16 jaar en oudere fjorden topic deel 3
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic deel 3
Lynda had de smaak dus gelijk weer te pakken!
Odette is ook flink aan het verharen. Het komt er in bossen vanaf.
Zondag heeft ze voor het eerst weer in de wei gestaan. Andere jaren gingen de paarden hier pas half april naar buiten, dus ze boffen maar dat het nu zo vroeg kan.
Odette is ook flink aan het verharen. Het komt er in bossen vanaf.
Zondag heeft ze voor het eerst weer in de wei gestaan. Andere jaren gingen de paarden hier pas half april naar buiten, dus ze boffen maar dat het nu zo vroeg kan.
Odette&Fenna
Typische Nisko poze, met eten in je mond kijken wat er loos is en ondertussen gewoon verder malen

En dit was de enige actie van vandaag

En dit was de enige actie van vandaag

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
Geweldig ik heb precies zoeen haha
Heerlijk zon nuchter paard haha.
Die van mij loopt in. De bak en daar blijven ze ook nog een tijd. Want madame is weer lekker dik uit dr winterrust gekomen. Ze krijgen nauwelijks te eten, dus we zullen toch weer wat aan de beweging moeten doen.
Nu druk bezig haar klaar te maken voor het nieuwe seizoen. Inenten check, ontwormen, hoefsmid check, wintervacht eruit borstelen mee bezig...
Hebben jullie ook dat die wontervacht elk jaar minder mooi is. Ze is natuurlijk ook 20+ maar ze heeft e ht van die vieze lange haren. Ze ziet er dan echt oud uit vind ik.
Zeker nu je haar kan vrgelijken met die peuter van mij...
Toch is lyn nog steeds in conditie voor een ritje draait ze haar hoef niet om, en sjouwen vind ze nog steeds heerlijk. Oortjes erop, koppie omhoog en gaaan!
Zin in de langere avonden en het mooie weer. Kom maar op!
Heerlijk zon nuchter paard haha.
Die van mij loopt in. De bak en daar blijven ze ook nog een tijd. Want madame is weer lekker dik uit dr winterrust gekomen. Ze krijgen nauwelijks te eten, dus we zullen toch weer wat aan de beweging moeten doen.

Nu druk bezig haar klaar te maken voor het nieuwe seizoen. Inenten check, ontwormen, hoefsmid check, wintervacht eruit borstelen mee bezig...
Hebben jullie ook dat die wontervacht elk jaar minder mooi is. Ze is natuurlijk ook 20+ maar ze heeft e ht van die vieze lange haren. Ze ziet er dan echt oud uit vind ik.
Zeker nu je haar kan vrgelijken met die peuter van mij...
Toch is lyn nog steeds in conditie voor een ritje draait ze haar hoef niet om, en sjouwen vind ze nog steeds heerlijk. Oortjes erop, koppie omhoog en gaaan!
Zin in de langere avonden en het mooie weer. Kom maar op!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Meline had dit jaar ook een enorme lange en dikke vacht. Echt meer dan vorig jaar. En nu is ze ondertussen het gladst van allemaal. Ze komt er dus nog wel steeds goed doorheen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Nisko had voor haar doen eigenlijk een heel bescheiden wintervacht. Ze haarde supergoed en zoals te zien op de foto's is ze al mooi glad. Ze is ietsje te zwaar maar het valt mee.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Mooie foto van Nisko!
Lyn is dus weer bijna klaar voor het nieuwe seizoen. Fijn dat ze het nog zo goed doet.
Odette had ook een flinke wintervacht, maar er komt weer een mooi glad vachtje onder vandaan.
Donderdag hebben we weer een keer gesprongen, vanmiddag lekker een buitenritje zonder zadel.
Lyn is dus weer bijna klaar voor het nieuwe seizoen. Fijn dat ze het nog zo goed doet.
Odette had ook een flinke wintervacht, maar er komt weer een mooi glad vachtje onder vandaan.
Donderdag hebben we weer een keer gesprongen, vanmiddag lekker een buitenritje zonder zadel.
Odette&Fenna
wat heeft Nis toch een heerlijk koppie
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ze is ook een heel lief paard van karakter. Alleen is ze de laatste tijd enorm humeurig naar Anka. Lentehormonen volgens mij. Hele winter alles koek en ei maar nu moet Anka geregeld opzouten
.

- cowgirlwillie
- Contacteer:
Of ze zit in de overgang? Whahahaa
Die van mij geven hun vachtje nog niet helemaal op. Misschien ook wel verstandig. Vanmorgen vroor het nog..
Die van mij geven hun vachtje nog niet helemaal op. Misschien ook wel verstandig. Vanmorgen vroor het nog..
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- cowgirlwillie
- Contacteer:
wat ben ik toch gelukkig met mijn paard.
nooit is iets te gek. Nooit kan iets niet.
Mijn dame is overal voor in. En zie ik beren op de weg? Mijn Lynda niet hoor!
Weer een droom die uitgekomen is. Huifkarren met mijn zoontje Luuk!
en jullie mogen met mij meegenieten! (hij vond het zelf nog leuk ook)

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... 2#p1028372
nooit is iets te gek. Nooit kan iets niet.
Mijn dame is overal voor in. En zie ik beren op de weg? Mijn Lynda niet hoor!
Weer een droom die uitgekomen is. Huifkarren met mijn zoontje Luuk!
en jullie mogen met mij meegenieten! (hij vond het zelf nog leuk ook)

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... 2#p1028372
-
Ohhh dat wil ik ook...... Karretje heb ik, tuig voor Lajke ook, paard met een L ook.... Kindren ook ( groot genoeg om niet meer in tuigje te zetten). Nu is het wachten tot degene die me gaat helpen, tijd heeft om te kijken of en hoe Lajke voor de koets loopt...
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
- cowgirlwillie
- Contacteer:
En dan met het hele gezin genieten!
Dat vind ik wel zo mooi van mennen he? Dat je het echt samen kan doen.
Ook met mensen die niks met paarden hebben. Of niet kunnen rijden ofzo.
Dat vind ik wel zo mooi van mennen he? Dat je het echt samen kan doen.
Ook met mensen die niks met paarden hebben. Of niet kunnen rijden ofzo.
-
Ja precies! Nu is het toch lastig om te gaan rijden met de schooltijden van de kinderen, een man die heel weinig thuis is, dan een huishouden en ohh ook nog een werkgever voor een aantal uren en wat vrijwilligers-werk. Maar met koets kunnen al die kinderen gewoon mee....
Ik mag zorgen voor
- cowgirlwillie
- Contacteer:
Ja! Ik hoop ook meer aan de paarden toe te komen zo. Anders moest ik steeds oppas regelen. Nu kan hij gewoon mee. Dagje uit!
En straks de avonden natuurlijk.
En straks de avonden natuurlijk.
-
Tja mijn man is vaak pas tegen 20uur thuis dus dan zorg ik dat ik op het paard klaar sta en rij de oprit af, als hij de oprit oprijdt ongeveer....
Ik mag zorgen voor
Leuk met Lynda en je zoontje geweldig
Nisko ziet er goed uit ik vind hem op de 1e foto best een beetje op Meline lijken zelfde blik.
Hier gaat het goed met de oudjes Haila heeft nergens meer last van en is vrolijk.
Pebbels kwakkeld altijd dus dat is niks nieuws, ze heeft als jaarling een ernstige rode larven besmetting gehad waardoor ze gevoelig is op haar darmen.
Pipo heeft een paar dagen niet goed gelopen hij had zich waarschijnlijk verstapt in het bos maar nu loopt hij weer goed.
Foss ja die doet het nog steeds super

Nisko ziet er goed uit ik vind hem op de 1e foto best een beetje op Meline lijken zelfde blik.
Hier gaat het goed met de oudjes Haila heeft nergens meer last van en is vrolijk.
Pebbels kwakkeld altijd dus dat is niks nieuws, ze heeft als jaarling een ernstige rode larven besmetting gehad waardoor ze gevoelig is op haar darmen.
Pipo heeft een paar dagen niet goed gelopen hij had zich waarschijnlijk verstapt in het bos maar nu loopt hij weer goed.
Foss ja die doet het nog steeds super

http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Wat een prachtig Fjordenbejaardentehuis heb je toch Karin, heerlijk dat ze zo met elkaar hun oude dag kunnen slijten.
Meline en Nisko (ook merrie hoor Karin) zijn anders helemaal geen familie van elkaar. Meline Havstad x Astrix, Nisko Sebastian x Oswin maar ik snap wat je bedoeld.
Meline en Nisko (ook merrie hoor Karin) zijn anders helemaal geen familie van elkaar. Meline Havstad x Astrix, Nisko Sebastian x Oswin maar ik snap wat je bedoeld.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Ik heb net de paardjes op de andere wei gezet (schuin aan de overkant van de straat). Eerst Mette maar want die doet anders stomme dingen en ik was te lui om hem echt op te sluiten in zijn stal met hek er voor. Lajke was het daar overduidelijk niet mee eens.... pfffff die kan zich nog groot maken en lopen aanstellen. Maar nu staan ze lekker in het zonnetje wat grasjes te knabbelen. Hoewel er veel mos staat, lijkt het groen.....
Ik mag zorgen voor
Wat een leuke foto's van Luuk in de huifkar! Handig hoor, dat hij zo mee kan.
Fijn dat het goed gaat met jouw oudjes, Karin!
Lajke en Mette kunnen weer lekker eten in hun nieuwe wei.
Odet staat ook weer lekker buiten. Echt genieten met dit mooie weer!
Toen ik terug fietste vanaf de wei, klapte er achter mij een auto op een motor. Eerst bleef die motorrijder heel stil liggen, maar gelukkig bleek hij toch bij kennis te zijn. De auto en de motor waren helemaal total loss. Dan schrik je wel zeg, als je zo'n knal achter je hoort.
Fijn dat het goed gaat met jouw oudjes, Karin!
Lajke en Mette kunnen weer lekker eten in hun nieuwe wei.
Odet staat ook weer lekker buiten. Echt genieten met dit mooie weer!
Toen ik terug fietste vanaf de wei, klapte er achter mij een auto op een motor. Eerst bleef die motorrijder heel stil liggen, maar gelukkig bleek hij toch bij kennis te zijn. De auto en de motor waren helemaal total loss. Dan schrik je wel zeg, als je zo'n knal achter je hoort.
Odette&Fenna