Het B-tjes topic...zag ik nergens!
- Bernadet_Bo
Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!
Nieke wat goed zeg! Gefeliciteerd, kunnen jullie trots op zijn...
Bo gaat echt super met rijden, hij doet het heel fijn ook met middendraf... Nog even oefenen voor d3e zadelproefg 17 november.. Hij word alleen met middengalop echt super heet, en is nog moeilijk terug te rijden... Dus dit nog even flink oefenen..
Ik ga nu weer braaf meepraten en lezen... want is het de laatste tijd allemaal niet meer van gekomen..
(me relatie is3 weken geleden kapot gelopen na bijna 6 jaar, en de trouwdatum was al geprikt. En zit nu dus weer tijdelijk bij mijn moeder met mijn twee katten.... Drama! Maar goed, even alles weer bij elkaar rapen en puzzelen, want al moet ik me 10 slagen in de ronte draaien, Bo gaat echt niet weg!)
Bo gaat echt super met rijden, hij doet het heel fijn ook met middendraf... Nog even oefenen voor d3e zadelproefg 17 november.. Hij word alleen met middengalop echt super heet, en is nog moeilijk terug te rijden... Dus dit nog even flink oefenen..
Ik ga nu weer braaf meepraten en lezen... want is het de laatste tijd allemaal niet meer van gekomen..
(me relatie is3 weken geleden kapot gelopen na bijna 6 jaar, en de trouwdatum was al geprikt. En zit nu dus weer tijdelijk bij mijn moeder met mijn twee katten.... Drama! Maar goed, even alles weer bij elkaar rapen en puzzelen, want al moet ik me 10 slagen in de ronte draaien, Bo gaat echt niet weg!)
Bo is geweldig! 
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !

- kristelhans
He getsie wat naar Bernadet! Sterkte ermee dan maar.. Wel fijn dat rijden zo lekker gaat..goeie uitlaatklep!
Ik heb ook gereden vanmiddag en het ging ook goed..merk dat mijn bitloze hoofdstel schuift nu ik iets meer vraag met teugels waardoor ik niet consequent impulsjes kan geven..irritant! Donderdag les en dan maar even aan mijn instructrice vragen of zij nog tips heeft..ik wil Beer wel aan een bitje laten wennen..voor het geval ie ooit ergens anders terecht komt en dan een bit in krijgt..ik ga daar niet van uit maar ja..je weet het niet.
Ik heb ook gereden vanmiddag en het ging ook goed..merk dat mijn bitloze hoofdstel schuift nu ik iets meer vraag met teugels waardoor ik niet consequent impulsjes kan geven..irritant! Donderdag les en dan maar even aan mijn instructrice vragen of zij nog tips heeft..ik wil Beer wel aan een bitje laten wennen..voor het geval ie ooit ergens anders terecht komt en dan een bit in krijgt..ik ga daar niet van uit maar ja..je weet het niet.
- Bernadet_Bo
Is zeker getsie... Maar de enige man die nooit weg gaat en waar ik op kan vertrouwen staat op stal
!
Kan ze zn hoofdstel dan niet een beetje verstellen, zodat het wat stabieler ligt kristel? (sorry heb er geen ervaring mee)

Kan ze zn hoofdstel dan niet een beetje verstellen, zodat het wat stabieler ligt kristel? (sorry heb er geen ervaring mee)
Bo is geweldig! 

- kristelhans
Nee heb ik al geprobeerd..ik rijd met een vrij losse neusriem en als ik die strak trek ligt alles wel veel stabieler maar hij is met een reden los..zo leert meneer goed zelf te lopen..als ik het vastsnoer heeft ie constant druk en dat wil ik niet.. We zien wel..gisteren ging het weer supergoed..het is ook meer dat ik het lastig vind maar misschien moet ik wel iets anders doen of reageren..daar heb ik les voor dus we horen het donderdag wel..Bedankt voor het meedenken!
- Bernadet_Bo
Ja daar heb je inderdaad een belangrijk punt mee.. Hij moet alleen druk voelen als je iets vraagt, anders reageert hij niet meer... Weer wat geleerd, wist niet hoe die hoofdstellen in elkaar zaten.. En me je lessen kom je er vast wel samen uit, kan iemand vanaf de zijkant ook zien wat er op zijn hoofd gebeurd.... 

