Al kletsend over ons booggewelf,alweer toe aan C'tjes dl 11

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Claudje

Re: Al kletsend over ons booggewelf,alweer toe aan C'tjes dl

Bericht door Claudje » za 02 jul 2011, 13:04

:(:) Wat balen Anita!
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Jilly

Bericht door Jilly » za 02 jul 2011, 14:35

He wat balen zeg... Hadden jullie 'm al weer opgepakt of zonder aanleiding?

Als Hay nog een keer debiel doet voor koeien op een buitenrit doe ik 'm wat hoor! Kwam net bij de wei aan hij stond bijna neus aan neus met een hoop koeien te grazen 8)7 hij met de neus onder de draad aan de ene kant en de koeien aan de andere kant. Gek dier :+
Heb inmiddels al een maand niet meer gereden, begint wel te kriebelen! Morgen weer eens opzadelen denk.

Aria, ik ga je een pb'tje sturen ivm zee.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 02 jul 2011, 15:08

Het was de bedoeling dat hij in de 2e helft van juli naar Bart zou om hem weer op te pakken voor de kar. Als voorbereiding daarop was ik hem een beetje los aan het longeren in de bak zodat hij wat conditie zou opdoen. Die heeft hij namelijk helemaal niet meer, ook niet gek als je een jaar lang niks gedaan hebt. En at ging op zich prima, hij liep keurig zijn rondjes om mij heen.
Gisteravond had Jeroen al het idee dat hij niet helemaal lekker liep toen hij hem terug zette van de bak op de verharding. Vanmorgen was hij echt stokkreupel linksvoor. Ik heb de hoefsmid gebeld en die komt vanavond even kijken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 03 jul 2011, 06:21

Jemig das mooi klöte Aniet. Misschien gewoon verstapt ofzo of op steentje gestaan?
Wat vond de smid ervan?

Voor Kdies hebben we iig gister een massimo Trail besteld, even ribje uit mn lijf maar hij lag 100x beter dan de Wintec van 3 weken geleden. Hij liep er lekker mee weg. Het wordt een Trail met franse kussens en verlengde singelstoten ivm zn "gespierde" body. Herman vond het een leuk projectje :D
Als het goed is issie volgende week vrijdag binnen en gaan we zaterdag afpassen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 03 jul 2011, 09:35

Het probleem zit hem in zijn hoef, hij is er erg gevoelig op. Toen de hoefsmid hem zag staan en hij probeerde te lopen dacht hij onmiddellijk aan een hoefzweer. Maar bij het gebruiken van de visiteertang bleek hij overal gevoelig op zijn hoef. Het is verder niet warm of dik ergens, alleen aan het boveneinde is de pees vlak onder de knie ietsjes verdikt maar dat mocht geen naam hebben volgens de hoefsmid. Hij heeft de hoef even een heel klein beetje bijgewerkt maar is niet gaan snijden voor een eventuele hoefzweer omdat hij niet weet waar die dan zou moeten zitten. We hebben hem het laatste restje metacam gegeven dat er nog was van Gino en hij is in de bak gezet zodat hij zachter staat. Misschien komt er op korte termijn een ijzertje onder met een zooltje, dat gaan we nog even bekijken. Mogelijk is het te dun geworden door het vele lopen op het harde. Met het warme weer waren de hoeven heel hard maar met de vele regen van de laatste tijd is alles zachter geworden en daardoor gevoeliger. Morgen wil ik kijken of ik meer metacam kan krijgen en dan even kijken hoe nu verder.

Fijn dat je een passend zadel hebt gevonden Viv, hopelijk gaat dit hem worden voor de komende jaren.

Die Hay heeft je mooi bij de neus Jilly, haha. De ondeugd. Soms zou je ze hè.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 03 jul 2011, 15:27

Sorry al een hele tijd niks meer bericht in het C tjes topic :o

Met Cas gaat nog steeds alles goed op zijn nieuwe stek. Gaat helemaal super zo in de grote groep en smult nog steeds van de komkommers, tomaten en paprika's :D
Hij zit goed in zijn conditie (nog nooit zo goed eruit gezien op het land), toch groot voordeel een grotere groep en minder gras. Zag vandaag wel dat hij hele dunne ontlasting had maarja ze hadden gister ook héél veel tomaten en dat geeft natuurlijk héél veel vocht :P
Hij was er verder niet ziek van want heb lekker gereden vanochtend in de bak.
Heb om de week les van Willy en dat gaat ook echt lekker!
Vrijdag wordt Cas alweer 5 jaar dus dan zullen er wel weer een keer foto's volgen :D

Jeetje Anita wel balen hoor dat Celoontje kreupel is, hopelijk valt t allemaal mee :(:)

Viv fijn dat je een passend zadel hebt gevonden!! :))
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 03 jul 2011, 15:30

Leuk ook weer eens wat van jou en Cas te vernemen Lisette. Celony is ook jarig deze week, hij wordt a.s. dinsdag 5.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 03 jul 2011, 15:38

