Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anouska

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door Anouska » do 20 jan 2011, 21:13

1300 (dertienhonderd) km Kris ;)

Geeft niet Clau.

Ga nu snel naar ZG.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 20 jan 2011, 21:14

Ooohh nou dan moet ik toch echt ooit een keer die kant op komen!
Anouska

Bericht door Anouska » do 20 jan 2011, 21:19

Inderdaad!

Kan berichtje van sofie niet vinden in ZG, waar staat dat precies?

www.fitenvitaaldier.nl
vera*

Bericht door vera* » do 20 jan 2011, 21:19

Annlynn: wat knap van Brass en Ilonka natuurlijk ook ;)
Keandra: suc6 en sterkte met de verkoop van Jalenka
Bernadet: wouw wat een knapperd. wie is zijn papa? en beterschap met Bo
Anouska: wat fijn dat je les zo goed ging. dus van de zomer wedstrijd starten? en zo heerlijk wat een kilometers aan ruiterpaden heb jij daar
Kristel: voor endurance? wat ga je starten met Beer?
Anouska

Bericht door Anouska » do 20 jan 2011, 22:41

Nee, deze zomer nog niet Vera. Groentjes/ oefenwedstrijden wil ik wel proberen een paar.

Heb berichtje van Sofie gelezen, jeetje zeg :(:)

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » do 20 jan 2011, 23:56

Wat fijn dat de les zo goed ging Anouska!

Wauw Kristel, zomaar je startkaart binnen, nu wordt het echt serieus! Ben je al zenuwachtig? (nergens voor nodig trouwens, Team Beer gaat toch een topprestatie neerzetten)

Ik wilde eigenlijk vandaag met Bailey aan het werk gaan met z'n lossigheid, hij is behoorlijk stug na z'n wintervakantie. Maar voordat ik erop zat had ik het al door: beide totaaaaal niet gemotiveerd, haha!
Hij liep wel prachtig nageeflijk over z'n rug met de sidepull in stap, maar meer dan dat zat 'r niet in. Ik vond het prima, de week heeft tenslotte genoeg dagen :)

Heb vandaag wel een heel dappere belofte gedaan aan stalgenootje, namelijk dat we rond april een dressuur- EN een springwedstrijd gaan rijden!
Ik ga echt voor de ervaring voor Bailey en de lol, dressuur zijn gewoon F-proefjes (en desnoods begin ik bij de F2 zonder galop) en meerijden met het springen kan al vanaf 30 cm. Maar toch vind ik het stoer, haha :D

Wat is er met Sofie? Kan het bericht niet vinden bij ZG?
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 21 jan 2011, 06:10

Vera, ik start 27 maart in Kootwijkerbroek in Klasse I (26-33 km).

Heeeel veel zin in en een beetje zenuwachtig maar dan wel op een leuke manier.. Denk dat als ik moest springen/dressuren ik veel nerveuzer zou zijn! :+

Zeker een dappere belofte, Sterre! Komt vast goed, ervaring opdoen op die manier is toch heel leuk!

Staat bij ZG 'Wat denk jij op dit moment'.

Ik heb gisteren een rondje van 10 km gedaan maar Beer was opstandig..ken ik niet van hem. Hele tijd stilstaan en keihard hinniken..was ook echt een beetje doof na de rit en ik was ook klaar met die aanstelleritis. Irritant man. Heb volgehouden (ik blijf desnoods een halve dag staan maar ik geef NIET toe aan zijn grillen). Wel in het verkeer gereden en 3 bruggetjes gereden. Ook een smalle met een sluisje..eerst vond hij het raar en kreeg ik hem er niet over, ook iets nieuws want hij loopt overal en altijd heel gemakkelijk langs. Denk dat ie ongesteld was ofzo.. Ben eraf gegaan en heb hem 2 keer over het bruggetje geleid, weer terug aan de beginkant, opgestegen en toen ging hij er gewoon overheen. Er flapperde nog een eend onder de brug, keertje snurken en dat was het. Kreeg hem ook maar steeds in een matig galopje, moest echt aansporen..hou ik niet van! }-o

Zaterdag een volledig onbekende route in een onbekend bos rijden, ben benieuwd hoe hij dan is..
Bailey

Bericht door Bailey » vr 21 jan 2011, 15:08

Jeetje sofie.... :(:)

nou, wat flauw van Beer zeg Kristel! Misschien lag het aan het weer, Bailey was gisteren ook ontzettend ongemotiveerd (niet opstandig maar gewoon geen zin), schoot echt voor geen meter op ook. Hij wilde alleen maar knuffelen.

