A'tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » za 12 jan 2008, 13:03

Thanx voor de tip :)
Charret

Bericht door Charret » za 12 jan 2008, 15:37

Buiten proberen vind ik nog niet zo'n optie. Ik wil graag met haar naar buiten, maar dan wel in het voorjaar wanneer ze toch wat langer onder het zadel is.
Aan de longe doet Alies het overigens heel goed. Dus het zal wel gewoon oefening-baard-kunst-methode zijn.

Volgende week is de nieuwe buitebak klaar. En dan ben ik wel van plan om met haar buiten in de bak te rijden. Misschien dat ze het daar makkelijkere vindt gezien ze daar veel meer de ruimte heeft en de hoeken niet zo dicht op elkaar zitten als binnen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 13 jan 2008, 08:38

Ik heb het gedaan! zonder zadel! en het was gaaf!
Ik was een beetje bang dat ze niet uit te zitten was, maar ze zit geweldig. Ik kwam aan, en het was mega druk op de manege, stuk of 10 paarden ij de bak, allerlei tractors op het terrein, er wordt een nieuwe stal gebouwd nl. Dus ik dacht sjips, dat wordt niks. Dus ook maar eerst gewoon zadel erop gegooit, en een kwartiertje met zadel gereden. Daarna werdt het rustig, en ben ik zonder zadel gaan rijden. Ze liep veel fijner als met zadel, gewoon totaal ontspannen(met zadel ook wel, maar anders). Ik heb zelfs nog even een galopje gewaagt, durfde eerst niet zo goed, omdat ze soms onverwachtte bewegingen maakt in galop, doordat ze de balans dan kwijt is, maar het ging goed. Alleen het terug rijden van galop naar draf was soms ff lastig.
Maar ik ben blij, mijn zadeltje gaat voorlopig ff aande wilgen wanneer het kan. Dit is ook zoveel beter voor mijn zit!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » zo 13 jan 2008, 08:42

Heerlijk gevoel geeft dat he,zo zonder zadel.
Deed dit ook vaak bij neidy en dan lekker racen in de bak(al deed zij altijd heel voorzichtig met me)
Met akes durf ik het nog niet aan,maar dat komt nog wel.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
claudia

Bericht door claudia » zo 13 jan 2008, 08:50

Nee, ik ben al blij dat hij het zo goed doet, mijn zadel blijft er zeker op liggen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Charret

Bericht door Charret » zo 13 jan 2008, 10:04

Ik ben ook niet zo'n eentje die er zo zonder zadel opgaat. Domweg omdat k zo moet wennen en meestal de slappe lach krijg. Hoe zo opnieuw m'n balans moeten vinden? :P
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 13 jan 2008, 10:14

whaha, charret ik zie je al gaan. Moet zeggen dat ik ook wel f zo'n moment had na de galop, ik dacht ik zit zo op d'r nek!
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » zo 13 jan 2008, 13:05

Whaaa, nou zo ver ben ik nog lang niet met Aran hoor, dat ik zonder zadel zou durven galopperen :=
Stappen en draven gaat wel lukken. Dat ga ik van de zomer wel eens doen. Dan vind ik het wel lekker om zonder zadel te rijden :j
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 14 jan 2008, 08:06

Nou ik heb zometeen weer priveles, ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan :+ A.s. donderdag ga ik voor het eerst met Aike in de groepsles, we zullen zien hoe ie dat vind.
Wel leuk hoor dat we nu zo aan het lessen zijn, hopelijk zal er nu een beetje snel voorruitgang in ons zitten :))

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Charret

Bericht door Charret » ma 14 jan 2008, 08:49

Hoe lang rijden jullie nu gemiddeld? Ik zit al met al misschien 20 min. op Alies. Ik longeer haar niet meer voor de tijd.
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 14 jan 2008, 09:53

Charret schreef:Hoe lang rijden jullie nu gemiddeld? Ik zit al met al misschien 20 min. op Alies. Ik longeer haar niet meer voor de tijd.
Ik rijd met Anka inmiddels wel wat langer dan dat. Zeker met een buitenritje, maar dat is dan wel veel stappen en gewoon lekker rechtuit.

Ik als in bovenstaande berichtjes ook allerlei dingen over galopperen. Maar is er nog iemand van wie het A-tje echt stevig bokt bij het aanspringen. Ik had zaterdag het idee dat ik een hobbelpaard had. Maar het is ook zo lastig. Omdat ik weet dat ze met aanspringen wel eens een bok wil geven laat ik de teugels niet te lang (ook niet heel kort hoor). Maar als ik ze te kort heb kan ze dus niet wegkomen in galop. Toen ik ze iets langer liet sprong ze als een hertje vooruit en zat ze zonder te bokken in galop. Ik vind het wel lastig hoor om precies in te schatten wat nu het beste is.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » ma 14 jan 2008, 10:55

Aran heeft ook nog veel moeite met galopperen in de bak. Hij geeft een flinke bok bij het aanspringen en als het dan gelukt is, valt hij er weer heel snel uit. Ik moet flink drijven en ben echt dood na 1 rondje :=
Buiten doet hij het veel makkelijker en blijft dan ook goed doorgaan. Ik doe het in de bak dan ook niet altijd en oefen lekker buiten ;)
In de bak rijd ik met in- en uitstappen ongeveer een half uurtje. Buiten langer, maar ook bij mij is dat veel stappen.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 14 jan 2008, 11:49

Annelisa doet nog steeds helemaal niks, maar dat heeft ze nu wel een beetje gehad geloof ik. Als straks de bak berijdbaar is zal ze er toch aan moeten geloven!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
rosalie

Bericht door rosalie » ma 14 jan 2008, 14:05

julie gaan allemaal hard zeg met jullie A-tjes :D leuk!

met arin ben ik nog steeds druk bezig met de dubbelen lange lijnen.
heb wel al drie keer even op hem gezeten en hij is dan heel braaf!
wil vandaag weer even een keer op het zitten, en als het nog licht genoeg zal ik even een foto laten maken!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 14 jan 2008, 14:43

Ook hier nog een fjorden A-tje die ernstig kan bokken bij het aangalloperen. vooral linksom is eigenlijk nog erg lastig voor hem, dan willen zijn achterbenen nog wel eens een eigen leven lijden :+ Verder galloppeerd hij ook nog heel erg op de voorhand, hij vind het nog erg moeilijk om zijn achterhand eronder te zetten. Maar goed oefening baart kunst.

Charret ik rij nu toch wel bijna dagelijks eigenlijk met af en toe een vrije dag tussendoor. Ik wissel het wel heel erg af, met echt werken tot een buitenritje of gewoon wat lekker rondstappen in de bak. En als ik rij denk ik dat ik toch zeker wel zo'n 45 min. erop zit :))
Verder staat hij bijna dagelijks nog met zijn vriendjes zo'n twee uur op het land lekker onder zijn regendeken. Gisteren hebben we samen weer lekker een eind gewandeld. Longeren doe ik niet zo vaak, daar vind hij echt niets aan. Ook gooi ik hem niet altijd meer los voordat ik ga rijden, ligt een beetje aan zijn bui, ik merk het snel genoeg als ik hem uit stal haal hoe ie is.

De les vandaag ging eigenlijk heel goed, we hebben ontzettend hard ons best gedaan en leren op deze manier lekker snel, nu donderdagavond voor het eerst in de groepsles, ben heel benieuwd hoe dat zal gaan met nog veel meer paarden in de bak >;)

Ennnnnn, Joost!!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 14 jan 2008, 17:26

Karev bokt ook niiet gelukkig, alleen een heelklein huppeltje bij rechts aanspringen.

Ik rij 3 x per week in de bak(wel afwisselend) 3 kwartier, en dan zondags een lekkere buitenrit van 1 a 2 uur
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 14 jan 2008, 17:44

Ik vind dagelijks rijden voor zo'n jonkie wel veel eigenlijk....
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 14 jan 2008, 18:06

ik rij ook niet dagelijks. 3x hooguit 4 x per week. En ik vindt dat als ze om de dag werken dat ze dat wel aan kunnen hoor.

een 4 jarige-4x per week 40 min.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 14 jan 2008, 18:18

Er staat ook bijna dagelijks, en dan is het ook niet altijd hard aan het werk. Hij heeft echt zoiezo wel twee dagen in de week dat ie vrij heeft natuurlijk en als het zo uitkomt ook wel eens wat meer, en als het andersom uitkomt dan weer ietsje minder, maar echt aan het werk doe ik ongeveer drie keer per week, soms zelfs minder, ik ben een erg grage buitenrijder dus dat vind ik toch echt leuker en hij ook alleen moet ie nog wel heel veel leren dus dat hoort er nu eenmaal ook bij.

Ennnnnn, Joost!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 14 jan 2008, 18:25

Anka rijd ik lang niet dagelijks. Ze oogt ook nog jong zat. Ik rijd 2 hooguit 3* per week. Op dinsdag en vrijdag staat ze buiten en dan rijd ik doorgaans niet, mag ze lekker uitwaaien en niets doen. Op zondag rijd ik vaak buiten, vind ze heerlijk. Buitenritje is 1 uur tot max anderhalf uur. En dan veel stap en af en toe een lekker stuk draf. Tot nu toe gaat dit prima.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Gesloten