Het F-jes topic deel 3: De jaarlingen zomer!!
Re: Het F-jes topic deel 3: De jaarlingen zomer!!
Arme Fatoush, kan mij voostellen dat je hier verdriet van heb heel veel sterkte ermee.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Hé Yvonne, wat naar! Ben erg benieuwd naar hoe het nu af gaat lopen, heel veel sterkte!
Fokster van Faira was trouwens ziek van't weekend, nu komt ze waarschijnlijk vrijdag..
Fokster van Faira was trouwens ziek van't weekend, nu komt ze waarschijnlijk vrijdag..
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Wat een rot nieuws, echt heel verdrietig deze situatie. Heel veel sterkte voor jou en ik zal duimen voor beterschap van je paardje.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Wat naar Ivonne!! Hopelijk helpen de pijnstillers hem wat!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Kootje is verhuisd, heerlijk.
kwam aan op stal.. stond ie in een binnenbox. boer had alles al binnengehaald..
dus hij heeft opeens een oefening lang op stal staan gehad
gelukkig stond ie naast zn grote vriend en hij stond rustig
onze inloopstal opgestrooid, hooibak volgegooid en 10min later stond hij samen met pippi lekker te eten.
heerlijk gevoel dat ze weer droog kunnen liggen! en de 3 geiten die er ook staan gaan vandaag weg *eindelijk*
kwam aan op stal.. stond ie in een binnenbox. boer had alles al binnengehaald..
dus hij heeft opeens een oefening lang op stal staan gehad

gelukkig stond ie naast zn grote vriend en hij stond rustig

onze inloopstal opgestrooid, hooibak volgegooid en 10min later stond hij samen met pippi lekker te eten.
heerlijk gevoel dat ze weer droog kunnen liggen! en de 3 geiten die er ook staan gaan vandaag weg *eindelijk*

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Lekker Suzanne! Fijn dat ie ook al meteen zo braaf was op stal. Heerlijk dat ze nu lekker droog kunnen liggen.
Hoe doet Fatoush het op de metacam Ivonne?
Hier zijn de plannen trouwens veranderd, Finnea verhuist binnenkort naar de Tschogglberg in de opfok! Heb dat al eens eerder overwogen, maar ik was bang dat het financieel niet handig zou zijn, omdat ik momenteel zonder werk zit en nog niet weet of dat op korte termijn verandert. Mijn buffer aan spaargeld is echter groter dan ik zelf doorhad
dus wat dat betreft hoef ik me geen zorgen te maken.
Ik denk dat Finnea het daar erg naar haar zin gaat krijgen! Ze komt met 3 haflinger merrieveulens van dit jaar te staan, mits dat klikt natuurlijk. Daar twijfel ik eigenlijk niet aan, Finnea is namelijk erg sociaal, soms wel een beetje te... Hoop dat ze er nog wat van kan leren
Nu nog even kijken wanneer ze gaat verhuizen. Denk op vrij korte termijn, aangezien de wei in Buitenpost het niet veel langer meer houdt denk ik.
Hoe doet Fatoush het op de metacam Ivonne?
Hier zijn de plannen trouwens veranderd, Finnea verhuist binnenkort naar de Tschogglberg in de opfok! Heb dat al eens eerder overwogen, maar ik was bang dat het financieel niet handig zou zijn, omdat ik momenteel zonder werk zit en nog niet weet of dat op korte termijn verandert. Mijn buffer aan spaargeld is echter groter dan ik zelf doorhad

Ik denk dat Finnea het daar erg naar haar zin gaat krijgen! Ze komt met 3 haflinger merrieveulens van dit jaar te staan, mits dat klikt natuurlijk. Daar twijfel ik eigenlijk niet aan, Finnea is namelijk erg sociaal, soms wel een beetje te... Hoop dat ze er nog wat van kan leren

Leuk dat je een plekje hebt gevonden voor Finnea die financieel mogelijk is
Is dat bij jou in de buurt? (stiekem kan ik ook even googlen, maar ben wat lui aangelegd
)
Ben erg benieuwd hoe ze zich daar gaat vermaken, zal vast goed komen met die jonge dingen!

Ben erg benieuwd hoe ze zich daar gaat vermaken, zal vast goed komen met die jonge dingen!

Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Het is in km's dichterbij dan waar ze nu staat
Een klein uurtje met de fiets gok ik, half uur met de auto. Dus prima te doen. Ik ga nu 3 of 4 keer per week naar haar toe, maar dat wordt in de winter wel minder denk ik. Dan is het wel fijn om te weten dat ze zo goed verzorgd wordt en het goed naar haar zin heeft 

Arme Fatoush. Hoe gaat het nu met hem?
Fijn dat je voor Finnea een plekje hebt gevonden. Ze zal het daar vast wel naar haar zin krijgen.
Fijn dat je voor Finnea een plekje hebt gevonden. Ze zal het daar vast wel naar haar zin krijgen.
Odette&Fenna
Arme Fatoush.... HOe is het nu met hem? helpen de pijnstillers???
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
het ging vanmorgen iets beter met Fatoush, hij loopt belachelijk stijf, maar kan weer in de vooruit gelukkig.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Da's gelukkig al iets beter nieuws Ivonne. Ik ben nog steeds aan het duimen hoor!
Finnea wordt vandaag geënt. Ze zou eigenlijk pas in maart weer moeten, maar da's zo'n onvoorspelbare tijd qua weer enzo. Zeker met zo'n winter als afgelopen jaar
De paarden van Grietje moesten nu toch geënt worden, dus Finnea dan ook maar gelijk. Is voor volgende jaren ook wel makkelijk natuurlijk.
Waarschijnlijk gaat ze zaterdag naar d'r nieuwe vriendinnetjes verhuizen
Finnea wordt vandaag geënt. Ze zou eigenlijk pas in maart weer moeten, maar da's zo'n onvoorspelbare tijd qua weer enzo. Zeker met zo'n winter als afgelopen jaar

Waarschijnlijk gaat ze zaterdag naar d'r nieuwe vriendinnetjes verhuizen

Zoooo ben hier al even niet meer geweest 
Ik schaam me diep
Fijn om te lezen dat alles hier goed gaat
Ik duim heel erg hard voor Fatoushje
, arm ventje
.
Mijn knollies is alles goed, naja Blond zit nog steeds met haar been maja, over 3 weken terug naar de kliniek voor controlen
.

Ik schaam me diep

Fijn om te lezen dat alles hier goed gaat

Ik duim heel erg hard voor Fatoushje

Mijn knollies is alles goed, naja Blond zit nog steeds met haar been maja, over 3 weken terug naar de kliniek voor controlen

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Waarschijnlijk gaat Fugo komend weekend verhuizen van een zeer natte polder naar een droge winterstal met paddock en kan ik hem weer lekker poetsen, hoefjes krabben etc. 

Fatoush reageert goe dop de Metacam. Als ik bij stal kom 's morgens staat hij
De laatste dagen lag hij steeds. Hij zet zijn been weer recht neer en loopt een stuk vlotter.

Baranna 13-5-2006
Ik kan nog een paar weekjes genieten van faayke. Als de abop proeven in udenhout worden gereden dan gaat fayah met sandrien mee naar Haringhuizen.
Vandaag komt Guuske erbij dus mogen broer en zus nog een tijdje met elkaar spelen.
Vandaag komt Guuske erbij dus mogen broer en zus nog een tijdje met elkaar spelen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Wat fijn dat fatoush vanmorgen weer een stuk beter liep! Hopelijk kan hij door de metacam op krachten komen, waardoor hij het daarna weer zelfstandig kan!
@ claudia: heb jij dan niet genoeg plaats omdat fayah naar sandrien gaat?
Vanmiddag komt de fokker van Faira om half 2! ben erg benieuwd!

@ claudia: heb jij dan niet genoeg plaats omdat fayah naar sandrien gaat?
Vanmiddag komt de fokker van Faira om half 2! ben erg benieuwd!

Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)
anna wat fijn, dat klinkt goed!
yvonne gelukkig dat het weer beter gaat zeg!
en wolkj spannend! veel plezier he!
yvonne gelukkig dat het weer beter gaat zeg!
en wolkj spannend! veel plezier he!
Fayah is dan van Sandrien. Toen wij 2 jaar geleden de combinatie Muis x Zortin bedachten wilde ik graag een grijs hengstje maar het werd een isabel merrie, fayah. Waar ik ook heel blij mee was. Maar omdat Muis weer met Zortin was gedekt(sandrien wil ook graag het keurschap halen met muis) hadden we afgesproken dat als het een hengstje zou zijn wij zouden wisselen.wolkj schreef: @ claudia: heb jij dan niet genoeg plaats omdat fayah naar sandrien gaat?
Sandrien kan niets met hengsten bij haar thuis en heeft liever een merrie en ik juist andersom.(niet echt makkelijk 1 merrie tussen 2 hengsten)
Dus werd er in het voorjaar een Guuske geboren en nu wordt het tijd om te gaan ruilen (wat een maf idee).
Dus Faay blijft tot in november bij mij en gaat dan naar Sandrien.
(owee als muis volgend jaar een grijze hengst krijgt

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Lindy dr Fje krijgt praatjes!!
De kleine man is helemaal op alinde gesteld. Hij waakt over haar als ze gaat liggen slapen, hij gilt als ik met alinde wegloop, hij loopt mee als ik haar uit de wei haal en dan bedoel ik niet alleen meelopen tot de opening nee je drukt gewoon je mama aan de kant en loopt lisa bijna omver en dan ben je vanzelf mee... dat is dus 1 keer gebeurd en daarna niet weer. Ik was echt boos toen hij het eergisteren weer probeerde heb hem dus ook een knal verkocht, want hij zo echt letterlijk over me heen lopen dat gaat dus mooi niet door!!! En gisteren kon ik meneertje uit het grote weiland vissen (en ja helemaaaal achteraan) het is echt een lang weiland en ja ik had het stroom eraf gehaald toen ik alinde ging halen en tussendoor er niet weer opgezet en tsjah toen was finn zn groene grasjes verlangen groter dan zijn respect voor het draadje. Nouja stomme schuld van mij want als er stroom op had gestaan had hij het niet gedaan. Hij wil altijd mee en nu dus niet haha. De grasjes waren te lekker. Dus een maniertje verzonnen zodat ik hem te pakken kreeg (met alinde dr halster veel te groot natuurlijk) maarja dat maakte even niet uit. Het ventje was gevangen en liep treuzelend mee weer de goede wei in. Grote boef!!!!!
De kleine man is helemaal op alinde gesteld. Hij waakt over haar als ze gaat liggen slapen, hij gilt als ik met alinde wegloop, hij loopt mee als ik haar uit de wei haal en dan bedoel ik niet alleen meelopen tot de opening nee je drukt gewoon je mama aan de kant en loopt lisa bijna omver en dan ben je vanzelf mee... dat is dus 1 keer gebeurd en daarna niet weer. Ik was echt boos toen hij het eergisteren weer probeerde heb hem dus ook een knal verkocht, want hij zo echt letterlijk over me heen lopen dat gaat dus mooi niet door!!! En gisteren kon ik meneertje uit het grote weiland vissen (en ja helemaaaal achteraan) het is echt een lang weiland en ja ik had het stroom eraf gehaald toen ik alinde ging halen en tussendoor er niet weer opgezet en tsjah toen was finn zn groene grasjes verlangen groter dan zijn respect voor het draadje. Nouja stomme schuld van mij want als er stroom op had gestaan had hij het niet gedaan. Hij wil altijd mee en nu dus niet haha. De grasjes waren te lekker. Dus een maniertje verzonnen zodat ik hem te pakken kreeg (met alinde dr halster veel te groot natuurlijk) maarja dat maakte even niet uit. Het ventje was gevangen en liep treuzelend mee weer de goede wei in. Grote boef!!!!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!