Haha, ik heb vooral veel zin in die wedstrijdjes! Tuurlijk komt het goed, qua niveau stelt het echt geen drol voor :+
Ik vind het leuk en goed voor Bailey om zoveel mogelijk verschillende dingen te doen en hem lekker veelzijdig op te voeden. En wie weet vindt hij iets wel super leuk en gaan we dat vaker doen :)
Keandra

Bericht door Keandra » vr 21 jan 2011, 18:12

even een update
we zitten er financieel een beetje door, wij en mijn pa
wij moeten wachten op belastingsgeld en dan is het weer allemaal in orde, maar zolang dat er niet is, zie ik het niet rooskleurig in
dus heb ik daarstraks even met Leslie gesproken over het feit dat Jalenka al moet gaan en dat het eigenlijk, financieel dan (niet emotioneel), beter zou zijn dat Githa mss ook verkocht wordt
ik zit hier al langer mee, dat ik wel goed ben voor manen te knippen maar niemand helpt me om mijn schrik om te rijden te overwinnen
dus ik heb echt het fut niet meer om er mijn geld in te blijven steken voor een paard waar ik enkel naar ga kijken, kan ik evengoed een falabella kopen en enkel verzorgen (heeft zoveel ruimte niet nodig)

we gaan nu nog even afwachten en leslie laten nadenken, mss moesten we iemand vinden die Githa wilt leasen of zo, mss dat ze zo nog van ons kan blijven en dat we zo toch nog uiteindelijk ze terug naar ons kunnen laten komen
ik weet het niet
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 21 jan 2011, 18:28

Vervelend Sofie..moeilijke situatie..maar de angst om te rijden moet je denk ik wel echt zelf overwinnen.. Andere mensen kunnen je bijstaan maar het is jouw angst dus jij moet het doen... Githa lijkt me een heel lief paard met een zacht karakter.. Misschien als je straks gaat lessen, wanneer de dagen weer langer worden en de kindjes wat groter zijn, aan de longe in een omheind stuk.. Geen overhaaste beslissingen nemen en je bent heus niet alleen maar goed om de manen te knippen!
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 21 jan 2011, 19:42

jeetje Sofie het zit jullie echt niet mee he? Heel veel sterkte met alles meis :(:)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Elvina

Bericht door Elvina » vr 21 jan 2011, 20:24

@Marleen: Moeilijke beslissing maar ik ga met Kristel mee, heb ook nooit zoveel vrije tijd gehad als op het HBO!! Dus zou dat niet zo'n goed excuus vinden ;)
denk dat je er spijt van gaat krijgen als je d'r weg doet. Succes met je beslissing!

@Sofie: Ook een moeilijke beslissing zeg! Sterkte :sorry:

@Kristel: Jeeeej! Gaat helemaal goed komen als jullie gaan starten. Go team Beer! *o/*

@Sterre: Leuk dat je ook wedstrijdjes gaat doen!

@Bernadet: Staat leuk die donkere manen bij Bo! Hopelijk is ie snel weer beter!

Even een update van deze kant :)
Duie bolle van mij is de hele week al oervervelend! Met rijden was het echt niet grappig meer want kon rechtsom niet meer galopperen, dan gooide ze d'r hoofd naar buiten en kont naar binnen en maakte van die huppelpasjes om daarna in de verkeerde galop aan te springen. En dat tot vervelens aan toe zodat ik het steeds op een minder paardvriendelijke manier moest oplossen door d'r steeds op de rem te trekken -:(- Op stal probeerde ze over me heen te wals richting voerbak. Nou dat heeft ze ook geweten! Zelfs m'n zus zei dat ze een aantal keer tot 10 moest tellen met clickeren. Zucht..
Woensdag had ik priveles dus geprobeerd het geval van verkeerde galop op te lossen en ook het halthouden want dan dramt ze ook altijd paar passen door. Geloof dat m'n instructrice ook beetje het geduld verloor ;) En ze weet het donders goed hoor, ze zit me dan echt in de zeik te nemen. En gister had ik groepsles, ze sprong alleen de 1e x verkeerd aan de overige 20x goed! Braaf paard. En halthouden stond ze meteen stil. Ze liep helemaal super fijn dus het heeft wel geholpen :D Kreeg nog complimentjes dat ze zo netjes liep :)
Dus hard oefenen voor volgende week, dan hebben we wedstrijd!

