Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
ing-1970

Re: Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Bericht door ing-1970 » ma 10 jan 2011, 07:29

Gisteren ook gereden,maar het is drakentijd momenteel,of ik ben niet streng genoeg _-:( zal het laatste wel zijn.
Meneer,wil er dan weer tussenuit duiken,dus veel volte,s gereden .
snak naar les,maar het weer zit steeds niet mee >;)
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 10 jan 2011, 09:39

Blech nog steeds :r (komt alleen niks uit, ja gifgroen schuim) en koortsig. Vanochtend belde stalgenootje dat dr autoruit was ingeslagen en ze kreeg niemand te pakken.Dus hupla, Viv al kotsend naar stal gegaan.

Andy is gelukkig vandaag ook vroeg klaar als het goed is.

Ze hebben gister heerlijk gegalopeerd over het galopeerpad (2km lang) en andy verbaasde zich over hoeveel versnellingen kdies had in galop en hoeveel balans hij nu had :D

Nou ik duik mn bed weer in... tabeej
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » ma 10 jan 2011, 10:24

Jilly schreef:Castor was niet lief voor z'n baasje }>
Het is dan nog maar een begin, maar je bent vast blij dat je er weer op kan?!
Ja echt wel!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » ma 10 jan 2011, 20:07

Ow viv dat klinkt niet goed, dat je al gal spuugd zeg! Veel beterschap! wel fijn dat het goed gaat met je gouden +:)+

ing, drakentijd :Y) streng zijn idd, of mijn truucje: denken dat je op een GP paard zit :=

Dank je Jilly, zal voor woensdag zijn dan, krijg hier de foto's niet op de pc >;)
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Ilona

Bericht door Ilona » di 11 jan 2011, 16:33

|( Castor is kreupel.....

Ging de paarden net uit de wei halen om ze weer op stal te zetten en zag het toen... Snif....
Zal wel komen door die glibberige baggerwei op het moment. Of hij heeft met zijn weidegenoot gespeeld en is uitgegleden of zijn weidegenoot had één van zijn dominante buien en heeft achter hem aangezeten..

Het lijkt niet heel ernstig en gebruikt zijn been nog wel. Maar je kan wel gelijk merken dat hij wat uit zijn hum is.
Gelukkig heb ik vorige week de stallen in orde kunnen maken zodat ze wat vaker binnen kunnen staan met al die regen. Nu mag Castor in ieder geval even rustig in zijn stalletje blijven (ik bedoel dat hij er nog wel uit mag als ik er ben, maar hij hoeft even niet meer die zware klei in. Dat lijkt me niet zo handig). Ze geven de aankomende 2 dagen in ieder geval weer volop regen op, dus even op stal staan is vast geen straf voor ze.

Hopelijk is het niets ernstigs en gaat het snel weer over ;(
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 11 jan 2011, 17:54

@Ilona; balen zeg :(:) , hopelijk komt hij er snel weer bovenop.

Volgens mij was C-tje hier nog moe van zondag :=
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Peertje

Bericht door Peertje » di 11 jan 2011, 20:51

Beterschap voor Castor!!!

Mijn proefpaardje is vandaag weer naar huis terug gegaan, ontzettend lief dier maar niet mijn ding.
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 11 jan 2011, 21:19

Wat was er niet je ding aan dan?

Ik ga morgen voor het eerst sinds de abop denk ik maar weer is op Cyra zitten. Hopen dat het gaat, ze stuitert boven je kop uit als je ermee loopt, heb haar zondag gelongeerd en dan is ze niet vooruit te branden
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Jilly

Bericht door Jilly » wo 12 jan 2011, 07:30

Wat balen zeg van Castor. Hopelijk gaat het snel weer beter.

Jammer ML, van dat paard. Daarvoor is zo'n maand op proef natuurlijk wel goed he.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilona

Bericht door Ilona » wo 12 jan 2011, 10:28

Vanmorgen liep hij nog niet goed... Ze staan nu op stal, beter dan in die zuigende, glibberige bagger bende, maar ook nauwelijks beweging zo. Ik laat ze nu wel in de schuur rondwandelen als ik de stallen uitmest. Lopen ze toch minimaal 2x half uurtje uit de stal per dag. Andere optie is dus zware natte zeeklei :?
Wat is nou handig voor zo'n been? Ik denk dat rust in dit geval wel goed is samen met zo een beetje beweging op een dag maar heb er verder ook nog geen ervaring mee.
Jullie tips?

Toch wel handig zo'n maandje proeftijd ML. Hij leek zo leuk vanaf het plaatje. Nu heb je in ieder geval de kans om een goed passend paardje te gaan vinden voor jezelf.

