16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2

Bericht door cowgirlwillie » do 14 apr 2011, 09:09

wow 30 dat hopen we allemaal te halen met onze fjorden denk ik. Gefeliciteerd.
Lynda wordt maandag 20!

Gisteren haar manen kortgewiekt... het hing alweer plat... zucht.
Ik durf het ook niet goed dat knippen, ben zo bang dat ik het alleen maar lelijker maak, de boel verknip.
Jemig wat een dikke bos!!! Was geen doorkomen aan! ik heb serieus een blaar op mijn duim!!!
Maar goed, weer een stuk korter en het staat weer meer rechtop.
misschien kom ik er vandaag aan toe het nog ietsje netter bij te werken.
ik heb me nog niet gewaagd aan verschil hoogte zwart en wit en echte boog eerst maar kijken of ik die manen weer rechtop krijg.
Lyn is mooi uit haar wintervacht gekomen, nu kort lentevachtje.

en weer aan het werk. zaterdag had ze voor het eerst weer een kinderfeestje. Was alweer een jaar geleden. Ze deed alsof ze het dagelijks doet. ook voor de volle kar lekker vlot! oortjes erop en sjouwen! We kwamen onderweg weer van alles tegen bijv. een trekker met omhooggeklapte weidesleep die net langs ons kon. Lyn blijft keurig staan kijken en als we verder mogen zet ze zelf de achtervolging in, in een mooi drafje hahaha Trots! We gaan er weer voor dit seizoen! +:)+ De kinderen hebben genoten, maar ik stiekem nog het meest haha
http://hetfeestvarken.hyves.nl/album/62 ... _HUB_Photo
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
roos

Bericht door roos » do 14 apr 2011, 10:23

Leuke fotos!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » do 14 apr 2011, 12:04

dank je! gezelligheid is er wel weer af te zien he?
allemaal kinderen die ik vorig jaar in de klas had. leuk om ze weer te zien!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
roos

Bericht door roos » do 14 apr 2011, 12:29

Ziet er idd heel gezellig uit. Ben al jaloers op de omgeving ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » do 14 apr 2011, 13:55

Anita, hoe gaat het nu met Meline? Wil ze nog steeds niet weten van Karant? En wat zien die kleintjes er toch lief uit!!!

Wauw, Siets al 30 jaar, ja, kom maar op met die verjaardagsfoto!

Foss, nog gefeliciteerd met Pebbles!!

Dat verharen he, Li heeft er nog steeds zo'n jeuk van, dat ze allerlei wondjes heeft van het schuren. Ik denk dat ik zo'n speciale kam ga kopen om haar een handje te helpen.

Cowgirlwillie, 20 alweer! Dat worden Ara en Li dit jaar ook! Het was idd een hele bos die ze had zeg! En fijn dat ze al door haar wintervachtje heen is. Dat is hier nog niet helemaal het geval.
roos

Bericht door roos » do 14 apr 2011, 14:22

Ik gebruik bij Danc altijd een zweetmes, vliegen die haren eraf :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
siets
Contacteer:

Bericht door siets » do 14 apr 2011, 15:35

Wat een geweldige verjaardagsfoto's! Dat is jeugdsentiment voor me, zeker met een fjordje ervoor :j.

Verjaardagsfoto's komen er zeker, volgende week worden er foto's gemaakt. Ook met de oude eigenaresse erbij,
omdat zij ons toch heeft samen gebracht. Ben benieuwd hoe ze worden! Vandaag heeft ze nieuwe schoenen
gekregen en volgende week gaat ze nog naar de tandarts, dan is ze er helemaal klaar voor ;).
Dag lieve, lieve Trix... ;(
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » do 14 apr 2011, 16:33

ja leuk he? die kinderfeestjes gaan ook altijd goed. vinden ze van alle leeftijden leuk. de mama's en pap's ook haha
heb zelfs eens feestje voor mijn eigen oma georganiseerd picknickmand met koffie en cake mee.
voor een huifkar hoooort gewoon een fjord vind ik!
dus toen ik een fjord had moest er wel een leuke huifkar komen haha nu verdien ik er een leuk zakcentje mee en lyn en ik genieten er beide van.

@ pareltje ik gebruik ook gewoon mijn zweetmes, zo'n ijzeren met karteltjes heeerlijk vinden die van mij het en ik heb maar 2x hoeven krabben toen was alles er al zo goed als uit. werkt echt fantastisch!
roos

Bericht door roos » do 14 apr 2011, 16:56

Bij ekdal gebruik ik een blokje, want die heeft zo weinig vacht.

Ben benieuwd naar fotos van het feestva...paard ; Siets :D
met jou ook alles weer wat beter?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 14 apr 2011, 17:25

Geen idee hoe het nu is met de liefde tussen Meline en Karant, ik heb Kemkers nog niet weer gesproken. Ik wil hem niet iedere dag lastig vallen hoe het er mee staat. Als het me te lang duurt ga ik wel even informeren hoor en als ze wel snel uitgedekt is worden we gebeld dat we moeder en dochter weer kunnen komen ophalen. Moet dus gewoon nog geduld hebben al moet ik zeggen dat ik ze wel erg mis.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » do 14 apr 2011, 18:16

Lyn is wel braaf zeg, ze pakt het zo weer op.