Bo is geweldig! 

- !#niekie#!
- Contacteer:
[quote="kristelhans"]Ha leuk dat het zo goed ging! Kun jij trouwens zaterdag 7 november? Heb José (Balloo) gemaild..anders pb ik je van de week nog wel even...nu werken![/quote]
had je het tegen mij en wat is er dan zaterdag 7 november?
had je het tegen mij en wat is er dan zaterdag 7 november?

- Brittlover
meld zich ook maar weer een keer
leuk al die wedstrijden!!
Brittje doet ook haar best, we hadden 2 weken terug wedstrijd en we waren 3de met 203 en 5de met 194 punten (heb uiteraard de hele week naast mijn laarzen gelopen)
we zijn nu aan het oefenen voor de abop, gaat best goed alleen dat springen...... men ben echt zo'n mietje...
vooral als ik lees dat er al 1.10 word gesprongen brrr nee daar gaan britt en (vooral ik) onder door.
leuk al die wedstrijden!!
Brittje doet ook haar best, we hadden 2 weken terug wedstrijd en we waren 3de met 203 en 5de met 194 punten (heb uiteraard de hele week naast mijn laarzen gelopen)
we zijn nu aan het oefenen voor de abop, gaat best goed alleen dat springen...... men ben echt zo'n mietje...
vooral als ik lees dat er al 1.10 word gesprongen brrr nee daar gaan britt en (vooral ik) onder door.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Bij zulke hoogtes wordt 60 cm wel een piece of an eitjeBrittlover schreef:vooral als ik lees dat er al 1.10 word gesprongen brrr nee daar gaan britt en (vooral ik) onder door.

Al trainen we er momenteel niet voor. Moet zeggen, vind het wel zo lekker hoor, niet voor alle drie de proeven te hoeven trainen...dat had ik nooit gered. Alhoewel...hij kent alles, behalve het springen, dat heeft ie nog maar een paar keer gedaan.
Maar met mennen doet Bink het wel keurig. Inspannen kan nog beheersder. Hij begint vaak te enthousiast, terwijl hij gewoon moet luisteren wat ik zeg. Maar moet gewoon zelf mijn rust behouden en tijdig de mentale rem op zijn enthousiasme houden en dan loopt hij super...gister ook in de menles, was gewoon helemaal trots op het ventje. Deed zo hard zijn best...als ie met de ABOP ook zo loopt....dan zie je mij vleugels krijgen om naar de wolken te komen.
Geluk is de vrucht van intens werk
he
ik ga een klein beetje zeggen over het 1.10 springen
Githa heeft dat inderdaad onlangs gesprongen, bij het vrijspringen, wat ze 2 keer op een jaar doet (niet overdreven), een maand later heeft Githa dus 1m gesprongen onder de man (dit was zondag jongstleden).
Githa is een pony die graag springt (anders zal ze niet over 1m gaan als ze slecht voor de sprong kwam) als je bevoorbeeld in een piste rijdt met haar waar hindernissen staan, zal ze er je wel naar toe trekken, aan jou om ze tegen te houden, maar als ze uit zichzelf willen naar een sprong gaan, zeg je op een bepaald moment ook geen nee he.
ik ga een klein beetje zeggen over het 1.10 springen
Githa heeft dat inderdaad onlangs gesprongen, bij het vrijspringen, wat ze 2 keer op een jaar doet (niet overdreven), een maand later heeft Githa dus 1m gesprongen onder de man (dit was zondag jongstleden).
Githa is een pony die graag springt (anders zal ze niet over 1m gaan als ze slecht voor de sprong kwam) als je bevoorbeeld in een piste rijdt met haar waar hindernissen staan, zal ze er je wel naar toe trekken, aan jou om ze tegen te houden, maar als ze uit zichzelf willen naar een sprong gaan, zeg je op een bepaald moment ook geen nee he.
- kristelhans
He Niekie, haha nee was voor Marleen..die wilde ook graag een keer in Balloo kijken..hihi
Net weer eventjes op Beer gereden..half uurtje maar..of misschien nog wel korter..even huiswerk geoefend want morgen les..ging wel redelijk..zit zelf geloof ik een beetje op een dood punt..weet soms niet zo goed waar ik mee bezig ben lijkt wel en dan weet Beer het helemaal niet meer haha..Denk dat ik even een tijdje wat intensiever ga lessen..Beer heeft bakken met energie dus die is er wel aan toe!
Net weer eventjes op Beer gereden..half uurtje maar..of misschien nog wel korter..even huiswerk geoefend want morgen les..ging wel redelijk..zit zelf geloof ik een beetje op een dood punt..weet soms niet zo goed waar ik mee bezig ben lijkt wel en dan weet Beer het helemaal niet meer haha..Denk dat ik even een tijdje wat intensiever ga lessen..Beer heeft bakken met energie dus die is er wel aan toe!
Ik weet niet zeker of ik dan kan Kristel, ik zou eigenlijk gaan rijden bij mensen in Ruinen, ik rijd hun Ijslanders bij.
Als zij dan niet kunnen en ik dus niet kan komen dan lijkt het me super leuk om naar Balloo te gaan. (Met tussenstop bij Anita?? Ben wel benieuwd naar het veulen! En de rest van de peuterspeelzaal
)
Fleur had vandaag les met Benthe, echt leuk om te zien. Volgende week neem ik de camera mee, ze rijd dan weer op Benthe. Zo'n leuk stel, we horen het ook van iedereen als ze langsrijden; 'goh wat een leuke combi'. Is ook echt zo. Nou ik droom weer even verder
Als zij dan niet kunnen en ik dus niet kan komen dan lijkt het me super leuk om naar Balloo te gaan. (Met tussenstop bij Anita?? Ben wel benieuwd naar het veulen! En de rest van de peuterspeelzaal

Fleur had vandaag les met Benthe, echt leuk om te zien. Volgende week neem ik de camera mee, ze rijd dan weer op Benthe. Zo'n leuk stel, we horen het ook van iedereen als ze langsrijden; 'goh wat een leuke combi'. Is ook echt zo. Nou ik droom weer even verder

♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Jullie zijn welkom hoor dames. Gaan we met z'n drieën door naar Balloo.Mrln_ schreef:Ik weet niet zeker of ik dan kan Kristel, ik zou eigenlijk gaan rijden bij mensen in Ruinen, ik rijd hun Ijslanders bij.
Als zij dan niet kunnen en ik dus niet kan komen dan lijkt het me super leuk om naar Balloo te gaan. (Met tussenstop bij Anita?? Ben wel benieuwd naar het veulen! En de rest van de peuterspeelzaal)
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- kristelhans
Laat maar weten hoe en wat Marleen..en anders zal ik eens kijken of ik gewoon alleen ga..of met Anita natuurlijk!
We contacten nog wel even via de PB. Ik heb ook nog niks uit Balloo gehoord..dat moet eerst nog!

