Het B-tjes topic...zag ik nergens!
- kristelhans
Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!
JAAAAAAAAAAAAAAA!! Ik vond het ook leuk! de helft van mijn spul ligt nog in de auto bij Anita haha..paraplu's zijn ook echt van die vergeet-items!
Net nog even bij Beerke geweest..wond zag er goed uit..even afgespoeld en nieuwe blob klei er op. Morgen maar weer eens kijken!
Net nog even bij Beerke geweest..wond zag er goed uit..even afgespoeld en nieuwe blob klei er op. Morgen maar weer eens kijken!
HAHA! ja dat zagen wij idd, toen ik mijn paraplu en stoeltje uit de auto pakte
Nouja heb je een goede smoes om snel bij haar langs te gaan! Dan ga ik mee!

♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Super, toch wel die klei er vanavond afgehaald? Helpt het al een beetje?
♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Was gister leuk om eens te komen kijken
Als ik zelf m'n rijbewijs een keer heb kom ik ernaast zitten op een stoeltje 
Ben trouwens ook maar lid geworden van het stamboek dus misschien kan ik Beauty ook een keer laten keuren
Heb alleen geen flauw idee van hoe of wat 
Straks maar even bij bollie kijken, moet echt weer eens rijden vandaag..

Ben trouwens ook maar lid geworden van het stamboek dus misschien kan ik Beauty ook een keer laten keuren

Naast lid worden van het stamboek moet Beauty ook nog op jouw naam staan en ze moet DNA getest zijn. Als lid krijg je het boekje van het stamboek 4x per jaar en kun je zien waar en wanneer er keuringen zijn volgend jaar. Inschrijfformulier komt ook in het boekje te staan.Elvina schreef:Was gister leuk om eens te komen kijkenAls ik zelf m'n rijbewijs een keer heb kom ik ernaast zitten op een stoeltje
Ben trouwens ook maar lid geworden van het stamboek dus misschien kan ik Beauty ook een keer laten keurenHeb alleen geen flauw idee van hoe of wat
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ok bedankt
Ik heb gister mijn paspoort ingeleverd om haar op mijn naam te laten zetten en lid te worden
In het paspoort staat dat ze DNA is getest.
ik heb even in het boekje van deze hersft gekeken en heb het formulier gezien. Bij keuring aan de hand staat: Deelname aan de ck is mogelijk voor alle paarden welke het afgelopen jaar een A-premie bij de 2 jarige merries/ruinen en een 1e premie bij de oudere merries/ruinen hebben behaald. Ook alle predikaat paarden mogen zich voor deze dag inschrijven.
Wat wil dit zeggen? (voel me even heel dom..
)
Beauty heeft nl nog nooit meegedaan dus in dat geval kan ik ook niet meedoen?

ik heb even in het boekje van deze hersft gekeken en heb het formulier gezien. Bij keuring aan de hand staat: Deelname aan de ck is mogelijk voor alle paarden welke het afgelopen jaar een A-premie bij de 2 jarige merries/ruinen en een 1e premie bij de oudere merries/ruinen hebben behaald. Ook alle predikaat paarden mogen zich voor deze dag inschrijven.
Wat wil dit zeggen? (voel me even heel dom..

Beauty heeft nl nog nooit meegedaan dus in dat geval kan ik ook niet meedoen?
Dat was een inschrijfformulier voor de Centrale Keuring (CK) die gisteren is gehouden.
In het voorjaars- of zomernummer komt de inschrijving voor de stamboek- en premiekeuringen van volgend jaar te staan.
Er zit dus een sticker in je paspoort met de DNA test?
In het voorjaars- of zomernummer komt de inschrijving voor de stamboek- en premiekeuringen van volgend jaar te staan.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- kristelhans
Jaa ik had de klei er even afgespoeld.was er grotendeels al af dus even schoongemaakt en gekeken (in het donker) hoe het eruit zag..wel goed! Nieuwe klodder erop..vanmiddag hetzelfde..zie al dat de randjes nieuw vel krijgen naar binnen toe..bobbeltje onder de winkelhaak zit er nog maar vandaag weer royaal met klei ingesmeerd..tziet er wel als een 'gezonde' wond uit nu!
Dat snap ik dat die voor afgelopen keuring wasAnita45 schreef:Dat was een inschrijfformulier voor de Centrale Keuring (CK) die gisteren is gehouden.

@Kristel: Fijn dat de wond er weer mooi uit gaat zien!

De CK is voor paarden vanaf 2 jaar die dit jaar op een gewone keuring een A-premie of 1e premie hebben gehaald en voor model- en sterpaarden en elitemerries.Elvina schreef:Dat snap ik dat die voor afgelopen keuring wasAnita45 schreef:Dat was een inschrijfformulier voor de Centrale Keuring (CK) die gisteren is gehouden.
Er zit dus een sticker in je paspoort met de DNA test?Maar omdat ik dat had gelezen vroeg ik me af wat het betekende
Ik heb die sticker wel gezien in het paspoort (kan het niet opzoeken want paspoort is bij het stamboek). Bij fjorden is dat toch ook verplicht?
DNA is verplicht vanaf 3 jaar als je het paard wilt laten opnemen in het hoofdstamboek. Dat opnemen gebeurd op een keuring.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

gisteren Benthe weer eens gelongeerd zonder touw, ging SUPER! Had niet verwacht dat ze het weer zo snel op zou pakken, was namelijk lang geleden, maar wel dus! gaaf paard! Ik zal binnenkort weer wat foto's maken want ik heb geen erg recente van haar...
- kristelhans
Jaaa foto's van Benthe! Ik heb net foto's van Beer geplaatst..hihi ook een paar grappige.. verder ben ik zoooo druk op m'n werk..niks aan! Ik wil gewoon iedere dag met Beer hangen en leuk doen!
Pfff ik ben ook druk! Heb heel de week cursus dus ben heel de dag door de microscoop naar schimmels aan het kijken.. Ben nu dus beetje scheel en duizelig en enorm moe!
Dus Beauty heeft het makkelijk deze week 
@Anita: Bedankt voor de uitleg

@Anita: Bedankt voor de uitleg

- kristelhans
Haha door een microscoop!? Wat voor werk doe je dan? (of opleiding/stage...)
Heb je het wel een beetje leuk gehad op de CK? Opeens waren er overal FW mensen en wist ik niet meer wie wie was hihi.. Maar ik weet nog wel dat wij elkaar eventjes gesproken hebben!
Heb je het wel een beetje leuk gehad op de CK? Opeens waren er overal FW mensen en wist ik niet meer wie wie was hihi.. Maar ik weet nog wel dat wij elkaar eventjes gesproken hebben!
Ik werk op een laboratorium
Bedorven producten onderzoeken en nieuwe conserveringsmiddelen zoeken (even simpel uitgelegd
)
Ja CK was leuk
Heb niet zo veel mensen gesproken want kende verder niemand 
Zag weer leuke Beer foto's voorbij komen! Hij is zo knap
Wil ook weer nieuwe foto's.. Kun je nooit genoeg van hebben he 
Gister fijn les gereden! Bolletje doet zo haar best! Krijg ook complimentjes dat ze vooruit gaat dus das altijd leuk

Ja CK was leuk

Zag weer leuke Beer foto's voorbij komen! Hij is zo knap

Gister fijn les gereden! Bolletje doet zo haar best! Krijg ook complimentjes dat ze vooruit gaat dus das altijd leuk

Mooi dat het zo goed met Beauty, Basco deed afgelopen woensdag ook zo zijn best tijdens de les..
Allereerst al ontzettend braaf terwijl hij al een week stilstond, dus ik verwachte wel enige actie, maar hij was net zo braaf als altijd..
Hebben zelfs nog 3x gesprongen, deed hij ook heel braaf.. en lekker balkjes gelopen, datgene wat basco toch wel heel leuk vinden
Morgen even bij de wedstrijd van een klasgenootje kijken, ga er even heen met Basco.. kan zij basco eens zien en doet basco ook wat (kijk)ervaring op..
Allereerst al ontzettend braaf terwijl hij al een week stilstond, dus ik verwachte wel enige actie, maar hij was net zo braaf als altijd..

