Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Re: Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!

Bericht door Reinou » do 13 jan 2011, 10:45

@ Ivonne: mocht je het met Marga niet meer aandurven, is een Timor x Woudina misschien ook nog wel een optie? Verzoekjes doet Anne wel aan, die vindt het alleen maar prettig als het veulen bij voorbaat verkocht zou zijn.
Maar we gaan er nu natuurlijk maar vanuit dat het met Fatoush allemaal goed komt :)

Ik ben gister na mijn werk even bij Finnea langsgeweest, heel gedoe met de bus maar wel gelukt gelukkig :) Ze zag er niet uit, echt mestklonten overal := Zijn er ook niet meer uit te vissen, beetje jammer... Nouja verder vermaakt ze zich prima, er zijn ergere dingen in het leven hihi. Heb de manen even snel geknipt, daar moest echt iets af, ging al hangen aan de ene kant. Ze had alleen niet veel zin om stil te staan, had haar tussen het biks en het hooi door uit de stal gehaald. Maar toch even lekker kunnen tutten en knuffelen, geloof dat ze dat wel op prijs stelde :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 13 jan 2011, 13:35

hopelijk komt het idd gewoon goed met Fatoush :j

alle Fjes komen een beetje in de puberteit? :D
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 13 jan 2011, 13:38

Ha, Ferro was gisteren errug vrolijk met het naar binnen halen volgens Jeroen. Die heeft even een lesje opvoeding gehad want steigeren naast de baas wordt hier niet getolereerd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 13 jan 2011, 13:45

anita zou hij stiekem met kootje gesmst hebben?
die durfde te steigeren bij de stalbaas :=
laatste keer dat hij steigerde was toen ik hem voor het eerst had en na uitladen richting wei bracht.. (met flink pak op zn sodemieter erachter aan :+ )
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 13 jan 2011, 13:49

Haha, wie weet. Donderstenen zijn het soms.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Pasja

Bericht door Pasja » do 13 jan 2011, 15:23

Ik heb me er gisteren aan gewaagd om Freyr en Floranth te knippen. Vond het wel spannend om ze alleen beiden uit het land halen. Freyr is -tot nu toe- zo mak als een lammetje, maar Floranth is altijd al koppig geweest en vindt het doodeng om door een dam te lopen. Dus daar waar eerst flink prik op de draad staat en waar je dan ineens doorheen moet lopen. Freyr ging dus makkelijk. Lekker binnen gezet met een bak slobber. Ik denk dat die over datum is of hij aart naar z'n moeder, want hij zette er geen bek in. Het was een zak die ik gekocht had voor hij werd geboren als soort van "opkikker" na de bevalling. Toen is het dankbaar opgeslobberd door Mickey; Pasja had liever hooi 8)7
Enfin, ik heb Freyr dus maar hooi gegeven. Daarna was de beurt aan Floranth. Al is hij niet van mij, ik vond 't te gek om hem met bijna hangende manen te laten lopen terwijl Pasja en Freyr geknipt waren, dus ook hij mee naar stal. Meneer wilde niet en ging even met de voorbenen omhoog. Nu weet ik inmiddels van hem wel, dat boos worden averechts werkt (daar ben ik goed achtergekomen toen hij es was uitgebroken en ik van kantoor kwam sjezen om hem "even" weer in de wei te doen). Dus: rustig blijven, braaf Floranth, we gaan alleen even binnen je manen knippen en ook daar is hooi. En uiteindelijk is het gelukt. We moesten 3x door geopende hekkensluiters en meneer ging braaf mee, al keek hij steeds wel even argwanend of er echt geen lint meer voor zat. Resultaat van het knippen is niet super, maar het lijkt een stuk beter dan het was. Sorry, geen foto's! Daar dacht ik pas weer aan toen ik ze beide weer in het land had. Zal ze één dezer dagen op 't portret zetten. Ik wil trouwens binnenkort de hoefsmid bellen, dat wordt ècht een uitdaging.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 13 jan 2011, 15:28

De heren staan er dus weer netjes op Jelly. Maak je een mooie soort van standfoto van beiden? De hoefsmid zou je best nog wel eens kunnen meevallen. Dat dacht ik ook toen hij hier voor de eerste keer kwam voor Fendora (en toen nog Flam). Nou, een fluitje van een cent. De dames waren zo braaf.