Ben benieuwd hoe het gaat met Cyrtje als je er weer op kimt Anna :D
Jilly

Bericht door Jilly » wo 12 jan 2011, 10:36

Lastig Ilona. Je weet niet precies wat het is, en wat is dan beter he. Zoveel mogelijk bewegen of toch rustig aan doen? Ik heb er gelukkig geen ervaring mee...
Maar ik zou denken dat momenteel alles beter is dan zo'n zuigende, zware ondergrond.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 12 jan 2011, 11:29

Balen Ilona dat Castor kreupel is. Hopelijk maakt hij er niet zo'n langdurige geschiedenis van als zijn look-a-like Celony.

Gewoon een Fjord kopen Marie Louise, altijd goed, haha.

Zorg je dat je zelf wel heel blijft Anna met zo'n druktemaker onder je, haha.

Celoon liep gisteren Jeroen bijna omver omdat hij schrok van een pruttelende waterslang.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » wo 12 jan 2011, 11:40

Waterslangen zijn ook heul eng hoor! :P

Ik hoop inderdaad niet dat het zoiets langdurigs is als bij Celony Anita. Nou kan ik weer een heel klein beetje zelf uit de voeten.... Vind het voor mezelf overigens niet zo belangrijk hoor. Vind het gewoon naar om m'n maatje zo te zien.
(misschien heb ik er wel meer last van dan hij zelf... :P )
Peertje

Bericht door Peertje » wo 12 jan 2011, 14:44

Hier helaas wel ervaring op kreupelheidsgebied... Even op rust en alleen gecontroleerde beweging op harde of gelijkmatige ondergrond. Persoonlijk zou ik een paard met dit soort klachten niet in de zuigende en zware klei zetten. (ook zonder deze klachten overigens niet, maar ik ben een mietje met dit soort dingen en het mag hier op stal ook niet omdat dan de weide naar de haaien gaat) Een kleine verstapping moet met een week of twee wel over zijn. Wij kijken een onregelmatigheid op deze manier tot max 8 weken aan en laten het dan scannen als het niet verbeterd is. Is het paard echt (stok)kreupel dan direct de DA en of hoefsmid erbij. Als het dik en warm is dan kun je het koelen, anders heeft het niet zoveel nut. Als je merkt dat hij pijn heeft kun je de DA om Metacam vragen (soort Ibuprofen voor paarden). Beterschap!

Proefperiode is inderdaad wel fijn, maar ook erg raar. Je houdt toch een zekere afstand, zeker omdat ik over deze al wat twijfels had... Doet me wel extra realiseren dat de band met Witje wel bijzonder was en dat het niet zo makkelijk is om dat bij een nieuw paard weer te vinden. Vrijdag weer bij een ander paard kijken... Misschien dat dat beter klikt.

HaHa Anita inderdaad, met een fjord zit je altijd goed! Nou was Daulann natuurlijk ook gekocht als opvolger van Wit en Bol maar helaas kwam het afscheid van Witje wat sneller dan verwacht en is de blessure van Bol toch ook weer gaan opspelen ondanks onze voorzichtigheid. Natuurlijk genieten we heel erg van Peer maar voel ik me toch een beetje 'paardloos' zo. Daulann mag nog zeker twee jaar genieten van het goede leventje in Balloo.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » wo 12 jan 2011, 17:46

Wat jammer dat Castor mankt Ilona! Beetje rustige beweging is meestal beter dan helemaal stilstaan, maar die blubber is idd geen aanrader.
Even wachten, als je niets duidelijks kan zien moet het normaal niet lang duren. En hij heeft toevallig geen blaren(bleinen) dat kan ook zeer doen, al zal dat eerder op harde ondergrond zijn.

Peertje: als het niet klikt, dan klinkt het niet, kun je niets aan veranderen.
Er komt wel eens een paard van wie je weet dat dat de goeie is. Maar versta je wel, ik heb nog niet lang het gevoel dat Hildar echt een goed paardje voor mij is, na mijn vorig paard waar ik een enorme band mee had. Dat gaat gewoon niet over een nacht ijs zo iets, dat komt wel.

Hier foto's van mijn nieuwe aanwinst! (wel met gsm dus):
Afbeelding
Afbeelding
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » wo 12 jan 2011, 19:12

Is het de bedoeling om het toekomstige paard te blijven aanhouden naast Daulann, Bol en Peer? Anders kun je misschien overwegen om net niet naar die geweldige klik te gaan zoeken, maar gewoon een leuke voor een jaar of 2-3 en dan verkopen. Of denk ik daar te simpel in? :P

Schattig koetsje Aria :))
Peertje

Bericht door Peertje » do 13 jan 2011, 16:09

Leuk koetsje Aria!

