Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
leoensuzanne

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt w

Bericht door leoensuzanne » vr 09 jul 2010, 19:59

Evita staat bij wijze van spreken gewassen en gestreken op stal! Ik schrok nog van d'r staart. Die is uitgeplozen nog een best flinke!!
Gek dier is het toch ook. Als ik haar buiten afspuit, moet ze er niks van hebben als ik haar op haar hoofd spuit. Logisch ook. Vandaag moest ook het koppie gewassen worden. Dus straal werd een straaltje water en begonnen met nat spuiten. Ze vond het niet prettig, totdat ik aan haar voorpluk begon. Toen was het goed! Heb dat al vaker ontdekt. Ik heb met haar als veulen meegedaan met de behendigheid op de CK. Van te voren oefenen natuurlijk. Ik had repen plastic aan een touw gehangen en daar moest ze dan onderdoor. Vond ze natuurlijk eng. Maar legde ik mijn hand op haar voorpluk, liep ze er meteen onderdoor. Dat geeft haar blijkbaar toch een vertrouwelijk gevoel of zo!
Heerlijk dier hebben we toch!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
murie27

Bericht door murie27 » vr 09 jul 2010, 21:21

Joehoe. Ezra is alweer 2! *o/* wat gaat het hard met die tijd.
Hoe groot zijn die van jullie nu?
Murell, Tristan en Ezra
Keandra

Bericht door Keandra » za 10 jul 2010, 12:44

gefeliciteerd met Ezra

ik weet niet hoe groot Jalenka nu is, tot enkele maanden terug was 135.5
heb nu wel de indruk dat ze goed groeit (in de breedte) dus de rest komt ook nog wel zeker
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 10 jul 2010, 17:06

Jaaaa, wij hebben een jeugdkampioen op stal!!! evita is vandaag jeugdkampioen geworden in Sevenum. Ze had 36 punten. Wij zijn trots!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » za 10 jul 2010, 20:38

Flower zal dik een meter zijn, 1.05 ofzo?? Moet haar maar eens meten..

Zo schattig om te zien, ze vermaakt zich nog steeds goed met Spetter. Ze staan nu vanaf de weg achter een soort begroeid verhoginkje, dan zie je Spetter staan en ernaast dat kleine kontje van Flower die nog net boven de plantjes uit piept..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » ma 12 jul 2010, 09:06

36 punten, wat goed...en jullie mogen trots zijn! Van harte gefeliciteerd!
Yvette hoe is het met jullie kanjers gegaan?

Ekdal is denk nu ongeveer 147 of groter....
Hij wordt wel meer in verhouding en begint wat meer fjord te worden ipv een iel sprietje.

Vandaag het inschrijfforumulier op de bus gedaan voor de keuring, moest voor 15 juli, ben dus nog op tijd ;)

Ekdal was gister erg braaf met poetsen. Oefening baart kunst :D
Ik ging vandaag op Dancie rijden, zag ik dat hij weer last had van zijn bulten allergie....echt zo zielig. Helemaal onder de bulten. Hij heeft er tot nu geen jeuk aan(voor de mensen die het niet weten Danc heeft eerder een erge allergie reactie gehad een jaar of 2 geleden en toen heb ik het laten onderzoeken en hij heeft een allergie voor insectensteken en / of voedsel maar welk insect precies of voedsel weten ze niet. Er is weinig aan te doen....En zijn huid reageert er nog extremer op omdat ie ouder is)
Een deken is geen optie die wordt zo gesloopt in het land, dus nu maar op zoek naar iets om te smeren, iemand tips?
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Elvis

Bericht door Elvis » ma 12 jul 2010, 11:41

Gefeliciteerd met Evita!
En Ezra mag bij het clubje tweejarige! ;)

Hoe groot Elvis nu is geen idee,wij hebben de meetstok niet meer.Laatste keer was hij 1.40 hoog.Heb niet het idee dat hij daar nu ver boven zit ofzo.
Wel zijn ze helemaal blij met hun paddock er ligt 10kub nieuw zand in en daar mochten ze gister even in snuffelen.Maar ja zoals een echte fjord ben je gauw uitgekeken op zoiets dus ze stonden al snel weer bij hek of ze het land weer in mochten :D

