Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Aria_zz

Re: Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Bericht door Aria_zz » vr 07 jan 2011, 18:29

Bedankt voor de felicitaties!
Ing ik ben van plan er heel erg van te genieten hoor :D en als dat paardenbejaardentehuis er door komt heb ik dan ook nog wel even fun :P

En heb gister avond een verassingsverjaardagsfeestje (ik had helemaal niets geplant) gekregen van mijn moeder: al mijn beste vrienden en tantes en nonkels waren er. Veel geschenkjes en lekker gezellig en heel goed eten! Wist er helemaal niets van, was echt overdonderd. Super gewoon :#
en vandaag het koetsje gaan halen. Super leuk ding, art niveau stijl en nog wat op te knappen, ander kleurtje enz, maar geen grote werken. Ben er heel blij mee! Zondag maak ik even foto's.

Jilly je mag mijn bijrijdster wel worden hoor, heb er dan toch een nodig als ik ga studeren ;)
Ilona, ze zullen dan ook blij zijn om lekker moderig te worden, hier is het ook al zo
Viv, jullie hebben er ook duidelijk van genoten! ondanks de regen. Het is wat met dat weer O:)
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Viv

Bericht door Viv » za 08 jan 2011, 06:59

Ik geef gelukkig niet zoveel om regen dat scheelt. Als ik eenmaal aan het rijden ben dan merk ik het niet eens meer.

Jill zo denk ik er ook over hoor, als er wat met kdies gebeurt weet ik niet of ik nog aan een eigen paard begin opnieuw. Bijrijder zijn heeft ook zo zijn voordelen (en nadelen).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » za 08 jan 2011, 08:10

Haha Ilona :+

Hmm moet ik toch naar W-VL verhuizen? Stond even in de opties omdat het hier zo rete duur is, maar denk dat we toch hier gaan blijven. Heen en weer tuffen doe ik maar niet haha
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Peertje

Bericht door Peertje » za 08 jan 2011, 09:42

Heb een nieuw paardje voor een maand op proef!
- BWP
- Ruin
- 7 april 2007
- Blonde vos met 4 witte voeten
- 1.68m
- Vreselijk lief en ontzettend relaxed

Ben benieuwd of dit een blijvertje wordt!
Heb net van stal over de telefoon gehoord dat hij nu al zo op zijn gemak en thuis is, dat hij al heeft besloten te blijven! :P

Afbeelding
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 08 jan 2011, 10:57

Moooooooi dier! Wat heeft die voor afstamming?
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Viv

Bericht door Viv » za 08 jan 2011, 14:16

Oei wat een leukertje ML, lief koppie zit erop.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » za 08 jan 2011, 14:47

Leuk dier ML! Mooi dat hij al zo snel op z'n gemak is bij jullie op stal.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » za 08 jan 2011, 15:01

Waw knap ding! Hele mooie vosse kleur ook!

Jilly, kun je wel lekker op het strand komen crossen natuurlijk :+
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » za 08 jan 2011, 17:01

Waauw ML wat een knapperd! Ik vind vossen echt zó leuk. Ik heb dan wel net zitten verkondigen dat ik nooit meer een eigen paard wil, maar als er toch nog een zou komen en het is geen fjord dan wil ik een vos met vier hoge witte benen :+ *penny*
Ben benieuwd hoe die proefmaand gaat verlopen.

Haha Aria da's waar! Vrees dat ik alleen deze reden om te verhuizen niet verkocht krijg aan vriendje hahaha

Vandaag éindelijk weer eens 'lekker' in de buitenbak kunnen rijden, het was wel redelijk zwembad-achtig, maar als het zo lang geleden is vind je alles wel best he. Op een paar miscommunicaties na ging het niet eens zo onaardig. Hay heeft het bokken wel uitgevonden goh, iedere keer met galopperen kreeg ik me daar toch een bok, ik zag bijna z'n achterbenen in m'n nek vliegen :D
Morgen hopelijk naar het bos!

Nu lekker uit eten voor vriendinnetje haar verjaardag :9
Viv

Bericht door Viv » zo 09 jan 2011, 14:00

Vandaag zo ziek als een hond (naja gister al eigenlijk) dus manlief is lekker buiten gaan rijden met de poownie op zn Barebackpad (beugels van mn zadel waren te kort :=). Die hebben zich wel weer vermaakt als ik de verhalen zo hoor hahaha.

