Ohoho, wat een ondeugden, dit heb ik zelf nog niet eens gezien

Baranna vindt het kippenhok nog steds eng, en Marg hoeft er nu niet langs, maar die blijft het ook eng vinden. Volgens mij weten ze zelf niet meer waaróm ze nou iegenlijk zo hard langs die plek moeten rennen, het is echt een gewoonte geworden.
Mooie foto's Reinou, ik ben toch wel verliefd op Fatoush zijn koppie hoor.....smelt
Fatoush wist natuurlijk ook al wat er ging gebeuren Reinou, hij is al 2x eerder geënt. Maar hij was braaf. Ik maakte vanmiddag zorgen om hem. Ik was eerder thuis dan anders. Na mijn werk staan ze meestal al bij de stal. Maar ik wa snu eerder, omdat ik een begrafenis had. Alleen Fin en Baranna staan achter het huis, Fatoush stond in zijn uppie bij het kippenhok, sip, hoofd naar beneden. Ik dacht dat hij misschien last van de enting had. Ik heb hem het halster omgedaan en uit de wei gehaald. Aan de paal vast gezet en lekker geborsteld. Hij was niet ziek, maar wel iets lauwer dan anders vond ik. Maar ik ben trots op hem. Ik heb hem nog niet eerder alleen uit de wei gehaald. Of Marga of Baranna of Apollo ging dan mee. De vorige keer dat hij er uit was en aan de paal moest was hij erg druk, steigeren en druk doen. Dat kwam omdat Marga. Baranna en Apollo weg renden, uit zicht. Hij sotnd toen alleen met Finnea en dat vond hij niet leuk. NU was hij superbraaf!! Genieten!!
Heb net ruzie met Finnea gehad

Zij si echt heel cool, vindt niks eng, een echte lieverd. Maar als er sneeuw van het dak afschuift door de dooi.......poeh, wat een driftkikkertje. Twee week geleden ook al het bovenluik dicht moeten doen omdat ze er wel over wou toen er sneeuw afschoof. Nu was ze weer bang, zag ik op de camera. Toen ze rustig stond te eten ben ik met een biet naar stal gegaan. Ik stond bij de veulens in en had de deru aan staan. Finnea wéét gewoon dat ze hem dan open kan duwen en ze zou zo de stal uitstormen. Ik kon de duer omaper houden, ze duwde er met haar volle gewicht tegen aan, ze wílde de stal uit. Uiteindelijk kalmeerde ze.......pfff.....Ik heb het bovenluik maar dichtgedaan, we moeten geen ongelukken hebben. Er ligt echt nog een miniscuul laagje sneeuw op het dak, maar ik wil het risico niet lopen dat dat er vannacht afschuift. Ik kan er helaas niet bij met een veger, anders zou ik het er af halen.