Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
Reinou
- Beheerder
-
Contacteer:
Bericht
door Reinou » di 26 jan 2010, 10:14
Ik wil ook meer voor de lol met Fin naar de keuring

Het is gewoon een hele goede oefening voor zo'n jonkie, een dagje alleen van huis. Vind het heel belangrijk dat ze zulke dingen zo snel mogelijk leert. Heb je later alleen maar profijt van! Moet alleen nog even kijken welke keuring...denk Oldeberkoop of Roden.
Ga zo richting Eexterzandvoort, zie wel een beetje tegen de kou op

maar het zonnetje schijnt zo lekker, dus probeer wel wat foto's te maken...
Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann 
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » di 26 jan 2010, 10:16
Vind het wel dapper van je, zoals ik van Ivonne hoorde, dat je die reis iedere keer per bus onderneemt met lange overstaptijden e.d.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Reinou
- Beheerder
-
Contacteer:
Bericht
door Reinou » di 26 jan 2010, 18:17
Op zich valt het wel mee hoor, er zit 20 minuten tussen als ze een beetje op tijd rijden. Is geen pretje in de kou, maargoed, ben niet van suiker toch
Heb vandaag ontdekt dat ik de steel van de paraplu ook op Fin d'r rug of kont kan leggen, en dan de paraplu rond kan draaien, zonder dat ze op of om kijkt

Terwijl Fatoush en Baranna al aan de andere kant van de wei zijn als ik met de paraplu een sprongetje maak

-
Ivonne
Bericht
door Ivonne » di 26 jan 2010, 18:21
Soms denk ik wel dat Fin doof én blind is

, ze is nergens van onder de indruk. Als ik ze ´s morgens buiten zet, gebeurt het nogal eens dat Fin me weer terug naar de stal flipt als ik weg loop om het draadje te pakken om dicht te doen. Dus ik dacht laatst, ik knal eens met mijn menzweepje, dan loopt ze misschien direct met Fatoush en Baranna mee. Baranna vloog met de staart in de lucht door de wei, Fatoush als een schaduw achter haar aan, Marga en Apollo waren allang uit zicht en Fin? Die stond pal voor me en keek me aan met en blik van:" wat doe jij nou joh?" Die wordt nergens anders van (alleen sneeuw wat van het dak afschuift)
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
grietsje
Bericht
door grietsje » di 26 jan 2010, 20:53
Haha ik moet altijd zo lachen om die opdonders van jullie he! Het is me er toch een stel die Finnea en Fatoush!
Maar wel fijn dat ze nergens echt van onder de indruk is!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
-
Pasja
Bericht
door Pasja » di 26 jan 2010, 21:23
Hier een paar foto's van afgelopen zaterdag in Mantinge. Weinig actie bij de boys. Ja, toen ik mijn camera al in de tas had, begonnen ze wat te happen en te spelen. Ferro is overigens errug goed in jongleren met de jollybal. Leuk om te zien dat hij daar zo'n lol mee heeft!

Als ze niet uit zichzelf komen, dan haalt Esther ze wel even op!
Van voor naar achter: Ferro, Fugo, Finn

Fugo, Ferro, Finn, Freyr

Fugo, Freyr, Finn
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
-
Evy
-
Contacteer:
Bericht
door Evy » di 26 jan 2010, 22:05
Ik vind het altijd zo leuk om al die verhalen en foto's te lezen/zien van alle Fjes!
Wat een onderlinge verschillen zie je dan ook met iedereen, erg leuk!
Wij hebben trouwens geen keuringsplannen met Fopke, volgens mij is het de bedoeling dat ze dit jaar wel weg gaat. (hij noemde ook de namen van Eefje en Dasha, er is af en toe ook geen touw aan vast te knopen

)
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com!
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » wo 27 jan 2010, 12:11
Haha, Esther in optocht met de F-jes. Was een leuk gezicht.
Wordt het niet eens tijd Eef voor een eigen paardje net zoals Reinou. Kun je er zelf over beslissen.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Tass
Bericht
door Tass » wo 27 jan 2010, 12:16
Mijn F-je is ook van niks of niemand onder de indruk

.
Bij ons op stal staat een trailer ingepakt in zeil en ik liep er gister met Fiorano en Aiden heen om te kijken. Fiorano liep er gelijk op af, met die neus tegen aan duwen en proberen te happen. Aiden bleef veilig naast mij staan, hij vond dat die daar al wel dichtbij genoeg was

.
En een tijdje terug was er rood met wit lint dus ik loop met Fiorano erheen. Die gaf er niks om, keek me echt zo aan van en nu

...

