Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!
Re: Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!
Bedankt voor de leuke reacties op me foto's!
Wat heeft Finnea toch weer een heerlijk koppie op je foto's Reinou!
Ivonne; wat sneu weer de berichten over Fatoush! Vind het zo vervelend voor jullie.. Ben benieuwd wat de d.a. gaat zeggen; tis ook zo raar dat het soms weer goed gaat en nu dus helemaal niet .. Geef 'm maar een dikke beterschapskus van me!
Wat heeft Finnea toch weer een heerlijk koppie op je foto's Reinou!
Ivonne; wat sneu weer de berichten over Fatoush! Vind het zo vervelend voor jullie.. Ben benieuwd wat de d.a. gaat zeggen; tis ook zo raar dat het soms weer goed gaat en nu dus helemaal niet .. Geef 'm maar een dikke beterschapskus van me!
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Wat een nare berichten Ivonne.. Het zou mijn hart ook breken om je dier zo te zien, je blijft twijfelen en wat moet je doen, wat kun je doen??
Als je eventueel afstand kan doen van een nieuw veulen van Marga zou ik het nog wel een keer proberen. Omdat je aangeeft dat je er geen drie kan houden... Het zou jammer zijn als je straks wel drie bruikbare paarden hebt, maar er dan één weg moet doen omdat je het niet kunt bolwerken.
Als je Marga dit jaar laat dekken heb je natuurlijk volgend jaar een veulen en het duurt dan toch nog drie jaar voor je er heel veel tijd aan kwijt bent. Jonkies kosten wel wat tijd, maar hoeft niet zo heel veel.. Kan het financieel? Wat zegt JW ervan??
Moeilijk hoor..
Als je eventueel afstand kan doen van een nieuw veulen van Marga zou ik het nog wel een keer proberen. Omdat je aangeeft dat je er geen drie kan houden... Het zou jammer zijn als je straks wel drie bruikbare paarden hebt, maar er dan één weg moet doen omdat je het niet kunt bolwerken.
Als je Marga dit jaar laat dekken heb je natuurlijk volgend jaar een veulen en het duurt dan toch nog drie jaar voor je er heel veel tijd aan kwijt bent. Jonkies kosten wel wat tijd, maar hoeft niet zo heel veel.. Kan het financieel? Wat zegt JW ervan??
Moeilijk hoor..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hè wat naar Ivonne. Het gaat echt met ups en downs bij Fatoush. Zo onzeker allemaal wat je dan moet. Sterkte met je kwajongen!
Mooie foto's van Faira!!
Annabel, wat een leuk filmpje! Ook leuk dat Janna(?) even voordoet hoe de jonkies moeten rennen
Vind dat ienieminifjordje dat af en toe door de bak sjeest ook erg grappig!
Mooie foto's van Faira!!
Annabel, wat een leuk filmpje! Ook leuk dat Janna(?) even voordoet hoe de jonkies moeten rennen

Vind dat ienieminifjordje dat af en toe door de bak sjeest ook erg grappig!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012

Ik dacht ook al wat een slechte foto Annabel!! Maar het is een filmpje, hihi.. Normaal gesproken ben ik natuurlijk hoog intelligent, maar ik heb mijn momenten, hihi..
Ik kan nog bijna niet geloven dat die ene Felix is.. En die ene etterbak, Kastaar? De hele tijd die velletjes van de anderen pakken en dan blijven hangen, auw!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne: Heel veel sterkte, wat naar zeg
.
Faira is knap zeg
.
Reinou: Wat is zo toch mooi
.
Ik heb zondag Fiorano aan het werk gezet
. Hij deed het super goed en vond het hartstikke leuk!! We hebben echt lol gehad samen
. Mijn knappe ventje
.

