Is dat niet onhandig met je twee merries?Anita45 schreef:Dit jaar gaat hij niet naar de keuring, hij is ook nog hengst.
Jaarlingen topic 2008!
Het scheelt dat Meline drachtig is, ze wordt dus als het goed is niet hengstig maar voordat het veulen volgend jaar geboren wordt moet er iets gebeuren. Celony is wel geruind, vorig jaar juni al.
Dat Djambo nog hengst is heeft aan de ene kant te maken met het feit dat mijn man het eigenlijk zonde vindt om hem van zijn mannelijkheid af te helpen en aan de andere kant was er dit voorjaar gewoon geen tijd voor omdat ik niet thuis was in verband met mijn beide operaties en Jeroen al de hele dag rende van 's morgens 5 uur tot 's avonds 11 of 12 uur en dus niet ook nog eens met Djambo op stap kon voor castratie. We willen het niet weer thuis liggend laten doen want daar hebben we vorig jaar met Celony wel tabak van gekregen. Toen die op de grond gekluisterd lag en de dierenarts de eerste bal wilde pakken schoot die weg en was niet meer te vinden, ook niet na een uur wroeten. Twee maand later is Celony alsnog in een kliniek staand gecastreerd.
Dat Djambo nog hengst is heeft aan de ene kant te maken met het feit dat mijn man het eigenlijk zonde vindt om hem van zijn mannelijkheid af te helpen en aan de andere kant was er dit voorjaar gewoon geen tijd voor omdat ik niet thuis was in verband met mijn beide operaties en Jeroen al de hele dag rende van 's morgens 5 uur tot 's avonds 11 of 12 uur en dus niet ook nog eens met Djambo op stap kon voor castratie. We willen het niet weer thuis liggend laten doen want daar hebben we vorig jaar met Celony wel tabak van gekregen. Toen die op de grond gekluisterd lag en de dierenarts de eerste bal wilde pakken schoot die weg en was niet meer te vinden, ook niet na een uur wroeten. Twee maand later is Celony alsnog in een kliniek staand gecastreerd.
Laatst gewijzigd door Anita op do 28 aug 2008, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ja, dat is wel een manneding he, dat ze moeite hebben hun dieren te laten castreren.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook geen fan ben van thuis castreren. Heb mijn paarden dan ook niet bij huis en dus echt geen zicht op of het misschien gaat ontsteken of zo.
Dus mijn C-tje is in december naar Utrecht gegaan. Dat is zeer goed verlopen, ben ik erg blij mee.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook geen fan ben van thuis castreren. Heb mijn paarden dan ook niet bij huis en dus echt geen zicht op of het misschien gaat ontsteken of zo.
Dus mijn C-tje is in december naar Utrecht gegaan. Dat is zeer goed verlopen, ben ik erg blij mee.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dakota is begin januari gecastreerd, gewoon thuis en liggend en dat ging prima.
Ben net even bij hem geweest, hij heeft geen koorts meer tot nu toe, wel nog lusteloos... zo zielig als ze ziek zijn.
Ben net even bij hem geweest, hij heeft geen koorts meer tot nu toe, wel nog lusteloos... zo zielig als ze ziek zijn.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Ik heb wat het casteren betreft een super[paarden] dierenarts !
Alles wordt thuis op een tafel klaargelegt, paard krijgt een roesje en wordt staand "geholpen". Meteen daarna kan hij weer in de groep. Ik let er altijd op dat hij vroeg in het jaar wordt gecastereerd als er nog geen vliegen zijn , maar dat het al wel lekker weer is. Geen centje pijn en zo gepiept
.
Alles wordt thuis op een tafel klaargelegt, paard krijgt een roesje en wordt staand "geholpen". Meteen daarna kan hij weer in de groep. Ik let er altijd op dat hij vroeg in het jaar wordt gecastereerd als er nog geen vliegen zijn , maar dat het al wel lekker weer is. Geen centje pijn en zo gepiept

Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Mijn vriend was ook resoluut tegen de castratie van Hay
maargoed, daar moet je even door, door het leven gaan als hengst is ook niet alles (kan ik ook niks mee doen)
Die van mij is in oktober liggend geholpen (normaal zou dat dit voorjaar gebeuren, maar zag het niet meer zitten om nog een winter met een uitbrekende hengst te zitten), hij heeft nadien een zwelling gehad, maar de DA heeft superservice geleverd
edit: ik zie nu pas dat ik staand had getypt, moest natuurlijk liggend zijn

Die van mij is in oktober liggend geholpen (normaal zou dat dit voorjaar gebeuren, maar zag het niet meer zitten om nog een winter met een uitbrekende hengst te zitten), hij heeft nadien een zwelling gehad, maar de DA heeft superservice geleverd

edit: ik zie nu pas dat ik staand had getypt, moest natuurlijk liggend zijn

Laatst gewijzigd door Jilly op do 04 sep 2008, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
-
Dean is liggend gecastreerd. ik ben er zelf niet bij geweest. maar ik hoop nooit meer zoiets mee te maken. Dean bleef aan het etteren en zweren, op een gegeven moment is de linkerkant dicht gegaan maar daar was ook een abces aan het broeien, een abces waar 1 liter pus en etter uit kwam, het arme schaapje was echt doodziek. Gelukkig is hij na alle ellende die hij heeft meegemaakt weer helemaal de oude en heeft hij het super naar zijn zin met zijn "harem"
Wat een ellende Brenda. Dat wordt dus geen hengst meer in de toekomst maar alleen nog merries. Bij ons is het met Celony ook niet helemaal goed gegaan. Bij de eerste poging liggend was de bal weggeschoten voordat hij verwijderd kon worden. De dierenarts is een uur bezig geweest maar geen bal. Toen is de hele castratie eerst maar afgeblazen. Twee maand later is hij alsnog staand gecastreerd in de kliniek AA en Hunze in Schoonloo, probleemloos. Djambo moet dit nog ondergaan en hij gaat zeker weten ook naar Schoonloo.brendaatjuh schreef:Dean is liggend gecastreerd. ik ben er zelf niet bij geweest. maar ik hoop nooit meer zoiets mee te maken. Dean bleef aan het etteren en zweren, op een gegeven moment is de linkerkant dicht gegaan maar daar was ook een abces aan het broeien, een abces waar 1 liter pus en etter uit kwam, het arme schaapje was echt doodziek. Gelukkig is hij na alle ellende die hij heeft meegemaakt weer helemaal de oude en heeft hij het super naar zijn zin met zijn "harem"
Laat Deantje maar lekker genieten in zijn harem, hij kan nu toch geen kwaad meer.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Delia heeft vanaf dinsdag bootcamp keuring-lopen. Enerzijds is het een eigenwijze draak, anderzijds pikt ze dingen ook zo snel op. (die kan nu heel hard achteruit lopen als ik mijn vingertje de lucht in priem
)
Maar om nu te zeggen dat het echt een onwijs koele kikker is...helaas...niet bepaald.

Maar om nu te zeggen dat het echt een onwijs koele kikker is...helaas...niet bepaald.
Geluk is de vrucht van intens werk
Jeetje Brendaatjuh, das ook niet niks. Gelukkig is hij er wer helemaal bovenop!
Evy, wat jammer dat Dirkje verkocht word! Leuke naam trouwens.
Ik bedenk me opeens dat ik niet precies weet hoe Dorinn gecastreerd is.
Ik denk liggend, iig in de opfok, afgelopen april. Jonika heeft alles voor ons afgehandeld en dat is super gegaan.
Arin is trouwens in Utrecht liggend onder narcose gecasteerd en dat is ook hardstikke goed bevallen!
Dorinn staat weer lekker in de opfok. Afgelopen maandag hebben we hem verhuisd, is allemaal super gegaan. Hij ging na even twijfelen zo de trailer op. Het eerste stuk onderweg was hij nog wat onrustig, maar het laatste stuk ging super! Bij de opfok ook netjes weer de trailer af, en hij heeft de trailer ook nog heel gelaten deze keer.
Evy, wat jammer dat Dirkje verkocht word! Leuke naam trouwens.

Ik bedenk me opeens dat ik niet precies weet hoe Dorinn gecastreerd is.

