Het F-jes topic, de jongste generatie

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
grietsje

Re: Het F-jes topic, de jongste generatie

Bericht door grietsje » za 23 jan 2010, 14:18

Hallo!

Ik kom me hier ook maar even melden want volgende maand woont hier ook een F-je! We hebben een Sebastian x Kalypso dame gekocht vanochtend als maatje voor Daymar zometeen!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 23 jan 2010, 15:49

@ Grietsje: Veel plezier met haar!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 23 jan 2010, 16:18

grietsje schreef:Hallo!

Ik kom me hier ook maar even melden want volgende maand woont hier ook een F-je! We hebben een Sebastian x Kalypso dame gekocht vanochtend als maatje voor Daymar zometeen!
Hartstikke leuk! Gefeliciteerd met deze dame...vond het wel grappig dat je degene koos waar mijn voorkeur ook keer op keer naar uit gaat :D
Geluk is de vrucht van intens werk
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 23 jan 2010, 16:18

Leuk Grietsje! Wie is het precies, Fuchsia, Filtonia of Fresia?

Hier hebben de F-jes vandaag weer bezoek gehad. Er komen vast nog wel foto's van op FW.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 23 jan 2010, 18:33

Fatoush was ook heel braaf Ivonne! Zou hem eerst in het land knippen, maar hij bleef niet lekker staan en klef en bef zaten iedere keer om me heen te draaien. Dus even naar stal gehaald en daar bleef ie super staan. heb er niet eens veel afgehaald, meer het boogje wat mooier gemaakt. Fin vond het trouwens niet zo leuk dat ik Fatoush eruit haalde, ze probeerde eerst door het draad heen te komen...gelukkig ging Baranna er precies voor staan en toen durfde ze niet meer. Wat leuk dat je dat halster van je moeder hebt gekregen! Staat Fatoush vast super. Vind blauw ook heel mooi, maar die hadden ze toen niet meer.

Jouw F-jes doen het ook goed Anita, Fendora is behoorlijk gegroeid sinds ze bij jullie is of niet?

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst Grietsje! Zal wel een mooie dame zijn aan de afstamming te zien. Ben benieuwd.

Hebben jullie trouwens al keuringsplannen met jullie kleintjes? Begint bij mij al een beetje te kriebelen...komt ook omdat ik gewoon zin heb in de zomer hoor :=
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ootje

Bericht door Ootje » za 23 jan 2010, 18:34

Vandaag ben ik weer bij Fenna geweest. Ze groeit op met een welsh veulen. Eerst stonden ze samen in een stal, maar vandaag heeft ze haar eigen stal gekregen. Ik ben benieuwd hoe ze dat vindt.

Groeien de manen van jullie F-jes ook zo hard?
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 23 jan 2010, 18:41

Ik ga niet naar een keuring, of alleen om er van te leren, trailer enzo. Maar het is zo'n gedoe, moet alles huren. Hopen dat je nu meer geluk hebt dan in Roden, met een zieke Woudientje!

Ik wilde zelf een grijze nemen Reinou, maar de deelnemers van de zorgboerderij kozen bruin of blauw en jij het al blauw. Ik mocht hem zelf uitzoeken, mijn moeder betaalt. Ik zou een halstertje van haar krijgen toen Fatoush geboren werd. Op weg naar de dierenwinkel is ze toen aangereden en ze zit nog steeds in de lappen mand ;( Ze is dus nooit bij de dierenwinkel aangekomen. Dit is een verlaat kraamkado :D

Fijn dat hij zo braaf was met knippen! . Denk erom!! Geen Finnea door de draden }-) , een oude Apollo die elke week de draden kapot maakt is genoeg hoor ;) Heb net weer 4 hekkensluiters gekocht, kijken hoelang ik er mee doe.......
Zijn manen zijn mooi geworden. Je smokkelt er wel steeds een stukje manen bij voor een dikkere kuif, of niet ;) Was Baranna niet overstuur toen Fatoush eruit was? Baranna mist Marga, dat is wederzijds, ze roepen nog veel naarelkaar. Maar Marga kan er echt nog niet bij in, Fatoush dijkt er meteen weer onder.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Tass

Bericht door Tass » za 23 jan 2010, 18:51

Grietsje: Wat leuk zeg :D
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
grietsje

Bericht door grietsje » za 23 jan 2010, 20:19

Dank jullie wel allemaal! Foto'tjes staan bij PP!

@ Annabel: Wat grappig idd! Vond dat ruintje ook erg lief hoor haha!

@ Anita: Filtonia hebben we gekozen :)

@ Reinou: Weet nog niet of de kleine meegaat naar de keuring.. Daymar en Tsjallien en veulen gaan sowieso! In principe moet het kunnen aangezien we toch 2x gaan!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 24 jan 2010, 11:40

@Grietsje: Je hebt een goede keuze gemaakt Grietsje, Filtonia is echt een leuke dame. Ik hoop dat jullie veel plezier van haar gaan krijgen.

@Ootje: Heb je ook een recente foto van Fenna? We zijn natuurlijk wel benieuwd hoe ze opgroeit.

@Ivonne: Leuk dat je toch nog dat cadeautje van je moeder hebt gekregen. Ze zit al erg lang in de lappenmand na haar ongeluk. Fatoush is inmiddels al bijna 8 maanden oud. Oudere mensen herstellen toch minder snel. Mijn moeder is er ook nog lang niet na haar val van de fiets in augustus waarbij ze haar schouder compleet verbrijzelde en ze een prothese moest krijgen.

Goeie oefening voor Fatoush. Zo kan hij er mooi aan wennen om alleen iets te moeten ondernemen. De vriendjes toch vertrouwd op de achtergrond aanwezig.

Fendora is idd al enorm gegroeid. Esther was hier gisteren op bezoek samen met Jelly die voor Freyr kwam. Ze keek werkelijk haar ogen uit over hoe groot Fendora al wel niet is. Alle andere F-jes hier, incl. Ferro, kunnen er in wonen.

Even 2 fotootjes van haar voor het verschil.

De ochtend na aankomst hier.
Afbeelding

En afgelopen vrijdag.
Afbeelding

We hebben wel keuringsplannen voor dit jaar maar ik denk niet voor de F-jes. Meline en veulen gaan als alles goed verloopt en Celony en Djambo is de bedoeling.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 24 jan 2010, 19:01

Mijn moeder heeft, net als ik, posttraumatisch dystrofie in haar hand gekregen na de breuk...... En waarschijnlijk ook in 1 voet.... Die is er nog lang niet, we moeten 5 Februari naar het ziekenhuis, kijken of amputatie van de pink een optie is :o
Maar nu weer on-topic, was idd een goeie oefening voor Fatoush. Ik heb ook zo'n veulenhalster bij de Welkoop gehaald (op verzoek van mijn moeder), net zó één als Finnea, maar dan een blauwe. Hier zit een gesp aan, net als bij de meeste "gewone" halsters. Fatoush was nog gewend aan die ander veulenhalstertjes, dan moet je een riem achter zijn oren langs doen en dan met een gespje vastdoen. Bij deze moet hij over de oren (snappen jullie wat ik bedoel?) en dan doe je de knipper/gesp vast. Ik verwachtte dat hij dat eerst wel raar zou vinden, het halster over zijn oren, maar hij was super braaf. Zelfs JW kreeg in 1 keer zijn halster om *o/* Daar is hij toch best eenkennig mee hoor.
Net beide veulens even geborsteld. Het lukt niet Fatoush alleen te doen, Fin dringt zich ertussen. Dus ik heb in beide handen een borstel en ben aan het stereoborstelen :=
Baranna 13-5-2006

grietsje

Bericht door grietsje » zo 24 jan 2010, 21:45

Fendora is groooot!!!

@ Ivonne: Dat klinkt niet fijn voor je moeder! Ik heb ook een veulenhalster met knipper gekocht voor kleine G. Vind dat toch wat prettiger! Fijn dat ie zo braaf was!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Esther

Bericht door Esther » ma 25 jan 2010, 01:44

Ik heb gisteren de F jes bij Anita bewonderd..

Die Fendora is echt al een behoorlijke reus!! Echt een apart en laat zich de kaas niet van het brood eten, grote broer of niet, hihi..

Ferro is echt nog steeds een mooi dier om te zien, oogt wel een stuk volwassener dan de rest..
Freyr is een aparte, licht en rank gebouwd, geen typisch Reinar hoofd, been heel benieuwd hoe die uit gaat groeien, ik heb geen idee..
Finn vond ik qua hoofd erg op Cas lijken, de Timor x Ymea hier op het forum, verder een mooi dier, statig..
En Fugo is het moppie, wel een kleinetje, maar wat een schatje, die wil je zo wel opvreten!!

Heb ook foto's zal ze hier binnenkort even opkwakken!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 25 jan 2010, 07:15

leuk Esther, foto's zijn altijd leuk om te bekijken!

De F-jes zijn hier net weer naar buiten gegaan, het is één ijsbaan hier in de wei, maar ze redden zich prima! Ze staan nu lekker van het hooi te knabbelen en een biet.
Baranna 13-5-2006

Lindy

Bericht door Lindy » ma 25 jan 2010, 07:22

Esther schreef:Die Fendora is echt al een behoorlijke reus!! Echt een apart en laat zich de kaas niet van het brood eten, grote broer of niet, hihi..
Ferro is echt nog steeds een mooi dier om te zien, oogt wel een stuk volwassener dan de rest..
Freyr is een aparte, licht en rank gebouwd, geen typisch Reinar hoofd, been heel benieuwd hoe die uit gaat groeien, ik heb geen idee..
Finn vond ik qua hoofd erg op Cas lijken, de Timor x Ymea hier op het forum, verder een mooi dier, statig..
En Fugo is het moppie, wel een kleinetje, maar wat een schatje, die wil je zo wel opvreten!!
Leuk om te horen wat je van onze kerels (en dame van Anita natuurlijk) vind. Ik ben zo benieuwd hoe ze er straks met zijn allen in de zomerjas uit zien en hoe ze er over een jaar of 3 uit zien :D
Esther schreef:Heb ook foto's zal ze hier binnenkort even opkwakken!!
Ik wacht met smart!!
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 25 jan 2010, 13:30

Ik ben ook heel benieuwd Es hoe je foto's zijn geworden. Ik vond het zo leuk dat je meegekomen was. Was echt een verrassing.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » ma 25 jan 2010, 16:43

Fendora is al aardig gegroeid, leuk hoor.
Ik zal binnenkort wel een foto van Fenna hier neer zetten. (ben daar niet zo handig in)
Odette&Fenna
Anna

Bericht door Anna » di 26 jan 2010, 00:41

Esther schreef:Ik heb gisteren de F jes bij Anita bewonderd..

Die Fendora is echt al een behoorlijke reus!! Echt een apart en laat zich de kaas niet van het brood eten, grote broer of niet, hihi..

Heb ook foto's zal ze hier binnenkort even opkwakken!!
Niet opeten hoor Esther dan blijft er niet zoveel meer vanover :D
Wel leuk dat hij zo'n schatje is en groeien dat gaat hij zeker inhalen in het voorjaar :)ddd
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Pasja

Bericht door Pasja » di 26 jan 2010, 09:20

Ik zal vanavond mijn foto's hier plaatsen.
Site van MijnAlbum deed raar zondag, dus het was nog niet gelukt.
Vond het leuk om de jongens weer even te zien. Wel was het errug koud! Heb Femke meteen onder de warme douche gezet toen we thuiskwamen.
@Lovemischa: Ook hier geen keuringsplannen. Ben vorig jaar dus geweest met Pasja en Freyr. Heb zelf geen trailer en rijbewijs, dus d'r moet iemand mee. Vorig jaar was dat mijn broer. Vond ik op zich wel geinig, want die heeft echt nix met paarden.
Ik vond het wel leuk om es meegemaakt te hebben, maar ik ben er wel achter dat het niet "mijn ding" is.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Tass

Bericht door Tass » di 26 jan 2010, 09:39

Wat groeien de F-jes allemaal lekker door zeg :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Gesloten