Vanavond hebben we lekker getut. Beetje laten rennen in de paddock en d'r boogje beetje bijgewerkt ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 21 jan 2011, 20:33

oef Beauty heeft haar dwarse bui zo te lezen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Elvina

Bericht door Elvina » vr 21 jan 2011, 20:54

Ja klopt, ze heeft regelmatig van die buien. En waar het aan ligt geen idee. Maar het is pure ondeugd want ze verzint steeds iets nieuws. Dus zo blijf je bezig ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 21 jan 2011, 20:58

heel herkenbaar, bij mij verzinnen ze ook elke keer wat anders verzonnen om me bezig te houden

Bailey

Bericht door Bailey » vr 21 jan 2011, 21:26

Wat rot allemaal Sofie. Moeilijke tijden dus voor jullie... Natuurlijk ben je goed voor meer dan alleen manen knippen zeg! Snap dat het heel moeilijk kan zijn je angst te overwinnen, maar als Dylan wat groter is en met een lentezonnetje erbij kun je misschien makkelijker ergens weer stapje voor stapje naar toe werken.

Marleen, om even aan te haken bij Kristel en Tessa: het klopt helemaal dat je bij de meeste HBO studies enorm veel vrije tijd hebt!
Mijn studie was echt een uitzondering, ik was meestal meer dan 60 uur per week kwijt, maar de kunstacademie valt op wel meer punten niet te vergelijken met 'reguliere' studies. Gemiddelde studielast van HBO-studies ligt echt vér onder de 30 uur.
Snap dat dat niet je enige overweging is, maar missschien wel iets om mee te nemen. Zou zo enorm zonde zijn als je vooral om die reden zo'n keuze maakt en dan achteraf misschien spijt hebt.
Ik weet hoe moeilijk het is om een paard te verkopen (vele malen moeilijker dan ik ooit had gedacht) en jij en Benthe zijn gewoon zo'n leuk stel samen...

Oh Tessa, wat een figuur is Beauty ook zeg, een echte dame die weet wat ze wil (en wat ze niet wil). Super dat het gister wel goed ging, op naar je wedstrijd!
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 21 jan 2011, 23:23

Sofie zware beslissingen om te nemen. Ik kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt om alleen maar een beetje met de paarden te trutten als je er verder niets mee doet en/of kan.
Ga wel met Kristel mee dat jij de enige bent die je angst kan overwinnen, en ander kan je daar misschien bij helpen maar jij moet het doen. Geen overhaaste beslissingen nemen hoor!

Oh oh oh die Beauty was een portret! Wel fijn dat ze het later wel goed deed. En op naar die wedstrijd en hopelijk loopt ze dan ook zo goed.

Vandaag met Brass 21 km gereden, 18 km gedraafd denk ik. Oh oh oh wat kan die knol sjouwen. Vind het zo'n knapperd als ze dat doet. En ja ik ben natuurlijk enorm bevooroordeeld.
Hier ook de startkaart binnen! Dus nog een paar blokken trainen en dan in maart debuut maken!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 22 jan 2011, 14:49

Jeeehj, vandaag met Beer helemaal zelf op pad geweest met trailer en auto van paps..heerlijk 16 km door mul zand en heuvels gereden. Goed voor zijn kontspieren! TROTS!
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 22 jan 2011, 17:03

de endurance Btjes gaan goed zeg *o/*

truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » za 22 jan 2011, 18:25

angst is zo'n slechte raadgever. Het zou zo oznde zijn als je door je angst je paarden gaat verkopen. Probeer die angst te overwinnen. Ik ben ook een ongelofelijke schijterd, maar stilaan durf ik toch steeds wat meer.ga het gewoon eens doen, al begin je met een half rondje door de bak, vertrouwen moet langzaam aan terug komen. Zou zo zonde zijn als je droom door je angst verkocht gaat worden, daar kom je niet klaar mee.

Wat goedddd kristel. elemaal in je alleentje met peerd en auto op stap. Kanp hoor, zoveel lef heb ik niet. Wanneer is je eerste wedstrijd? of doe je die samen met annalyn? 18 kilometer gedraaft das best ver...
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Plaats reactie