Ik maak een beetje een moeilijke periode door met Jack:
Hij blijft zo enorm puberen

: de wasplaats niet inwillen, de wei niet in/uitwillen, als je aan het wandelen bent gewoon stoppen en niet meer verder willen,...
heb quasi alle tips die ik uit het topic dat ik hiervoor startte gebruikt, en niets werkt.
Tijdje heb ik een stuk brood gebruikt, tot gisteren werkte dat prima, maar nu heeft hij ook besloten dat hij hiervoor het nie meer wil gaan doen.
Hij is ook zo eigenwijs: hij bijt soms of probeert te bijten, dan geef ik hem een klets op de neus. Maar een paar seconden later doet hij t gewoon opnieuw.
En ook als je hem aan t poetsen/ voeten aan t koelen bent: hij duwt je gewoon omver, als je dan roept/hem een klets verkoopt, blijft hij je omver lopen...
Tis net of ik ben ALTIJD kwaad op hem...tis gewoon nooit leuk, vind t echt zo erg datk dat moet zeggen, maar t gaat gewoon niet. hij heeft zo'n vreselijk eigenwijs en koppig karakter en niets lijkt tot hem door te dringen soms. En dan ga ik achteraf met mn andere paard bezig zijn en dat gaat dan echt geweldig, die heeft zo'n ongeloofelijk fijn karakter...
Ik heb gewoon niet zo'n band (meer) met Jack...ik weet t niet. Vind t altijd n opgave om hem nog te poetsen of zijn voeten te gaan koelen omdat ik weet dat ik eerst n half uur duw en trekwerk ga nodig hebben om hem te krijgen waar ik wil, dan omver gelopen ga worden,...
Er moet wat veranderen want op deze manier is het voor hem en voor mij niet leuk.
Misschien moet ik nog strenger zijn? Maar hoe dan? Ik weet niet meer hoe t aan te pakken? Of misschien is t gewoon niet t paard voor mij?
Zit er echt enorm mee in...vroeger hadden wij zo'n fijne band. Speelden we samen in wei, knuffelden we samen...en nu maken we echt alleen maar ruzie.