Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Daphne!

Re: Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Bericht door Daphne! » do 10 dec 2009, 21:11

Heey Desire,

Zoek de verschillen/overeenkomsten tussen Elvis en zijn papa :D :D :D .

Afbeelding

Afbeelding
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » vr 11 dec 2009, 08:13

Graag n beetje raad hier ivm mijn kleine kieskeurige fjordenman:
Een paar posts terug schreef ik toch dat Jack zijn korrel met veel smaak at. Dit klopt inderdaad, maar tot de zak iets over de helft leeg is...en zo was het ook met de Pavo Cerevit, Pavo Nature's Best, ...met de Podo grow weet ik niet want die heb ik niet kunnen opgebruiken omdat mijn DA die afraadde. ( geen muesli structuur, te veel eiwitten)

Nu gisteren was het dus weer zover: Er lag nog n deel van het voer van 's morgens in zijn bak, en toen ik zijn nieuwe voer gaf ,at hij met lange tanden enkele happen en dat was het...maar hij MOET eten omdat 1/ hij nog te mager is en 2/ zijn medicatie hier in zit...

Nu heb ik nog een halve zak Cerevit liggen, nog een halve zak Podo grow...ik kan eventueel gaan mengen, zodat hij eens n andere smaak heeft?
Maar ik was echt tevreden van dit voer...de samenstelling sprak me aan, was ook speciaal ontwikkelde muesli voor jonge paarden ( 1-3 jaar oud). Dus ik zou het jammer vinden om opnieuw te gaan overschakelen naar weer wat anders.

Ik kan ook slobber halen maar ik heb echt schrik van diarree...zou dat dit niet in de hand werken? Mijn warmbloed geef ik door de winter die slobber al wel ns van Pavo. Na een zware training, wedstrijd,...eigenlijk meer als 'toetje'...Jack kent slobber niet, dus ik heb ook geen idee of hij dit wel zal eten natuurlijk!

Ik denk dat het echt komt omdat hij 2kg/dag moet eten en da's echt wel veel.
Maar mijn DA wil datk blijf volhouden. Hij is nog lang niet op gewicht.
Zijn hooi eet hij wel nog goed.

Paarden...tis altijd wel wat :roll: :)
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 11 dec 2009, 08:27

Ik vind het moeilijk, het is natuurlijk een hoop, en daar krijgt hij dus lange tanden van, maar ja hij heeft het dus wel nodig... Eachann krijgt onderandere ook slobber, en is er nog nooit van aan de diaree geweest. Maar met Jack ligt dat nauurrlijk anders. Misschien de dagen afwissellen tussen, slobber, muesli en biks?
Wat misschien een tip is, je kunt via de pavo en havens site een vraag/voedingsadvies vragen over je paard. Daar ben ik toen wel wijzer uit geworden. Probeer de site's eens, en leg uit wat je voor paardje hebt, met welke achtergrond, en wacht het advies af, wie weet komen er handige tips uit.
Succes!!!!!
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 11 dec 2009, 10:21

Misschien kan je de medicijnen met een spuitappelmoes of appelstroop naar binnen krijgen. Ik weet wel dat ik Imka dr medicijnen in een beetje appelstroop mengde en ze stond het op te likken als of dr leven ervan af hing. En het lijkt mij dat een klein beetje ervan geen kwaad kan. En dan kan hij de hele dag eten van zn bix als hij behoefte heeft...
Misschien kan je zn bix wat mengen met een heel klein beetje slobber zodat het er wat aantrekkelijker uitziet en ruikt...?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » vr 11 dec 2009, 11:06

Het is echt dat hij het 'beu' is hoor...
Ik geef mijn warmbloed oa de sportsfit van Pavo. En toen ik hem daar een piepklein handje van gaf, smulde hij het meteen op. Het is dus niet dat hij niet wil/ kan eten...

Ik kan echt gewoon niet telkens van merk/smaak blijven wisselen. Lijkt me toch ook niet goed!?
En laat staan dat het op de duur wel een tamelijk dure bedoeling word ;( Ik heb nu een 1/2 zak Podo grow staan, een 1/2 zak Cerevit en dan nu de iets minder dan een halve zak juniormix...

Hoe gaf je dan de appelmoes/stroop?
Zal ik dan gewoon het ganse zakje hierin mengen en in zijn voerbak doen? Misschien best wel eens n keer testen of hij werkelijk zoiets lust, het is wel nogal n kieskeurige...bijvoorbeeld paardensnoepjes, eet meneer ook niet := . En zo zijn er nog wel dingen: ik merk gewoon dat hij pakken moeilijker is in zijn voeding dan mijn warmbloed. Die eet echt alles en echt met smaak. Zijn favoriet op dit moment zijn bananen :) . Als ik zijn eten maak, en ik kom met de emmertjes door de gang, likt hij echt zn lippen af...da's echt geweldig om te zien! En ik die dacht dat fjordjes zo gek op eten waren...
Want in zijn eten lijkt me nu inderdaad niet goed aangezien hij er amper van eet.

Dat idee met de slobber lijkt me wel goed, alleen als hij dat laat liggen, wordt het wel een smeerboel...
Of ik kan muesli gaan mengen. Een een andere zak halen, een ander smaakje, en dat door de juniormix doen. Maar ja heeft hij dan niet van iets (voedingsstoffen) te veel binnen?

Welke slobber geven jullie je fjordjes? Is er veel verschil in? Ik geef die van Pavo, gewoon omdat ik niet weet of er nog andere op de markt is en omdat ik eigenlijk alleen maar Pavo voer. Ik ben heel tevreden van dit merk. Maar misschien raden jullie me andere aan?

Die Pavo voedingswijzer heb ik al ns gedaan...maar vind hem nu niet meer terug op de site?
De Havens site zal ik zo meteen even bekijken! Bedankt voor de tip. Anders moet ik de DA toch even bellen, eens zien wat hij zegt.
Die kent mijn nummer ondertussen ook vanbuiten denk :o
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » vr 11 dec 2009, 17:36

Misschien zit Jack gewoon vol met 2 kg brok? Kun je het misschien spreiden op de dag met kleinere porties? Dat hij er dan meer trek in heeft. Hoe eet hij het hooi?
Ik weet niet of het ook 'vermoeiend' kan zijn met kauwen voor hem, dat ze er dan genoeg van hebben? Dan zou slobber wel een goeie zijn..
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 11 dec 2009, 20:53

Ik gaf Imka altijd gewoon een lepeltje appelstroop of appelmoes in dr voerbak en daar wat medicijnen doorheen en dat vond ze heerlijk. Het paard van mn vriendin die kreeg medicijnen met appelmoes in een spuit en dan kreeg ze daarna gewoon dr voer. Omdat die ook zo'n pietlut was en gewoon wist wanneer er medicijnen in dr voer zat... Misschien vind hij dat wel gewoon niet lekker die medicijnen erdoor...?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » vr 11 dec 2009, 21:52

Het is altijs lastig wat je een paard moet voeren ongeacht leeftijd. Danc heb ik Jaren op granenmix van subli gehad maar voer nu sportbrok van pavo en dat gaat prima
ek krijgt pavo grow 3 en wat ik volgend jaar wil gaan voeren moet ik nog over nadenken
Daphne wat gaf jij eachann nou?
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
roos

Bericht door roos » vr 11 dec 2009, 21:55

Het is altijs lastig wat je een paard moet voeren ongeacht leeftijd. Danc heb ik Jaren op granenmix van subli gehad maar voer nu sportbrok van pavo en dat gaat prima
ek krijgt pavo grow 3 en wat ik volgend jaar wil gaan voeren moet ik nog over nadenken
Daphne wat gaf jij eachann nou?
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 12 dec 2009, 10:25

Ik voer nu een kilo pavo podo grow drie en die wil ik zeker tot aan de 30 maanden door voeren. Wat ik daarna ga voeren weet ik nog niet. Ik weet niet of het erg is als je die podo grow 3 langer blijft voeren. Lijkt mij dat die extra calcium enz goed is maar daar moet ik dan even info over opvragen.

Vandaag heb ik een Emy tut dag. Ze hebben afgelopen tijd met die regen niet heel veel aandacht gehad en gister wilde ik borstelen maar ja toen stond ze zo lekker te knabbelen aan de boomschors dat ik dacht laat haar maar. Ze is helemaal idolaat van boomschors. Het GROTE nadeel is wel dat ze nu ook aan de schuur gaat beginnen ook met carbuleum erop -:(- Dus ik moet even latjes gaan halen van ijzer die ik erop schroef!

Verder vind Emy het geloof ik allemaal wel best! Gister weer lekker op het land geweest, vandaag gaan we lekker tutten nee die komt dr dag wel door geloof ik :D
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
alex19

Bericht door alex19 » za 12 dec 2009, 12:23

Esthor(v Timor) ging net met de rest mee naar de smid, we hebben hem even gemeten en hij was al 1.44. Netzo groot als zijn moeder dus..
roos

Bericht door roos » za 12 dec 2009, 14:47

Heeej weer een timor!ekdal(v Timor )opa is Anton en
moeder is zoraike.ekdal is denk nog steeds rond 1.40m hij groeit nu wat meer de breedte in.wel is ek nog steeds heel licht van kleur.ben benieuwd hoe hij er na de winter uit ziet.
Wie is de moeder van jouw Timor?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » za 12 dec 2009, 14:48

Heeej weer een timor!ekdal(v Timor )opa is Anton en
moeder is zoraike.ekdal is denk nog steeds rond 1.40m hij groeit nu wat meer de breedte in.wel is ek nog steeds heel licht van kleur.ben benieuwd hoe hij er na de winter uit ziet.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
alex19

Bericht door alex19 » za 12 dec 2009, 22:47

roos schreef:Heeej weer een timor!ekdal(v Timor )opa is Anton en
Sally (v Bjorkmann)
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 13 dec 2009, 09:59

Zooo Alex, dat is groot 1.44 :o ,gaaf!
Heb je een foto van hem? Ben erg benieuwd naar Timor's. Heb zelf Eachann van hem.
Elvis

Bericht door Elvis » zo 13 dec 2009, 10:29

djenga101 schreef:Heey Desire,

Zoek de verschillen/overeenkomsten tussen Elvis en zijn papa :D :D :D .

Afbeelding

Afbeelding

Hihi die is leuk!!!Ik zie wel meer foto's van Timor dat ik denk Zo kan Elvis ook kijken of springen!

Paarden en hun voer kunnen erg problematisch zijn.Mijn vorige paard wist precies wanneer er medicijnen door haar voer zaten bijv..En zelf rook ik er niks van ofzo.Als de hoefsmid kwam verdoofde ik haar altijd,en verdomd na 1x wist ze precies of ik acepromazine gebruikt had.Ze kunnen zo slim zijn,maar is erg vervelend als ze moeilijk zijn met voer..beetje proberen met jack.Misschien af en toe is wat door het voer heen mengen als is het een stukje brood en de andere dag een handje muesli dat hij zelf ook niet weet wat hij voor geschotelt krijgt iedere dag.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
sandy87

Bericht door sandy87 » zo 13 dec 2009, 14:44

seven heeft vandaag voor het eerst heel erg op zijn donder gekregen!
wel zielig maar was even nodig
sinds een paar weken probeerd die met wandelen wel is in mijn arm te happen.
til dan gewoon onverwachts mn hand op en dan denkt ie dritt!
ik ben normaal niet van het straffen door slaan of pijn, schrik is wel genoeg.
gister beet ie in mn arm dus ik had als reactie meteen met uit einde van halstertouw tik gegeven. maakt weinig indruk.
vandaag met zn buik borstelen dacht ie hey een rug! Hap! ik dook optyd naar beneden voelde net zn tanden er langs gaan maar geen blauwe plek gelukkig.
ik gaf hem meteen een tik met zn hand op zn borst/hals ergens in die buurt.
hy knippert met zn ogen en is het weer vergeten. dit is voor het eerst dat hy iets stouts doet maar wil het niet toestaan, lekker is het niet namelijk.
na het poetsen nog heerlijk in het zonnetje gelopen en extra allert geweest en ja hoor, hap,..in mn arm. had zweepje by me en heb hem meteen tikkie gegeven. volgens mij snapt hy nu de boodschap want de rest van de wandeling was die erg voorzichtig.
naar mijn idee is puberfase 1 aangebroken, wat een dondertje zeg.
voel me erg schuldig want hy is verder zo lief, maar ja even streng zijn .. moet maar..
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 13 dec 2009, 17:28

Nou bij ons krijgen ze wel vaker op hun donder hoor. Beter nu als straks dan krijgen ze weer nieuwe "grapjes" en we willen wel nette opgevoede paardjes!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » zo 13 dec 2009, 18:19

Ekdal houdt ook van grapjes die ik niet zo grappig vind.ik ben ook van de harde aanpak, lief aanpakken en een onopgevoedde knol hebben is pas zielig voor beide partijen
Als ekdal stout is en na een waarschuwing begrijpt hij het nog niet, Dan krijgt hij een tik of trap .klinkt erg, maar werkt prima. ALS ek dancer bijt krijgt hij ook een trap.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
sandy87

Bericht door sandy87 » zo 13 dec 2009, 20:55

hebben jullie helemaal gelijk in.
op het moment zelf twijfel ik ook niet en geef ik m meteen op zijn donder
maar als die dan later zo schattig in zijn box me na staat te kijken denk ik: ach guppie haha
zei vanmiddag tegen vriendin ook, nu is het grappig als die naar je arm hapt maar van de zomer heb ik geen dikke trui aan,.. zou voor hem ook niet logisch zijn als het nu wel mag en dan ineens niet.
wij hebben open boxen dus de paarden hebben heel de dag contact met elkaar maar heb de buren wel gevraagd of ze het ook willen afstraffen als hy naar hun hapt, als ze in de box hun paardje aan t poetsen zijn.
verder bof ik echt want hy is zo braaf verder.
1x een poging gedaan uit te halen, heb er 1 terug verkocht en nooit geen last meer van gehad. ben echt wel trots op mijn dondertje haha
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Gesloten