Ben wel bezig Elvis op stem te laten reageren.Zo doet hij nu al,achteruit, stap,draf,galop,rondjes draaien(om zijn as zeg maar).stil staan en ook zijn we bezig met pootjes geven(naar voren toe) en buigen.Hij vind het hartstikken leuk en leert erg graag.
Nancy had me het advies gegeven om wat met hem te gaan doen,hij wil zo graag aandacht en het is voor mij wel goed om met hem bezig te zijn,je raakt soms een beetje in een dip althans dat heb ik.We zijn dan gewoon in het land dit soort dingen aan het oefenen.Gaat dus erg leuk.
Woensdag is er hier huttenbouw met ontzettend veel kinderen,grote houten huizen en een feest tent met muziek.Vorig jaar ging Elvis hier op twee benen voorbij dus ben benieuwd hoe hij het dit jaar vind. ;)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » ma 12 jul 2010, 15:23

Ekdal kent om, stap, draf en galop(nouja hij doet met Danc mee)....en soms luistert hij niet...echt een grote peuter :P
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 12 jul 2010, 16:06

Emy kent alleen ho hihi. Ik ben met Emy nog niks aan het doen. Ik kan er niet naast lopen ivm de pijn dus echte wandelingen waarmee ze iets zou leren doen we niet. We hebben wel gefietst saampjes, en daar vond ik vooral de HO belangrijk. Oh en ze kent ook wel terug en sta stil. Maar als ik dit zo zie weet ik wel dat dat precies de dingentjes zijn die Imka niet zo goed doet. Dat wil ik bij Emy er wel goed op hebben zitten!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Eros

Bericht door Eros » ma 12 jul 2010, 18:13

Eros is 1.42,5 m

Hij wordt ineens heel volwassen, begint breed te worden 8)7 Echt niet normaal.
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
roos

Bericht door roos » di 13 jul 2010, 16:05

Ekdal is alleen groot(in de hoogte), ga nu wel wat uitzwaren maar zijn borst blijft nog niks voorstellen haha ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » wo 14 jul 2010, 17:29

Ik mis Daphne al een paar dagen hier in het topic?!?!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » do 15 jul 2010, 20:44

Evelien*EVY*komt donderdag fotos maken van Ekdal en Dancer, leuk leuk leuk!

Ik schrok echt van het bericht van DJ zeg...wowwiee ik brand nu kaarjes voor hem....!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » vr 16 jul 2010, 14:30

:wave:
Ben vorige week verhuisd, dat bracht heel wat drukte met zich mee, dus wat minder tijd voor i-net...net bijgelezen.

Met Jack gaat alles rustig.
Hij gedraagt zich eigenlijk flink : Als hij me ziet komen naar de weide hinnikt hij en komt afgerend :+: , ik spuit zijn voetjes nu weer dagelijks af en altijd buiten en hij loopt flink mee zonder 1x te stoppen en blijft ook gewoon rustig staan. Ik heb zelfs zijn oortjes/baard met tondeuse kunnen scheren!
Ben zeker wel blij dat hij zich zo voorbeeldig gedraagt tov pakweg een maand geleden!

Alleen vorige week was hij iets minder flink : ik deed de staldeur een klein stukje open, ging naar binnen om t halster om te doen maar meneer had geen geduld en wurmde zich door de staldeur die op n kier stond en plette mij hierdoor tegen de muur...dat was wel even AAAUUWW.
meteen meneer terug in de stal gezet met deur wagenwijd open en als hij nog maar n voetje richting deur verzette zonder ik het zei ~~}>

Ik heb ook t idee dat hij al minder ongemakkelijk loopt. Dus ik hoop dat de lichte bevangenheid snel over zal zijn.
Ik heb ook t idee dat hij iets gegroeid is, al is dat vrees ik wishful thinking van mijn kant :roll:
vorige week was n vriend van me mee die echt stomverbaasd aan mij vroeg : jij gaat daar toch niet mee rijden!? kan je meelopen := ;(

En hij is ook enorm blij met zijn nieuwe vriendinnetje : die twee staan heel de tijd te kriebelen aan elkaar, samen te grazen,...
En vorige week zondag, heb ik bij wijze van experimentje,hem met Nisje op de weide gezet. Ik weet niet waarom maar Nis is écht zijn allerbeste vriend. Is wel superleuk om je 2 paardjes zo samen te zien ... was overigens de allereerste keer dat ze echt samen bij elkaar op de weide gingen, maar ik vertrouw Nis nu wel 100% dat ie geen gekke dingen gaat doen.
roos

Bericht door roos » vr 16 jul 2010, 15:20

Fijn dat het al stukken beter gaat met Jack!!!