Vandeweek ga ik hem even lekker wassen, dan wordt het 10 graden.
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 09 jan 2011, 14:20

@ML; mooi paard hoor, leuk te horen dat hij zich al thuis voelt bij jullie.
Ben benieuwd hoe verder zijn proefperiode zal gaan.

Vanmiddag gebeld door Lisa, hoe Cindy buiten was.
Geen idee ,zei ik, de eerste keer was tijdens het jubileum.
Ze was toen wel braaf,maar wel wat drukjes....was ook niet zo gek op dat moment.
Nou ja...ze zou wel even zien.
Krijg net een sms dat mijn dame een 9 heeft verdiend := verslag volgde nog.
Nou.....ben zeeeeeer benieuwd nu :))
Had net ook al een voicemal van Lisa, volgens mij hoorde ik paardevoetjes op de achtergrond.
Werd verder niks gezegd,dus wss heeft ze onbewust mij gebeld zonder dat ze het wist :=
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 09 jan 2011, 15:09

Even ego bericht.. even dipje, dus gisteren met Toot naar de Hei geweest.
Hij was druk, maar toch heerlijk 2 uurtjes gehobbelt. En zelfs even rengalopje!
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Lisa

Bericht door Lisa » zo 09 jan 2011, 16:08

haha heb je onbewust gebeld?? Ja dat zou wel kunnen geen idee hahaha!!

Ging super. Sommige stalgenootjes verklaarde me voor gek om nu al met haar buiten te gaan, omdat
ik haar nog niet goed ken enzo, maar ik had er eigenlijk gewoon een heel goed gevoel bij. En dan iedereen
maar laten lullen, Janine en Peter vragen en als die het goed vinden gewoon lekker gaan. Pech iedereen.

Nou eerst maar in de bak. Cindy even aan de longeerlijn voor gekke sprongen, maar het bleef er maar bij 2.
Dus al vrij snel zadeltje erop en lisa erop haha. Cindy stapte netjes door en was braaf. Toen een aantal rondjes draf met
verschillende figuren, was ze het soms niet helemaal mee eens, maar dat is dan maar pech voor haar we doen het gewoon haha.
Ze heeft geen enkele keer gebokt!! Wat ze dus de vorige wel deed!! (haha en niet zo'n beetje ook boef!)
Op een gegeven moment werd ze wat moet van het draven en zou ze wel eens een tijd stil gaan staan. Nou dat doen we natuurlijk pas als ik dat wil. Dus even streng zijn en nog 1,5 rondje gedraaft en toen mocht ze lekker stappen. Ze was wat warm verder niet zweten, maar dr ademhaling was wel snel dus wat rondjes gestapt. Ondertussen marlou (dochter van de staleigenaar) reed op Alinde met onze stapoefeningen en wat draf voor het rechtrichten enzo. Alinde liep volgens marlou erg lekker voor alindes doen (super want chiropractor is net vrijdag geweest dus daar was al wel wat verschil super!).
Toen marlou ook zover was hebben we gewoon de gok genomen. Ik dacht in eerste instantie ik doe halstertouw om haar hals zodat ik evt steun heb, maar daar had ik verder niet aangedacht dus gewoon rijden. Alinde voorop en cindy erachteraan.
Ik denk ik ga er gewoon op zitten alsof ze dit al jaren doet en dat leek ook net zo. Hoppekee ze liep hartstikke netjes mee. Langs mensen met honden, fietsers, andere ruiters geen probleem. Ook was een bult waar ze een vuur hebben gehad nog aan het nasmeulen en dat rookte nog en alinde was daar wat huiverig voor, maar cindy liep alinde zo voor bij en keek er even naar en liep toen gewoon door. Haha hoord de oudste en de wijste niet dat te doen??? (alinde vind niet veel eng, maar hier wijkte ze toch even voor weg).
Super cindy. We hebben ong. 20 minuten of 25 ofzo op het oefenterrein gestapt. Nou oortjes erop en lekker mee stappen met alinde.
Op het laatste ging ze steeds langzamer en was ze echt moe. Dus toen lekker richting stal terug. We kwam nog een crossmotor tegen dus ik dacht al: Fijn! maar ook daar keek ze alleen even naar en verder niet.
ze was dus lekker rustig buiten en deed het super. Dat is zeker voor herhaling vatbaar!!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 09 jan 2011, 16:13

Telt deze rit ook al voor de ABOP O:)

Top dat het zo goed ging +:)+ en als het goed voelt dan voelt het toch goed ;)
Cindy is idd niet snel onder de indruk van dingen.
Ja...dat stilstaan probeerd ze bij mij ook vaak genoeg.
Volgens mij vind ze dan dat ze genoeg heeft gedaan :=

Jullie zijn wel lekker lang bezig geweest zeg,is ze 'nog' helemaal niet gewend haha
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Lisa

Bericht door Lisa » zo 09 jan 2011, 16:40

achja kwartiertje ofzo in de bak en toen alleen gestapt nog 20 minuutjes in het bos. Dat moet ze wel aankunnen, maar dat ze moe was dat snap ik best! gewoon dan rekening met dr houden en terug gaan, want ze moet ook niet overvraagd worden natuurlijk.
En idd niet van dingen onder de indruk!! dat is alleen maar fijn!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 09 jan 2011, 18:33

Zo hè hè kunnen eindelijk weer eens wat melden hier :P

ML: wauw mooi paardje hoor, ben benieuwd of hij helemaal gaat bevallen en mag blijven :D
Viv: beterschapjes :(:) Gelukkig beleven man en paard ook leuke avonturen :D

Vandaag sinds lange tijd eindelijk weer eens op Cas zijn rug gekropen. Gister en eergisteren eerst maar even gelongeerd om de ergste energie eruit te halen zodat ik vandaag normaal kon rijden.
Meneer is superbraaf geweest maar een lesje kan geen kwaad := Was dan ook al zo'n 4-5 weken geleden dat ik er op had gezeten :o
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » zo 09 jan 2011, 18:35

Nou Coentje heeft zich vandaag ook weer heerlijk kunnen uitleven :=

Hij ging echt finaal uit zijn dakplaat :#
Bokken steigeren en heel hard rennen.

Heerlijk dat ze weer zo lekker buiten kunnen rennen.
Nu nog er op ~~}>
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » zo 09 jan 2011, 18:42

pjotr; waw dat zijn hoge punten zeg!! wat super!
lisa, heerlijk dieren he, die fjorden :D super dat je al zo goed overeen komt en van elkaar kan genieten!
en kunnen jullie zo lekker trainen samen, beetje conditie op doen :P
Amber: mmm rengalopjes, heerlijk... wat is er beter bij een dipje, dan een gouden paardje onder je kont en gaan!

hier vandaag ook heerlijk gereden. Ik denk dat ik een nieuw knopje op Hildar heb gevonden (ik heb hem wel al 2 jaar maar toch := ) het was de bedoeling om te dressuren maar Hildar was zo vreselijk niet bezig met mooi lopen, dus probeerde ik iets= (nieuw knopje dus) denken dat ik op een super groot Grand Prix paard zit dat me uitprobeerd, in plaats van op een klein fjorde dat met mijn voeten speeld. En het ging beter! uit eindelijk zelfs mooi aan de teugel (zonder in de mond te zitten natuurlijk) en zelf stelling en wijken ging mooi.
Super beest, zolang je maar respect voor hem hebt :+:

heb foto's gemaakt van mijn koetsje met men gsm, maar die kan ik niet via mijnalbum plaatsen, iemand een idee waar ik kleine foto's kan uploaden?
Ilona

Bericht door Ilona » zo 09 jan 2011, 18:51

Beterschap Viv!

@Amber, niets heerlijker dan wanneer je een dipje hebt om met je knol eropuit te gaan :))

@Janine en Lisa, gaat lekker zo met Cindy!

Verder weer wat C'tjes die eindelijk weer eens aan de arbeid konden. Heerlijk!

Castor mocht vandaag ook weer een klein rondje mee. Heb weer een klein rondje kunnen rijden, maar Castor was vandaag ook wel iets anders dan ik van hem gewend ben! Hij was sterruk! En da's nou net niet echt handig haha. Tsja die kan ook zijn ei niet echt kwijt nu in de bagger-bende-wei.
Op een kleine uitspatting (galop terwijl ik dat echt niet wilde wat ipv te hangen aan de teugels maar met zijn neus in de bosjes sturen werd.. wat wel goed hielp want de takjes tegen zijn neus waren toch niet zo leuk := )
Ik kan echt nog niet meer dan net een half uurtje hebben, maar het begin is er hopelijk weer!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 10 jan 2011, 07:27

Bij Photobucket.com kan dat wel Aria!

Hildar het Grand Prix paard :))

Castor was niet lief voor z'n baasje }>
Het is dan nog maar een begin, maar je bent vast blij dat je er weer op kan?!
Plaats reactie