Het is te hopen dat Meline snel hengstig wordt, dan kan ze weer lekker naar huis.

Odette is vandaag behandeld en eigenlijk is bevestigd wat ik al dacht. Door haar bouw is ze niet echt geschikt voor het werk in de bak. De laatste tijd lukt dat helemaal niet meer, dus ik moet lekker buiten gaan rijden met haar. Af en toe in de bak is natuurlijk geen probleem, maar dan moet ik wel rustig aan doen. Haar organen functioneren ook niet helemaal optimaal. Dat verklaart dus wel waarom ze soms zomaar hele dunne mest heeft en waarom ze zo slecht drachtig werd.
Gelukkig niet iets ernstigs. Ik kan nog lekker met haar rijden, al is het dan niet meer in de les.
Odette&Fenna
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » do 14 apr 2011, 18:29

ja super braaf! echt heerlijk zo'n paard.
hoop dat ik van Géline net zoveel plezier krijg/ houd.
Jammer dat het niet helemaal top gaat met odette. fijn dat het niet ernstig is. enne buitenritjes zijn ook geen straf. zeker niet als de natuur weer tot bloei komt. lekker genieten van wat nog kan!
Ootje

Bericht door Ootje » do 14 apr 2011, 18:32

Dat doe ik ook zeker. Het scheelt dat ik me er al op ingesteld had. Springen vindt Odette heel leuk, dus dat mag ik gewoon blijven doen. Niet dat ik dat wekelijks doe, maar af en toe is het wel leuk.
Odette&Fenna
roos

Bericht door roos » do 14 apr 2011, 19:00

Ouder worden van je paardje gaat soms helaas met gebreken
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 14 apr 2011, 22:24

Voor paarden zal wel hetzelfde gelden als voor ons mensen: Ouderdom komt met gebreken. Gelukkig niets heel ernstigs en kun je van haar blijven genieten.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 15 apr 2011, 06:58

Het was gister aardig weer, wel wat fris maar heerlijk om even buiten een wandeling te maken. Ik wilde in eerste instantie alleen met Imka, maar omdat Dees toevallig ook ging wandelen had ik zoiets van dan neem ik Emy ook gezellig mee! Dus zo gezegt zo gedaan, Bartje had ik trouwens ook mee dus we liepen op de stoep... Ik zat op Imka omdat ik het gewoon niet trek een heel stuk te wandelen en het ging prima!
Maar op een gegeven moment stonden er auto's langs de stoep dus tegen Bartje gezegt dat hij daar moest blijven en ik ben met Imka en Emy een klein stukje de weg op gelopen om om de auto's heen te gaan... Maar op dat moment ging het helemaal mis! Imka struikelde op een of andere manier. De grond was niet ongelijk daar dus wat er precies gebeurde geen idee. Ik gooide mn teugels los zodat ze zich kon herstellen, maar dat gebeurde helaas niet. Ze viel echt echt heeeel hard op de grond. En ik dus ook. Emy liet ik natuurlijk los maar gelukkig kwam er geen verkeer aan verder! En Dees had haar snel al weer te pakken. Ik had niks op dat moment stond snel op om te kijken of Imka niks had. En die stond met haar beentje omhoog. Ze had een flink vervelende schaafplek op dr voorbeen... En een kleintje op dr knie. Verder lag dr lip/neus open en een paar kleine plekjes op dr hoofdje. Ik stond echt te rillen als een rietje! Wat was ik geschrokken zeg! Ze viel echt heel hard... |( Ik was op mn elleboog terecht gekomen en op mn airbacks gelukkig heb ik hier genoeg van dus daar had ik dan weer geluk bij :P Maar alles doet me vandaag wel goed pijn hoor. Vooral spierpijn! Mn knie is weer een stukje blauwer als hij al was (bartje was er van de week tegen aan gelopen) en mn "goeie" elleboog doet nu ook zeer want daar kwam ik echt op! Verder is het gelukkig bij spierpijn gebleven. Ik ga nu kijken hoe het met Imka is. Want ik heb haar verder wel gewassen met betadine maar meer kon ik op dat moment ook niet doen! Neem voor de zekerheid een coldpack mee maar hoop dat het niet dik is!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Dennis

Bericht door Dennis » vr 15 apr 2011, 07:07

En tja hoe ziet het leven eruit als je met pensioen bent? je geniet lekker van je dagen in de wei tussen al het groens in :)

Afbeelding
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
roos

Bericht door roos » vr 15 apr 2011, 08:33

@Dennis; zoooo die heeft het echt zwaar zeg.....;)

@Nanc; wat erg zeg. Hopelijk is het snel weer over. Beterschap voor allebei!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » vr 15 apr 2011, 11:15

Trix 30 geworden, Moby wordt 14 mei precies 20 jaar!

Dat gaat gevierd worden :-)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 15 apr 2011, 11:28

Schrikken Nancy, pas je ook goed op jezelf meis met al je kostbare metaal in je lijf. Dat moet wel heel blijven hoor, anders ben je nog veel verder van huis.

Dat wordt echt feest hier in het topic met al die bijzondere jarigen. Mijn Melientje heeft volgend jaar een jubileumjaar, ze wordt dit jaar op 6 mei 19 jaar.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Gesloten