. Kom ik terug, zie ik twee stalgenootjes en Bailey in paniek op het erf staan. Bailey stond aan het paaltje en had z'n halster om het paaltje weten te wikkelen. Doordat hij zo vastzat was hij gaan hangen, waardoor z'n luchtpijp helemaal afgeknepen werd.
Toen hij me zag/hoorde slaakte hij een heel zielig hinnikje, zette nog wat extra kracht en *pats*, het halster knapte. Hij was al los voor ik helemaal bij hem was en liep direct vol in m'n armen voor een dikke knuffel. Hij was totaal verbouwereerd, arm paardje!

Poeh, gelukkig niets aan de hand verder, wat ben ik blij dat het halster knapte!
In het vervolg zet ik hem dus niet meer aan het paaltje, ook niet als het druk is...
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 24 jul 2010, 20:49

Schrikken Sterre, maar gelukkig liep het nu goed af (behalve voor je halster, naya als dat het ergste was toch?) Ja inderdaad rustig.
Van mijn kant af, Brass heeft vakantie en Ilonk ook, ben wel elke dag maar ook heel kort bij de paarden.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 25 jul 2010, 07:52

gelukkig is het goed afgelopen Sterre

Het is idd rustig, hier is eigenlijk ook niet zoveel bijzonders te melden

Anouska

Bericht door Anouska » zo 25 jul 2010, 10:23

Het is gelukkig goed afgelopen Sterre!

Het verband mag er vandaag af zal eens zien of ik straks foto van mijn voet kan maken. Kunnen jullie meegenieten. Ga zo eerst naar Bjørn om te mesten, daarna pas verband eraf.

www.fitenvitaaldier.nl
Mike

Bericht door Mike » zo 25 jul 2010, 13:34

de deurbel ging net:
Afbeelding
ze stond letterlijk met 1 been binnen :D
Beauty
Plaats reactie