16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ivonne

Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2

Bericht door Ivonne » za 26 mar 2011, 21:24

wat sneu van Dagmar....toch een mooie leeftijd behaald.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
roos

Bericht door roos » za 26 mar 2011, 21:28

Sterkte met het verlies van Dagmar.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 28 mar 2011, 09:27

@ ootje, wat sneu van Dagmar, sterkte..
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » di 29 mar 2011, 13:10

Zo, heerlijke buitenrit gemaakt samen met mijn vriendin vanochtend. Ondanks dat het in de ochtend nog wat koeler was, heeft Li flink lopen zweten in haar vachtje. We moesten natuurlijk ook een paar racepartijen tijdens de rit houden, heerlijk dat dit weer kan! Rengalop is Li haar favoriete stand!

Dendola, grappig dat de paarden het lijken te weten van dat stuk land! Het is hier niet echt een kwestie van te weinig land, maar dat het 1 grote modderboel wordt hier in de polder. Vandaar dat ze niet het hele jaar door erop kunnen.

Ootje, hoe gaat het nu met je? Wat leuk dat Dagmar zo vaak in de krant heeft gestaan. Waarmee allemaal? Ben nieuwsgierig! Maar als je het nu even liever niet verteld, begrijp ik ook hoor! Ja he, ik dacht al dat je Li nu misschien een stukje jonger zou vinden lijken, als ze eenmaal weer in haar zomervachtje staat!

Nancy, wat geweldig zeg, dat Emy zo'n superhandpaard is! Heerlijk! Li is ook ontzettend moeilijk aan de hand, moet overal op letten en alle trucen voor zijn. Meestal is dat niet ontspannen wandelen. Met Ara (de Arabier) is het juist heel relaxed wandelen, geen "ruzie", zoals jij het zegt Nancy. Geniet lekker van Emy!
Ootje

Bericht door Ootje » di 29 mar 2011, 15:47

Fijn Nancy, dat Emy het zo goed doet samen met Imka.
Dan kun je straks vast lekker met haar buiten gaan rijden.

@Pareltje: Het is wel vreemd, een lege stal. Dagmar was niet m'n eigen paard, ze was van de manege waar ik al 20 jaar rijd en waar Odette in pension staat.
Ze is verschillende keren kampioen geweest op keuringen, daarom haalde ze de krant nog weleens. Ook stond ze er wel eens in n.a.v. activiteiten op de manege.

Wat is het toch heerlijk dat het al zo lang licht is. Vanavond konden we weer lekker in de buitenbak rijden. Daar is geen verlichting, dus 's winters gaat dat niet. Daarna hebben we nog een rondje buiten gestapt.
Als het weer goed blijft, kunnen de paarden zaterdag een poosje de wei in. *o/* Wat zullen ze daar blij mee zijn!
Odette&Fenna
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 30 mar 2011, 11:43

Dagmar heeft een hoge leeftijd bereikt zeg. Jammer als zo'n oudje ineens wegvalt.

Ik heb vanmorgen weer een uur met Nisko gereden *o/* . Maar ik kwam op de koffie. Toen ik het bos in reed dacht ik wat hoor ik toch. Is er dus zo'n bomenkapmachine bezig in het bos. Het bleef dus helaas bij een klein rondje door het gedeelte van het bos waar het ding niet actief was. Nisko is dan wel erg mak maar sommige uitdagingen laat ik toch maar voor wat het is.

Nog stuk galop gedaan. Heeft ze nog wel moeite mee. Ze viel zelf alweer terug in draf.

Onderweg nog scheetige lammetjes gezien :L :L
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
roos

Bericht door roos » wo 30 mar 2011, 13:03

Lekker in het bos rijden, lijkt mij heerlijk!!

Hier regent het nu, net op mijn vrije middag.....
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » wo 30 mar 2011, 19:13

Het lijkt me heerlijk als je zo het bos in kan. Jammer dat ze net bezig waren met machines.
Odette&Fenna
roos

Bericht door roos » wo 30 mar 2011, 19:19

Danc heeft vandaag goed zijn best gedaan met loslongeren en touwtjes. Hij gaat zelfs showen en geloof me....dat is heeeeeel speciaal voor Danc. Die chilled liever in de zon ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » wo 30 mar 2011, 19:47

Danc zeker de smaak te pakken gekregen op z'n oude dag. Grappig.

Odette was vandaag niet zo in d'r hum. Ze staan vaak met z'n drieen in de bak, maar mevrouw wilde alleen met Tjico kriebelen. Als Diza alleen al naar ze keek, at ze d'r al haast op.
Ze zal het wel zat zijn om op stal te staan.
Odette&Fenna
roos

Bericht door roos » wo 30 mar 2011, 19:49

Danc kan wel hard werken, maar zonder touwtjes moet ik er soms zelf achteraan rennen(hij is echt lui)met touwtjes loopt ie gewoon fijner en actiever. Ik ga er met mijn 34 toch niet meer achteraan rennen zeg haha
De bak slepen vindt ie nog leuker. Dan gooit ie zijn hele gewicht erin.

Danc is ook sago hoor, die wil het land op, maar het gras moet nog ff wat meer groeien*doet dans!*
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » vr 01 apr 2011, 18:49

Is Danc betuigd, omdat hij de bak weleens sleept?

Ik heb vanmiddag weer lekker buitengereden met Odette. In de bak rijden is echt een beetje een drama. Ze loopt niet fijn, dus over twee weken komt de fysio. Ik ben heel benieuwd wat er aan de hand is, maar ik denk dat het aan haar achterhand ligt.
Buiten gaat het wel goed. Ze moet wel op gang komen, maar als ze eenmaal loopt, gaat het prima.
Odette&Fenna
roos

Bericht door roos » vr 01 apr 2011, 18:55

Danc kan wel voor de kar dat klopt!Het grote probleem is, hier kan je alleen maar op de straat rijden en Danc heeft een nare gewoonte om stil te gaan staan als ie niet meer wil. Dus in dat opzicht is het te gevaarlijk met al dat verkeer. In de bak met een kar gaat wel overigens(heb zelf geen kar maar ooit geleend.)

Danc is weer gereden door stalgenoot. Hij had veel zweet....goed voor hem ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » vr 01 apr 2011, 19:05

Wat jammer Roos, dat je alleen de weg op kan. Dat is hier ook een probleem. Ik kan zelf niet mennen, maar Tjico (van een vriendin van mij) is wel betuigd. 's Zomers gaan we nog wel eens een rondje maken, maar je moet altijd rekening houden met het verkeer en niet iedereen is even geduldig. :n

Fijn dat Danc weer lekker aan het werk geweest is.
Odette&Fenna
roos

Bericht door roos » vr 01 apr 2011, 19:08

Ja hij moet wel aan het werk blijven, anders wordt meneer helamaal zo oud en stijf.
Wel heel jammer van het mennen. Maarja hetzelfde als met rijden, straat, verkeer en druk. Maar ach..je went eraan he ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » vr 01 apr 2011, 19:12

Dat is zeker waar. Wij rijden ook altijd langs de weg, dus ze zijn bijna nergens bang voor.
Wel grappig als ze dan een geit, of een een ander beest zien als we door het buitengebied rijden. Dat vinden ze dan wel weer spannend.
Odette&Fenna
roos

Bericht door roos » vr 01 apr 2011, 19:14

Danc is echt nergens bang voor. Kan met een gerust hard op oude jaars dag over straat rijden,rotjes onder hem....doet hem niks.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » za 02 apr 2011, 18:13

Wat fijn zeg, zo'n bomproof paard. Daar kun je wel lekker de weg mee op.

Odette stond vandaag voor het eerst weer een poosje in de wei.
Diza rent de heuvel af, Odette kijkt heel boos:
Afbeelding

lekker gras eten
Afbeelding

Drie op een rij: Odette, Nick, Diza. Tjico stond beneden.
Afbeelding
Odette&Fenna
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 02 apr 2011, 21:58

Mijn bijna 19-jarige dame is vandaag voor de 6e keer moeder geworden. Van een dochter deze keer. Ze mag zich nu keurmerrie noemen.

Afbeelding

Afbeelding
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 03 apr 2011, 06:16

Anita en Jeroen, nogmaals van harte met het keurmerrieschap voor Meline en jullie prachtige meid Hindra. Geweldig, een merrie een droom die uitkomt Anita.
Wat zijn ze toch altijd weer klein he, maar groeien zo hard(zie Ekdal haha). Hoe gaat het met Meline zelf?

IK denk; Hier hebben ze gisteren lekker (onverwachts)een paar uur op het land gestaan, zo lekker. Je kan er zelf ook zo van genieten ;)

Mooie fotos zie ikhier voorbij komen.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Gesloten