Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nadinefjorden

Re: Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Bericht door nadinefjorden » di 27 dec 2011, 12:37

Afbeelding

Mijn eigen kerstkado gedaan :D
Dit is de originele foto
Afbeelding

en deze gehad, gekke fayah
Afbeelding

De rest van mijn kado's zijn bij pp te vinden

Verder heb ik eigenlijk nog helemaal geen tijd om wat met fayah te doen, heb net een nieuwe baan dus ik zie wel hoe het allemaal loopt, tijd genoeg.
mevrouw staat nog lekker op de wei te spelen en vind het wel prima (ik ook)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 27 dec 2011, 18:10

Wat een gaaf hoofdstel Nadine!! Staat Fayah goed :) En wat een mooi kettinkje en fotocollage, je bent goed verwend :D
Ik ben voor Fin ook al aan het rondkijken, maar het wordt geen brede aansnoerneusriem...vindt ze prachtig, maar ben bang dat er dan niks van d'r mooie koppie overblijft. Zit nu te denken aan de Rossner Grenoble, lijkt me wel sjiek :) Kopen en passen doe ik pas als ze uitgewisseld is, dus dat is nog even geduld hebben hihi.

Het komt vast wel goed met Floyd en de dames! Heeft altijd even tijd nodig voordat ze echt aan elkaar gewend zijn.

Ik geloof dat Finnea en ik blij zijn als de zandkuur erop zit O:) Ik heb al van alles bedacht om het er bij haar in te krijgen. Heb zelfs de slobber uit de hand gevoerd, omdat ze het daar wel vanaf slurpte, terwijl ze weigerde om het uit d'r voerbak te eten :') Maar daarna zaten we er allebei onder, dus dat was niet zo'n succes... _O- Maar ik heb de gouden oplossing gevonden: een flinke hand met ponybrok erover heen en ze eet het hélemaal op *o/*
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Erpel

Bericht door Erpel » di 27 dec 2011, 19:16

Heb ook maar eens in Floyd z'n mond gekeken, daar kan ik nog geen gaten ontdekken :D
Bella schreef: @Nikky: wat is het nog prachtig groen bij jullie zeg, pff..wel beetje jalours, was het hier ook nog maar zo...
Dit is op de grote wei waar ze alleen overdag staan. Waar ze 's nachts op staan is ook al een heel stuk meer zand dan gras.. :=

Leuke collage van Fayah!

Haha Reinou, heb je daar geen filmpje van? :)) Hier vinden ze het ook vreselijk, moest het altijd met slobber en muesli mengen. Gekookte lijnzaad is hier ook geen favoriet :')

Floyd is echt grappig om te zien hoe hij bezig is met zijn behoeftes :') Mesten alleen op een plek waar nog meer mest ligt.. idem voor plassen.. Eerst onderzoeken of het wel geschikt is.. :') OM vervolgens bij het volgende hoopje hetzelfde te doen. Het lijkt wel een mannetjeshond met territoriumgedrag :+
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Anna

Bericht door Anna » wo 28 dec 2011, 01:36

Nog even een plaatje hoe hij het gister uitzag met zijn (korte) staart :o .
Ik heb zijn manen ook geknipt zijn nog niet perfect maar dat komt wel hij heeft veel wit tussen zijn zwarte haren.

Afbeelding

Afbeelding

volgens mij zijn zijn billen weer wat hoger dan zijn voorhand :D

en tot slot nog even zijn lieve koppie

Afbeelding
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » wo 28 dec 2011, 16:22

Wat een mooie hanger, Nadine!

Gelukkig eet Finnea d'r zandkuur nu wel. Ponybrokken zijn ook heel lekker :D . Fenna eet ze ook graag.

Fugo ziet er goed uit!

Vanmiddag heb ik een stukje gewandeld met Fenna en ze was erg braaf. Binnenkort moet ik toch maar een keer naar het bos gaan met d'r, vindt ze vast ook leuk.
Odette&Fenna
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 28 dec 2011, 16:36

Erpel schreef: Floyd is echt grappig om te zien hoe hij bezig is met zijn behoeftes :') Mesten alleen op een plek waar nog meer mest ligt.. idem voor plassen.. Eerst onderzoeken of het wel geschikt is.. :') OM vervolgens bij het volgende hoopje hetzelfde te doen. Het lijkt wel een mannetjeshond met territoriumgedrag :+
;) is het in feite ook. Hij draagt nog wel het nodige hengstengedrag met zich mee denk ik...alle hengsten hier gaan ook altijd alle stront en pis bij langs in de bak, doen hun behoefte er overheen, sniffen nog eens na of het echt wel goed genoeg is en voila...dan pas hebben ze 'tijd' om zich uit te leven.

Voordeel? Je kunt ze hiermee heel snel vrij zindelijk krijgen in een stal...:D Bij de hengsten die het hier niet zó erg hadden hebben we ooit eens wisseltruc gedaan, mest van de buurman in de hoek gegooid en vervolgens werd er enkel nog daar gescheten.