Hebben zelfs nog 3x gesprongen, deed hij ook heel braaf.. en lekker balkjes gelopen, datgene wat basco toch wel heel leuk vinden

Morgen even bij de wedstrijd van een klasgenootje kijken, ga er even heen met Basco.. kan zij basco eens zien en doet basco ook wat (kijk)ervaring op..

- kristelhans
Wat leuk dat je met Basco gaat kijken daar! Kun je er gewoon te paard heen?
Beer is iid zoooo knap! :p Ik heb alleen net zijn buurmans deken met anti-bijt spul ingesmeerd (zat al een gat in) en nu heb ik dat overal aan mijn handen..likte net mijn vinger af..iieeeuuuwww! Heb al gedoucht en 20 keer handen gewassen maar krijg het er niet af!!
Leuk dat Beauty zo braaf is! Ik heb net huiswerk geoefend in de bak..schouderbinnen maar ik vind het zo moeilijk! Schouderbuiten gaat makkelijk nu en vaak komt ie op de lange kant van de bak al mooi door zijn nek heen als we dat doen..op voltes knikt ie ook mooi in maar maar steeds wel kleine stukjes..hij is wel lekker relaxed en doet goed zijn best maar ik vind het zelf soms zo lastig...dan communiceer ik iets naar hem en dan doe ik het niet goed en snapt Beer het niet en dan denk ik..oooohhh hoe ging dat ook weer...knopjes bij mezelf zijn wat verroest hihi..na de herfstvakantie weer les dus tot die tijd lekker oefenen..tgaat wel steeds beter!
Beer is iid zoooo knap! :p Ik heb alleen net zijn buurmans deken met anti-bijt spul ingesmeerd (zat al een gat in) en nu heb ik dat overal aan mijn handen..likte net mijn vinger af..iieeeuuuwww! Heb al gedoucht en 20 keer handen gewassen maar krijg het er niet af!!
Leuk dat Beauty zo braaf is! Ik heb net huiswerk geoefend in de bak..schouderbinnen maar ik vind het zo moeilijk! Schouderbuiten gaat makkelijk nu en vaak komt ie op de lange kant van de bak al mooi door zijn nek heen als we dat doen..op voltes knikt ie ook mooi in maar maar steeds wel kleine stukjes..hij is wel lekker relaxed en doet goed zijn best maar ik vind het zelf soms zo lastig...dan communiceer ik iets naar hem en dan doe ik het niet goed en snapt Beer het niet en dan denk ik..oooohhh hoe ging dat ook weer...knopjes bij mezelf zijn wat verroest hihi..na de herfstvakantie weer les dus tot die tijd lekker oefenen..tgaat wel steeds beter!
Ja, is zo'n 10 minuutjes rijden denk ik (te paard), met Basco's tempo misschien wel iets langer.. 
Slim, heel slim.. ik denk niet dat je die smaak er snel af krijgt
Pfoee.. nou je bent al een heel stuk verder dan mij en Basco, krijg je ervan als je eerst een jaar alleen maar recreatief rijdt (bos en meer niet), dus nu heel serieus bezig..

Slim, heel slim.. ik denk niet dat je die smaak er snel af krijgt

Pfoee.. nou je bent al een heel stuk verder dan mij en Basco, krijg je ervan als je eerst een jaar alleen maar recreatief rijdt (bos en meer niet), dus nu heel serieus bezig..

- kristelhans
Nou het klinkt heel wat maar dat valt reuze mee hoor! We rijden ook graaaag in het bos maar Beer is zo scheef en zo'n hark en er komt een hele fijne instructrice op onze stal voor de buurvrouw en een stalgenoot..en na één keer lessen voelde het zo goed dat we het nu regelmatig doen (eens in de drie weken een half uurtje maar hoor) en voor de rest oefenen we zelf.. En we doen alles in stap..gaan de komende tijd proberen ook schouderbuiten in draf te doen en dat is moeilijk man! 

- !#niekie#!
- Contacteer:
vandaag een officiele wedstrijd met mijn B tje spannend