Code: Selecteer alles

DeeDee: aantal reacties hierboven verwijderd de niks met dit topic te maken hebben ;)

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
wolkj

Bericht door wolkj » do 13 jan 2011, 15:38

Mijn F-je deze week ook weer geknipt. Kapper week dus bij de F-jes! :)
Mijn F-je was vanmorgen weer een knuffelkont. Gaat super goed met dr.. Ik vind het een raar idee dat we over iets meer dan een jaar al aan de slag kunnen met onze F-jes.. Eigenlijk gaat de tijd toch wel erg snel! ;)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
foss

Bericht door foss » do 13 jan 2011, 16:45

Ja de F-jes worden groot, het veulenachtige is er nu wel af het beginnen kleine volwassen dieren te worden.
Fjellko is weer aardig aan het groeien het is weer een lange slungel om te zien, het spelen heeft hij ook helemaal uitgevonden lekker stijgeren en rennen gewoon leuk om te zien 2 F-jes die spelen alleen zit er 23 jaar tussen.

Fjellko is een heerlijk beest maar wil ook graag zijn grensen verleggen en kijken hoe ver hij kan gaan helaas voor Fjellko is dat niet ver.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 13 jan 2011, 19:27

Timor blijft vast wel.

Fatoush eet net zo druk als zijn mama. Als hij een voederbiet eet is het net of hij bang is dat ik hem weer afpak. Zal mams en kind binnenkort eens filmen als ze zo aan het biet eten zijn
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » vr 14 jan 2011, 04:37

Inderdaad kappersweek want ook Fjella moest er gisteren aan geloven. Ze heeft nog wel moeite met stilstaan hoor, hihi.. Steeds van die kleine pasjes doen..
Ze heeft ook best slappe manen en dat ben ook niet zo gewend, die van Jeskim en Tea zijn superhard. Dus het resultaat is niet echt denderend, maar het kan er mee door..
Omgaan bij het commando 'om' en een aanraking doet ze goed, ze draait alleen overdreven ver om, hihi.. Moet je er weer achteraan lopen.. Maar super hoor!! Voetjes ging bijna allemaal goed, bij de laatste had mevrouw niet zo'n zin meer en begon ze even vervelend te doen, maar was later wel goed gegaan.
Toen nog even met het halster geoefend, want haar nieuwe ding is slaan met je hoofd tijdens zowel het halster af doen als om doen en daar ben ik niet zo van gecharmeerd.

Natuurlijk ging ze staan schrapen toen ze moest wachten, jantje ongeduld dat het is!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna

Bericht door Anna » vr 14 jan 2011, 07:02

Ik ben woensdag zelf even wezen kijken naar het oortje van Fugo het zag er rustig uit de plek zelf was wel warm maar volgens mij heeft hij er geen last van van het weekend nog maar eens kijken met iemand erbij dan kan ik hem de stal uithalen, alleen gaat moeilijk omdat de andere 3 dan ook eruit willen. }-)

Maak dan wel even een foto van zijn oortje. :o
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 14 jan 2011, 17:41

Heb Fatoush net toch wel even terecht moeten zetten. Ze waren allemaal zeiknat van de regen toen ik ze op stal zetten. Dat kriebelt natuurlijk verschrikkelijk. Ik kom zijn stal in met hooi en hij gooit zich zo tegen me aan. Gelukkig was de deru nog open, dus kon ik eruit, anders was ik geplet. Dat is het nadeel met die regen. Baranna en Marga gaan altijd rollen op stal als ze zo nat zijn. Marga heeft een hele grote stal, maar Baranna rolt zich nog een keer klem.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ootje

Bericht door Ootje » vr 14 jan 2011, 18:09

Fenna heeft ook van die slappe manen. Elke keer als ik ze knip, wil ik proberen om ze zwart wit te knippen, maar dan begint ze weer te wiebelen, dus ik laat het voorlopig maar zo.
Morgen ga ik weer naar d'r toe. Ik moet eerst met de pont de lek over en het water staat hoog. Wel een beetje griezelig, maar gelukkig vaart 'ie nog. Anders moet ik wel heel ver omrijden.

Hopelijk geneest Fugo's oor snel.

Die Fatoush, dat is niet zo prettig als hij z'n hele gewicht tegen je aangooit. Gelukkig liep het goed af.
Odette&Fenna
Anna

Bericht door Anna » za 15 jan 2011, 07:38

Ootje schreef:Fenna heeft ook van die slappe manen. Elke keer als ik ze knip, wil ik proberen om ze zwart wit te knippen, maar dan begint ze weer te wiebelen, dus ik laat het voorlopig maar zo.
Morgen ga ik weer naar d'r toe. Ik moet eerst met de pont de lek over en het water staat hoog. Wel een beetje griezelig, maar gelukkig vaart 'ie nog. Anders moet ik wel heel ver omrijden.

Hopelijk geneest Fugo's oor snel.

Die Fatoush, dat is niet zo prettig als hij z'n hele gewicht tegen je aangooit. Gelukkig liep het goed af.
Ja dat denk ik wel, ik kreeg gister mail van haar dat hij super braaf was met bekappen en zijn oortje behandelen met betadineshampo ze zijn helemaal verliefd op hem. :D

Fugo heeft ook niet van die hele stuge manen nu heb ze ook wat korter geknipt. :o
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » za 15 jan 2011, 10:02

gisteren Faay ook eindelijk eens geknipt. De manen begonnen al om te vallen, dus het was ook echt wel nodig. Heb het niet echt netjes gedaan, gewoon een kort boogje zonder het wit korter te doen. Dat komt wel weer tegen de tijd dat we naar de keuring gaan.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ootje

Bericht door Ootje » za 15 jan 2011, 18:00

Ik geloof dat alle F-jes er weer netjes bijstaan.

Fijn dat Fugo zo braaf was. Leuk dat iedereen zo gek op hem is.

Fenna is ook weer schoon. Ze geniet echt van een poetsbeurt. Ze stond elke keer achterom te kijken wat ik toch aan het doen was. Ze houdt ook erg van knuffelen.
Als ik dan zo bezig ben, zou ik graag wat vaker gaan dan 1x per week. Maar ja, dat lukt meestal niet.
Odette&Fenna
foss

Bericht door foss » zo 16 jan 2011, 04:59

Fjellko was gisteren heel stout we wilde hem buiten zetten en het duurde meneer te lang en hij kwam de lucht in, ik heb hem even goed laten weten dat dat niet de bedoeling was en hem ook even laten wachten tot dat hij naar buiten mocht.
O wat was hij boos op mij maar hij heeft weer wat geleerd, het is af en toe best een drammertje.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 16 jan 2011, 08:29

Oeps Karin := Hopelijk heeft ie het nu afgeleerd!

Finnea was ook in een bijzondere bui gister. Ik had haar voor het eerst sinds tijden weer eens in de kleine paddock achter gezet. Normaal zet ik haar liever in de buitenbak maar die was bezet. Vanaf het moment dat ik haar uit de stal haalde was ze al explosief, dat werd er niet beter op... De weg naar de paddock toe was al pittig, eenmaal los was het één grote rodeoshow := Toen er een stalgenootje met haar paard uit de binnenbak langs de paddock naar stal toe ging, was ze helemaal niet meer te houden. Ze bleef maar gaan. Even later kwam er een meisje met een haflinger uit de binnenbak, dus die heb ik maar gevraagd of ze wilde wachten tot ik dat gekke beest van mij te pakken had en achter haar aan kon lopen... Was ook een heel avontuur, maar uiteindelijk zonder gekke dingen weer bij stal aangekomen. Toen ze weer bij d'r vriendinnetjes stond, was het gelijk goed. Ze heeft nog een hele tijd staan uitpuffen en was nat van het zweet.

Conclusie: als ik straks heen ga en de buitenbak is vrij, dan gaat ze daar in, en anders blijft ze lekker op stal. Daar vermaakt ze zich ook prima en het moet wel leuk blijven :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » zo 16 jan 2011, 11:58

Tja als ze op stal staan dan hebben ze ook wat meer energie natuurlijk.. Heb bij Bart vrijdag ook 5 jongeheren compleet uit hun dak zien gaan.. Zie dat bij Fjella weinig, maar die staat ook bijna altijd buiten.
Deze week hebben ze wel binnen gestaan, wel twee dagen met die regen. Hoorde gisteren toevallig dat mijn vader het lastig zat vond om ze weer buiten te krijgen, zo druk, hihi.. Hij had Digai en Fjella ook tegelijk meegenomen, tja, dan kun je erop wachten dat dat niet goed gaat, hihi.. Zei al tegen hem, dan moet je ze ook maar apart meenemen, hihi..
Ik heb een keer staan martelen met zowel een gekke Digai als een gekke Fjella tegelijk aan het touw, maar dat was daarna wel over, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie