Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5
Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in de
Leuke foto's Sterre!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
- kristelhans
Ik heb Beer even aan een sm-tuigje de bak door geslingerd vanmorgen vroeg haha..even met touwtjes, a la Lammert Haanstra gewerkt..20 minuten en Beer was zeiknat..we hebben vooral overgangen op stem geoefend..hoo, stap, draf en galop! Ging goed..paar dolle bokjes met galop maar ja..moet kunnen haha..
Wat me echt opviel in de galop was dat hij nu behoorlijk beheerst aan de longeerlijn kan galopperen..niet meer plat en hangend aan de lijn maar mooi zelf en vrij rustig..een paar maanden geleden (ik longeer niet zo vaak..niks aan) kon hij alleen maar rengalop en plat en racen en dan mij half meesleurend haha..voor mij echt een indicatie dat hij nu echt sterker begint te worden in zijn achterhand..leuk om zo te zien!
Toen even afgesponst en dat vindt hij ook prima nu..op stal was het echt heerlijk koel dus paardjes staan lekker lang binnen nu..ze vinden het allemaal prima geloof ik.
Wat me echt opviel in de galop was dat hij nu behoorlijk beheerst aan de longeerlijn kan galopperen..niet meer plat en hangend aan de lijn maar mooi zelf en vrij rustig..een paar maanden geleden (ik longeer niet zo vaak..niks aan) kon hij alleen maar rengalop en plat en racen en dan mij half meesleurend haha..voor mij echt een indicatie dat hij nu echt sterker begint te worden in zijn achterhand..leuk om zo te zien!
Toen even afgesponst en dat vindt hij ook prima nu..op stal was het echt heerlijk koel dus paardjes staan lekker lang binnen nu..ze vinden het allemaal prima geloof ik.
En wie is de kapper Mike, Tessa of jij?
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
@Kristel: netjes dat Beer zo vooruit gaat
@Mike: leuke foto's
Gisteren is de hoefsmid voor Vera geweest, het was nog erger dan we dachten
De vorige had in de hoefwand genageld, waardoor deze dus is gaan brokkelen en scheuren, ze stond op haar zolen, de lippen waren te strak aangeslagen, hierdoor kwamen met name achter hele stukken hoef mee toen hij ze eraf ging halen en voor had hij ijzers met dubbele lippen gebruikt, omdat hij er anders geen ijzers onder zou krijgen. Nieuwe hoefsmid heeft me uitgelegd dat dubbele lippen gewoon not done zijn, omdat het de werking van de hoef tegen gaat en ze dus ook lange tenen kreeg. Ben later nog eens op de site van hoofcare.nl gaan kijken en daar staat ook een heel stuk over dubbele lippen en hoe slecht dat is
Blijkbaar een Beun de H. bij mijn paard gehad de laatste keer in Maastricht, arm dier liet gisteren wel zien dat ze echt veel pijn had. Met ijzers liep ze nog gewoon door, maar toen ze eraf waren durfde ze amper haar voetjes op de grond te zetten. Nico (de nieuwe smid dus) heeft haar dus ook eerst voor en daarna achter pas gedaan, omdat hij het voor hij te pijnlijk vond om eerst alle ijzers eraf te halen. Mijn meisje blijkt dus een enorme bikkel te zijn, volgens hem hadden andere paarden allang stokkreupel gelopen
Bij elk voetje wat klaar was en ze neer zette ging ze gelijk smekken, gapen en heel hard zuchten, het moet een hele verlichting voor haar geweest zijn

@Mike: leuke foto's
Gisteren is de hoefsmid voor Vera geweest, het was nog erger dan we dachten

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Arme Vera, wat zal ze pijn hebben! 

www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
als het goed is niet meer, want ze staat nu weer op nieuw beslag en is met haar zolen van de grondAnouska schreef:Arme Vera, wat zal ze pijn hebben!

Pijn hebben gehad
.

www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
ocharme Vera
wij hebben ook eentje met gevoelige voeten hoor
ten die vorig jaar zonder ijzers kwam te staan op de wei liep op een beetje pokkemank, te kort en op de zool
en na een tijdje er nog een blein bij
dus nu heb ik het dilemma:
volgend jaar naar de hengst en ijzers af (en dus veel kans terug zulke taferelen) of Jalenka dan alleen naar hengst en niet fokken met Githa omdat ze dan haar ijzers niet af hoeft

wij hebben ook eentje met gevoelige voeten hoor
ten die vorig jaar zonder ijzers kwam te staan op de wei liep op een beetje pokkemank, te kort en op de zool
en na een tijdje er nog een blein bij
dus nu heb ik het dilemma:
volgend jaar naar de hengst en ijzers af (en dus veel kans terug zulke taferelen) of Jalenka dan alleen naar hengst en niet fokken met Githa omdat ze dan haar ijzers niet af hoeft

- kristelhans
Wat een gedoe met Vera zeg...hopen dat ze snel opknapt nu!
Sofie, eerst met 1 paard fokken kan ook wel toch? Kun je ook nog verder met rijden en ga je van 2 naar 3 paarden i.p.v. 2 naar 4. Kun je eerst kijken of het fokken goed bevalt.
Ik heb vanavond lekker gereden. Beer was braaf en kon merken dat hij lekker los was na het longeren van gisteren..galop ging ook goed..wel wat bokjes maar ach..ik kijk er al niet eens meer van op.
Morgen is er weer een dag..denk dat ik dan even ga springen!
Sofie, eerst met 1 paard fokken kan ook wel toch? Kun je ook nog verder met rijden en ga je van 2 naar 3 paarden i.p.v. 2 naar 4. Kun je eerst kijken of het fokken goed bevalt.
Ik heb vanavond lekker gereden. Beer was braaf en kon merken dat hij lekker los was na het longeren van gisteren..galop ging ook goed..wel wat bokjes maar ach..ik kijk er al niet eens meer van op.

@Sofie: ja zonder ijzers kan Vera in de zomer echt niet, tenminste laat ik het anders zeggen kon ze niet, wie weet als ze nu wel door een goede smid behandeld wordt hoe het er volgend jaar uit ziet. En tja lastig dilemma, maar kan je haar niet voor een paar dagen van de ijzers afhalen? Alleen gedurende de dekking? Het enige risico wat je dan hebt is dat als ze niet drachtig is, dat je ze er dan weer af moet halen of zeggen we doen 1 hengstigheid dekken en verder laten we het zo?
@Kristel: Beer doet het echt goed he?
@Kristel: Beer doet het echt goed he?

ik zei de gek. Tessa durft het nog niet aanAnouska schreef:En wie is de kapper Mike, Tessa of jij?

Mijn vingers zijn alleen te groot voor die kappersscharen van tegenwoordig

Beauty
Lastige keuze Sofie, ik zou Githa's hoefjes zeker niet riskeren, zoals je zelf ook al zegt.
Arme Vera! Zoveel pijn gehad door een stomme kluns van een smid... Wat een stoere tante is het zeg, gewoon doorlopen. Hopen dat dit scheelt!
Wat goed Kristel dat je direct verschil voelt na het longeren!
Ik ben vandaag heerlijk een dagje naar de Efteling geweest met een vriendin, was harstikke leuk! Dag begon met stortbuien en onweer, wij heel stoer efteling poncho's aangeschaft en doorsjouwen maar
En wonder boven wonder... in de middag klaarde het op en was het heerlijk!
Morgen lekker weer naar Bailey, verder met onze bostraining. Gisteren hebben we een klein rondje bos zonder zadel gedaan. Heb ook heerlijk hele stukken kunnen draven, terwijl hij lekker ontspannen bleef lopen (toch wel een pré zonder zadel
).
Arme Vera! Zoveel pijn gehad door een stomme kluns van een smid... Wat een stoere tante is het zeg, gewoon doorlopen. Hopen dat dit scheelt!
Wat goed Kristel dat je direct verschil voelt na het longeren!
Ik ben vandaag heerlijk een dagje naar de Efteling geweest met een vriendin, was harstikke leuk! Dag begon met stortbuien en onweer, wij heel stoer efteling poncho's aangeschaft en doorsjouwen maar

Morgen lekker weer naar Bailey, verder met onze bostraining. Gisteren hebben we een klein rondje bos zonder zadel gedaan. Heb ook heerlijk hele stukken kunnen draven, terwijl hij lekker ontspannen bleef lopen (toch wel een pré zonder zadel

nou vanmorgen kwam ik aanrijden, riep Vera en toen kwamen er ineens 5 paarden naar me toe. Heb ze wat lekkers gegeven, de rest taaide op een gegeven moment af, maar Vera en Exel bleven lekker een beetje met me knuffelen. Ik ben de wei niet in gegaan, want vooraan lag een bizar grote plas en aangezien ik op mijn nette cowboylaarzen liep, leek het me geen strak plan om die wei in te gaan.
Op een gegeven moment stond ik met 1 hand de 1 en met de andere hand de ander te aaien, maar mevrouw Vera wilde mij voor zichzelf hebben geloof ik, maakt ze toch een bijtbeweging naar Exxie, arme jongen

Op een gegeven moment stond ik met 1 hand de 1 en met de andere hand de ander te aaien, maar mevrouw Vera wilde mij voor zichzelf hebben geloof ik, maakt ze toch een bijtbeweging naar Exxie, arme jongen