Arin is trouwens in Utrecht liggend onder narcose gecasteerd en dat is ook hardstikke goed bevallen!
Dorinn staat weer lekker in de opfok. Afgelopen maandag hebben we hem verhuisd, is allemaal super gegaan. Hij ging na even twijfelen zo de trailer op. Het eerste stuk onderweg was hij nog wat onrustig, maar het laatste stuk ging super! Bij de opfok ook netjes weer de trailer af, en hij heeft de trailer ook nog heel gelaten deze keer.

Wat jammer dat Dirkje verkocht gaat worden Evy! Sjemig! Nouja je kunt natuurlijk ook niet alles aanhouden, maar het lijkt me toch wel erg jammer.
Goed nieuws hier: morgen ga ik weer naar Djimm! Jeej! Heb er echt helemaal zin in om mijn grote kleine gele vriend weer in het echt te zien! Daarnaast komt Wendy van Heino ook morgen, dus dan zien we ook een keer elkaar in het echt ipv alleen elkaars paarden
Goed nieuws hier: morgen ga ik weer naar Djimm! Jeej! Heb er echt helemaal zin in om mijn grote kleine gele vriend weer in het echt te zien! Daarnaast komt Wendy van Heino ook morgen, dus dan zien we ook een keer elkaar in het echt ipv alleen elkaars paarden

Ja, de vader van onze hoefsmid heeft intresse.Jilly schreef:Wat jammer zeg... Zijn er al geïnteresseerden?Evy schreef:Zoals het er nu uitziet wordt Dirkje binnenkort verkocht
Hij wilde in eerste instantie een 2 jarig paard, maar de hoefsmid heeft een goed woordje voor ons gedaan dus nu heeft hij wellicht ook wel intresse in Dirkje. Hij komt misschien volgende week een keertje kijken.
Gelukkig is het wel in de buurt, dus ik kan haar altijd nog opzoeken

Sabbel: Lekker dat alles goed is gegaan met Dorinn. Krijgen we ook nog foto's te zien van hem in z'n nieuwe opfok?
Daphne: Ik ben zo benieuwd hoe Djimm er nu uit ziet!! Z'n manen zullen nu al lekker lang zijn

Reinou: Beslist het stamboek dan dat de keuring niet doorgaat of willen jullie zelf niet heen gaan als het regent? Zou wel jammer zijn, volgens mij zal Damaris goede punten gaan halen

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

- Cindy+Uniek
dj is ook nog hengst en dat hoop ik ook nog even zo te houden! hij moet zowiezo volgend jaar aug/sep weg op dit adres dus dan is het afwachten waar ik hem kwijt kan als hengst aangezien hij dan al 2,5 is.....
verder gaat het erg goed met hem zie pics plaza
wat jammer dat dirkje verkocht wordt.... die wilde hij toch eerst eigenlijk houden?
verder gaat het erg goed met hem zie pics plaza

wat jammer dat dirkje verkocht wordt.... die wilde hij toch eerst eigenlijk houden?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
In het begin wilde hij ze alle 2 zo lang mogelijk houden, maar aangezien er volgend jaar weer 2 veulens bijkomen moest er op den duur toch wat worden verkocht.
Het is dat er nu intresse was, anders zou ze volgend jaar pas verkocht worden...
DJ ziet er goed uit zag ik net op PP
Mooie uitstraling heeft hij. Je gaat hem dus houden of wordt hij later nog verkocht?
Het is dat er nu intresse was, anders zou ze volgend jaar pas verkocht worden...
DJ ziet er goed uit zag ik net op PP

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 

- Cindy+Uniek
okee ja jammer.... maar wel leuk dat er weer 2 veulentjes komen....Evy schreef:In het begin wilde hij ze alle 2 zo lang mogelijk houden, maar aangezien er volgend jaar weer 2 veulens bijkomen moest er op den duur toch wat worden verkocht.
DJ ziet er goed uit zag ik net op PPMooie uitstraling heeft hij. Je gaat hem dus houden of wordt hij later nog verkocht?
nee dj blijft lekker bij ons daarom is uiteindelijk toch tricolor ook nog verkocht omdat het financieel allemaal niet meer haalbaar was
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