16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Ja daar was ik ook super trots op omdat het ook iemand was met erg veel paardenkennis, met een beetje geluk gaat hij dit jaar nog mee naar de keuring als afsluiting.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Is hij wel eens vaker op de keuring geweest?
Ik laat Danc thuis, heb mijn handen vol aan Ekdal op de keuring hihi
Ik laat Danc thuis, heb mijn handen vol aan Ekdal op de keuring hihi
Foss is vaak op de keuring geweest meerdere malen kampioenruin, reserve dagkampioen en zelfs 1x dagkampioen hij was de eerst ruin die dagkampioen werd was nog niet eerder voor gekomen en hij is maar 135cm hoog maar heeft een zeer ruime beweging.
Het is ook mijn trots.
Het is ook mijn trots.
135 is idd wel wat kleiner. Ik heb ooit op Moby gereden van Machteld en die is 1.36 dacht ik en dat is al klein.
Maar bewegingen kunnen veel goed maken(of juist niet...)
Wist helemaal niet dat je zo'n kampioenstopper had joh, leuk

Gisteren nog even naar Li geweest, om weer te rosborstelen. Tjonge, wat een haren komen eraf, ik ben na een half uur gestopt, het blijft komen! Morgen weer even, als de weersvoorspelling in ieder geval zegt dat het droog blijft, kan ik weer even flink rossen.
Ivonne, hoe was je buitenrit? Lekker genoten van elkaar en van het mooie weer? Had ze het warm of viel het mee?
Ivonne, hoe was je buitenrit? Lekker genoten van elkaar en van het mooie weer? Had ze het warm of viel het mee?
- rocky&moby
Haha en dat op ijzers en goed in de spieren, hij is nu hij ouder is zelfs wat gekrompenroos schreef:135 is idd wel wat kleiner. Ik heb ooit op Moby gereden van Machteld en die is 1.36 dacht ik en dat is al klein.

Maar al ben ik 1.78 vond het nooit zo gek staan, bijna hetzelfde als op sjiekere rocky van ruim 1.50.
Hier de paarden voor het eerst een uurtje de wei op gegaan, morgen weer anderhalf uur. Zullen ze nog wel wat sjago worden denk ik, als ze de rest van de tijd nog steeds in de buitenbak moeten blijven!
Danc zijn rug zakt ook in hoor Mach, dus straks is Danc ook onder de 1.40 
Sago, hoeven ze niet te worden toch. Onze paarden moeten nog wachten voordat ze het land op mogen

Sago, hoeven ze niet te worden toch. Onze paarden moeten nog wachten voordat ze het land op mogen

- nancy imka
Bij ons staan de paardjes al weer een week of drie lekker op het weiland. En we proberen ze vanaf nu ook het land kaal te laten houden zodat er niet al te veel staat en ze wat kunnen scharrelen maar des noods dat we moeten bij voeren... Vind het heel lastig om ze lekker de zomer rond om het land op te krijgen. Er is nog nooit een jaar geweest dat ik een fijne zomer gehad heb ze word altijd te dik Imka
Hier zijn we afhankelijk van de boer. Maar ach we mogen niet klagen voor de Randstad. Ze mogen van mei tm september altijd dag en nacht staan dus....dat maakt veel goed 

Viel tegen.... We wonen hier best mooi, maar ze zijn van het waterschap steeds aan het klooien. Nu hebben ze het hele gebied hier achter afgesloten met prikkeldraadPareltje2 schreef:Ivonne, hoe was je buitenrit? Lekker genoten van elkaar en van het mooie weer? Had ze het warm of viel het mee?

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anders gauw bosritje bij mij in de buurt doen? Waar heeft het waterschap stukken afgesloten dan met prikkeldraad?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ja Foss is klein maar o zo dapper ik ben zelf 174 en het kan best.
Heerlijk dat de paardjes weer op het land lopen hier gaan ze er pas in mei op.
Heerlijk dat de paardjes weer op het land lopen hier gaan ze er pas in mei op.
alls hierachter
Je kan nog dat doodlopend weggetje naar Eexterveen nemen, die wij laatst deden. Maar je kan nergens meer van de verharde weg af het veld in. Baal er zo van! Zelfs de schouwpaden zijn afgesloten, mag helemaal niet. Dorpsbelangen neemt er ook geen genoegen mee hoor, hoop dat die barricades gauw weg zijn. Is ook al eerder verboden gebied geweest, maar dat is toen opgeheven door verzet vanuit het dorp.
Bosrit lijkt me leuk!

Bosrit lijkt me leuk!
Baranna 13-5-2006
Onze paarden lopen gelukkig zomer en winter op het land, maar we hebben nu een stuk afgezet zodat daar het gras echt kan gaan groeien. En om bevangenheid te voorkomen van de korte sprietjes die nu gaan groeien. Dat laatste is met name voor Nisko wel belangrijk.
Ow Ivonne, hebben ze echt alles vanaf dat weggetje afgezet
. Jeetje, dan kun je nergens meer heen inderdaad. Lekker dan.
Ow Ivonne, hebben ze echt alles vanaf dat weggetje afgezet

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
kan wel richting Eexterveen, maar kan nergens langs terug. Onder het tunneltje door en richting de Veenhof zou kunnen. Of richting Zwanemeerbos en zelfde weg terug, bah.
Baranna 13-5-2006
Nou, dat beperkt de mogelijkheden wel ja. Roep maar als je tijd hebt voor een bosritje. Komend weekend heb ik zondag wel tijd.
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
bij ons staan ze ook in het land, groooot stuk nu. heerlijk is nog wel erg kort/kaal maar dat mag de pret niet drukken.
ze sjouwen heel wat af zo, mooi!
Ik ben de dag goed begonnen! wow! Heb van half 8 - twintig over 8 gereden op mijn lieve lynda.
luuk slaapt nog steeds, dus die heeft er niks van gemerkt. wat fijn zeg! Even onbezorgd genieten.
en wat is het al mooi weer 's ochtends.
Lekker bezig geweest met jog, netjes lang en laag lopen, cirkels, slangenvoltes. doordat er nog geen sporen in de bak waren kon ik meteen checken of ik netjes had gereden. leuk! mooie nette cirkels zag ik terug. haha vooral bezig geweest met sturen. Ik kon puur op zit sturen, teugels los laten hangen en niets mee doen, puur kijken waar je heen wilt en ze ging! nette reverses. Gaaaf! zo lekker als je elkaar nog steeds aanvoelt na een jaar niet gereden te hebben. wat heb ik een toppaard!
Luuk slaapt 's nachts goed en 's ochtends uit, maar overdag is hij al heel veel wakker, af en toe een hazeslaapje, maar voor je het weet is hij je weer nodig.
dus dan durf ik neit goed weg. Nu bedacht ik mij dat hij vaak tot een uur of 10 wel slaapt dus als ik nu meteen na zijn vroege fles zou gaan rijden had ik alle tijd. Babyfoon mee voor de zekerheid. We hebben een nieuwe met 3km bereik en die doet het zelfs in de bak en in de stal. dus ik kon met een gerust hart gaan. Nou, niks gehoord en toen ik ging kijken na het rijden lag hij nog precies zo als toen ik vertrok. heerlijk. dit was voor herhaling vatbaar!
ze sjouwen heel wat af zo, mooi!
Ik ben de dag goed begonnen! wow! Heb van half 8 - twintig over 8 gereden op mijn lieve lynda.
luuk slaapt nog steeds, dus die heeft er niks van gemerkt. wat fijn zeg! Even onbezorgd genieten.
en wat is het al mooi weer 's ochtends.
Lekker bezig geweest met jog, netjes lang en laag lopen, cirkels, slangenvoltes. doordat er nog geen sporen in de bak waren kon ik meteen checken of ik netjes had gereden. leuk! mooie nette cirkels zag ik terug. haha vooral bezig geweest met sturen. Ik kon puur op zit sturen, teugels los laten hangen en niets mee doen, puur kijken waar je heen wilt en ze ging! nette reverses. Gaaaf! zo lekker als je elkaar nog steeds aanvoelt na een jaar niet gereden te hebben. wat heb ik een toppaard!

Luuk slaapt 's nachts goed en 's ochtends uit, maar overdag is hij al heel veel wakker, af en toe een hazeslaapje, maar voor je het weet is hij je weer nodig.
dus dan durf ik neit goed weg. Nu bedacht ik mij dat hij vaak tot een uur of 10 wel slaapt dus als ik nu meteen na zijn vroege fles zou gaan rijden had ik alle tijd. Babyfoon mee voor de zekerheid. We hebben een nieuwe met 3km bereik en die doet het zelfs in de bak en in de stal. dus ik kon met een gerust hart gaan. Nou, niks gehoord en toen ik ging kijken na het rijden lag hij nog precies zo als toen ik vertrok. heerlijk. dit was voor herhaling vatbaar!

Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Klinkt toppie 

Roos, nou, humeur krijgen ze wel hoor, vooral Jamin. En Lianne is een stuk heftiger als ze nog maar kort op de wei staan. Tja, dan te bedenken dat ze de rest van de dag ook lekker buiten kunnen staan, ook fijn, maar er gaat niets boven eten eten eten! Oh, jullie staan ook in de Randstad, wij ook, lastig he, die poldergronden, maar dit jaar is het echt super met de wei.
Ivonne, wat balen zeg, dat je nu niet lekker meer kan buiten rijden. Weet je hoe lang het wordt afgesloten? Balen dat er geen andere routes zijn voor jullie
Cowgirlwillie, fijn zeg, dat je zo lekker hebt kunnen rijden en Luuk zo lekker slaapt!
Hier een paar plaatjes van de wei, vandaag de 2e dag. Helaas niet met mijn spiegelreflex, mis 'em wel, maar hopelijk is ie gauw weer terug! Hopelijk blijft het weer ok, als het gaat regenen, wordt het weer alllen de buitenbak. Je moet ze zien staan, om 3 uur zet ik ze even op de wei, om 2 uur staan ze al bij het hekje van de buitenbak te wachten!
Alledrie de dames met de schaapjes er nog bij

En Li

Ivonne, wat balen zeg, dat je nu niet lekker meer kan buiten rijden. Weet je hoe lang het wordt afgesloten? Balen dat er geen andere routes zijn voor jullie

Cowgirlwillie, fijn zeg, dat je zo lekker hebt kunnen rijden en Luuk zo lekker slaapt!
Hier een paar plaatjes van de wei, vandaag de 2e dag. Helaas niet met mijn spiegelreflex, mis 'em wel, maar hopelijk is ie gauw weer terug! Hopelijk blijft het weer ok, als het gaat regenen, wordt het weer alllen de buitenbak. Je moet ze zien staan, om 3 uur zet ik ze even op de wei, om 2 uur staan ze al bij het hekje van de buitenbak te wachten!
Alledrie de dames met de schaapjes er nog bij

En Li