- kristelhans
Sterre, kun je nog het bos in bij jullie? Bij ons is het met de dazen echt niet meer te doen..bleehh..ik wil ooohoook!
wel dat is het hem, laat ik ze er voor Githa afhalen voor een weekje of 2 en doen we 1 poging?
het lastige zit in het feit dat ze moeilijk te scheiden zijn van elkaar, Githa en Jalenka. sinds vorig jaar zijn ze nog niet langer dan een hele dag gescheiden geweest (was voor de keuring, en toen hingen ze nog zo neig niet aan elkaar eigenlijk)
Githa alleen ergens naar toe gaat super, Jalenka haar alleen hebben we nog nooit 'moeten' proberen
en van eerst met Jalenka alleen te proberen, allemaal goed en wel, maar dan heeft het veulen geen speelgenootje dat het wel zou hebben moest Githa ook voor dat jaar drachtig zijn ...
dilemma's ...
ga het eens met Steven (van Nathalie1985, is onze smid en fokker van Githa) bespreken en anders kan ik het ook nog bespreken met iemand op de keuring in Grimbergen. Daar zou de hengstenhouder komen waar ze dan normaal naartoe zouden gaan
we zien wel maar ik zou toch heel graag eens een veulentje hebben, en als het meevalt mss wel meerdere
het is ook wel dat we Githa zo super vinden en er dus zeker nageslacht van zouden willen, wie wilt dat nu niet
een tof bomproof paard waar je perfect de baan mee op kunt en dat ook niet omziet voor een sprongetje, dus super veelzijdig eigenlijk, juist hetgeen vele mensen nu zoeken in een fjord
dus heb ik zo iets van met haar als moeder kan ik me wel riskeren van te fokken, ik geraak zo van het nageslacht vanaf ...
tja ga me er dus later dit jaar nog meer in verdiepen
het lastige zit in het feit dat ze moeilijk te scheiden zijn van elkaar, Githa en Jalenka. sinds vorig jaar zijn ze nog niet langer dan een hele dag gescheiden geweest (was voor de keuring, en toen hingen ze nog zo neig niet aan elkaar eigenlijk)
Githa alleen ergens naar toe gaat super, Jalenka haar alleen hebben we nog nooit 'moeten' proberen

en van eerst met Jalenka alleen te proberen, allemaal goed en wel, maar dan heeft het veulen geen speelgenootje dat het wel zou hebben moest Githa ook voor dat jaar drachtig zijn ...

dilemma's ...
ga het eens met Steven (van Nathalie1985, is onze smid en fokker van Githa) bespreken en anders kan ik het ook nog bespreken met iemand op de keuring in Grimbergen. Daar zou de hengstenhouder komen waar ze dan normaal naartoe zouden gaan
we zien wel maar ik zou toch heel graag eens een veulentje hebben, en als het meevalt mss wel meerdere
het is ook wel dat we Githa zo super vinden en er dus zeker nageslacht van zouden willen, wie wilt dat nu niet
een tof bomproof paard waar je perfect de baan mee op kunt en dat ook niet omziet voor een sprongetje, dus super veelzijdig eigenlijk, juist hetgeen vele mensen nu zoeken in een fjord
dus heb ik zo iets van met haar als moeder kan ik me wel riskeren van te fokken, ik geraak zo van het nageslacht vanaf ...
tja ga me er dus later dit jaar nog meer in verdiepen

Is de ijzers achter aflaten dan geen optie Sofie?
Oh Mike, kom je hier ook knippen
?
Vanmiddag ff half uurtje gereden, was weer voor het eerst in 3 weken. Morgen maar eens knippen, ziet er niet uit!
Oh Mike, kom je hier ook knippen

Vanmiddag ff half uurtje gereden, was weer voor het eerst in 3 weken. Morgen maar eens knippen, ziet er niet uit!
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
als ik in de buurt ben wil ik best een gokje wagen hoor 
Mijn uurloon is niet hoog

Mijn uurloon is niet hoog

Beauty
Bij ons is het (nog?) heel goed te doen als ik hem met 'mijn' vliegenspul insmeer. Vandaag in het bos maar 1 daas op hem gehad die ik er snel af heb kunnen slaan.kristelhans schreef:Sterre, kun je nog het bos in bij jullie? Bij ons is het met de dazen echt niet meer te doen..bleehh..ik wil ooohoook!
We hebben ook geen binnenbak, alleen een buitenbak half onder de bomen waar óók dazen zitten, dus wat dat betreft zou ik er ook niet aan ontkomen door niet het bos in te gaan.
Jullie zijn welkom hoor Mike.
Bij ons ook veel dazen, rij daarom binnen. Met poetsen wel een teek van Bjørn zijn hals gehaald, althans stalgenoot heeft hem eraf gehaald.
Bij ons ook veel dazen, rij daarom binnen. Met poetsen wel een teek van Bjørn zijn hals gehaald, althans stalgenoot heeft hem eraf gehaald.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl