Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in de

Bericht door Ziggy » di 20 jul 2010, 20:35

het is moeilijk naar de toekomst te kijken als mensen die je in het verleden tot op je ziel geraakt hebben en dat nu weer doen.

Maar goed ze zoeken het maar uit, ik ga geen strobreed toegeven, heb ik in het verleden wel gedaan en zie wat ervan gekomen is |(

Mijn mail terug:

Ik heb aangegeven dat ik op maandag, dinsdag en vrijdag moet werken en ik kan absoluut geen vrij krijgen, omdat ik inval voor iemand die met zwangerschapsverlof is.
Ik voel me weer in een hoek gezet, begint alle ellende weer opnieuw? Ik ben na ons telefoongesprek 2 dagen van slag geweest en nou krijg ik deze mail.
Ik trek dit niet, voel me echt weer zo voor het blok gezet, in een hoek gezet.
En dan zal ik mijn mond maar houden over de opstelling van Henriet, kan me heel goed voorstellen dat die niet over het verleden wil beginnen, zou ik ook niet doen als ik wist dat ik fout was geweest.
Sorry Marion, maar ik duik nu weer een enorme dissociatie in om mezelf te beschermen.
Ik heb jaren er naar uit gekeken om mijn zoon weer te zien, die bij me weg gehouden werd door pleegouders en jeugdzorg.
En nou wordt me het voorgehouden, alleen op zo'n manier dat het niet te realiseren is voor mij en dan ben ik zeker dadelijk weer die ontaarde moeder?
Ik stop nu met typen, anders ga ik dingen schrijven waar ik weleens spijt van kan krijgen

Vanavond kwam Samantha op msn, was een paar dagen weggeweest, ze wilde naar de paarden gaan. Dus toen stelde ik voor om de zadels in de auto te gooien en een rondje te gaan maken. Ik heb genoten, wat kunnen paarden toch heilzaam zijn :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bailey

Bericht door Bailey » di 20 jul 2010, 21:09

Lekker Clau, even met de paardjes weg. Ben blij dat het je goed heeft gedaan!

Wat zou jij graag willen wbt de eerste gesprekken met Mitchell en 'haar'? Wat is voor jou een haalbare situatie als het niet gaat lukken de eerste keer alleen met Mitchell af te spreken? Misschien dat je dat aan jeugdzorg voor kunt leggen?
Probeer je eigen emoties zoveel mogelijk erbuiten te houden en te zoeken naar een oplossing waar jullie allemaal tenminste enigszins mee kunnen werken, dan kun je vanaf daar verder gaan! Heel erg veel succes, het is niet makkelijk...
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 21 jul 2010, 04:29

ik wil eerst eens een pittig gesprek met die frøken, tenzij zij er niet bij is met het bezoek.
Maar de pijn die ze mij aangedaan hebben (zij en die vent van haar) zit zo vreselijk diep en heb ik zoveel jaren heel diep weggestopt, dat deze nu met een soort van boemerang effect op mij terug komt.
Ik wil van haar weten waarom ze willens en wetens Mitch bij mij weggehouden heeft, waarom er nog geen kaartje, foto, rapport o.i.d. naar mij gestuurd is en vooral waarom er leugens tegen Mitch zijn verteld.
Ik wil met Mitchell naar de toekomst kijken en dat ga ik ook zeker doen met hem, alleen zal ik eerst "afgerekend" moeten hebben met die pleegouders, want die staan op dit moment die toekomst in de weg. Zij zijn nu weer degenen die de boel lopen te frustreren.
Ik heb namelijk gisteravond nog een mail gehad, waarin staat dat Mitchell en die frøken ook werk hebben waar ze moeilijk vrij kunnen krijgen. M.a.w. ik moet dus ook gaan buigen, zodat zij er met haar lange neus ook bij kan zijn
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 21 jul 2010, 07:32

Ik vind dit echt een lastige situatie..weet ook niet zo goed wat ik er op moet zeggen..bedenk alleen wel dat Mitchell wel jaren bij die mensen heeft gewoond (als ik het goed begrijp). Als zij voor hem goede verzorgers zijn geweest zal dit voor je zoon erg verwarrend zijn..denk dat, net als Sterre zegt, je je emoties aan de kant moet proberen te zetten..en dan bedoel ik niet niks voelen maar probeer niet vanuit emotie te handelen..daar krijg je spijt van denk ik, als ik zo je frustratie lees..defensief doen werkt niet altijd..maar goed, nogmaals..ik wil me nergens in mengen waar ik geen weet van heb..wil je alleen het advies geven om 2 keer na te denken voor je handelt..heb zo bij mijn ouders op een soortgelijke manier veel ellende gezien.. Ik was ook het kind en zat er middenin..zij hebben nooit vanuit ons (de kinders) standpunt gedacht maar altijd vanuit zichzelf (wat ik ook kan begrijpen als je een ellendig huwelijk hebt gehad). Ik zeg niet dat jij dit doet hoor maar wellicht zie ik dingen vanuit een ander perspectief. Misschien is FW ook niet de plek om hier zo over te praten..

Ik ben gisteren naar de CD presentatie van zus geweest..LEUK! Zo trots.. heb Giel en Johnny (de Mol) ontmoet haha..werd vanmorgen door Giel op de radio genoemd en ik sta ook nog eens met een foto in het hoesje van de CD..echt leuk!
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 21 jul 2010, 08:33

Ik hou er over op.

Over tot de orde van de dag

kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 21 jul 2010, 14:50

De orde van de dag is: Ik ben verbrand! Haha!

En ik ga in de laatste week van de zomervakantie ponykamp begeleiden bij Klein Oever, mijn oude manege..vandaag geweest..zooo leuk om daar weer te zijn! Ennnn..BEER MAG MEE!
Bailey

Bericht door Bailey » wo 21 jul 2010, 14:55

Haha Kristel, dat vind ik knap, hier was nauwelijks zon vandaag!
Wat tof zeg, ponykamp begeleiden. Met Beer nog wel, super!
Heel goed dat de cd presentatie van je zussie zo leuk was, je mag terecht heel erg trots zijn :)

Orde van de dag hier is: net echt heerlijk gereden met Bailey. Lekker flink bakwerk, had voor de verandering ook weer 's het bitje ingedaan bij hem. Hij heeft echt heerlijk gewerkt!
Daarna lekker uitgestapt in het bos, maar voor het stappen ook nog even een galopje meegepakt. Nou, dat vond meneer wel tof, galopperen in het bos! Hij genoot er echt van, hoop gebries daarna ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 21 jul 2010, 17:00

@Kristel: hoe krijg je het voor elkaar om nu te verbranden? ik heb geen zon gezien, alleen maar wolken 8)7 Wat gaaf om met Beer op ponykamp te gaan als begeleider :D

@Sterre: Wat heerlijk dat je zo kan genieten van Bailey

Ik heb vandaag een heel goed gesprek gehad met die vrouw van jeugdzorg en ik voel me stukken beter, alleen al het feit dat ik ff heb kunnen spuien heeft me goed gedaan :D
Na dat gesprek moest ik rennen om op tijd in de wei te zijn, want daar kwam Wilrieke (van bokt) voor Vera om bij haar Quantum Touch toe te passen (soort van Reiki ff kort door de bocht) en daar is mijn vermoeden dat ze haar afvalstoffen niet goed kwijt kan en daardoor jeuk heeft uit. Moet haar dus een reingingskuurtje gaan geven. En Vera reageerde ook op haar heupen, wat op zich logisch is, want ze is in Maastricht helemaal scheef op haar hoeven gezet en dat kon deze smid niet met 1 keer bekappen helemaal goed krijgen, dus dat is een kwestie van even rustig aan doen met haar tot ze weer goed recht staat.
Exel heeft ze ook even gedaan, maar die zit gewoon super in z'n velletje *o/*
En we hebben natuurlijk ook heullllll veel geklept (afwijking van paardenmensen? :D ), waarop ze besloot ook mij nog even te behandelen. Wowww dat was een ervaring zeg, voelde vanuit mijn buik een soort van vulkaan losbarsten naar boven toe en toen kreeg ik zo'n zwaar gevoel op mijn borst (wat je ook voelt als je verdriet hebt). Ik ging helemaal hyperventileren, maar dit was goed volgens haar, mijn oude onverwerkte leed moest eruit.
Het was echt een heel leerzame ervaring :j

Keandra

Bericht door Keandra » wo 21 jul 2010, 18:11

hee jij hebt precies een super dag achter de rug

hier is het vandaag de nationale feestdag, dus dagje vrij van werk, oef ben ik blij voor

we hebben onze boven gekuisd := , zodat we zaterdag onze slaapkamer terug kunnen zetten
dan kan Leslie binnen 2 weken beginnen met de op de 3e slaapkamer de vloer opnieuw te leggen (kliklaminaat)

verder zijn we bij de pony's geweest
Leslie heeft vandaag weer geoefend op ontspanning, op eigen benen lopen en sturen op zogezegd de teugel tegen de hals te leggen en dat ze daarvoor weg wijkt (zoals bij echt western rijden)
dit begint Githa keigoed op te nemen (was de 2e keer dat hij hierop oefende :o ), gaat al super in stap en draf, juist in galop moet ze nog even wennen, linkergalop gaat al redelijk maar rechts nog niet
ook was er een hindernisje dat op 60cm stond (niks verbouwen aan, oef) en dat hij 3 keer gesprongen heeft
weer voor het ontspannen naar de hindernis gaan en niet er op af te vliegen (zoals anders eigenlijk), ze ging mooi in draf naar de sprong en na de landing bleef ze ook lekker in datzelfde drafje als dat van voor de sprong *o/*
normaal springt ze 60cm bijna altijd in galop, maar vind het super dat ze het nu ook al in draf begint te doen, voor mij een teken dat haar achterhand goed bespierd is

verder hebben beide knollen ons liggen gehad, met ze op stal te zetten wouden ze er beide niet in, gingen ze nog even los lopen naar de voerkar en zo
Leslie heeft hem eens grondig kwaad gemaakt en toen was de uitspatting over _-:( (was dus bij beide op een ander moment en niet tegelijkertijd)
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » wo 21 jul 2010, 18:42

Niekie, wat vervelend van je hond... Hoe gaat het nu??

@ziggy, hoop dat alles goed komt!

Heb foto's gemaakt vandaag... Heb ze wel op het zomereczeemtopic gezet, vond het ook leuk om ze hier te plaatsen...

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer eens op de foto. Me baasje kwam me lastig vallen terwijl ik net rustig stond te grazen.. Ik heb een heerlijk deken waardoor ik geen last heb van de vliegen, hij is heel mooi wit van kleur geweest :=

aanschouw mij in mijn ridderpak....
Afbeelding

Afbeelding

Baasje wilde ook mijn manen op de foto, dus mij vliegenkap en halsstuk af...
Afbeelding

Getver, mijn haar zit plat, even schudden..
Afbeelding

Vorig jaar had ik nog heel de bovenkant van mij staart afgeschuurd, vinden jullie hem niet goed groeien?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu van opzij... Vinden jullie mijn manen niet gegroeid? Vorig jaar mei had ik nog stekels( en geen voorpluk meer)...
Afbeelding

Afbeelding

Dit was ik weer....
Afbeelding
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 21 jul 2010, 19:04

@Sofie: Githa gaat goed zo te lezen en ook gelijk een sprongetje, Leslie dacht natuurlijk nu ze zo braaf is, maar gelijk alles aanpakken. Minder dat ze niet naar stal wilden en een loopje met jullie namen }-)

@Bernadette: ahhhhh zielig paard, je hebt 'm wakker gemaakt zo te zien op die eerste foto, maar hij ziet er heel erg goed uit joh +:)+

Anouska

Bericht door Anouska » wo 21 jul 2010, 20:05

Jij ook al verbrandt Kris? Stal genootje ook, ik was zo slim om lange flodderbroek en lange flodderblouse aan te trekken.