Stond hier gister niet alleen in mijn oordeel: Flam is nu echt niet charmant beertje..heeft me toch portie haar op dr hoofd...baard van Bart is er niks meer bij, zo dik is die van haar.
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » wo 28 dec 2011, 17:13

Floyd is nog maar net man af en hij wist daarvoor al wel aardig dat hij hengst was. Maar is nu wel makkelijk want je kunt hem op die manier wat zindelijk krijgen!! Was zo blij dat Fjel ook lekke rop 1 plekje ging poepen. Mijn ouwe Jes was altijd zo'n smeerzak, yuk!!

Mijn paarden eten ook geen lijnzaad o.i.d. zonder brokken, wel eens met zemelen geprobeerd, maar was ook geen succes volgens Tea.

Die Fayah heeft allemaal nieuwe spullen!! Mooie collage!!

Fijn dat Fenna het ook goed doet, ik wandel nooit met Fjella..

Flam is inderdaad niet de charmantste op het moment, hihi.. Dikke pluizige kriebelwangen!!
Die kan het volgens mij wel goed vinden met Fleur, die vind ik ook steeds leuker worden!

Fjel is haar ondertand inmiddels ook kwijt, vandaag even gekeken, foetsie, dit eet vast makkelijker!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Lindy

Bericht door Lindy » wo 28 dec 2011, 17:51

Finn wordt een echt luxe paardje :P Net een prachtig hoofdstel voor hem gekocht: Harry's Horse 'Gold line' met Gold Piping
Afbeelding

Edit: hmm oké, op mn facebook is het wel een kleine foto en krijg hem niet kleiner...
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Ootje

Bericht door Ootje » wo 28 dec 2011, 18:19

Fjella is dus ook aan het wisselen.
Ik zal Fenna's gebit ook in de gaten houden, ze zal binnenkort ook wel beginnen.

Dat vraagt wel om een foto van Flam :D .

Mooi hoofdstel voor Finn!
Odette&Fenna
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 28 dec 2011, 18:25

Hihi nee geen filmpje van Fin en ik onder de slobber helaas... :D Vandaag werkte het trucje met de biks erover weer prima, die houden we er dus in :) Zal morgen haar onderste voortanden ook eens bekijken, die laten vast ook niet lang meer op zich wachten. Wel grappig om te zien dat er zoveel verschil zit in wanneer ze wisselen. Is Fin blijkbaar toch vrij vroeg in vergelijking met de rest :)

Dat hengstengedrag van Floyd heeft idd. z'n voordelen wbt zindelijkheid. Houden zo! :D Zolang ie de merries uiteraard met rust laat ;)

Fugo ziet er goed uit! Z'n staart valt qua lengte reuze mee hoor, die van Karlien heb ik nog korter geknipt hihi. Is juist wel slim in deze tijd, je bent er zo een hap uit kwijt...

Fijn dat Fenna zo braaf was met wandelen! Heb gister ook nog een stukje met Finnea gelopen, ging erg netjes. Nu met de harde wind laat ik het maar uit m'n hoofd geloof ik, dan is ze best wel stuiterig.

Dat vraagt wel om Flam-foto's Annabel :D

Mooi hoofstel Lindy! Staat 'm vast goed!

Finnea heeft vandaag op m'n voet gestaan...het resultaat is een gekneusde grote teen. Au au au ;( Kon het haar niet kwalijk nemen, Yli duwde haar opzij en toen kon ze nog maar één kant op, die van mij dus. Ik kon zo snel niet reageren... Ben bang dat ik er nog wel even last van heb.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 28 dec 2011, 18:46

Wat heeft Fugo al een lange kuif zeg, jaloers :D

Ik ga voor Fatoush geen hoofdstel kopen, zal toch nooit op hem kunnen rijden ;( . Jullie zoeken allemaal wel mooie spulletjes uit zeg, ben erg benieuwd hoe de F-jes het komend jaar gaan doen onder het zadel. Als ik Fatoush zo zie, kan ik me niet voorstellen dat hij aankomende zomer al zo uitgegroeid zou zijn dat ik erop zou stappen, als hij normale benen had
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » wo 28 dec 2011, 19:01

Wow gave voorpluk van fugo

de hh gold line is errug gaaf

ik heb gekeken in fayah der mond maar zag geen lege fietsenstallingen

volgend jaar beginnen we met nh les, ben al begonnen en we vinden het leuk
Esther

Bericht door Esther » wo 28 dec 2011, 19:12

Fjel heeft er nu volgens mij 3 gewisseld, vind het wel jammer dat ik die laatste er niet uit kon krijgen, hij zal nu wel ergens in de modder liggen..

Mooi hoofdstel voor Finn!! Dat hoofdstel is bij mij ook altijd wel favoriet geweest! Denk dat ik voor Fjel maar eentje met een brede neusriem moet hebben, dat breekt wat, haha!! Pak die van mama wel..

Is inderdaad moeilijk Ivonne.. Maar een mooi hoofdstelletje voor het wandelen mag toch ook??
Ik ben trouwens nog helemaal niet bezig met Fjella m.b.t. rijden/mennen. Ik heb helemaal niet het idee dat ze er klaar voor is, ze is nog zo gupperig, Bente stond op een gegeven moment bij het hek met haar vingertje in de lucht, ja ikke, ikke!! Die wilde graag, Fjella is nog zo slungelig en idioot..

Fjella heeft trouwens ook een redelijk korte staart, het hing toch maar in de modder.. Niet zo kort als Fugo trouwens! Maar Fjel mocht van mij wel wat voorpluk van Fugo!!

Reinou, beterschap met je teen!! Autsj!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » wo 28 dec 2011, 19:58

Oh ja je teen auwwww

een extra mooi halster voor fatoush :D
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 28 dec 2011, 21:46

O:) Het is al zo erg bij Flam dat ik de camera steeds maar thuis heb gelaten....maar mocht het zonnetje nog eens gaan schijnen zal ik m eens meenemen, misschien...haha
Erpel

Bericht door Erpel » wo 28 dec 2011, 22:12

Anna, wat heeft ie een gave voorpluk! Het is al heel wat paard!

Haha bedankt voor de informatie Annebel, ik heb nog nooit een jonge ruin gehad.. dus stond er wel even naar te kijken :') :))
Hij is in ieder geval al wel heel netjes! Alles mooi op één plek :D

Mooi hoofdstel Lindy! Heb je weer eens nieuwe foto's? Is ie alweer veranderd vergeleken toen op de keuring?
Reinou schreef: Dat hengstengedrag van Floyd heeft idd. z'n voordelen wbt zindelijkheid. Houden zo! :D Zolang ie de merries uiteraard met rust laat ;)
Nou.. zo goed als hij gisteren er niet bij mag staan.. is het vandaag op eens de omgekeerde wereld! Floyd heeft vandaag een dag vol plezier gehad! Eerst gaat ie naar Vera toe en probeert onderaan te drinken :') En Vera maar piesen.. verklaart al een hoop.. (de uiers hoef ik voorlopig in ieder geval ook niet schoon te maken :+ ) Vervolgens naar een andere merrie. Hoppa, kwam het gevalletje er even aantal keer uit .. en stijf dat ie was :') Zo heeft ie elke keer een rondje gerend naar alle paarden 8)7 En dan op zo'n huppeldrafje van "joehoe! Ben ik weer!" De merries hier zijn allemaal opgehitst :') Naja, hij mag er nu in ieder geval wel bij staan.. Positief bekijken he :D

Sterkte met je teen, heb je er ook last van met lopen Reinou?

Als ik hier alle Fjes zie is Floyd echt nog een slungel :D Hij is gelukkig al wel weer een stuk aangekomen!

En Annebel, foto's kom je nu niet meer onderuit uiteraard!
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Anna

Bericht door Anna » do 29 dec 2011, 01:22

Ja ik ben best trots op Fugo zijn voorpluk heeft ie van paps he :D

Gister waren alle paarden een beetje door het dollen heen want er kwamen zeker 100 van die banaanfietsen (ligfietsen) in allerlei kleuren voorbij ze deden mee voor een record poging, ik wist niet dat Fugo zo kon rennen met staart omhoog door de blubber hij is wel een keer uitgegleden waardoor hij nu zwart is :o Tasja en Zanouk deden ook mee wel iets minder dan hij O:)
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
foss

Bericht door foss » do 29 dec 2011, 05:20

Fugo is knap en lekker in de groei hij ziet er goed uit.

Leuk om zo alles te lezen hoe de F-jes het doen elke dag geniet ik weer van Fjellko ij wordt zo groot en daar ben ik heel blij mee.

Reinou die tenen van jou hebben wat te verduren Annelisa was daar ook zo goed in. :D toch een familie trek allen Yli laat het aan een ander over.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 29 dec 2011, 12:08

ik wilde eigenlijk met Fatoush gaan wandelen vanmiddag, maar het waait hier vreselijk en hij was de vorige keer al wat hupserig :D Ookz ijn ze iets verderop al met vuurwerk aan het knallen. Denk dat ik hem toch maar in de wei laat staan
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 29 dec 2011, 15:59

whahhaa Floyd waant zich nu dus in het paradijs (en die merries hebben er dus ook alles behalve bezwaar tegen O:) )....weet je nu wel keer op keer precies wanneer de merries hengstig zijn :=

Wat een baggerweertje was het vanmiddag hier ineens zeg, bah....en ondertussen hebben ze ook het vuurwerk hier inderdaad alweer meer uitgevonden (eerder al wel verderweg, maar de buurjongens hebben het nu ook in huis). Gelukkig reageren ze er hier maar weinig op....alleen Flower is een beetje wakkerder, maar dat is ook omdat ze net alleen in dr nieuwe onderkomen staat.
In deze tijden inderdaad dan soms maar beter om te kiezen voor veilig dan leuk..Hoe is het op het moment met Fatoush zijn benen Ivonne?!
Gesloten