.. Dus ik me klapperen, maar niks hoor. Aiden vond er niks aan maar toen ik ging klaperen was het best wel een beetje spannend

.
-
Reinou
- Beheerder
-
Contacteer:
Bericht
door Reinou » wo 27 jan 2010, 13:29
Hier nog zo eentje Evelien...Anne wil er liever ook nog meer verkopen, maar voorlopig blijft het bij Damaris denk ik. Al snap ik hem volkomen als hij er nog eentje wil verkopen, ik heb straks gewoon echt geen tijd meer als ik klaar ben met studeren. Dan komt Finnea eerst en daarna Woudina, die hij sowieso niet zou verkopen... Ach ik heb ook liever dat ze naar iemand gaan die er wel tijd voor heeft, het zijn geen paarden die je 24/7 zonder aandacht op de wei moet zetten.
-
Evy
-
Contacteer:
Bericht
door Evy » wo 27 jan 2010, 16:34
Idd, soms is het gewoon beter om er wat meer te verkopen.
Dan krijgen ze dagelijks de volle aandacht die ze verdienen.
Anita, mijn situatie is op zich helemaal niet verkeerd. Als hij paarden wil verkopen overlegt hij sowieso wel met mij en ik besef ook heel goed dat we niet alles kunnen houden. Maar als Dasha ter sprake komt voor de verkoop, dan zal ik wel even ingrijpen. Dan wil ik haar wel overkopen

-
Ivonne
Bericht
door Ivonne » za 30 jan 2010, 10:57
Deze 2 koppie´s staan me ´s morgens aan te kijken als ik ze kom voeren of in dit geval buiten zetten. schatjes he?
Kijken wat baasje aan het doen is
Ze kunnen gelukkig erg goed met elkaar opschieten. Fin laat zich de kaas niet van het brood eten door Fatoush, alhoewel hij soms best irritant kan zijn. Finnea pakt hem harder aan als Baranna, maar dat mag ook best!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
Reinou
- Beheerder
-
Contacteer:
Bericht
door Reinou » za 30 jan 2010, 15:34
Haha die kop van Fin op de 1e foto, geweldig

Mooi gezicht die twee prachtige snoetjes bij elkaar! De tweede is ook lief

-
Ootje
Bericht
door Ootje » za 30 jan 2010, 18:01
Wat een mooi gezicht, die twee koppies over de staldeur. Zo stond Fenna ook met haar vriendinnetje. Nu heeft ze haar eigen stalletje.
Vandaag zijn Fenna's manen geknipt. Lekker kort, want er was niks mee te beginnen. Nu maar hopen dat het weer mooi rechtop gaat staan.
Odette&Fenna
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » za 30 jan 2010, 21:47
Je hebt een leuk uitzicht Ivonne als je wakker wordt (mits je natuurlijk in de slaapkamer slaapt vanwege je muisfobie (heb ik ook hoor)).
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
foss
Bericht
door foss » do 04 feb 2010, 05:36
Wat eem leuk gezicht die 2 koppies over de staldeur, zo stong Foss vroeger ook altijd te kijken of ik er al aankwam om te voeren.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
-
Reinou
- Beheerder
-
Contacteer:
Bericht
door Reinou » vr 05 feb 2010, 18:37
Wat is het rustig in dit topic!
Vandaag weer bij Finnea geweest. Ze is lekker aan het groeien en pakt Fatoush steeds meer aan

De arme jongen krijgt het nog zwaar met de twee dames. Maar het blijft een heerlijk stel!
7,5 maand oud, lekker overbouwd
Fin d'r nieuwe specialiteit: ijsdansen

-
Evy
-
Contacteer:
Bericht
door Evy » vr 05 feb 2010, 18:55
Ze ziet er super uit!

Zo te zien krijgt ze ook een hele lichte pluk hè.
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » vr 05 feb 2010, 19:00
Grappig, Finnea blijft echt dat guppenhoofdje houden. Wordt later vast ook zo'n guitig smeltbekkie (be aware Reinou haha).
Van het weekend, áls het mooi weer is, ook maar eens met camera naar mijn Fje. Vorige week poging gedaan, maar toen begon het net te hagelen dus camera maar achterwege gelaten en stonden ze tot overmaat van ramp ook nog hélemaal aan het eind van het land. Zat nog niet zo verlegen om die wandeling aan te gaan met oog op eventueel opgevroren ijs onder de sneeuw...deze week nieuwe poging.
Geluk is de vrucht van intens werk
-
Anna
Bericht
door Anna » za 06 feb 2010, 00:52
Als het weer meezit ga ik zondag mijn kleine man weer bezoeken, hier ligt geen sneeuw meer maar bij Anita wel, nu maar hopen dat er niet meer bijkomt

Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren