Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Bericht door kristelhans » za 17 okt 2009, 11:03

Succes! Wel even laten weten hoe het is gegaan!
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » za 17 okt 2009, 19:27

En, hoe is de wedstrijd gegaan?

Nou, vandaag dus naar die wedstrijd geweest met Basco, was erg leuk :)
Basco had er zin in vandaag, oortjes naar voren en gaan, welliswaar kwam hij wel veel enge dingen tegen.. kettingzaag.. nee niet eng, trein.. ook niet eng, rijdende auto's.. nee ook niet, maar stilstaande auto's daarentegen, die zijn verschrikkelijk eng.. :=
Menn.. we gingen diagonaal over de weg.. :P

De wedstijd zelf vond Basco totaal niet interessant, al die trailers incl. paarden ook niet, aan het eind hebben we zelfs nog even daar in de bak gereden met de rest van de paarden, ook dat is toch echt niet boeiend, normaalste zaak van de wereld toch? O:)
Had wel mijn handen vol aan zijn tempo, poeh.. snel achter de rest aan, en dan dat klasgenootje van mij met de opmerking of basco haar paard wel bij kon houden in draf.. uhh wat denkt ze wel niet, tuurlijk kunnen wij dat.. :))
Elvina

Bericht door Elvina » zo 18 okt 2009, 10:57

Leuk al die wedstrijd en bijnawedstrijdervaring met de B-tjes! ;)
Heeel misschien ga in in maart meedoen met ondrlinge wedstrijd.. maar niet als het gaat zoals gister. Whaaa! Heel vervelend peerd :P Niks lukt dus ik maar rondje door het dorp heen maar op stal was net gevoerd dus ze was heel vervelend en druk _-:( Ben d'r maar naast gaan lopen.. Wordt trouwens door iedereen uitgelachen :( Heb een barbieroze zweetdeken maja ze hadden m in goede maat niet in andere kleur :P
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » zo 18 okt 2009, 16:20

mwwa mijn wedstrijd ging aardig om het maar even zo te zeggen ;p ik had 182 punten dus ik heb in iedergeval nog een winst punt erbei :D ojaa en ik was 3des *o/*
Laatst gewijzigd door !#niekie#! op zo 18 okt 2009, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 18 okt 2009, 16:57

Nou bij mij ging het vandaag ook behoorlijk avontuurlijk..heb bij dagboek een stukkie geschreven..Beer heeft zijn rengalop knopje uitgeprobeerd...was wel even spannend om het zo maar te zeggen..god wat gingen we hard en wat luisterde hij niet meer! Gelukkig stalgenoot mee die haar paard dwars op de weg heeft gezet om ons af te remmen..gekke Beer!
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » ma 19 okt 2009, 06:27

Haha, ben ik even blij dat ik die 'periode' al lichtelijk gehad heb, heb zo onderhand al aardig wat streken van Basco gehad, momenteel schrikken van vanalles en nog wat.. O:)
Jilly

Bericht door Jilly » ma 19 okt 2009, 08:40

Stille lezer meldt zich nog eens :P leuk om te lezen hoe ver jullie allemaal staan. Onze 4-jarigen (B'tje en G'tje) zijn sinds vorige week onder het zadel, want in maart moeten ze hun zadelproef doen op de HK.
Gidar was een beetje tamzakje, maar wel erg meewerkend en pikt snel dingen op! Heerlijk dier is het toch!
Net zoals Brijol hoor, die is iets vlotter en iets sneller afgeleid, maar ook zo braaf!

Als ik tijd over had mocht ik ook, pff waarom heb ik zo weinig tijd?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Elvina

Bericht door Elvina » ma 19 okt 2009, 16:18

Goed hoor Niekie! :D

B-tjes zijn lekker aan het puberen dus ;) :D
Mijn B-tje heeft vandaag een prikje gehad dus ze heeft vrij ;)
Keandra

Bericht door Keandra » wo 21 okt 2009, 20:23

hier gaat het goed met G-tje.

onder deken op stal, ze is zelfs al baas van de 'fjordenkudde', want sinds vorige week staat een halfbroertje van Jalenka er ook, Icaros, een 2 jarige redblakke hengst

het gaat super met Githa, veel zin om te werken, ook om te racen (zoals beer, de winter begint te komen he), ze heeft haar spring record met vrijspringen verbeterd, eventjes 1.10m gesprongen in een dubbeltje met als eerste sprong een rechte van 90cm *o/*
we waren super tevreden van wat ze liet zien en over haar techniek

iedereen vindt het keitof dat er meerdere fjorden zijn, ze brengen wat leven in de brouwerij, lol, en niemand kan het geloven dat Jalenka een echte fjord is met haar witte vacht 8)

vandaag heeft leslie geoefend met Jalenka ook vrij in de piste, is wel tof zo, een jaarling beweging geven, want die achtervolgt Githa perfect. Jalenka kan zelfs al perfect handpaard of pakpaard spelen in de binnenpiste en dat in alle 3 de gangen 8) (we konden het niet geloven dat ze vandaag zelfs een mooi galopje liet zien aan het touw met Githa mee, was super *o/* , de zoon van de stalbaas was ook aan het kijken en hij kon het niet geloven (die heeft vroeger nog internationale jumpings gereden bij de joung riders dus die is wel wat gewoon))

denk dat alles ons een beetje gaat beginnen mee zitten dat we ervoor zullen zorgen dat jalenka niet weggaat (dat wij ze uiteindelijk overkope nvan men pa) en dat ze dan beide getraind zullen worden om in gespan te gaan, ze zijn een mooie combi die goed overeen komen. De een is een vurige (Githa) en de andere een maar rustige (Jalenka) dus die kunnen elkaar in een dubbelspan denk ik wel moi complementeren.

we hebben deze week ook Githa haar attest gekregen van de zadelproef (ze had een A), supertrots men papiertje weggelegd :)ddd
Esther

Bericht door Esther » vr 23 okt 2009, 04:02

Mijn voormalig B'tje heeft het goed gedaan in Duitsland, weet alleen niet of het een officiele keuring was o.i.d.

Er staat een update op de site bij Aktuelles, iets omlaag scrollen:
http://www.greylight-shetlands.de/
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 23 okt 2009, 07:09

@Es: Hee super, dat is stamboekkeuring, om opgenomen te worden ;) (en dat is ze dus, opgenomen!)

Mooie fotos staan er trouwens van haar bij, die draf en galop.

@Jilly: Jammer zeg, wie rijdt de heren nu verder in? Wel erg benieuwd naar beide onder het zadel. Jij had toch al eens op Brijol gezeten?

Hier gister Bink weer laten trekken. Doet ie braaf, maar moet nog wel doorgetraind worden op kracht. En iedere keer als ik hem voor de kar met rem wil inspannen dan begint ie moeilijk te doen met achterwaarts. Oh dat is ook voor de kar nog een puntje om aan te werken trouwens, want hij stapt scheef achteruit...probeert de aanleuning op de rechter hand te ontwijken...
Geluk is de vrucht van intens werk
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » vr 23 okt 2009, 19:48

Nou, bij Basco is er een knopje omgegaan..
Hij heeft eindelijk door dat het springen ook wel een leuke kant heeft, aangezien het zo goed gaat gaan we toch maar mee doen aan de springwedstrijd, gaan we de bixie proberen! :D

En vandaag buitenritje gemaakt, pfoee... sommige dingen kunnen wel heeel eng zijn, wel erg brave fjord, hij stapte zonder aarzeling over de brug (die over de snelweg loopt) heen :D , schrok wel een keertje maar zo raar is dat niet met al dat snelrijdende verkeer onder je..
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 25 okt 2009, 09:10

Goed van Basco! Leuk om Bente op die foto's te zien, Esther!

Gisteren was er op onze manege een onderlinge wedstrijd voor de kleintjes! Er rijd wel eens een meisje op Benthe, Fleur. Zij had ook toen ik op vakantie was (barcelonaaa 8-) ) een paar dagen voor Benthe gezorgd. Ze is 8, en zij en Benthe zijn zo'n leuk stel om naar te kijken! Ze had me gevraagd of ze het proefje op Benthe zou mogen rijden. Dat vond ik natuurlijk prima!
Het proefje ging super, Benthe deed super braaf met dat kleintje op haar rug en deed braaf alle oefeningen zonder een enkel foutje! De goede galop vind ze soms nog moeilijk maar ook dit schudde ze er zo uit! Ik was super trots op die twee! Fleur was super zenuwachtig voor de prijsuitreiking, en ik kan je vertellen dat ik misschien nog wel zenuwachtiger was, maaaar nergens voor nodig, ze werd EERSTE! Grote beker voor Fleur en een lintje en een heleboel knuffels voor Benthe! Fleur kreeg de glimlach niet meer van haar gezicht, die stond echt te stralen.

Voor het plaatje, dit is Benthe (afgelopen februari) na mijn les, Fleur mocht even uitstappen.
Afbeelding
Klein meisje op groot paard :=

Mijn weekend kan niet meer stukkkk!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 25 okt 2009, 09:13

Wat leuk!
Goed hoor van Fleur en Benthe.. :D

Pfoee.. vandaag wedstrijd, lichtelijk zenuwachtig.. :P
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 25 okt 2009, 09:22

Succes met de wedstrijd! :D Issie officieel?
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 25 okt 2009, 09:27

:n gelukkig niet..
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 25 okt 2009, 09:51

En hoe ging de wedstrijd?

Wat een lollige foto Marleen! Die kleine kinders hebben altijd zoveel lef he..haha vroeger had ik dat ook..is nu wel wat minder geloof ik..

Ik heb donderdag weer les..zin in! Moet nog wel even oefenen voor die tijd..ook op vakantie geweest en veel in het bos gereden zonder oefenen hihi..Maar vandaag lekker niksen..
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » zo 25 okt 2009, 19:16

leuk hoor dat bente zo braaf was! *o/*

En en hoe ging het?

vandaag ook wedstrijd gehad. :D Alleen ze vind de witte hekjes gewoon doodeng waardoor ze totaal niet wil ontspannen en zowie zo merk ik dat zij binnen veel gespannener loopt dan buiten. Maar dat is ze natuurlijk ook niet gewend. De proef ging netjes blos liep niet heel netjes maar dit was netjes opgelost door de figuren gewoon heel kieskeurig te rijden :+ alleen ik ging links terwijl ik rechts moest := |o achja ik kon er wel op lachen *o/* weer tevreden naar huis gegaan met de 2 kleintjes :P

groetjes Danique :wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 26 okt 2009, 21:14

Ja kan me voorstellen dat Blossem de witte hekjes eng vond, maar toch fijn dat je tevreden kon afstappen! Verkeerd rijden kan gebeuren, proefje uit je kop leren volgende keer :P

Vandaag les gehad met Benth, ik ben weer helemaal blij! We zijn helemaal uit onze bak-dip, ze liep weer heerlijk te sjouwen vanavond :D Lekker geoefend op stelling en buiging, ging heerlijk!
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 27 okt 2009, 07:42

Ha leuk dat het zo goed ging! Kun jij trouwens zaterdag 7 november? Heb José (Balloo) gemaild..anders pb ik je van de week nog wel even...nu werken!
Gesloten