Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvina

Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in de

Bericht door Elvina » do 15 jul 2010, 05:52

Sterkte Claudia :(:)

@Sofie: Volgende week heeft ze vakantie, dan ben ik er niet. Dan gaat m'n zus leuke dingen doen met haar. Met het warme weer heeft ze sowieso veel vrij gehad. Probeer het werk ook wel af te wisselen met rijden, longeren en wandelen. Bij een buitenrit is het wel belangrijk dat je een rem hebt dus dat lijkt me niet veilig ;)

@Sterre: Lijkt me leuk om langs te komen! Willen gewoon even een half uurtje met d'r wandelen in het bos :) Spannend, trailerladen met Bailey. Maar dat zal ie vast wel braaf doen!

@Anouska: Foto's van z'n geknipte manen!! ;)

Mike heeft gisteren achet Beauty aan geskied in de paddock :\ Denk laat ik eens lekker longeren met pessoa, misschien dat dat beter gaat.. Dus ik Mike gevraagd om te helpen want ken d'r langer dan vandaag.. Dus ik loop paddock in, rukt ze meteen de lijn uit m'n handen (auw..) en gaat ze aan de kletter :n Dat heeft ze wel even gevoeld! Ze weet het dondersgoed hoor! Maar goed toen we eindelijk aan het longeren waren probeerde ze dezelfde truukjes met rijden. Heel hard gaan, niet meer willen stoppen, proberen om te draaien |o
Echt, op deze manier kun je er toch niks meer mee |( En vanavond heb ik les dus kijk er alweer naar uit..
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 15 jul 2010, 06:29

mijn kinderen zijn 15,5 jaar geleden bij mij weggehaald dankzij mijn toenmalige partner, helaas hebben ze mij bij hem laten zitten en kon ik pas 6,5 jaar geleden eindelijk de moed opbrengen om ook te vluchten.

Met mijn dochter bleef ik gewoon contact houden, had een bezoekregeling, ze belde me elke week en ik had ook contact met de mensen waar ze woonde.
Helaas zijn de mensen waar Mitchell terecht is gekomen van minder goede zin en 14 jaar geleden is het contact verbroken, volgens hun wilde Mitchell geen contact meer (was toen 4 jaar oud). Ik heb gevochten als een leeuw, maar het heeft allemaal niet mogen baten, wat ik ook deed het was nooit goed ;( Cadeaus die ik aan Samantha meegaf voor haar broer werden afgepakt, was niet goed voor Mitchell. Samantha mag daar inmiddels ook niet meer komen, want die maakte Mitch van slag met haar verhalen hoe leuk ze het had gehad als ze bij mij en Jos was geweest. Die lui hebben alles in het werk gesteld om Mitchell zover mogelijk bij mij weg te houden, zelfs ten koste van de band tussen broer en zus |(

In september wordt Mitch 18 en nou heeft hij aangegeven dat hij contact wil, hartstikke leuk natuurlijk, want ik heb hem al 14 jaar niet gezien of gesproken (ja 1 keer op msn, had zijn adres van me dochter gekregen).

Gisteren kreeg ik een telefoontje van de vrouw van jeugdzorg om iets af te spreken, tijdens het gesprek gaf zij aan dat die frøken waar Mitch nu woont ook bij die ontmoeting zou zijn. En dat kan ik niet aan, want ik zou haar het liefste plat onder mijn auto zien, alleen is dat t.o.v. Mitchell natuurlijk niet echt verstandig. Ik wil haar zoveel voor haar voeten gooien, waarom heb ik never nooit meer iets gehoord? Waarom nog geen kaartje, foto of rapport? Waarom heeft ze mijn zoon tegen mij opgezet (msn gesprek loog daar niet om)? etc etc.

Hoe kan ik in godsnaam tijdens dat gesprek op een normale manier het contact met mijn zoon herstellen als er zo'n Akela bij zit? Ik heb die vrouw van jeugdzorg ook uitgelegd wat het probleem was en dat ik met mijn borderline weet welke 2 kanten het op kan gaan. Of ik heb mezelf niet meer in de hand of ik ga dissocieren. Geen van beide kanten is nou positief te noemen t.o.v. mijn zoon.

Die vrouw begreep het wel en zei ook nog eens dat die frøken nog eens met mij wilde praten, heb dan ook gezegd dat ze daar 14 jaar de tijd voor heeft gehad :(

Ze gaat nu voorleggen of het goed is dat mijn moeder erbij is, ik verwacht niet dat die op tijd in kan grijpen, maar het kan mij misschien wel rustig houden.