- !#niekie#!
- Contacteer:
whaha ik dacht al huh?
Gelukkig maar dat ik niet de enige ben die 60 centimeter al hoog vind

Gelukkig maar dat ik niet de enige ben die 60 centimeter al hoog vind

Ik kom ff spammen, gister vreemd geweest op mn grote troetelbeervriend 

Kris thanx, was echt supergezellig gister

Kris thanx, was echt supergezellig gister

- kristelhans
Haaa jaaa! Ik vond het ook zooo gezellig! Echt voor herhaling vatbaar (en dan MET scheer apparaat hihi) En ik kom natuurlijk eens jullie kant op! Ben nu mijn foto's aan 't uploaden en dan maak ik een mooi topic!
Oeehh.. knappe beer 
Wedstrijd is goed gegaan, tijdens het inspringen sprong hij op 1 hindernis na alles, maar toen ik met mijn eerste parcoursje moest beginnen was dat helemaal over, toen vond meneer dat hij al genoeg had gesprongen, uiteindelijk wel alles gesprongen, dus toch wel heel trots..
Meneer natuurlijk zeiknat van het zweet...
Na een tijdje mochten we inrijden voor de 2e ronde, dat ging zo slecht...
Ook was hij helemaal bekaf, dus heb ik het gelaten bij dat ene parcoursje
Toen een week niet gereden i.v.m. stage, en gisteren was ik even snel bij hem wezen kijken, nou meneer had zijn paar gekke minuten, normaal blijft hij altijd staan als de rest gek doet, en nu was het andersom, alle paarden stonden stil en Basco vloog als een malloot al bokkend door het land heen terwijl de rest toekeek..
Zo zie je Basco niet vaak, tijdens het bokken raakte hij op een gegeven moment de waterbak, sjaa dat maakte geluid en dat was enggggg... dus weer keihard in galop naar de andere kant, omkeren en weer bokkend terug..
Morgen maar eens kijken hoe het gaat met het rijden, ben benieuwd..

Wedstrijd is goed gegaan, tijdens het inspringen sprong hij op 1 hindernis na alles, maar toen ik met mijn eerste parcoursje moest beginnen was dat helemaal over, toen vond meneer dat hij al genoeg had gesprongen, uiteindelijk wel alles gesprongen, dus toch wel heel trots..

Meneer natuurlijk zeiknat van het zweet...
Na een tijdje mochten we inrijden voor de 2e ronde, dat ging zo slecht...
Ook was hij helemaal bekaf, dus heb ik het gelaten bij dat ene parcoursje

Toen een week niet gereden i.v.m. stage, en gisteren was ik even snel bij hem wezen kijken, nou meneer had zijn paar gekke minuten, normaal blijft hij altijd staan als de rest gek doet, en nu was het andersom, alle paarden stonden stil en Basco vloog als een malloot al bokkend door het land heen terwijl de rest toekeek..
Zo zie je Basco niet vaak, tijdens het bokken raakte hij op een gegeven moment de waterbak, sjaa dat maakte geluid en dat was enggggg... dus weer keihard in galop naar de andere kant, omkeren en weer bokkend terug..

Morgen maar eens kijken hoe het gaat met het rijden, ben benieuwd..
- kristelhans
Geke Basco..hihi ik HOU ervan als Beer zo dom doet maar dat is bij hem ook vrij zeldzaam..wel stoeien met Rocks, zijn Friese vriend maar niet zo spectaculair als ik soms hoop haha!
Veel plezier met rijden morgen..ik hoop dat ik morgen ook nog even tijd heb..ga ik voor het eerst met bit op Beer..ssspppaaannnnenndd!
Veel plezier met rijden morgen..ik hoop dat ik morgen ook nog even tijd heb..ga ik voor het eerst met bit op Beer..ssspppaaannnnenndd!
Haha ja, 
Basco stoeit volgens mij nooit.. althans ik heb het nog nooit gezien
Dankje, jij ook
Idd spannend.. ben benieuwd wat hij daarvan vindt..

Basco stoeit volgens mij nooit.. althans ik heb het nog nooit gezien

Dankje, jij ook

Idd spannend.. ben benieuwd wat hij daarvan vindt..
- kristelhans
Ik heb vandaag voor het eerst met bit gereden op Beer..hij deed het SUPER..Zie Dagboek..
Ik vind het hier wel weer een beetje een dooie boel..hup, spammen met die handel!
Ik vind het hier wel weer een beetje een dooie boel..hup, spammen met die handel!