Het A-tjes topic deel 3!
Re: Het A-tjes topic deel 3!
nou ik heb vandaag super gelest, gelijk ook begrepen waarom ik die bokken van de week heb gekregen, ligt dus grotendeels bij mij zelf, maar snap nu dus ook precies waarom.
vingers niet gebroken, moest wel naar zkh voor foto van HA maar flink gekneusd, mocht niet rijden van m maar ach, iboprufennetje op en hoppa vinhertje bijna gekruld gekregen om de teugels, volgende week hebben de paarden vakantie, dan zijn de kids nl thuis ivm herfstvakantie
vingers niet gebroken, moest wel naar zkh voor foto van HA maar flink gekneusd, mocht niet rijden van m maar ach, iboprufennetje op en hoppa vinhertje bijna gekruld gekregen om de teugels, volgende week hebben de paarden vakantie, dan zijn de kids nl thuis ivm herfstvakantie
hoezo ligt het aan jezelf caroline?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
omdat ik hem te veel heb gevraagd in te buigen terwijl zijn lijf nog niet soepel genoeg is, daardoor kan hij de buiging zelf ook nog niet ontspannen en fijn inzetten, vandaar de bok x bok
-
en nu je had pijn doet, doe je daar minder mee, en dan doet hij dat niet... ja heel logisch.. confronterend he dat het toch altijd bij je zelf uitkomt! ik ken het!
maar wel weer wat geleerd!!
maar wel weer wat geleerd!!
Azalie :: Isabeau
ja en als iemand het tegen je zegt heb ik zoiets van oooooh jaa zit t zo, en is alles veel vanzelfsprekender en logischer, kan best tegen kritiek maar moet r wel wat mee kunnen zoals nu
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wow die voorpluk van Karev 
En arme Zalie natuurlijk. Sterkte
Heb met mijn A'tje vandaag weer in de binnenbak geoefend. Het was behoorlijk stormachtig, wat je dan ook goed kon horen, maar Liesje reageerde nauwelijks
soms best fijn, zo'n bomproof paard. Heb haar flink aan het werk gezet, dus ze zal morgen wel spierpijn hebben. Galop ging redelijk goed en springen blijft ze geweldig vinden
Dus ik heb wel vertrouwen in de zadelproef.

En arme Zalie natuurlijk. Sterkte

Heb met mijn A'tje vandaag weer in de binnenbak geoefend. Het was behoorlijk stormachtig, wat je dan ook goed kon horen, maar Liesje reageerde nauwelijks

Klinkt goed Reinou, hoop dat ik vrij kan hebben voor Roden, kan ik Lies en Karev supporteren
.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ik meld me hier ook maar weer eens! Moet wel een heel stuk bijlezen eerst! Maar wat een geweldige prestatie van de A-tjes op de CK. Alsnog gefeliciteerd, echt leuk!
En jeetje wat een verhaal van Azalia! Dat moet inderdaad een grote schrik geweest zijn. Gelukkig dat er niets ernstigs beschadigd was, maar veel beterschap voor haar!
Met mijn A-tje gaat opzich nog steeds prima, alleen baal ik dat ik niet meer tijd voor haar heb af en toe. Wil toch liever meer rijden. Ben momenteel vooral bezig met buitenritten onder het zadel of voor de koets. Gaat opzich erg goed, alleen als Paula mee is, gaat ze daar ontzettend op hangen. Bij alles wat een beetje vreemd is, probeert ze bij Paula op schoot te springen, terwijl dit alleen geen probleem is... Aan de andere kant ook veel nut van Paula. Zaterdag kwamen we tot twee keer toe plotseling crossmotoren tegen. Arwen werd er wel een beetje huppelig van, maar omdat Paula verder rustig bleef, gebeurde er verder niets.
En jeetje wat een verhaal van Azalia! Dat moet inderdaad een grote schrik geweest zijn. Gelukkig dat er niets ernstigs beschadigd was, maar veel beterschap voor haar!
Met mijn A-tje gaat opzich nog steeds prima, alleen baal ik dat ik niet meer tijd voor haar heb af en toe. Wil toch liever meer rijden. Ben momenteel vooral bezig met buitenritten onder het zadel of voor de koets. Gaat opzich erg goed, alleen als Paula mee is, gaat ze daar ontzettend op hangen. Bij alles wat een beetje vreemd is, probeert ze bij Paula op schoot te springen, terwijl dit alleen geen probleem is... Aan de andere kant ook veel nut van Paula. Zaterdag kwamen we tot twee keer toe plotseling crossmotoren tegen. Arwen werd er wel een beetje huppelig van, maar omdat Paula verder rustig bleef, gebeurde er verder niets.
nou fijn hoor dat ze dan op Paula r rust afgaat, bij mij is het denk ik meer andersom, Ubie is in principe heel relaxed bij mij, maar zijn knop kan ook in 1x omgaan met nieuwe en andere dingen, zo is het mij nog nooit gelukt om hem te longeren met dubbele lijnen, die raakt in paniek en weg, met lijnen en al, Haakon daarintegen is niet zo snel van dingen onder de indruk, die longeer ik dus al tijdje met die lijnen en stap ik ook uit terwijl ik r achter loop, reageert perfect, dat zet mij dan ook aan t denken om hem ooit te beleren voor de kar, Ubie valt denk ik bij de gedachte al dood neer, die durft dat niet
-
Vandaag hebben we Anca van de wei naar stal gereden. Poeh, wat was ze wakker en wilde ze alles bijhouden! Op stal gekomen afgezadeld en het borsttuig erop, zodat ze voor de cultivator kon. Tja, er moet geoefend worden voor de trekproef. Het ging allemaal wel goed met de cultivator, totdat er 1 hoek (waar het al wat enger is) het rechtertouwtje kapot sprong. Dat was even schrikken. Gelukkig kon Leo haar goed bij zich houden en tot kalmte krijgen! Het zit niet zo mee met het materiaal. Zaterdag ging 1 band van de kar kapot en dan nu het touwtje. Nou ja, er kan een nieuwe op komen.
Leo heeft daarna maar wat aan de lange lijnen oefeningen gestapt en dat ging ook wel goed. Dus klaar, zadel er weer op en ik nog even rustig gestapt. Ging prima, dus weer op weg naar de wei. Tja, het eerste stuk braaf, rustig naar beneden. En dan staat er ineens een shetlander op en dat is wel errug eng!!!! Dan krijgen we wel een wakkere Anca hoor! Maar we zijn heel bij de wei gekomen. Dek er op en gaan met die banaan!
Leo heeft daarna maar wat aan de lange lijnen oefeningen gestapt en dat ging ook wel goed. Dus klaar, zadel er weer op en ik nog even rustig gestapt. Ging prima, dus weer op weg naar de wei. Tja, het eerste stuk braaf, rustig naar beneden. En dan staat er ineens een shetlander op en dat is wel errug eng!!!! Dan krijgen we wel een wakkere Anca hoor! Maar we zijn heel bij de wei gekomen. Dek er op en gaan met die banaan!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
-
Mijn Atje nog steeds niet helemaal jofel... Op de CK was t al mis. Hij is niet echt onregelmatig, lijkt wel of er iets stijfs zit in zijn achterbenen ofzo..
Erg vreemd en erg balen
Erg vreemd en erg balen

Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008
L2 Fjordsport
Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
L2 Fjordsport
ai caro, dat is balen. heb je er al iemand bij gehad?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
@Caroline. Het viel ons in de 1e ring wel op, in de 2e er niet zo op gelet. Maar het leek idd wat stijf met -ik meen- rechter achterbeen. Maar dat had ik je toch gezegd?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
Oe da's minder Caroline. Misschien verstapt op de trailer o.i.d.
Ik had het al bij zinloos gezever gezet, maar hier is het eigenlijk leuker
Oh Liesje is zo kippig soms. Ze ziet me en komt gelijk bij de deur kijken met zo'n blik: "Doe jij? Heb je wat lekkers?" Vervolgens ziet ze het zadel en ik hoor haar nog net niet zuchten. Dus ik poetsen kom ik bij haar buik moest ze toch even haar lip optrekken en kijken van: "Ja daar zit wat in en ik ben met verlof."
Ik hoefde alleen nog maar het hoofdstel in de doen en toen ik voor haar stal stond om mijn cap vast op te doen draaide ze zo haar kont om en ging op rust staan in de hoek. Met zo'n blik: "Ja..Ik ga echt niet hoor!"
Hoezo ik heb echt geen zin Vervolgens stap je op en doet ze vrolijk haar werk en is er niks aan de hand.
Heerlijk zo'n merrie
Ik had het al bij zinloos gezever gezet, maar hier is het eigenlijk leuker

Oh Liesje is zo kippig soms. Ze ziet me en komt gelijk bij de deur kijken met zo'n blik: "Doe jij? Heb je wat lekkers?" Vervolgens ziet ze het zadel en ik hoor haar nog net niet zuchten. Dus ik poetsen kom ik bij haar buik moest ze toch even haar lip optrekken en kijken van: "Ja daar zit wat in en ik ben met verlof."
Ik hoefde alleen nog maar het hoofdstel in de doen en toen ik voor haar stal stond om mijn cap vast op te doen draaide ze zo haar kont om en ging op rust staan in de hoek. Met zo'n blik: "Ja..Ik ga echt niet hoor!"
Hoezo ik heb echt geen zin Vervolgens stap je op en doet ze vrolijk haar werk en is er niks aan de hand.
Heerlijk zo'n merrie

Liefde is..Alies Dragan Jouke
@ Tamara, nee nog niet. ik kijk het eerst even aan en rij niet langer dan 10 min'jes. Hij is ook niet echt kreupel of onregelmatig, meer wat stijf in zijn knieen lijkt wel en als het over een week nog zo is zal ik de da eens bellen..
@Suzanne, ik kan me niet zo goed herinneren of je dat gezegd hebt. Ik was al zo stressig dus kan maarzo dat ik het niet meegekregen heb
Hij heeft het al eens eerder gehad, maar of dat hetzelfde was weet ik ook niet precies..
Als het maar niks ernstigs is
maar daar ga ik voorlopig maar ff niet van uit.
@Suzanne, ik kan me niet zo goed herinneren of je dat gezegd hebt. Ik was al zo stressig dus kan maarzo dat ik het niet meegekregen heb

Hij heeft het al eens eerder gehad, maar of dat hetzelfde was weet ik ook niet precies..
Als het maar niks ernstigs is

Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
Hopelkijk gaat het snel beter Caroline 
Charret, haha, dat is nou echt fjordenmerrie humor

Charret, haha, dat is nou echt fjordenmerrie humor

Fjordenservies: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=30805
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
-
@ caroline, sterkte, duimen dat het niks is!
met zalie gaat het heel goed, het wondje is dicht!
nou afwachten wat de DA morgen zegt!
met zalie gaat het heel goed, het wondje is dicht!
nou afwachten wat de DA morgen zegt!
Azalie :: Isabeau
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Hoop dat het meevalt Caroline 
Klinkt al een stuk beter Fabienne! Hoop dat de DA ook positief is!
Mijn A-tje gaat echt heel fijn dit weekend. Hoop morgen nog steeds als we naar de binnenbak gaan
Omdat ze iedere keer zo zweet na het trainen, toch maar een zweetdeken gekocht. Altijd een drama met fjorden & dekens, zit ie goed bij de boeg, is ie aan de zijkanten veel te lang...lang leve kruissingels!

Klinkt al een stuk beter Fabienne! Hoop dat de DA ook positief is!
Mijn A-tje gaat echt heel fijn dit weekend. Hoop morgen nog steeds als we naar de binnenbak gaan

Omdat ze iedere keer zo zweet na het trainen, toch maar een zweetdeken gekocht. Altijd een drama met fjorden & dekens, zit ie goed bij de boeg, is ie aan de zijkanten veel te lang...lang leve kruissingels!