Anita schreef:Leuk ook weer eens wat van jou en Cas te vernemen Lisette. Celony is ook jarig deze week, hij wordt a.s. dinsdag 5.
Haha ja was weer ff geleden :P
Dat is waar ook ja Celoon is ook een 'late' :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 03 jul 2011, 18:14

Hopelijk zit 't inderdaad in de hoef Anita, daar is wel iets voor te vinden. Hopelijk gaat 't gauw weer beter met Celony :(:)

Proficiat met je nieuwe aanwinst Viv :D trail vond ik echt een heerlijk zadel, maar ik vond het toen niks om te dressuren. Achteraf gezien was ik beter voor de trail gegaan, want sinds ik de massimo dressuur heb, heb ik geen enkele keer meer serieus dressuur gereden :+

Wat fijn dat Cas het zo naar z'n zin heeft op de nieuwe plek. Maar ik dacht altijd dat tomaten niet goed waren voor paarden? Zal ik wel verkeerd begrepen hebben dan?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » ma 04 jul 2011, 05:46

Jilly schreef:Wat fijn dat Cas het zo naar z'n zin heeft op de nieuwe plek. Maar ik dacht altijd dat tomaten niet goed waren voor paarden? Zal ik wel verkeerd begrepen hebben dan?
Niet dat ik weet en ze krijgen het hier al jaren, ze vinden het allemaal héérlijk :D
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 04 jul 2011, 09:53

Ach Anita wat een slecht nieuws weer en als jullie nu maar wisten waar het euvel precies zat, dan kun je tenminste gericht bezig om hem te helpen...heel veel sterkte er weer mee
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 04 jul 2011, 13:44

Het is zo zielig om Celoon zo te zien. De kreupelheid van vorig jaar is hierbij vergeleken peanuts. Hij kan echt bijna geen stap zetten. Heb vanmorgen overleg gehad met de DA en metacam gekregen. Het zou idd een hoefzweer kunnen zijn maar bijv. ook een hoefbreuk. Dan zijn we veel verder van huis. We kijken het even een paar dagen aan of het opknapt en hij krijgt iedere dag de metacam. Wordt het niet beter dan maar weer de hoefsmid of de DA erbij. Die had het over om dan evt. een röntgenfoto te maken maar ik heb geen idee eerlijk gezegd hoe we hem nu op een trailer moeten krijgen. Dat lukt hem echt niet.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 04 jul 2011, 16:28

Zou toch snel een foto laten maken hoor Aniet, hoefbeenbreuk is geen pretje als hij daar nog par dagen mee moet staan. Heeft ukkie van gerritje ook gehad, die kreeg een gipsje en heeft daarna nog gewoon endurance gelopen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 05 jul 2011, 09:55

Zoooo... Waar ga ik beginnen!
Gisteren thuis gekomen van 2 heerlijke weken Engeland. Mooi land. We zijn het zuiden van Engeland helemaal door getrokken van west naar oost. Mooie dingen gezien!
Een keer niet met de tent eropuit geweest, maar in stacaravans en een Inn gezeten. Was beter ivm kans op 'Nederlands' en natter weer. Eerste week nog wel regelmatig regen gehad, maar geen enkele keer natgeregend omdat we steeds op het juiste moment op de juiste plaas waren zegmaar. 2de week meer zon gehad en korte broeken weer.

Heb veel gelezen over jullie en jullie C'tjes..
@ Anita, balen van Celoon zeg! Hopelijk is het 'maar' een hoefzweer om gaat deze snel open. Metacam geven met een hoefzweer is niet goed toch? Dit onderdrukt de ontsteking terwijl deze er juist uit moet...? Heb ik ook maar eens gehoord hoor.
Ik hoop echt voor jullie dat de rust snel terug keert bij jullie op paarden gebied... Het is steeds wat de laatste tijd :(:)

Zag nog super mooie resultaten van Heino en Keet voorbij komen!! Wauw! Gefeliciteerd!

Viv een ander zadel. Toch maar de trail. Ben ook erg benieuwd hoe deze je gaat bevallen. Welke boommaat heeft Cadiz aangemeten gekregen?

Jilly gaat als een speer met verbouwen! Jullie hebben goed de vaart erin!

@ Inge, hele toestanden bij jullie geweest dus. Fijn dat je Corner aan kunt houden en je dieren bij je hebt. Hopelijk vind je snel je draai weer in alles.

Aria heeft op een Criollo gereden in Frankrijk. Is dat bij Max? Of nee, hun zitten in de ardennen dacht ik. Ik vind Criollo's ook fantastisch hoor. Fabio (die begin dit jaar verkocht is) is ook een Criollo.
Heb ik 2,5 jaar op kunnen rijden. Heerlijke buitenrij paarden.