Van het weekend ga ik Ekdal verwennen haha met een wormenspuit. Voor hoeveel kg geven jullie?

Ook heb ik Bremsen Bremse gekocht, hopelijk helpt dat.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » vr 16 jul 2010, 16:51

hier zijn we gisteren bezig geweest met Jalenka en toen Leslie gedaan had ging hij haar los laten lopen naar stal ( ze was hem al 5 minuten perfect aan het volgen in de piste)
maar toen hij 5 m buiten de roundpen was met haar maakte ze een bocht en kwam ze bij mij :+:
ze is mij blijven volgen tot aan haar stal en dan liep ze mooi de stal in
:+:

we waren beide verbaasd 8)
het is al enkele weken geleden dat ik haar nog 'getraind' heb (we trainen niet echt maar doen wel wat gehoorzaamheidsoefeningen en het is hierop dat ik het heb) door mijn zwangerscap. Leslie heeft mijn taak overgenomen en we dachten dat ze daardoor nu wel even meer naar Leslie ging hangen, maar dat dat ze gisteren deed doet bij me wel een belletje rinkelen dat ze precies mij toch liever heeft O:)
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 17 jul 2010, 09:27

roos schreef:Fijn dat het al stukken beter gaat met Jack!!!

Van het weekend ga ik Ekdal verwennen haha met een wormenspuit. Voor hoeveel kg geven jullie?

Ook heb ik Bremsen Bremse gekocht, hopelijk helpt dat.
Ik geef allebij mn paardjes gewoon een hele wormenspuit. Ik weet van Emy gewoon weg niet hoe zwaar ze is. En je kan beter te veel als te weinig geven!

Oh gister was ik weer zo verliefd op mn jaarling :+: We waren even gaan fietsen, langs de hsl lijn op naar de snelweg. Het aquaduct op. Jeetje het is gewoon om zelf bang van te worden wat razen die auto's hard eronder door. Vrachtwagens die eronder door denderen en herrie maken. Maar wat is mijn meisje dan ontzettend stoer zeg! Ze word wel helemaal groot en gespannen maar ze blijft er strak naar kijken zonder een stap verkeerd te zetten. Uiteraard was ik van mn fiets afgestapt en daar even gaan lopen ;) Terug naar mn fiets was ze nog wel druk en gespannen, er gingen namelijk van die rare dingen in het water langs ze noemen ze boten jeetje wat een vreemde dingen... Maar ze blijft zo braaf bij me!
Op de helft van de terug weg kwamen we een paard tegen, ik van mn fietsje af onder het stappen en net gedaano f er niks aan de hand was. En ook toen ze hinnikte even en liep braaf door. We hebben nog stukjes gedraaft ging ook super! Echt een heerlijk paardje!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » za 17 jul 2010, 11:11

hier krijgen ze een ontwormingsspuit per 2 paarden tot enkele maanden terug
nu al elk een hele
op stal gebruiken ze die spuiten voor paarden tot 650kg, en we hebben Githa altijd tot 400kg gegeven en Jalenka de rest 250kg
maar nu ze op gewicht is zal dat niet meer gaan
dus krijgen ze elk een spuit
maar beide zijn heel braaf om hen dat toe te dienen, gelukkig, dat wordt door de stalbaas gedaan en dan heb ik wel liever dat ze dat braaf laten doen hoor
roos

Bericht door roos » za 17 jul 2010, 16:24

Wat fijn dat Emy zo braaf is! Voel je je ook echt een trotse mama toch :)

bedankt voor de info over de wormenspuiten!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » ma 19 jul 2010, 09:17

Gisteren een dag voor verrassingen voor Ekdal! ;)
Eerst een wormenspuit, toen Bremsen Bremse(Ekdal vindt spuiten etc maar niks)en toen nog wandelen.
NOu de wormenspuit ging best goed, Bremsen Bremse ook wel, rondje blijven draaien we oefenen door. En het wandelen ging ook best goed. Als het spannend vind wordt hij wel heel voorwaarts, maar mijn lieve stalgenootje heeft mij goed geholpen!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Plaats reactie