Vandaag is het hier nationale "alles gaat mis dag".
Vanmorgen werd ik wakker gebeld door mijn nieuwe hoefsmid, stond bij mij voor morgen op de kalender. Hij heeft netjes gewerkt +:)+ , Bjørn heeft weer mooie voetjes.
Daarna moest ik naar het ZH voor lichttherapie voor mijn psoriasis. Kom ik uit die lichtkast, ben ik mijn BH kwijt. Dus ik kijk overal en kan hem nergens vinden, had ik hem nog aan, hihihi.
Vanmiddag naar Bjørn om met hem te werken, deed netjes zijn best aan de longe. Na het werken de massage gegeven en wilde ik hem nog ff douchen met lauw water. Dat liep iets anders,ik wilde de schuifdeur open doen en Bjørn ging op mijn voet staan. Heb hem ff letterlijk naar de Mora gewenst := . Na de douche naar de wei gebracht en stal gemest. Toen ik thuis kwam heb ik mijn voet bekeken. OMG wat zag die eruit, teen stond scheef en helemaal dik en blauw ;( . Kon er niet op staan. Toen Wilfred thuis was dokter gebeld en foto's laten maken. Er is gelukkig niks gebroken, maar wat het wel is, geen idee :? . Heb nu drukverband en moet vandaag en morgen volledige rust houden met pootje omhoog. Mijn ouders zouden langskomen heb meteen gevraagd of ze de krukken mee wilde nemen. Dus nu 2 dagen vermaken met krukken.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 21 jul 2010, 20:23

lekker dagje Anouska, die wil je zo snel mogelijk vergeten :?

kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 21 jul 2010, 20:52

Ik lees zo even alles door maar wil even reageren op het Quantum Touchen..ik doe dat ook..niet veel mensen kennen het.. Mijn oom geeft cursussen daarin en is een van de 'trekkers' en promoters van deze manier van behandelen..Ik heb 'les' van hem gehad en heb er al veel leuke dingen mee meegemaakt! Het kan inderdaad heel heftig werken..Heb het ook wel eens bij Beer gedaan maar die merkt er geloof ik niks van..ja, hij wordt heel rustig dus das wel lekker..en doe mijn eigen darmen ook wel eens.. Leuk dat je er een positieve ervaring mee hebt, Claudia!
Bailey

Bericht door Bailey » wo 21 jul 2010, 22:21

Wat goed Sofie dat Githa zo lekker liep! En dan meteen een grap erachteraan... 't blijven fjorden he ;)

Bernadet, Bo ziet er goed uit zo onder z'n ridderpak zeg. Wat fijn dat een deken zo goed helpt bij hem.

Wat een dag Anouska! Je BH-verhaal moest ik om lachen, maar je voet... da's wel heel erg *** zeg! Doe maar lekker rustig aan ermee, pootje omhoog en boekje/tv erbij.

Quantum Touch klinkt interessant Clau, wat toevallig dat jij dat ook doet Kristel! Ik ken het niet, al ben ik wel reiki master.Ben absoluut geen zweverig typje, het heeft me wel geholpen toendertijd. Ik doe er zelf al tijden bijna niets meer bewust mee, behandel ook praktisch geen mensen (tenzij iemand me specifiek vraagt). Maar ik merk dat ik bijna altijd onbewust reiki geef als ik met dieren omga. Als ik erop ga letten merk ik dat ik bij ieder schouderklopje, iedere kriebel, iedere 'goedzo' voor Bailey een mini stootje reiki 'meestuur'.
Misschien is hij daarom zo braaf ;)
Laatst gewijzigd door Bailey op di 19 okt 2010, 20:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 22 jul 2010, 04:42

ik vond het in ieder geval heel boeiend gisteren

Ilonka

Bericht door Ilonka » do 22 jul 2010, 07:47

Voorproefje van de Eifel foto's.

Brass aan de wandel
Afbeelding

Brass als handpaard
Afbeelding

Brass als rijpaard
Afbeelding

Brass en Ilonk aan de wandel (hier was Brass haar kwartje op en Ilonk had er twee, wat resulteerde in hele lange armen, wandelen was een betere optie...)
Afbeelding
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 22 jul 2010, 08:06

Leuke foto's Annalynn! Florien, ook leuke foto's hoor!

Ging het goed Annalynn? Brassje braaf? Ziet er wel zalig uit!
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 22 jul 2010, 08:22

Brass was super de super braaf! (Alleen wilde ze niet meer mee naar huis en heb ik 1 uur 15 voor de trailer gestaan ipv er in...)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 22 jul 2010, 08:38

Oohhww das minder..flipte ze? Of wilde ze er gewoon niet in?
Plaats reactie