Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!

Bericht door Ilona » za 26 sep 2009, 15:05

pjotr_nientje schreef:
Orion1996 schreef: Nog 1 nachie slapen en dan ga ik weer C-tje rijden :D
Me too :)) :D
Me three! :+
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » za 26 sep 2009, 16:06

C-tjes gaan het druk krijgen morgen :P
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 26 sep 2009, 17:31

Wordt 1 nachtje langer wachten.

Cyra en Orion vandaag gewoon lopend over de weg mee genomen naar huis. Ome Orion voorop, want die is 200% verkeersmak. Zijn kleine nichtje erachteraan met haar brutale snuffert. De hele weg ging goed, moesten onder het viaduct door met de trein tegelijk. Vond ze wel erg eng, maar meer dan bang kijken deed ze niet. Volgende viaduct waar de trein OVER heen ging liep madamme voorop onderdoor of ze nooit anders deed. Netjes over het spoor heen en thuis in haar nieuwe stalletje. Uiteraard was er eten dus was het goed.
Paps heeft Orion op stal gezet (die na 10 minuten alweer op het erf liep omdat hij weer was ontsnapt).

Vanmiddag om half 4 even kijken hoe het met ze was en of ze misschien samen in de grote paddock wilden spelen. Heb ze in mn eentje tegelijk meegenomen en ging super. Daarna hebben ze 2 uur heerlijk samen gespeeld en geknuffelt. Iedere keer dat ik naar ze keek werd ik weer verlieft op alletwee. Daarna vroeger 2 meiden of ze hun merries erbij mochten zetten. Dus nog even met zn vieren gestaan. Cyra ging Orion beschermen, zo schattig. Normaal is hij degene die de rangorde bepaald, maar nu ging zij het doen.

De merries gingen na een uurtje eruit en toen hebben ze nog een uurtje samen geknuffelt en gek gedaan. Heb ze weer samen meegenomen en eerst Orion op stal gezet. Loopt madamme zo met hem mee de stal in, alle 2 hun kop in Orion zijn voerbak en vreten maar. Ze wilde alleen niet meer bij hem weg, was wel zielig. Uiteindelijk haar toch in haar eigen stalletje gezet. Morgen maar weer lekker samen spelen.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 26 sep 2009, 20:25

janna schreef:Even kijken hoe hij het op de weg doet. haha, en altijd rijdt er wel een auto over de veneweg. Maar juist op het moment dat het moet komt er niets :roll: ....... Maar Cai was erg braaf. :D
Vandaag poging twee gedaan. Was lekker druk, dus ik denk: Uitstappen langs de weg. En ja hoor...alsof het in de boeken geschreven staat....ineens leek de Veneweg weer uitgestorven. Nét voor het inslaan van de dam, kwam gelukkig onze redding. Een flets witte auto passeerde...hehe, gaf meneer er niks om. Alleen de putdeksel was het ontwijken waard, maar verder? Superbraaf weer..hoe kan het...zó mak.

Al zal ik bij eventuele verkoop wel een koeienband meedoen O:)...hij blijft halsterdini.
Geluk is de vrucht van intens werk
Viv

Bericht door Viv » zo 27 sep 2009, 06:25

Hihihii zul je altijd net zien An, je mag wel ff hier in de randstad komen oefenen. Wisselen we even om, als jij dan Kdies ff klaarmaakt voor de menproef met Bart dan maken wij Ché wel verkeersmak (die stapt zowizo makkelijker op qua hoogte hihihi).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 27 sep 2009, 09:46

Cai bedoel je toch Viv. haha :P
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 27 sep 2009, 11:38

Denk al..che haha, die staat in Bennekom!
Geluk is de vrucht van intens werk
colunder

Bericht door colunder » zo 27 sep 2009, 13:25

Ja, die staat lekker bij mij en ik heb vandaag heerlijk met hem gereden.
Het was pas de tweede keer dat ik hier met hem ging rijden(wat heeft hij het toch zwaar bij mij) maar hij deed het super.
Hij was zo braaf dat ik het aandurfde om Danielle te laten uit stappen.
Wat een braaf paard heb ik toch gekocht!!
Ik zal; eerdaags eens met hem aan de hand door het dorp gaan wandelen,kijken hoe verkeersmak hij is.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 27 sep 2009, 13:29

