Bedankt voor de tips! Ik houd hem nog even rustig op stal met 2x per dag beetje rond laten scharrelen in de schuur/ op t erf.
Castor liep gisterenmiddag al weer wat beter gelukkig. Vandaag leek het ook wel aardig.
Ik laat de paarden als ik er ben en ga mesten enzo los in de schuur lopen (2 grote kapschuren waarvan onder 1 deel een groot stuk zand is). Meneer heeft vandaag al laten zien dat hij best kan draven en galopperen (klein stukje maar hoor)
Ik heb hem echt niet opgejaagd ofzo dat deed een ander paard dus even.. Het zag er niet slecht uit dus heb goede hoop. Hij loopt nog maar ietsje onregelmatig.
Tsjonge wat zijn die paarden snel verpest
Heb ze maandag uit de wei gehaald (=grote wei en nog een heel groot stuk niet zo blubberig als bij het hek) en op stal gezet. Vandaag dacht ik om er misschien 2 uurtjes ofzo in de wei te laten zodat ze toch even kunnen bewegen.
Castor loopt best weer goed en ze hoeven in principe alleen de eerste zeg 15 meter even door de zware drek te stappen. De rest van de wei staat nu wel vol met grote plassen, maar ik dacht voor even 2 uurtjes hebben ze genoeg ruimte om even om de grote plassen te grazen/scharrelen.
Ik breng ze uit de schuur naar de wei door met een zweepje achter de paarden aan te lopen, dan stappen ze rustig naar de wei.
Het ging al wat moeizaam deze keer. Fabio stapte nog wel de wei in, maar Castor ging echt op de rem voor het hek. Ik nog even afgewacht of hij door zou gaan, maar hij keek me echt met van die puppy ogen aan die me vertelden dat hij het eigenlijk wel lekker vond op stal

Ik uiteindelijk maar toegegeven (dan moet je het zelf weten) en ben aan de kant gegaan. Oh, oh wat heeft hij last van zijn been; pieuw, volle draf weer de schuur in! Gek dier.
Die lopen dus normaal 24/7 buiten met in de slecht-weer periode af en toe een nachtje binnen! Nu gaan ze de 4de nacht op rij (plus overdag) doorbrengen op stal, mietjes

Ach, we hebben de ruime stallen (3x4 met voerhekken zoals je bij opfokstallen wel ziet) vrij dus vooruit dan maar
Leuk koetsje Aria. Beetje opknappen hier en daar en je kunt er mooi mee aan de slag.