Faira is knap zeg

Reinou: Wat is zo toch mooi

Ik heb zondag Fiorano aan het werk gezet

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Esther, JW geeft me groen licht, maar die denkt lang niet zo practisch na als ik. Ik heb nu gewoon geen stal, dat houdt me het meeste tegen. En de kans te moeten verkopen, maar als ik het van het begin af aan weet sta je er misschien anders tegenover. Fatoush is mijn 1e zelfgefokte veulen, op Diëgo's verjaardag geboren, een echte Timor, waar ik zo gek op ben....kortom, hij is alles voor me. Bij een 2e veulen is dat gevoel misschien al anders.
Nu is er geen stal vrij, heb besloten toch niet 1 paard alleen te willen. Maar als het veulen gespeend zou moeten worden zijn we bijna 2 jaar verder, misschien is Apollo dan wel uit de tijd, of is het met Fatoush zo misgegaan dat hij er niet meer is.....
Ik weet het gewoon echt niet meer.....kan er wel een maagzweer van krijgen...heb er zo'n verdriet van. Maar hij blijft gelukkig wel erg vrolijk.
Heb net genoten, zag hem vanuit het keukenraam met Apollo van 30 spelen. Hij had een hel dikke tak gevonden en daar liep hij mee in de mond. Hij ging er mee naar Appie en daagde hem echt uit mee te spelen. Het warennet 2 honden zo elk aan een kant van de stok. Zo leuk dat Ap zo opbloeid na de geboorte van Fatoush, hij voelt zich heel wat, want Fatoush is nog onderdanig naar hem
Nu is er geen stal vrij, heb besloten toch niet 1 paard alleen te willen. Maar als het veulen gespeend zou moeten worden zijn we bijna 2 jaar verder, misschien is Apollo dan wel uit de tijd, of is het met Fatoush zo misgegaan dat hij er niet meer is.....
Ik weet het gewoon echt niet meer.....kan er wel een maagzweer van krijgen...heb er zo'n verdriet van. Maar hij blijft gelukkig wel erg vrolijk.
Heb net genoten, zag hem vanuit het keukenraam met Apollo van 30 spelen. Hij had een hel dikke tak gevonden en daar liep hij mee in de mond. Hij ging er mee naar Appie en daagde hem echt uit mee te spelen. Het warennet 2 honden zo elk aan een kant van de stok. Zo leuk dat Ap zo opbloeid na de geboorte van Fatoush, hij voelt zich heel wat, want Fatoush is nog onderdanig naar hem
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ja Ivonne, het blijft moeilijk ook omdat je gewoon niet weet of hij ooit aan het werk kan.
Het mooiste is natuurlijk een veulen van jezelf maarja Marga wordt al wat ouder dus de tijd gaat wel wat drigen, ik zou zeggen denk er rustig over na je heb nog tijd genoeg en bij twijvel niet doen.
Het mooiste is natuurlijk een veulen van jezelf maarja Marga wordt al wat ouder dus de tijd gaat wel wat drigen, ik zou zeggen denk er rustig over na je heb nog tijd genoeg en bij twijvel niet doen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
En van de andere kant bekeken, hoeveel spijt zou je hebben als het niet goed gaat met Fatoush en je dan ook geen mogelijkheid meer hebt om Marga te laten dekken?? Wat zou erger zijn, de spijt dat je Marga niet hebt laten dekken of een eventueel afscheid van een veulen??
Fjella is lekker goor, zit onder de blub!! Die heeft zich behoorlijk vermaakt in de drek.. Ze hangt wel enorm aan Tea, ben ik niet zo blij mee. Als Tea op stal staat en zij in de wei met Digai kijkt ze bijna niet naar Digai maar blijft naar Tea roepen.. Als ze dan alleen was in de wei, maar Digai staat er dan dus ook gewoon bij..
Fjella is lekker goor, zit onder de blub!! Die heeft zich behoorlijk vermaakt in de drek.. Ze hangt wel enorm aan Tea, ben ik niet zo blij mee. Als Tea op stal staat en zij in de wei met Digai kijkt ze bijna niet naar Digai maar blijft naar Tea roepen.. Als ze dan alleen was in de wei, maar Digai staat er dan dus ook gewoon bij..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wat een nare berichten over Fatoush, heel veel beterschap met hem
Daar heb je wel een goeie te pakken Es. De keuze maken om niet te fokken nu en dan misschien andere paarden verliezen is een onomkeerbare. De keuze om nu wel te fokken en dan evt. later verkopen daar heb je nog wel invloed op over een tijdje.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Nu heeft Fatoush weer een dikke kras bij zijn oog..... Denk dat het door de stok komt waar hij mee aan het spelen was. Ik heb wel gelachen, hij was zo leuk met Apollo aan het spelen. Als een stel jonge honden met een stok spelen die 2.
Baranna 13-5-2006
Kastor kan dr ook wat van.Esther schreef:![]()
En die ene etterbak, Kastaar? De hele tijd die velletjes van de anderen pakken en dan blijven hangen, auw!!

Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Norvyn
Ik haal Kastaar en Kastor door elkaar, maar Kastaar was de Brijol toch?? En dat was toch de velletjeshanger?? Of was dat juist Kastor??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Oh wat komen de K'tjes er slecht uit nu
Staan ze alledrie mee in de bak met dat filmpje? Ik kan ze niet meer herkennen zo, oeps...

Staan ze alledrie mee in de bak met dat filmpje? Ik kan ze niet meer herkennen zo, oeps...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
yvon ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen ik vind het zo verdrietig voor jullie 
en ik wil wel eens meer K'tje fotos

en ik wil wel eens meer K'tje fotos

Jilly schreef:Oh wat komen de K'tjes er slecht uit nu![]()

Vanochtend stonden ze ook al weer mooi te donderjagen in de loopstal

En vanochtend ook voor het eerst Flam en Flower lief samen liggend gevonden in de box...zo sweet hoe die twee zich weten te redden in 1 stal.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ja die viel wel op, maar dat zou net zo goed een Timor kunnen zijn he 
Die beweging v/d Brijooltjes hier was me ook al opgevallen, uit zichzelf heel krachtig en bergopwaarts. Gidar is wat dat betreft zelf iets luier, hij kan het wel, maar het komt er vooral uit op stressmomenten en niet zomaar voor de leuk.
Had me hier zo voorgenomen om eens foto's te maken van onze K'tjes, maar het is er niet meer van gekomen, nu zullen ze er wel niet meer uitzien door de aangeklitte blub en str*nt. April maar nieuwe poging doen haha

Die beweging v/d Brijooltjes hier was me ook al opgevallen, uit zichzelf heel krachtig en bergopwaarts. Gidar is wat dat betreft zelf iets luier, hij kan het wel, maar het komt er vooral uit op stressmomenten en niet zomaar voor de leuk.
Had me hier zo voorgenomen om eens foto's te maken van onze K'tjes, maar het is er niet meer van gekomen, nu zullen ze er wel niet meer uitzien door de aangeklitte blub en str*nt. April maar nieuwe poging doen haha
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
@ Es: Kastor was de eerste die Florian aan het plagen was. Maar op het filmpje is Kastaar ook te zien dat ie Florian bij zn velletje pakt. (al had die ook een oor te pakken geloof ik later
).
Verder zijn ze heel lief hoor haha.

Verder zijn ze heel lief hoor haha.
Giel
Norvyn
Norvyn
Ze komen er helemaal niet slecht af, ze zijn gewoon lekker aan het spelen, gaat wel ruig af en toe!!
Heerlijk toch, daar zijn het jonge ventjes voor!!
Kjall pik ik er wel uit, Florian en Felix ook wel alleen Kastaar en Kastor haal ik door elkaar, maar ik zie ze ook niet vaak genoeg..
Heerlijk toch, daar zijn het jonge ventjes voor!!
Kjall pik ik er wel uit, Florian en Felix ook wel alleen Kastaar en Kastor haal ik door elkaar, maar ik zie ze ook niet vaak genoeg..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fatoush was nat van zweet net toen ik hem op stal deed. Even daarvoor was hij met opa Apollo aan het spelen, man dat gaat er soms om weg
Alleen loopt hij daarna wel waardeloos....Morgen komt de d.a., spannend

Baranna 13-5-2006