Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Bericht door Jilly » do 06 jan 2011, 08:37

Bij ons nog steeds niet :n hopelijk dit weekend wel (de plassen neem ik dan maar voor lief)

Als de info op bokt juist is denk ik dat ik Aria mag feliciteren met haar verjaardag *o/*
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilona

Bericht door Ilona » do 06 jan 2011, 08:54

Hier al een tijdje geen sneeuw en ijs meer, maar vooral veel water! Dikke baggerbende nu in de wei.

Castor verveeld zich een beetje volgens mij, wie komt hem vermaken??
Heb vorige week weer heel voorzichtig een klein rondje met hem gemaakt. Castor helemaal happy :D
Maar hij kon zich niet even lekker laten gaat omdat vrouwtje daar nog te brak voor is O:)
Castor vind er nu ook weinig aan om in die baggerwei te staan geloof ik. En nu is ook zijn beste vriendinnetje uit de wei ook nog vertrokken..

Wat oneerlijk ook allemaal he! :P

Ook namens mij dan gefeliciteerd Aria!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 06 jan 2011, 09:00

Ja bedankt! voel me heel volwassen nu, 18, haha, maar wel leuk. Ben het al gaan vieren vannacht, dus vandaag lekker bij de paardjes!
En ik krijg een héél leuk cado: een klein 2wielig koetje (met vering *D ) waar wat werk aan is, maar dat wordt heerlijk met Hildar! *o/*

En van die tanden: alle sinds blij dat er niets mis is ing,
maar denk idd dat je het wel zal zien, het is niet dat paarden heel plots zo'n afwijking krijgen en dat dat dan meteen dodelijk is.
Wij geven de paarden ook boomtakken en bieten, kunnen ze lekker knagen en is ook goed voor de tanden!
Maar hier chekt de DA ook altijd standaard om te kijken of er niets mis is.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » do 06 jan 2011, 09:08

Eindelijk volwassen :D (vanaf dan gaat het snel, voel me al bijna oma :+ )
Leuk cadeau!

Ahh arme Castor! Is er zo niemand in de buurt die hem af en toe mee kan nemen voor een ritje?
Ilona

Bericht door Ilona » do 06 jan 2011, 09:19

18 *zucht.... wat lijkt dat alweer lang geleden (is het ook eigenlijk wel.. O:) ai..)
Leuk dat je een KOETJE MET VERING krijgt :P

's Winters zijn er niet zo heel veel mensen die kunnen/willen.. Overdag school of werk en 's avonds donker. Plus eigen paard(en) of al verzorgpaard waar de weinige uurtjes die ze overhouden dan al in gaan zitten.
Degenen die ik ken en die ik Castor wel toevertrouw heb ik t dan over ;)

Nou kan ik hem ook moeilijk loslaten en zomaar met iemand anders mee geven hoor. Anders had ik wel een oproepje gedaan ofzo. Maar dat zie ik gewoon niet zo erg zitten.
Jilly

Bericht door Jilly » do 06 jan 2011, 09:26

Oh haha, een koetje :+ dat had ik niet eens gelezen haha

Snap ik hoor Ilona, ik zou zo heel af en toe een verzorgster ofzo ook wel leuk vinden, maar ik ben daar zo'n meut mee. Ik wil/kan Hay gewoon niet op regelmatige basis achterlaten bij iemand qua volledige verzorging/rijden. Ondanks dat hij buiten komt en eten krijgt voel ik me ook verplicht om bijna dagelijks te gaan (max. een dag overslaan) Overbezorgde mama he :P
Ilona

Bericht door Ilona » do 06 jan 2011, 10:01

Ik heb Castor een paar maandjes terug voor het eerst met een vriendin meegegeven. Zij kent Castor en had er wel vaker op gereden (even tijdens een ritje wisselen van paard ofzo) en ze heeft zelf ook paarden. Aan haar durf ik hem echt wel toe te vertrouwen.
Maar ze ging er zo voor t eerst mee rijden zonder dat ik erbij was en heb de hele tijd in de zenuwen gezeten of dit wel goed zou gaan of dat... En ik hoorde maar niets..
Maar ik weet ook hoe ze daarin is, die is zelf wel makkelijk en heeft er gewoon geen erg in om mij gelijk bij terugkomst een sms ofzo te sturen haha.
Het was natuurlijk gewoon goed gegaan allemaal, maar ik ben ook zo'n overbezorgde mama :D
Daarna vond ik het dan wel weer super dat het allemaal zo goed gegaan was en dat ze lekker gereden hadden :+
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 06 jan 2011, 12:33

een koetje ja, wat zou ik aan een koets hebben hé :+
En 18 zijn is bijna oma ja, pfff. Maar go, mag men eigen rekening beheren enz, dat is wel fijn. :))

een goeie verzorgster vinden lijkt me idd niet makkelijk, die gaat toch met je paard aan de slag tenslotte. Ik ga iemand zoeken als ik ga studeren, maar heb er wel wat schrik voor, denk dat eerst ga uitkijken hoe hij het doet bij een vriendin.
Maar een beetje minder werken vinden die fjordsels ook niet erg he, dat komt wel weer goed.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » do 06 jan 2011, 12:52

Weet je al wat je gaat studeren?

Ik ben er redelijk van overtuigd dat Hay mijn eerst en laatste eigen paard is. Ik hoop natuurlijk heel erg dat ik nog 20 jaar van hem kan genieten, maar moest er over een paar jaar hem iets overkomen denk ik dat ik eerder weer de verzorgster kant op ga. Niet meer zoals bij Louis, maar als bijrijder voor een keer of 2 in de week ofzo. :)
Want hoe je het ook draait of keert: naast alle leuke aspecten aan een paard, kost het me zoveel tijd, zorgen en geld dat ik niet weet of ik dat nog een keer wil...
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 06 jan 2011, 14:58

daar heb je groot gelijk in! het is veel, lig er ook vaak nachten van wakker.

ik dacht aan DA, maar ben het nog niet zeker
Peertje

Bericht door Peertje » do 06 jan 2011, 15:25

Gefeliciteerd Aria!!!

Zou je dat nog kunnen denk je Jilly, weer bijrijder zijn? In die zin dat je nu gewend bent alles zelf te bepalen en beslissen qua rijden, opvoeding en gezondheid van het paard en als bijrijder kan dat natuurlijk niet... Zou daar denk ik zelf erg veel moeite mee hebben... Zelf geef ik ook niet graag mijn paarden aan anderen (dan Robbert) uit handen. :D
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
ing-1970

Bericht door ing-1970 » do 06 jan 2011, 16:53

Gefeliciteerd Aria *o/* eindelijk volwassen,18 is voor mij ook al weer a long tima ago.
geniet er maar van,voor je het weet ben je ook ineens 40 en voel je je versleten.
Over bijrijdster , Ik heb van de mijne heel voorzichtig afscheid genomen,hier hadden we geen van beide iets aan.
Ze was hartstikke druk met school,en zelfs in de weekenden geen tijd meer omdat ze om komt in het huiswerk,Ze wilde nog wel in de kerstvakantie komen,maar niet gezien of gehoord,dus dat schoot niet op.
Als ze klaar is met school vind ze vast wel weer een ander paardje,en ze rijdt nog bij een manege.

denk dat ik nu ook stop met bij rijdsters.

Ieder moet natuurlijk voor zich weten hoevaak tandarts,maar ikzelf heb liever jaarlijks weinig aan het gebit,dat na 2/3 jaar iets meer,en een torenhoge rekening.
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » do 06 jan 2011, 16:56

Jilly schreef:Weet je al wat je gaat studeren?

Ik ben er redelijk van overtuigd dat Hay mijn eerst en laatste eigen paard is. Ik hoop natuurlijk heel erg dat ik nog 20 jaar van hem kan genieten, maar moest er over een paar jaar hem iets overkomen denk ik dat ik eerder weer de verzorgster kant op ga. Niet meer zoals bij Louis, maar als bijrijder voor een keer of 2 in de week ofzo. :)
Want hoe je het ook draait of keert: naast alle leuke aspecten aan een paard, kost het me zoveel tijd, zorgen en geld dat ik niet weet of ik dat nog een keer wil...
Als Corner 30 word bv zit ik in het bejaardenhuis :=
dus dan zal het wel bij smoushondjes blijven.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 06 jan 2011, 18:17

Hihi Ing, kan je gezellig in de scootmobiel met Corner aan de hand mee :+

@ML: ik denk het wel ja, maar dan wel op de juiste plek natuurlijk. Verzorgstertje op een plek zoals bij Louis zou ik niet meer kunnen, omdat wij qua denken en handelen wbt paarden zo anders zijn dat we elkaar echt ergeren haha.
Een paard op een deftige stal waar ik buiten kan rijden en goede lessen nemen zou ik echt ideaal vinden. En dagen dat niet voor mij zijn lekker geen omzien hebben en tijd voor andere dingen.

Volgens mij ben ik geen slechte bijrijdster om te hebben (lekker ego he :P ), een woord is een woord en ik heb nooit rare fratsen uitgehaald of afspraken niet nagekomen. Ik ben dan bijlange geen topruiter, maar sta wel voor veel open, bereid om te leren en alles met respect voor het paard.
Ik snap het echt niet hoe sommige verzorgsters een boeltje van kunnen maken, dan wil je toch gewoon niet?
ing-1970

Bericht door ing-1970 » do 06 jan 2011, 18:28

M,n scooter is ook stuk gegaan,dus jaar begint met hoge facturen :(

Nou ik word denk ik ook gezond 93,net als m,n oma,zonder gebruik van scootmobiel of hulpmiddelen,hopelijk zijn er tegen die tijd bejaardenhuizen met paarden stallen *o/*

Hee +:)+ gat in de markt,dit bestaat volgens mij nog niet :o?
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 06 jan 2011, 18:34

Je weet wat je te doen staat als je wint met de Euromillions ;)
ing-1970

Bericht door ing-1970 » do 06 jan 2011, 19:13

Een bejaardenhuis met paardstallen bouwen dus ;)
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » vr 07 jan 2011, 05:48

Aria van harte, eindelijk volwassen :D

Gister heerlijk gereden en tot op het ondergoed nat geregend. Eindelijk weer gegalopeerd (was ook al weer maand of 2 geleden) en zowaar deed de rechter galopknop het per ongeluk. Wat een kadans heeft dat dier toch en zo makkelijk schakelen zalig.
verder wassie zo stijf als een hark, maarja das ook wel logisch na 2 mnd buitenstaan.
Vandaag heeft hij lekker tutteldagje, hij zal wel spierpijn hebben :=

Bijrijdsters/verzorgsters ben ik ook mee gestopt. Tuurlijk mis je het wel hoor af en toe een dagje vrij (zeker nu Andy meer werkt en geen tijd meer voor kdies heeft doordeweeks) maar hij is nog zo speels. Durf hem echt nog niet aan een ander mee te geven. Naja iig iemand van <30jr :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 07 jan 2011, 08:55

ing-1970 schreef:Een bejaardenhuis met paardstallen bouwen dus ;)
Ik schrijf me alvast in voor over 60 jaar :D

Ik wil ooook rijden! :\
Ilona

Bericht door Ilona » vr 07 jan 2011, 17:51

Jilly schreef:Ik wil ooook rijden! :\
Hoe laat ben je er morgen Jilly? :P

Paardjes staan voor t eerst weer es op stal. Wat een regen gisteren en vandaag. Ze stonden er zo zielig bij in de drek gisteren.
En we hebben nu weer genoeg stallen voor de paarden die er lopen dus; stallen klaar gemaakt en komt u maar naar binnen!
Nou dat ging zonder twijfel in een vlotte draf (Laat ze altijd los vanuit de wei zo de schuur in lopen (/rennen).
Vonden ze geloof ik wel een goed idee van mij :D

Vandaag zijn ze op een uurtje na (tijdens uitmesten) ook op stal gebleven. Morgen mogen/moeten ze de wei weer in. Dan kunnen ze er wel weer even tegen en waarderen ze de wei ook weer een beetje na bijna 2 dagen op stal gestaan te hebben :D
Plaats reactie