Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bella
Contacteer:

Re: Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!

Bericht door Bella » ma 30 jul 2012, 11:27

Reinou schreef:Flam is vast al begonnen aan d'r mamabuikje? :D Haha grapje, verder zag ze er top uit woensdag :j Blijft een opvallende verschijning! Had haar alleen wel groter verwacht, maar foto's vertekenen al snel. Ben erg benieuwd hoe ze er volgend jaar bij staat met veulen aan de voet!
:j als die zo doorgroeit dan kan ik haar aan het eind van dr dracht rollen denk ik...sinds die drachtig is is ze ineens ontploft naar moeke :P
En qua stokmaat had ik als veulen etc ook gedacht dat ze groter zou worden en iedereen zegt het ook van de foto's, blijkbaar komt ze daar groot over of verwachten jullie dat bij mijn paarden := maar ze is echt een nette 1,40. Ook natuurlijk het 'oudere' bloed, die moet je ook niet te groot willen (want dan worden het slappe tinussen). Maar ze is zo net maatje...denk dat er nog wel iets bij komt aan haar achterhand te zien, maar het is ook wel mooi zo, stevig fundament met ruim voldoende fokmerriebreedte!
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » ma 30 jul 2012, 17:45

Pasja schreef: Speaking off: hoe gaat 't eigenlijk met Fjella bij Bart?
Heuh.. Erg rustig.... hihi..
Ben zo druk geweest de laatste tijd en nog op vakantie, het is er gewoon niet van gekomen.

Flam toont niet klein ofzo, vind het ook een mooie maat die ze heeft. Ze is ook echt mooi als drie jarige. Fjella is op het moment gewoon uit verhouding, die heeft nog een jaar of twee nodig voor ze er weer top bij staat.

Heb Fjel vandaag vast geknipt, ik ken mijn ongeduldige dame dus wilde daar wel de tijd voor nemen..
Ik geloof niet dat ze ook maar 1 seconde stil heeft gestaan, de muts!! Maar ben wel tevreden over het resultaat, al is het nog niet helemaal af. Er werd gevoerd en toen was het helemaal een ramp, dus huppekee, weer de wei in, morgen weer verder hoor. We gaan er ook geen drama van maken..
Heb met Bart afgesproken dat Fjella met Pauliena of Gerdie in de trailer komt zodat ze niet zeiknat van de trailer komt in Hardenberg, ze is nog niet zo gewend om alleen te zijn, vind ze ook erg moeilijk. Ja we hebben nog wel wat punten om aan te werken. :o
Fjella is op het moment ook niet echt mooi te noemen, maar heeft wel potentie. Ze is vrij groot en lang en nog lang niet uitgegroeid, daar zijn we het wel over eens. Maar ze is erg onbespierd op haar rug en dat ziet er gewoon niet zo mooi uit.
Dus moet er niet te veel van verwachten.
Kon haar vandaag wel weer verkopen, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 30 jul 2012, 19:30

ik had Flam ook groter geschat.

De topic-titel schoot me net wel even door mijn hoofd: wat zijn ze sterk....
Heb met Fatoush gewandeld, maar er staan sinds kort aparte koeien hier achter, en die had hij nog niet gezien. De hele kudde rent met elke wandelaar mee, rennen en bokken, Fatoush vond het doodeng, hij snurkte en deed, staart in de lucht. Maar ik kon hem wel houden, vervelend is alleen dat hij me bijten wil als ik hem inhoud. Hij doet het niet echt, maar wel als of
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 31 jul 2012, 10:50

Esther schreef:Fjella is op het moment ook niet echt mooi te noemen, maar heeft wel potentie.
Dames en heren, wel Esther haar woorden hoor O:) :P....ze is nog iets jeugdig, mag ook, net drie, maar nog steeds wel mooi haha

@Ivonne: Karaktertje heeft ie wel dus...bekend. Op het juiste moment een keer op zijn nummer zetten als hij dat 'nepbijten' weer doet, maarja risico is wel...dan gaat ie vast een andere manier zoeken om zijn frustratie te uitten, dus houd wel rekening met een puber aan een lijntje := Bink heeft het ook wel gedaan (kan het misschien nog wel, maar gelukkig komt dat spanningsniveau steeds minder voor), dan weet ie niet goed waar hij met zijn opgebouwde spanning heen moet.
Esther

Bericht door Esther » di 31 jul 2012, 15:10

Ik denk dat ik Fjella uberhaupt niet had gehouden op zo'n moment, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 31 jul 2012, 19:39

zo voelt het ook precies Annabel, hij weet niet wat hij met de opgebouwde spanning aan moet. Maar ik hou hem dan wel, hij blijft bij me, alleen doet hij dan zo'n nepbijt, of een flinke bok := Ik heb hem gister op het juiste moment een pets op zijn snoet gegeven toen hij me bijna beet. Dat maakte indruk, hij liep als en mak schaap mee daarna. Hij bijt anders nooit, ook niet gedaan als hengst, maar me wandelen wordt het hem soms net even teveel heb ik het idee. Zo vaak wandel ik natuurlijk ook niet met hem ivm zijn kromme pootjes
Baranna 13-5-2006

Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 31 jul 2012, 21:32

Vond je stukje ook heel herkenbaar te lezen. Voor Bink had ik het denk ik net zo kunne typen namelijk....maar schept wel goede band als jullie straks precies van elkaar weten hoe en wat!
Zo Bink vandaag voor de wagen gehad en stuk naar buiten, blijft hij altijd spannend vinden en daar kan hij ook in korte tijd met teveel druk(te) enorm spanning opbouwen. Dus rustig, ontspannen maar toch goed contact en met duidelijke stelregels zijn we rond gegaan en dan gaan het vrijwel probleemloos. Gek genoeg reageert hij daarbij erg goed op kalme maar ferme commando's. Janna zat bij me op en die moedigde hem ook belonend op een gegeven moment aan toen hij weer iets kijkerig werd op nieuwe dingen (kwamen vanuit de landweg het dorp weer in), maar dat werkt vreemd genoeg bij hem weer averechts als hij iets spannend vind. Dan is het enthousiasme in de stem al té spanningstijgend enthousiast 8)7...dan heeft hij meer ferm (niet eens echt streng) en nonchalant nodig om zichzelf rustig te houden. Maf eigenlijk...zo heeft ieder paard zijn eigen aanpak...:= dat maakt het ook weer leuk, paarden!

Flam is daarentegen wel 180 graden andersom. Die moest vandaag alleen achter blijven in het land en dat vond ze...eh...geen probleem. Stond rustig verder te vreten en vond het wel best, redden we ook niet met ieder paard op :D
Esther

Bericht door Esther » wo 01 aug 2012, 01:56

Fjella heeft vandaag voor het eerst voor de tweewieler gelopen. Dat ging eigenlijk best goed!!
Die kar aan de kont vond ze geen probleem, in feite alleen de onwennigheid die alle jonge paarden wel hebben. Oogkleppen vind ze nog gek, steeds wat gewicht wegtrekken enz. Maar volgens mij liet ze zich redelijk goed sturen, ze mag alleen iets meer doorlopen, gaat soms een beetje traag, en ze reageert weinig op de zweep. Tja als je de leadrope ook regelmatig tegen je kont krijgt..

Heb haar manen nog even bijgewerkt, dus dat is klaar voor donderdag.
Ze ging nog even goed op mijn voet staan, deed eerst geen pijn, maar nu wat gevoelig en een blauwe plek.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pasja

Bericht door Pasja » vr 03 aug 2012, 08:37

Komt dus helemaal goed met Fjella!!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Suzanne

Bericht door Suzanne » za 04 aug 2012, 07:49

:wave:

ik lees nog mee hoor meiden maar tis zo druk met alle huwelijksvoorbereidingen!

gefeli met Flam he! ze heeft zon lekkere kop pfff!!

ow die rotdazen zijn hier ook overal ik heb er zon hekel aan!

dat luchthappen kon kootje vroeger ook doen met teveel spanning :j
is nu helemaal verdwenen, zelfs zijn orale fixatie op álles lijkt eindelijk minder te worden! hahaha :D

wat goed van Fjella esther!

Kootje doet het goed, we hebben vorige week zelfs ohz een stukje in het bos achter Vjellie aangedraafd (en al snel voorop haha)
verder doen we meestal 1x per week longeren, fietsen, les en een wandelingetje.
en van de week voor het eerst flink gezandskiet aan de strengen wat geweldig ging, hij gooide echt meteen zn boeg er in en gaan. geweldig!
daarna heeft mn juf hem ook even het achenbach systeem geleerd :+ dus meneer kan op 1 hand al prachtige voltjes en achtjes maken :L :L :L
straks met huwelijksreis heeft ie lekker vakantie :D
Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 04 aug 2012, 11:34

Het gaat (nog steeds) goed met de F-jes zo te lezen *o/*

Spannend Suze, al zenuwachtig? :D
Wat is Kootje ook een topper!! :L Die is overal mee geboren volgens mij, zo makkelijk als die het oppakt!

Ik ben ook trots op Fin *o/* Vandaag voor de tweede keer aan de dubbele longe. In het begin vond ze het niet zo leuk. Ze had namelijk 2 dagen in de bak/paddock gestaan en wilde heeel graag de wei in. Maar toen moest ze aan het werk :+ Even miepen in het begin, maar het was al snel over. De lijnen aan het bit vindt ze nog niet zo geweldig, je ziet dat ze er aan moet wennen. Maar het gaat steeds beter.

Ze begint ook steeds beter op de commando's te reageren! Het galopknopje ben ik er nu aan het opzetten, linksom deed ze zomaar, rechtsom iets minder hihi. Ach zijn we ook pas net mee begonnen.

Ze ziet er trouwens suuuupermooi uit nu. Mooi slank lijntje gekregen van 2 dagen op rantsoen *o/* Zal later nog even een fotootje plaatsen voor een indruk :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ootje

Bericht door Ootje » za 04 aug 2012, 18:24

Brave Finnea!

Kootje is ook echt een allround fjord!

Wat goed van Fjella dat ze voor de wagen gelopen heeft.
Odette&Fenna
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 04 aug 2012, 19:33

Hoe gaat het eigenlijk met Fenna haar kriebels?

Hierbij de beloofde foto van Fin :D Komende weken lekker 's nachts in de bak en een beetje aan het werk, dan is ze wel mooi in conditie voor de keuring :) Moet alleen haar boogje nodig herknippen...die zit er niet helemaal lekker in. Op het laatste moment een boog nog helemaal anders knippen lukt me vaak niet zo goed, dus dan nu maar vast beginnen :)

Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 05 aug 2012, 14:38

*o/* *o/* *o/*

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 05 aug 2012, 15:59

Knappe Fin!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 05 aug 2012, 16:49

Ik kopiëer hem naar de beginpost hoor Reinou.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 05 aug 2012, 16:54

geweldig Reinou, je straalt ook helemaal, en terecht. Zal een heerlijk gevoel zijn. Zo voelde ik me ook toen ik voor het eerst op Diëgo zat, die ik als veulen kocht.
Ik ben wel jaloers op je boogje hoor, ook al ben jij zelf niet tevreden.
Baranna 13-5-2006

Tass

Bericht door Tass » ma 06 aug 2012, 06:50

Finnea doet het echt goed he :D.

Ik ben zaterdag bij zadels wezen kijken en heb er 1 uitgezocht. Morgen avond komen ze hem passen maar ik voorzie weinig problemen :D.
Ik heb gekozen voor een Barefoot Cheyenne Stella, zit echt heerlijk :D.

Dus vanaf morgen kunnen we ook weer lekker verder met een goed passend zadel :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Ootje

Bericht door Ootje » ma 06 aug 2012, 09:20

Brave Finnea!

Fijn dat je een nieuw zadel krijgt, Tass. Hopelijk ligt het gelijk goed.

Fenna staat al een poos onder een eczeemdeken en dat gaat prima. Ze schuurt nog wel aan het stukje van haar manen wat onder de deken vandaan komt.
Haar hoofd ziet er niet uit, onder haar ogen is het zwart en ze heeft open plekken. Ze staat wel met een kap op, dus ik hoop dat het toonbaar is met de keuring. Anders laat ik haar toch maar thuis.

Heeft Finnea nog kriebels?
Odette&Fenna
grietsje

Bericht door grietsje » di 07 aug 2012, 10:08

Wat zijn jullie allemaal al lekker met je F-jes bezig! Heerlijk zeg!

Fresia doet op het moment nog helemaal niks.. Geloof ook niet dat ze daar al aan toe is. Dus ze mag nog lekker een jaartje spelen en dan kijken we dan wel weer :D! Kan ze volgend jaar ook direct mee naar de keuring :)
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Gesloten