Vandaag voor het eerst losgelopen met Cin *o/*
En we hebben een remtest gehad dankzij Peter :D die dacht even een pluk hooi uit de wagen te pakken,maar daarbij
schoot zijn arm naar achter en daar schrok Cindy van.
Ze stoof weg......ongeveer 3 passen en stond daarna keurig stil.....rem werkt dus meer dan prima :D
Ze keek wel even naar achter waar ze nu eigenlijk van was geschrokken.....mafkees :=
En we hebben wat meer gedraafd dan vorige week,ging niet helemaal van het leien daakje.
Volgens peter maakt ze nog veels te korte passen als ik erop zit.
Daarbij ging ze dus in het eerste rondje door de knie,waar ik dus onwijs van schrok...zij ook trouwens.
Heb de teugels wel naar voren voor ruimte....helemaal op eigen benen loopt ze dus nog niet.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
maroes

Bericht door maroes » zo 27 sep 2009, 15:27

Wat leuk om te lezen dat jullie Ctjes ook langzaam voor de kar worden beleerd.
Dat wordt voor Ciara het voorjaar waarschijnlijk.

Verder gaat het goed met Ciara, ze staat weer in Brabant. Dus vandaar wat minder verhaaltjes over Ciara. Ik probeer zovaak mogelijk in het weekend te gaan. Zo ook dit weekend.

Heb ik les gehad van een heuse cowboy.
Eigenlijk zou Helene(vriendin waar Ciara staat in de winter) les krijgen,maar zij kreeg allemaal telefoon van haar werk.(crisis) Achteraf maar goed dat ik erop zat,want Ciara kon opeens erg goed op 2 benen lopen...
We dachten dat het NH les was,maar die was de dag ervoor....En vandaag was het rijles.
Dus les van dezelfde Cowboy Bill uit Amerika.

Ciara uit de trailer en opzadelen, en de bak in met andere 6 paarden. Uitgelegd dat het een jong paard was die pas net onder het zadel was.
De mensen uit de groep wilden graag de noodstop leren.Zodat je altijd een paard dat aan de kletter gaat kan stoppen.
Wat was ik blij dat ik het geleerd had,want ik heb hem wel een keer of wat moeten gebruiken die avond. Het werkte super.

Ciara begreep niet zo goed wat van haar verwacht werd, al die vreemde paarden en omgeving. Dus deed ze haar kop tussen de benen en sprong steeds weg. Ze werd opeens een heel erg stout/bang/onzeker fjordje. Dus vond Cowboy Bill het een goed idee dat ik maar even wat energie uit Ciara moest krijgen. Tikkertje spelen met een mooie Quaterhengst.
En toen op het moment dat alle mensen en publiek naar mij keken,gaf ze me toch een hoge bok. Daar gaat ze dacht iedereen en ik...maar ik bleef zitten! Ik draf en galop achter elkaar aan en haar overtollige energie vertrok.
Daarna was ze braaf en hebben we nog wat western oefeningen gedaan.
Cowboy Bill was een echte Amerikaan met hoed,laarzen, sjaal,snor en sigaar.Maar hij was super lief en begripvol.
Hij vond het goed om met een jong paard dit soort dingen te oefenen en te blijven doen. Hij gaf nog een compliment dat ik bleef zitten op mijn omstuimig fjordje. En ik was trots op haar en mijzelf.

En vandaag voor het eerst in galop geweest in het bos ,dus weer heel wat geleerd voor Ciara.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 27 sep 2009, 15:32

Zozo jij hebt aaridg wat meegemaakt met draakie Ciara :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 27 sep 2009, 15:43

Woei drukke tijd voor onze C-tjes en wat leuk om te lezen dat ze het allemaal goed doen.

Net voor de 8e keer gereden op C-tje. Ze heeft 4 weken niks gedaan en vandaag zonder longeren direct opgestapt.

Ze draafde direct weg en begon te bokken whahaha. Heb me rot gelachen want dr bips is te dik om echt hoog te bokken. Daarna heeft ze echt super braaf gelopen. Ben weer helemaal trots
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 27 sep 2009, 15:46

Mijn c heeft vandaag eens niets gedaan aan uitspattingen :P
We zijn in de binnenbak bezig geweest omdat er buiten werd gereden.
Gezien de rare fratsen van Cindy vond ik het veiliger om binnen te beginnen.
En wij maar wachten to er wat kwam......maar er gebeurde dit keer niets.......en daar bleef het bij.....
Brave Cin :=
Jilly

Bericht door Jilly » ma 28 sep 2009, 08:49

Zo ik heb weer heel wat bij te lezen gehad! C'tjes doen het weer allemaal flink!

Wij zijn sinds gisteren terug van het Fjordenweekend en ik ben zó trots op Hay! Vrijdagmiddag heb ik 'm bij Louis neergezet en zelf al vertrokken, zaterdagmorgen bracht Louis 'm dan. Direct vreten in z'n stalletje natuurlijk.
In de namiddag had ik eindelijk tijd voor hem, opgezadeld en wat op het erf gaan stappen. Hij had de turbo flink aan, vond alles heel spannend, maar was wel braaf!
's Avonds gingen we op in het menparcours (heuvel, tunnel,..) daar was hij het toch allemaal niet eens mee. Stond me daar flink te klieren, achteruit gaan, omhoog gaan! Zo heb ik 'm nog nooit gezien :n schijter dat ik ben vond het allemaal zo eng dat ik 'm maar even heb laten uitrazen aan de longe. Daarna was hij weer de braafheid zelve!

Zondag stond er een groepswandeling op het programma, maar toen we hoorden dat die 25 km was zijn we afgehaakt en hebben we zelf een route uitgezocht. Het was daar een erg mooie omgeving en Hay was super braaf. Was de eerste keer echt in het bos en hij heeft hele stukken stoer voorop gelopen!
Toen we terug waren hebben we nog even in het water gespeeld en in het andere menparcours. Hay heeft weer veel nieuwe ervaringen opgedaan!

Hier alvast een foto van onze stoere poownies in het water :D rest volgt nog wel eens in een fototopicje..
Afbeelding
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » ma 28 sep 2009, 10:57

Jaaaaah Kdies heeft zn A-diplomaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!
Verslag bij Fjord in de sport.

Ohja Cai natuurlijk, hoe kom ik nou weer bij Che :? Blont hihihi.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 28 sep 2009, 12:01

Gefeliciteerd Viv!! *o/*
pluk

Bericht door pluk » ma 28 sep 2009, 15:50

gefeliciteerd met je A-diploma!

Mijn Pluk was vandaag net een bommetje, of laten we het om de eer van de C-dames maar even hoog te houden goed voorwaarts noemen :+ Ligt volgens mij ook wel wat aan het weer.. dat warme weer vond madame maar niets. Gelukkig bleef ze wel goed bestuurbaar en hield ze haar rem ondanks onze race-galop :D volgens een stal-genootje zag het er wel heel enthousiast en blij uit (iets met Pluk vond het super leuk en ik kon stiekem mijn lachen niet helemaal inhouden door haar enthousiaste ge-ren) Daarna heerlijk over het erf uitgestapt.. wat ze super braaf doet.. o heerlijk ook ik zit helemaal op mijn roze wolkje :D
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » ma 28 sep 2009, 16:47

Viv schreef:Jaaaaah Kdies heeft zn A-diplomaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!
Verslag bij Fjord in de sport.
Gefeliciteerd *o/* *o/*
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 29 sep 2009, 04:50

Vandaag even bellen naar een Osteo voor kdies. Zondag kregen we de tip/hint dat hij zn heup wat scheef draagt tijdens het rijden en mij daardoor van LA naar RV wipt. Dat zou een heleboel verklaren (niet inbuigen naar rechts, mijn balans (idee dat ik scheef zit) enz enz). Had zelf ook al zo'n idee maar kon er mn vinger niet op leggen. Dus even bellen wanneer meneer kan.
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 29 sep 2009, 07:02

Ik heb spierpijn van mijn C-tje :D
Afbeelding
Gesloten