In principe blijven paarden bij ons tot hun dood, dus ook een nieuwe aanwinst naast Daulann, Peer en Bol. Daarom zoek ik ook wel een paard waar ik echt blij van wordt. Over Bol nemen we eind volgende maand denk ik een beslissing. := Nog een zomertje in de weide en daarna weer eens kijken of toch eerder afscheid nemen nu hij rechtsachter weer slecht(er) loopt. Moeilijk, moeilijk... Weet niet of ik zo snel na Witje het aan kan om afscheid te nemen van onze Bol... Maar goed, dat staat dus los van mijn nieuwe toekomstige paard. Bol hoeft absoluut geen plaats te maken voor een ander en Daulann komt over twee jaar ook lekker onze kant op!

Hoe is het met Castor vandaag?
Ilona

Bericht door Ilona » do 13 jan 2011, 18:24

Bedankt voor de tips! Ik houd hem nog even rustig op stal met 2x per dag beetje rond laten scharrelen in de schuur/ op t erf.
Castor liep gisterenmiddag al weer wat beter gelukkig. Vandaag leek het ook wel aardig.
Ik laat de paarden als ik er ben en ga mesten enzo los in de schuur lopen (2 grote kapschuren waarvan onder 1 deel een groot stuk zand is). Meneer heeft vandaag al laten zien dat hij best kan draven en galopperen (klein stukje maar hoor) :=
Ik heb hem echt niet opgejaagd ofzo dat deed een ander paard dus even.. Het zag er niet slecht uit dus heb goede hoop. Hij loopt nog maar ietsje onregelmatig.

Tsjonge wat zijn die paarden snel verpest :P
Heb ze maandag uit de wei gehaald (=grote wei en nog een heel groot stuk niet zo blubberig als bij het hek) en op stal gezet. Vandaag dacht ik om er misschien 2 uurtjes ofzo in de wei te laten zodat ze toch even kunnen bewegen.
Castor loopt best weer goed en ze hoeven in principe alleen de eerste zeg 15 meter even door de zware drek te stappen. De rest van de wei staat nu wel vol met grote plassen, maar ik dacht voor even 2 uurtjes hebben ze genoeg ruimte om even om de grote plassen te grazen/scharrelen.
Ik breng ze uit de schuur naar de wei door met een zweepje achter de paarden aan te lopen, dan stappen ze rustig naar de wei.
Het ging al wat moeizaam deze keer. Fabio stapte nog wel de wei in, maar Castor ging echt op de rem voor het hek. Ik nog even afgewacht of hij door zou gaan, maar hij keek me echt met van die puppy ogen aan die me vertelden dat hij het eigenlijk wel lekker vond op stal :o :=
Ik uiteindelijk maar toegegeven (dan moet je het zelf weten) en ben aan de kant gegaan. Oh, oh wat heeft hij last van zijn been; pieuw, volle draf weer de schuur in! Gek dier.
Die lopen dus normaal 24/7 buiten met in de slecht-weer periode af en toe een nachtje binnen! Nu gaan ze de 4de nacht op rij (plus overdag) doorbrengen op stal, mietjes :P
Ach, we hebben de ruime stallen (3x4 met voerhekken zoals je bij opfokstallen wel ziet) vrij dus vooruit dan maar O:)

Leuk koetsje Aria. Beetje opknappen hier en daar en je kunt er mooi mee aan de slag.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 13 jan 2011, 19:28

Bedankt, vind het lekker ouderwets :D iemand ideën voor een mooie kleur voor koets + zitbankjes?
Ik dacht aan donker rood voor het koetjes, maar welk kleur voor de zitbankjes dan, ... ?

Peertje: wat een moeilijke beslissing wordt dat zeg. Veel succes. Wel leuk dat je er zo'n jonge paarden bij hebt, een toekomst om aan te werken zo.
Je zult plots wel een paard tegen komen waar het mee klikt.

Ilona: hier staan ze ook een nacht binnen, zo'n regen (bij ons zelfs binnen in huis geregend!).
Ze kunnen duidelijk genieten van de luxe warme stalletjes daar :P fijn dat het al wat beter gaat met Castor, dat komt helemaal goed.
Ilona

Bericht door Ilona » do 13 jan 2011, 19:35

Oh sorry ML, vergeet ik nog te typen..
Lastig om een goed doordachte keuze te moeten maken wbt Bol.... Zijn echt geen makkelijke dingen om zomaar even over te beslissen.

Aria, bankje creme of zwart?
Plaats reactie