Al met al voel ik me eigenlijk behoorlijk gechanteerd en weer in die hoek gezet waar ze me jaren geleden ook hebben geparkeerd. Het gaat namelijk niet door als die frøken er niet bij mag zijn, ik heb nou wel een mail naar die vrouw gestuurd met de vraag of het niet verstandiger is om eerst een telefoongesprek met de frøken te hebben voordat die ontmoeting er is. Zou al een hoop spanning wegnemen, hoop ik..........

het gevolg van alles is dat ik gisteren van de ene dissociatie in de andere viel, waar Jos gelukkig elke keer op tijd in kon grijpen |(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Ilona

Bericht door Ilona » do 15 jul 2010, 08:44

Ik breek even in bij de B'tjes...
@ Claudia, wat een heftig verhaal. Wat heb je veel mee moeten maken.
Het is niet eerlijk dat je niet eens in alle rust de gelegenheid kan krijgen om je zoon weer te leren kennen. Ik ga heel hard voor je hopen en duimen dat de ontmoeting goed gaat verlopen. En dat je daarna weer wat beter contact op kunt gaan bouwen.
Sterkte!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 15 jul 2010, 08:47

thnx, soms denk ik weleens laat het maar zo, ik heb nu "redelijke" rust, maarja welke moeder wil haar kind nou niet zien? Dus ik kan het ook niet laten rusten, tis gvd me eigen vlees en bloed ;(

We zien wel waar jeugdzorg mee gaat komen, als me moeder niet mee mag dan houdt het voor mij op, ik ga niet alleen. Moet naar Zwolle, zie je het voor je ? Hevig geëmotioneerd terug rijden? noway
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Anouska

Bericht door Anouska » do 15 jul 2010, 13:24

Jeetje Clau, wat een verhaal joh! Wat een vage pleegouders van Mitchell. Ik hoop voor je dat je moeder mee mag. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen eigenlijk :(:).
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » do 15 jul 2010, 14:50

Wat erg, ik meld me en laat weer niks meer van me horen...
Slecht van me, maar alles ok hier( alleen erg druk!)...
Met bo alles ok, hij doet het erg goed :)

Die gekke Bo is trouwens volop aan het puberen (zijn door duwen en dat soort gekkigheid), die van jullie ook zn last van?
Moet er af en toe alleen zo verschrikkelijk om lachen... (ook al is hij stout)

Jeeej claudia wat een rot situatie, heel erg veel sterkte, hoop voor je dat alles weer goed komt!
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 15 jul 2010, 15:57

ik heb vandaag niks vernomen van jeugdzorg, terwijl ik vandaag wat zou horen, ben in staat om te zeggen dat ik het opgeef ;(

Keandra

Bericht door Keandra » do 15 jul 2010, 17:32

hey clau

niet zomaar opgeven

en eu, weet zo niet maar vanaf welke leeftijd worden tieners bij jullie als volwassen beschouwd? bij ons is dat 18 en hebben ze dan alle recht om zelf te beslissen wie er in zulke situaties bij is, dat kan jeugdzorg dan niet meer regelen want ze zijn dan geen 'kind' meer en hebben er dan ook niets meer mee in de pap te brokken
(kan hier zelfs zo ver gaan dat de kinderen terug naar de eigen mama/papa gaan terwijl de pleegouders geen voet meer hebben om op te staan)

vind het in elk geval verschrikkelijk, maar er zijn meer wegen naar Rome, om uiteindelijk zonder die tang contact te kunnen hebben met je zoon, zoals bevoorbeeld ergens publiekelijk, mag op zijn leeftijd geen enkel probleem zijn

dus ik zou mij eens gaan bevragen naar andere mogelijkheden, want die vrouw kan je zoon zijn leven niet blijven leven hoor, kan nooit

en elk geval sterkte claudia :(:)

hier heeft vandaag Githa plas-training gekregen
en dat is dus dat ze door plassen moet lopen, niet op commando pipi doen of zo 8)7 (deze variant moet Arwen voor het ogenblik leren, die heeft dus potjestraining)
en dat wou ze eerst niet, ging ze eerst schuin rond de plas maar had ze niet door dat ze zo toch nog met 1 voet in de plas moest gaan }>
nadien perfect door alle plassen, ook in galop
(Githa heeft dus schrik van water en zal er nog liever over springen dan erdoor te gaan, dus telkens dat er plassen liggen in de piste maken we er misbruik van ~~}> )
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 15 jul 2010, 17:42

hij wordt in september 18 en dus volwassen, alleen wil hij zelf dat die trut erbij is, die heeft hem natuurlijk helemaal in haar zak zitten en ik heb het nakijken

Anouska

Bericht door Anouska » do 15 jul 2010, 18:22

Niet opgeven Clau! Als hij wil dat ze erbij is, tja. Als ik wat voor je kan doen hoor ik het wel! :(:)

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 15 jul 2010, 18:34

Anouska schreef:Niet opgeven Clau! Als hij wil dat ze erbij is, tja. Als ik wat voor je kan doen hoor ik het wel! :(:)

heel lief van je meis, maar ik zou niet weten wat, zelfs mijn familie staat even met hun handen in het haar :? Ze zijn allemaal bang dat ik er aan onderdoor ga ;(

Bailey

Bericht door Bailey » do 15 jul 2010, 18:59

Oh Claudia, wat een heftig verhaal! Wat verschrikkelijk om zoiets mee te moeten maken... ik hoop echt dat de eerste ontmoeting goedgaat, zodat je daarna ook verdere stappen kunt nemen in het opnieuw leren kennen van je zoon. Heel erg veel sterkte
Keandra

Bericht door Keandra » do 15 jul 2010, 19:08

Clau, dat is wel minder als hij dat zelf 'wil'

dan zou ik nu toch echt aan mezelf beginnen denken, en tegen hen zeggen, dat dat niet mogelijk is, dat dat om ongelukken vragen is en dat jij zo de slimste bent door niks te laten gebeuren
hij wordt dan volwassen, dan moet hij met jou ook rekening houden, hij kan niet alles hebben (niemand trouwens) en dan ga jij voor hoor
zeker en vast

sterkte :(:)
Bailey

Bericht door Bailey » do 15 jul 2010, 19:11

@Mike: skiles van Beauty, 't moet niet gekker worden ;)
@Tessa: harstikke leuk als je langs wil komen! Wandelen kan hier natuurlijk ook prima!

@Sofie: super dat Githa zo braaf is. Fijn zeg :)

Trailertraining ging super met Bailey vandaag. Met een beetje geduld en worteltjes had ik 'm binnen 10 minuten erop, en nog vijf minuten later liep hij er zelf op als ik hem ervoor zette :D Een heel fijn gevoel, dat als het nodig mocht zijn ik hem in ieder geval zo geladen heb.

Ook nog buitenritje gemaakt met een stalgenootje. Haar paard wil nogal eens staken op buitenrit, gaat dan steigeren en hupsen. Zo ook vandaag, maar Bailey is de perfecte tegenhanger. Hij gaat dan juist heel stoer lopen doen, extreem rustig stilstaan, de weg leiden, alsof hij wil laten zien dat hij het allemaal wél gewoon kan. Vervolgens liep het stakende paard dan toch ook maar weer braaf mee ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 15 jul 2010, 19:20

ik wacht nu eerst maar even af waar hun mee gaan komen, ik heb nu aangegeven waar de schoen wringt en dat ik eerst een gesprek met die frøken wil, zodat Mitchell daar niet mee geconfronteerd gaat worden tijdens die eerste ontmoeting.
De bal ligt nu bij hun.

Wat goed Sterre dat het trailerladen met Bailey zo goed ging en dan ook nog eens het andere paard op de goede weg helpen, toppie +:)+

Ik ben vandaag met iemand van bokt samen met Vera en Exel gaan rijden, zij is eerst op Exel gegaan en ik op Vera, maar zij kon niet zo goed in de beugels staan, zaten op kortste stand en dan waren ze nog te lang 8)7 Dus met ff een sprintje trekken had ze een probleempje. Toen nog even gewisseld, ze vond Vera lekkerder rijden, maarja dat is logisch, want Vera heeft meer een paardengang en Exel is meer pony qua lopen. En zij heeft een kwpn-er, dus wel logisch dat ze Vera dan prettiger vond :D
Ik heb al een poosje niet op Exel gereden, dus ik vond het wel lekker weer eens op mijn manneke :))

Keandra

Bericht door Keandra » do 15 jul 2010, 19:32

ben even geschrokken van het nieuws over Dj in ZIekenboeg |(
ben er zo van aangedaan, hoop dat hij het haalt
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 15 jul 2010, 19:34

Keandra schreef:ben even geschrokken van het nieuws over Dj in ZIekenboeg |(
ben er zo van aangedaan, hoop dat hij het haalt
ja erg he? ik ben ook hard voor ze aan het duimen dat het goed gaat komen

Bailey

Bericht door Bailey » do 15 jul 2010, 21:38

Oh Clau, wat is het toch fijn dat we op moeilijke momenten altijd bij onze paardjes terecht kunnen he?
Ik hoop echt dat ze begrip kunnen opbrengen voor je situatie en gevoelens, zodat het zo goed mogelijk kan verlopen.

DJ... jeetje... arm paard. Ik duim ook heel hard dat hij het gaat halen!
Anouska

Bericht door Anouska » vr 16 jul 2010, 15:33

Hier nog iemand die hoopt dat DJ er bovenop komt! Duim me suf joh.
Zal eens kijken hoe de foto van de manen van Bjørn er op de pc uit zien. Moest met mobiel maken, bij camera waren batterijen leeg :(

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » vr 16 jul 2010, 18:32

Bailey had een dagje vrij vandaag.

Heb bij de Action een heel mooi, echt leren heuptasje gekocht voor maar 2 euro (ofzoiets)! Ben er echt blij mee.
Heb voor buitenritten nu hele mooie zadeltassen, maar mijn telefoon en ruiterbewijs wil ik toch 'aan mezelf' vast hebben zitten. Mocht ik er een keer afvallen onderweg, zie ik Bailey namelijk nog niet zelf naar huis bellen ;)
Plaats reactie