Het F-jes topic, de jongste generatie

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ivonne

Re: Het F-jes topic, de jongste generatie

Bericht door Ivonne » di 12 jan 2010, 19:51

Hier ligt heel veel sneeuw. Heb het idee dat ze niet veel voor het huis komen hoor, ze moeten door een sneeuwduin.
Kijk uit morgen, het is hier heel glad achter het huis, platgelopen en gereden sneeuw.

Fin en Fatoush waren heel leuk met een lege waterbak (speciekuip) aan het spelen. Toen ik vanavond aan het uitmesten was zag ik Fatoush er mee in de mond rondrennen (best een zwaar, groot ding!). Toen legde Fatoush hem weg en liep Finnea er heen. Ze ging erbij liggen, hoofd in de bak en rollen, met die bak steeds aan het hoofd meedraaiend............ 8)7 dat beest spoort niet joh :D De 1e avond dat ze hier op stal stond deed ze het ook: rollen met het hoofd in de voerbak (kleine versie van een speciekuip), voer vloog alle kanten op. Ik vertelde dit net aan jW, zegt ie:" raar beest, vanmiddag had ze haar hoofd en 1 voorbeen in de lege bak en met de andere 3 benen zette ze zich af en zo schoof ze de hele wei door....als een skatebord, maar met haar hoofd erbij in......leuk speelgoed zo'n bak. Ik baal wel, Baranna leert de 2 kleintjes hoe ze de waterbak om kunnen gooien. Dan hebben ze de rest van de dag geen water meer......weet ook niet hoe ik dit oplos. Bak in een autoband zetten is ook geen optie, al geprobeerd.....
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 12 jan 2010, 20:31

Hahaha geweldig verhaal, ik zie het voor me! _O- Finnea is wel een beetje een idioot idd. Ze ging ook altijd middenin de badkuipen staan waar Anne altijd het hooi in doet. En ondertussen lekker door eten natuurlijk...

En als je de bak verzwaard met stenen, blijft ie dan wel liggen? Of trekken ze de rand dan stuk? Wel lastig probleem idd.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Tass

Bericht door Tass » di 12 jan 2010, 20:39

Whahaha, geweldig _O-
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 12 jan 2010, 20:46

met stenen, zou misschien willen. Maar Baranna is sterk met haar hoofd hoor. Zij doet het niet met haar tanden, maar doet haar hoofd in de bak en dan trekt ze hem om. Fatoush kent het ook al en Fin probeert het }>
Ach, ze hebben wel lol met die bak. Vanavond was het net of Baranna zich ergerde aan de herrie die beide jonkies met de bak maakten. Ze pakte de bak, ging er met een chagerijnige kop bijstaan en de jonkies konden naar de bak fluiten :=
Baranna 13-5-2006

Ilona

Bericht door Ilona » wo 13 jan 2010, 13:47

Kun je niet nog een lege bak in de wei zetten? Kunnen ze daarmee ravotten en laten ze misschien de waterbak staan... (waarschijnlijker is dat 2 bakken nóg leuker zijn om mee te spelen..)

Ik vind het wel weer een mooi verhaal van die puppies bij jou! Het is in ieder geval nooit saai :D
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 13 jan 2010, 13:50

Hier hebben ze geen voorbeeld maar mijn heren F-jes doen het ook. En ja, als ze dat 's morgens vroeg al doen hebben ze de hele dag pech want geen water dan. Vreemd genoeg laten ze hem op stal tot nu toe wel gewoon staan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 13 jan 2010, 19:09

Finnea en Fatoush zijn net geënt. Ze waren heel braaf, vooral Finnea, die heeft er volgens mij niet eens wat van gemerkt := Ze stond maar met haar mooie grote kijkers naar Reinou te kijken, zette geen stap. Fatoush was iets drukker, maar toch erg braaf. Hij heeft niet gesteigerd, liep alleen een stapje vooruit.
Baranna 13-5-2006

Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 14 jan 2010, 09:25

Kreeg ook nog een compliment van de DA over Fin's bijzonder brave karakter :D snap nog steeds niet hoe het kan met zo'n moeder, maar ben er erg blij mee! Ze heeft er echt helemaal niks van gemerkt! Ben benieuwd of ze over 6 weken weer zo rustig is. Vond Fatoush z'n reactie ook meevallen Ivonne, vind het wel normaal als ze een beetje onwennig reageren.
Tass

Bericht door Tass » do 14 jan 2010, 11:18

Brave baby's :D

Fiorano gaf er bij zijn prikjes ok niks om, die was te druk bezig met de dierenarts proberen op te eten :').
Aiden vond het ook niet boeiend maar hield het wel in de gaten :).
Mijn Toppers:
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 14 jan 2010, 11:55

Fiorano klinkt als een echte fjord :D

Heb gister nog wel wat foto's gemaakt, maar er was heel weinig licht. Dus qua kleur en scherpte zijn ze niet zo bijzonder...deze vond ik nog wel de moeite waard om even te laten zien:

Had Fin geknipt, ben best tevreden *o/*
Afbeelding

De etters zijn aan JW's kippenhok begonnen :=
Afbeelding

Fatoush :L
Afbeelding

En Finnea :+:
Afbeelding

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » do 14 jan 2010, 15:02

Het kippenhok is dus echt helemaal niet eng meer :=
Snappen je andere paarden dit nu ook al Ivonne?
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 14 jan 2010, 19:32

Ohoho, wat een ondeugden, dit heb ik zelf nog niet eens gezien := Baranna vindt het kippenhok nog steds eng, en Marg hoeft er nu niet langs, maar die blijft het ook eng vinden. Volgens mij weten ze zelf niet meer waaróm ze nou iegenlijk zo hard langs die plek moeten rennen, het is echt een gewoonte geworden.

Mooie foto's Reinou, ik ben toch wel verliefd op Fatoush zijn koppie hoor.....smelt :L

Fatoush wist natuurlijk ook al wat er ging gebeuren Reinou, hij is al 2x eerder geënt. Maar hij was braaf. Ik maakte vanmiddag zorgen om hem. Ik was eerder thuis dan anders. Na mijn werk staan ze meestal al bij de stal. Maar ik wa snu eerder, omdat ik een begrafenis had. Alleen Fin en Baranna staan achter het huis, Fatoush stond in zijn uppie bij het kippenhok, sip, hoofd naar beneden. Ik dacht dat hij misschien last van de enting had. Ik heb hem het halster omgedaan en uit de wei gehaald. Aan de paal vast gezet en lekker geborsteld. Hij was niet ziek, maar wel iets lauwer dan anders vond ik. Maar ik ben trots op hem. Ik heb hem nog niet eerder alleen uit de wei gehaald. Of Marga of Baranna of Apollo ging dan mee. De vorige keer dat hij er uit was en aan de paal moest was hij erg druk, steigeren en druk doen. Dat kwam omdat Marga. Baranna en Apollo weg renden, uit zicht. Hij sotnd toen alleen met Finnea en dat vond hij niet leuk. NU was hij superbraaf!! Genieten!!

Heb net ruzie met Finnea gehad :( Zij si echt heel cool, vindt niks eng, een echte lieverd. Maar als er sneeuw van het dak afschuift door de dooi.......poeh, wat een driftkikkertje. Twee week geleden ook al het bovenluik dicht moeten doen omdat ze er wel over wou toen er sneeuw afschoof. Nu was ze weer bang, zag ik op de camera. Toen ze rustig stond te eten ben ik met een biet naar stal gegaan. Ik stond bij de veulens in en had de deru aan staan. Finnea wéét gewoon dat ze hem dan open kan duwen en ze zou zo de stal uitstormen. Ik kon de duer omaper houden, ze duwde er met haar volle gewicht tegen aan, ze wílde de stal uit. Uiteindelijk kalmeerde ze.......pfff.....Ik heb het bovenluik maar dichtgedaan, we moeten geen ongelukken hebben. Er ligt echt nog een miniscuul laagje sneeuw op het dak, maar ik wil het risico niet lopen dat dat er vannacht afschuift. Ik kan er helaas niet bij met een veger, anders zou ik het er af halen.
Baranna 13-5-2006

Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 14 jan 2010, 20:40

Misschien heeft ie toch een tikje van de enting gehad idd. Ach kon je mooi even met hem oefenen :D Morgen is ie vast weer net zo fris als anders.

Hmm dat met volle kracht overal doorheen willen klinkt erg bekend := precies Woudina. Alleen gaat die dan ook écht door. Hopen dat Fin snel leert dat niet alles voor haar aan de kant gaat. Ze moet er maar aan wennen hoor :(:)
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 15 jan 2010, 07:09

Het probleem was dat ik náást haar stond en met ale krach met 1 hand de deur tegen moest houden waar zij met vol gewicht tegenaanduwde. Ik kon niet voor haar komen. Maar alles is weer rustug nu. Hopen dat het vandaag dooi blijft en alle sneeuw van het dak afsmelt. Fatoush heeft idd weer wat geleerd gister, even alleen er uit en hij was superbraaf. Denk dat hij idd op de enting reageerde. Hij is nu weer fris :D
Baranna 13-5-2006

Tass

Bericht door Tass » vr 15 jan 2010, 10:36

Fiorano klinkt als een echt fjord maar dat is die niet echt hoor :=.

Hij laat zijn eten staan als ik kom, dan wilt die eerst knuffelen. Hij laat hooi liggen als die niet meer hoeft. Hij neemt van andere bijna niks aan. En lust ook niet alles van lekkere dingen :+. Dus echt fjord? Ik heb mijn twijfels _O-.

Blondie en Aiden eten alles wat los en vast zit :=.
Mijn Toppers:
Tass

Bericht door Tass » vr 15 jan 2010, 10:37

Wat een prachtige foto's :+:

Fin die overal door heen wilt :=.
Mijn Toppers:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 15 jan 2010, 12:48

Hihi, Jeroen was gisteren bijna vergeten om de F-jes heren buiten te doen. Geregeld vergeet hij 's morgens bijv. wel om ergens een lamp uit te doen als hij klaar is met de beesten en naar zijn werk gaat. Gisteren dacht hij bij zichzelf dat hij nu deze keer echt niks moest vergeten. Hij was bij zichzelf te rade gegaan en kon niks bedenken wat hij vergeten was. Dus in huis, wassen, omkleden en wegwezen. Hij komt bij de open schuur waar zijn auto onder staat en waar ook de F-jes in staan. Hij doet het licht daar uit en wil vervolgens in zijn auto stappen. Opeens hoort hij geschraap vanuit de stal. Hij de auto weer uit, nee hè, de jongens vergeten. Stonden ze nog binnen terwijl hun bakjes met biks buiten al op ze stonden te wachten. Jeroen heeft maar snel de staldeur open gezet zodat ze er alsnog uit konden. Ze staan deze dagen toch overdag op het kleine weitje bij de stal zodat hij snel klaar was en alsnog naar zijn werk kon vertrekken.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » vr 15 jan 2010, 20:28

Hahaha da's ook wel een mooi verhaal Anita!
Echt zo hard je best doen om niets te vergeten en dan uitgerekend het hok van de F'jes vergeten.
Heeft hij daarna wel het licht weer uitgedaan :P
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 16 jan 2010, 06:23

Hahaha, ja het licht was uit toen ik buiten kwam later. Eind goed al goed.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » za 16 jan 2010, 06:57

Gelukkig hebben ze zich zelf nog even gemeld toen Jeroen bij de auto was :D en konden ze alsnog naar buiten *o/*

Ligt er bij jullie nog veel sneeuw en zijn de wegen een beetje begaanbaar, ik mis Fugo en wil snel weer langs komen :wave:
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Gesloten