Shettenpret en minipraat
Re: Shettenpret en minipraat
Zit ook al te wachten...denk na zo'n enthousiaste reactie volgt er vast meer
...maar laat mooi op zich wachten!

Geluk is de vrucht van intens werk
- Cindy+Uniek
aaaah foto's op FB 
ze is leuk wendie!!!!!
(maar wel gigantisch te zwaar hihihi)

ze is leuk wendie!!!!!
(maar wel gigantisch te zwaar hihihi)
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ach ja, ze heeft een heel groot veulen gehad en is daar zondag vanaf gegaan, dus dat komt wel goed...
Ik vind het in ieder geval een onwijs mooi diertje en och die kilootjes gaan er van de winter wel af. Als ze een veulen had zie ik haar liever zo dan brood mager.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Het is ook alleen haar buik.
Haar billen, rug en hals zijn best smalletjes.
Al blijft dat lastig beoordelen als je Wilco's billen gewend bent
Haar billen, rug en hals zijn best smalletjes.
Al blijft dat lastig beoordelen als je Wilco's billen gewend bent

Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

- Cindy+Uniek
Nou zeker !rowenna schreef:Ik vind het in ieder geval een onwijs mooi diertje en och die kilootjes gaan er van de winter wel af. Als ze een veulen had zie ik haar liever zo dan brood mager.
Ze had uniek wel wat mogen geven!!
Maarre waar komt ze nu uiteindelijk vandaan??
En papieren oid ?
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Ze is ook zooooo leuk
en braaf, lief en schattig.
Er zit een shetland veulenboek papier bij, dus ben bang dat ik volgend jaar naar de keuring moet
Vader is Ollie van de Slikpolder, bruin bont, veel KR.PREF
Moeder is Elson Golden girl, golden dun met verder veel namen met gold er in.
Verder snap ik er nog niet zoveel van.....
We waren natuurlijk al heel lang op zoek naar een mini fjordje.
Treesje had ik al eens zien lopen maar had van afstand niet het 'goede' kleurtje.
Nu stond ze vorige week op marktplaats en de foto's waren zo leuk dat we gewoon zijn gaan kijken.
Bij het zien van haar koppie, aalstreep en geweldige hengstveulen waren we verkocht.
Dan maar geen 'echte' minifjord!
En niet geheel onbelangrijk, geen verzendkosten.
Het is dat ze van haar veulen af ging ander hadden we haar lopend op kunnen halen

Er zit een shetland veulenboek papier bij, dus ben bang dat ik volgend jaar naar de keuring moet

Vader is Ollie van de Slikpolder, bruin bont, veel KR.PREF
Moeder is Elson Golden girl, golden dun met verder veel namen met gold er in.
Verder snap ik er nog niet zoveel van.....
We waren natuurlijk al heel lang op zoek naar een mini fjordje.
Treesje had ik al eens zien lopen maar had van afstand niet het 'goede' kleurtje.
Nu stond ze vorige week op marktplaats en de foto's waren zo leuk dat we gewoon zijn gaan kijken.
Bij het zien van haar koppie, aalstreep en geweldige hengstveulen waren we verkocht.
Dan maar geen 'echte' minifjord!
En niet geheel onbelangrijk, geen verzendkosten.
Het is dat ze van haar veulen af ging ander hadden we haar lopend op kunnen halen

Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

- Cindy+Uniek
leuk hoor 
en lekker zo dichtbij dus!!!
ach een rooie fjord is ook een echte
golden dun is andere benaming voor bruin dun/wildkleur bruin (de échte fjordkleur)
maar ze zijn bij de shetten niet altijd 100% correct in de kleuren (net als valk met aalstreep bij wesley en zegmar hihi)