Jilly, Nathalie... Komt gerust langs! Castor heeft tijdens mijn vakantie veel en veel teveel gras gegeten en is nu zeker 100 kilo te zwaar ofzo.... :( Dus als jullie komen 'moeten' jullie hem ook zeker even beweging geven :P
Castor en Falko zijn tijdens mijn afwezigheid lekker door de draden heen gegaan en hebben zich te goed gedaan aan de hele wei (met nog een paar echt lange stukken) ipv steeds een klein stukje verweiden... _-:(
Laatst gewijzigd door Ilona op di 05 jul 2011, 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 05 jul 2011, 10:35

Ha fijn dat je weer terug bent Ilona al denk je daar zelf misschien wel anders over. Aan de ene kant had je vakantie nog wel wat langer mogen duren als ik je verhaal er over lees maar aan de andere kant, je dieren missen is ook altijd een punt. En bij zo'n thuiskomst word je direct weer even met de neus op de feiten gedrukt. Wat ontzettend balen dat je deze puinhoop en een vette Castor aantrof bij thuiskomst. Misschien ben ik wel iets te negatief maar uiteindelijk kun je niemand vertrouwen bij je dieren, er is niemand die het zo doet als jijzelf maar dit is wel erg bar. Verdiend absoluut niet de schoonheidsprijs.

Vanmiddag komt de DA bij Celony kijken. Het gaat echt niet goed met hem. Hij ligt ook heel veel en begint minder te eten. Wil het niet langer aanzien zo.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » di 05 jul 2011, 10:49

Niemand vertrouwen?? Dat valt toch wel wat mee, ik vertrouw mijn paarden wel toe aan meerdere mensen hier!! Misschien ben ik dan weer wat te makkelijk ofzo..

Arme Celony, heeft hij zoveel pijn..
Hopelijk blijkt het toch iets redelijk onschuldigs en knapt hij snel op..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ilona

Bericht door Ilona » di 05 jul 2011, 11:00

Ik vertrouw Castor ook wel aan anderen toe hoor (kwa verzorging dan, rijden vind ik nog weer wat anders als ik er niet bij ben). Als hij zelf echt wat had gemankeerd dan was er wel aan de bel getrokken.
Het is kwa weidegang echt een zootje geworden inderdaad en Castor heeft erg genoten van ook 'zijn' vakantie.. Maar verder doet hij het nog en hebben ze netjes hun natje en (veel :P ) droogje gehad. Het is niet anders.
Het was ook voor mij weer een leerzame les zegmaar...

Is niet goed met Celoontje Anita..... Bummer... Net als wat Esther zegt, hopelijk is het iets onschuldigs en gaat het snel weer over.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 05 jul 2011, 16:20

Pfff, het bleek de zoveelste hoefzweer op FW te zijn. DA bevestigde ook dat het veel voorkomt de laatste tijd.
de druk is er nu af en het manneke kan gaan herstellen.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 05 jul 2011, 19:38

Pfffff dat is een meevaller Anita. Wel vervelend en zwaar pijnlijk voor Celoon natuurlijk, maar dit geneest wel weer. Gelukkig.
Geef hem maar een dikke knuffel van me!

Vanmiddag lekker weer een ritje gemaakt. Genoten!
Zadel lag (voor Castor) en zat (voor mij) nog steeds heerlijk.
Peerd was ook weer braaf.
Kwam er vandaag wel achter dat ik hoognodig op dressuurdekjes jacht moet O:) Tsja dat heb je als je opeens overgaat op een dressuur zadel :P
Kope, kope, kope!

En na een nachtje op een kleiner stukje wei en een knipbeurt van de manen leek Castor ook al minder tonnetje rond dat gisteren. Of went dat gewoon snel?
Hij mag in ieder geval voorlopig even op dieet!
Volgende week dinsdag komt de osteopaat langs... Castor heeft nu een harde nek (niet knetterhard, maar echt een stuk dikker en steviger) en ook meer spek.
Zou de Osteopaat zo nog wel goed de behandelingen die nodig zijn uit kunnen voeren? Morgen maar eens bellen denk ik..
Viv

Bericht door Viv » wo 06 jul 2011, 05:49

Jemig Iloon, gelukkig heb je nog een witte boom hahahah _O-
Kdies heeft maatje 42 aangemeten gekregen (en wordt wellicht straks met afpassen nog wat bijgesteld).

Cas zal wel flink opgeblazen zijn geweest, paar dagen op kaal stukje doet wonderen. Was er niemand die kwam controleren dan?
Osteopaat kan veel hoor, en zn halswervels zitten net onder die dikke nek als het goed is dus daar kunnen ze gewoon bij.

Aniet wat fijn dat het maar een zweertje is. Hopelijk knapt je knulletje snel weer op.

Kdies is weer op ijzertjes gezet en is meteen weer helemaal heppiedepeppie. Gister met manlief een heerlijk bosritje gemaakt, even lekker vetjes eraf rijden. Hubbie op Clippie mee, was helemaal super!
Afbeelding
Plaats reactie