en lekker zo dichtbij dus!!!
ach een rooie fjord is ook een echte

golden dun is andere benaming voor bruin dun/wildkleur bruin (de échte fjordkleur)
maar ze zijn bij de shetten niet altijd 100% correct in de kleuren (net als valk met aalstreep bij wesley en zegmar hihi)
hahaha, ja die kleuren blijft moeilijk bij het stamboek.
James is ook valk[ ahum], maar je krijgt die lui ook echt niet op andere gedachten hoor, dus heb het toen maar zo gelaten, ga toch niet met James naar de keuring, en nu met zijn zomer ecczeem helemaal niet meer.
James is ook valk[ ahum], maar je krijgt die lui ook echt niet op andere gedachten hoor, dus heb het toen maar zo gelaten, ga toch niet met James naar de keuring, en nu met zijn zomer ecczeem helemaal niet meer.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Ik heb een vraagje: Hoe doen jullie het als er zo'n kleintje op de trailer meegaat.
Waarschijnlijk gaat 1 van de kleintjes mee naar een clinic, 1 uur in de trailer heen, en dan natuurlijk ook 1 uur terug.
Ze heeft amper op de trailer gestaan, ja 1 keer 10 min.
Ik dacht om ze gewoon los te zetten en het zeiltje dicht. We hebben een 1.5 paards.
En natuurlijk een paar keer van te voren een rondje rijden, zodat het niet helemaal vreemd is.
Hoe doen jullie dat, en wat zijn de ervaringen?
Waarschijnlijk gaat 1 van de kleintjes mee naar een clinic, 1 uur in de trailer heen, en dan natuurlijk ook 1 uur terug.
Ze heeft amper op de trailer gestaan, ja 1 keer 10 min.
Ik dacht om ze gewoon los te zetten en het zeiltje dicht. We hebben een 1.5 paards.
En natuurlijk een paar keer van te voren een rondje rijden, zodat het niet helemaal vreemd is.
Hoe doen jullie dat, en wat zijn de ervaringen?
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
- Cindy+Uniek
Wij hebben die kleintjes ook altijd los staan en idd zeiltje dicht!
Bertus staat altijd gewoon los bij dj zelfs hihi nou hebben wij een tweepaards zonder tussenschot!
Wat voor clinic mag je meedoen? Leuk
Bertus staat altijd gewoon los bij dj zelfs hihi nou hebben wij een tweepaards zonder tussenschot!
We gaan het gewoon los proberen.Cindy+Uniek schreef:Wij hebben die kleintjes ook altijd los staan en idd zeiltje dicht!

Ze mag wel een pony van daar lenen, maar met eigen is natuurlijk veel leuker. En we denken dat Zowie het leuker zal vinden als Ukie.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
-
Evi wilde vandaag ook mee naar de ponyclub. Ja schat, je gaat toch altijd mee? NEE mam, ik wil RIJDEN! Oh. Oh!
Dan dus ook Jasmijn uit de wei geplukt. Maar ik heb nu maar 1 zadel, omdat Wendy de andere heeft om Cobus in te laten rijden. Euh.... Dan maar een dekje met longeersingel erop en 2 beugels eraan.
Dus de pony's allebei los op de trailer (Mirjam, mijn antwoord). Deze 2 zijn al wat oude rotten in het vak, dus het zeiltje gaat niet dicht, maar anders zou ik dat wel doen, denk ik.
Daar aangekomen dachten ze al dat Jessie met Jasmijn ging rijden, want die stond voorop. Nee hoor, Mo staat er achter.
Dus hebben ze ons mee geholpen, is wel druk nl met 2 van die pony's. Jessie kon de les in en Evi werd aan de longeerlijn gepakt en heeft gestapt en gedraafd, maar vooral heel veel gelachen! Die moet altijd zo lachen in draf!
Dan dus ook Jasmijn uit de wei geplukt. Maar ik heb nu maar 1 zadel, omdat Wendy de andere heeft om Cobus in te laten rijden. Euh.... Dan maar een dekje met longeersingel erop en 2 beugels eraan.
Dus de pony's allebei los op de trailer (Mirjam, mijn antwoord). Deze 2 zijn al wat oude rotten in het vak, dus het zeiltje gaat niet dicht, maar anders zou ik dat wel doen, denk ik.
Daar aangekomen dachten ze al dat Jessie met Jasmijn ging rijden, want die stond voorop. Nee hoor, Mo staat er achter.
Dus hebben ze ons mee geholpen, is wel druk nl met 2 van die pony's. Jessie kon de les in en Evi werd aan de longeerlijn gepakt en heeft gestapt en gedraafd, maar vooral heel veel gelachen! Die moet altijd zo lachen in draf!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Leuk dat beide damens nu de smaak te pakken hebben
Hier is iedereen nog steeds verliefd
We zijn zelfs in het bezit van penny jongetje.
Tijmen is 11 en heeft nog nooit naar Wilco omgekeken, maar Treesje......
Iedere dag mee buiten en binnen zetten en het liefst s'avonds even naar papa lopen die dan nog in de boomgaard bezig is.

Gelukkig vinden Wilco en Trees elkaar ook heel aardig

We wisselen steeds af met wie er eerst naar binnen of naar buiten gaat.
Ook laten we nu regelmatig een van beide alleen in de wei staan.
Dit gaat boven verwachting heel erg goed!
Leuk om te zien dat ze dan echt een eigen karakter hebben
Trees blijft ten alle tijden een dame en zal op een bescheiden gilletje na geen stap harder gaan lopen.
Wilco scheurt echter de wei rond en schreeuwd zo hard dat de buren wel zullen denken
Met het rijden (ze kunnen elkaar horen) gaat het na een week al super.
Heel soms hinnikt Wilco nog een keer maar dat mag geen naam hebben.
Vanmiddag is de da geweest om beide te enten.
Gelijk even Treesje haar uier laten checken en dat was mooi soepel, weer een zorg minder.
We zijn nu al naar hengsten aan het kijken voor volgend voorjaar

Hier is iedereen nog steeds verliefd

We zijn zelfs in het bezit van penny jongetje.
Tijmen is 11 en heeft nog nooit naar Wilco omgekeken, maar Treesje......
Iedere dag mee buiten en binnen zetten en het liefst s'avonds even naar papa lopen die dan nog in de boomgaard bezig is.

Gelukkig vinden Wilco en Trees elkaar ook heel aardig

We wisselen steeds af met wie er eerst naar binnen of naar buiten gaat.
Ook laten we nu regelmatig een van beide alleen in de wei staan.
Dit gaat boven verwachting heel erg goed!
Leuk om te zien dat ze dan echt een eigen karakter hebben

Trees blijft ten alle tijden een dame en zal op een bescheiden gilletje na geen stap harder gaan lopen.
Wilco scheurt echter de wei rond en schreeuwd zo hard dat de buren wel zullen denken

Met het rijden (ze kunnen elkaar horen) gaat het na een week al super.
Heel soms hinnikt Wilco nog een keer maar dat mag geen naam hebben.
Vanmiddag is de da geweest om beide te enten.
Gelijk even Treesje haar uier laten checken en dat was mooi soepel, weer een zorg minder.
We zijn nu al naar hengsten aan het kijken voor volgend voorjaar

Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Wat miniponys toch met mannen/jongens doen....hahaha
Geluk is de vrucht van intens werk
Wat je zegt Annabel hihi, die vent van mij is verliefd op James.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Ah, wat een schattige foto van Tijmen met Trees 
Ik vervoer de kleintjes altijd vast. Op de plaats van bestemming lopen ze los in de trailer (heb een hekje aan de achterkant), maar met vervoer ben ik daar geen voorstander van.

Ik vervoer de kleintjes altijd vast. Op de plaats van bestemming lopen ze los in de trailer (heb een hekje aan de achterkant), maar met vervoer ben ik daar geen voorstander van.
Ja de kleintjes blijven leuk, mijn man is ook gek op Shadow die mag van hem ook nooit meer weg.
Het gaat heel goed met mijn nieuwe aanwinst de eerste dagen was hij erg druk maar nu begint hij te wennen ben erg blij met hem hij is precies wat ik zocht.
Het gaat heel goed met mijn nieuwe aanwinst de eerste dagen was hij erg druk maar nu begint hij te wennen ben erg blij met hem hij is precies wat ik zocht.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Treesje heeft het niet zo op mannen.
Vanavond het paardenspul (wat klinkt dat leuk
) samen met Johan uit de wei gehaald.
Johan wilde Trees wel doen, wat denk je......
Weg lopen, hij kreeg haar echt niet te pakken
Ik geprobeerd en ze komt zo naar me toe lopen
Vanavond van een vriendin 2 schattige HV polo vliegendekentjes en een Buccas staldekentje gehad.
Te schattig gewoon!
Vanavond het paardenspul (wat klinkt dat leuk

Johan wilde Trees wel doen, wat denk je......
Weg lopen, hij kreeg haar echt niet te pakken

Ik geprobeerd en ze komt zo naar me toe lopen

Vanavond van een vriendin 2 schattige HV polo vliegendekentjes en een Buccas staldekentje gehad.
Te schattig gewoon!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Dat vraagt om foto's van ons aangeklede prinsesje, Wendie!