Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
saskia
- Moderator
Bericht
door saskia » zo 25 apr 2010, 09:56
Het is 30 euro voor een fles, maar ik gaf Sjors eerst een poeder door zijn eten wat wel 100 euro was en daar schoot ik niets mee op.
Ik ben Marijke nog altijd dankbaar voor de tip en raad het andere nu ook aan

Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!

SJORSJE

-
claudia
Bericht
door claudia » zo 25 apr 2010, 10:10
Jilly schreef:
Waar kan je dat verkrijgen Claudia?
Ik heb dit via de praktijk besteld maar volgens mij is het ook online te bestellen. Het is een produkt gemaakt van plantenextrakten dus dat zou zo verkrijgbaar moeten zijn .
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Jilly
Bericht
door Jilly » zo 25 apr 2010, 12:02
Hier is het vannacht flink misgegaan
Dacht gisteren Hay al een vervroegd verjaardagscadeautje te geven en 'm hier thuis ff op de wei te laten grazen. Denk dat hij hier een uurtje of 2 heeft gestaan en dan terug naar de stal gewandeld. Dat was ook meteen de laatste keer vrees ik, staart stond alle kanten op en ook in z'n manen had hij gerommeld. Gras zit er dus overduidelijk voor veel tussen

Het gras hier is bij mijn weten al minstens 10 jaar niet bemest en is langer dan op de wei bij stal (= minder fructaan toch?), maar zorgde dus toch voor last...
Straks staart maar ff wassen met tea tree shampoo en hopen dat de jeukies snel minder zijn.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
-
claudia
Bericht
door claudia » zo 25 apr 2010, 12:15
Jilly schreef:Hier is het vannacht flink misgegaan
Dacht gisteren Hay al een vervroegd verjaardagscadeautje te geven en 'm hier thuis ff op de wei te laten grazen. Denk dat hij hier een uurtje of 2 heeft gestaan en dan terug naar de stal gewandeld. Dat was ook meteen de laatste keer vrees ik, staart stond alle kanten op en ook in z'n manen had hij gerommeld. Gras zit er dus overduidelijk voor veel tussen

Het gras hier is bij mijn weten al minstens 10 jaar niet bemest en is langer dan op de wei bij stal (= minder fructaan toch?), maar zorgde dus toch voor last...
Straks staart maar ff wassen met tea tree shampoo en hopen dat de jeukies snel minder zijn.
Hij heeft er dus echt een allergie voor. Alco heeft dus een allergie voor 3 verschillende grassen en daar ben ik hem dus nu voor aan het behandelen en dat pakt goed uit. Mogelijk iets voor Hayco???
Wat enorm sneu als hij zo heftig reageert.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Jilly
Bericht
door Jilly » zo 25 apr 2010, 12:21
Dat ik er mee moest oppassen wist ik. Toen hij die kuur van Louis heeft gehad heeft hij gezegd dat ik moest oppassen met vette weien, appels, suikerklontjes,... Maar het weitje hier thuis is al in jaren niet meer bemest, dus echt vet lijkt ze me niet.
In z'n eigen wei heeft hij ook de hele winter gelopen dus dat is nu echt mm gras, daar heeft hij helemaal geen last van. Ook niet van de baaltjes voordroog die hij ter beschikking heeft.
Mensen bij ons op stal hadden het over een plakje wat je aan het halster moet hangen (niet de auriplak die bekend is op FW) en daar hadden ze ook al goeie resultaten van gezien. Ze gaan het bij hun witte pony proberen en ik doe ook maar mee denk. Baat het niet, schaad het niet he...
-
Jilly
Bericht
door Jilly » ma 26 apr 2010, 20:24
Weten jullie misschien een vliegendeken met buikflap? Heb vandaag ontdekt dat Hay wat wondjes heeft aan z'n buiknaad en wil 'm nu toch een vliegendeken opdoen. Liefst een met buikflap dus.
Wat ik tot hiertoe gevonden heb zijn dekens met vaste hals, maar zou liefst een hebben zonder of met afneembare hals aangezien ik 'm niet meer wil inpakken dan nodig.
-
DeeDee
- Moderator
Bericht
door DeeDee » di 27 apr 2010, 13:39
de horseware dekens niks? Geloof dat daar eventueel de buikflap van de bucas op kan.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull

<-speciale editie van mijn onderschrift

-
Jilly
Bericht
door Jilly » di 27 apr 2010, 14:06
Ik ga daar eens verder voor zoeken, op de site van Horseware staat niet bij ieder deken duidelijk of het met buikflap en losse nek is.
-
zarah
Bericht
door zarah » di 27 apr 2010, 16:10
Jilly : je zou het niet verwachten maar in een onbemeste wei is het fructaan gehalte hoger dan in een bemeste wei.
Op
www.paardnatuurlijk.nl staat nog meer dingen over fructaan gehalte wel leuk om te lezen .....
-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » di 27 apr 2010, 16:15
Dat is balen zeg Jilly, arme Hayco..
Ros heeft het ook met gras hoor, ik heb wel eens dat hij de wei op gaat en dan ligt hij binnen tien minuten met zijn buik over zijn achterhoeven heen te schuren. Hij mag vaak de wei pas op als de anderen het kaal hebben gegeten.
Dat fructaan verhaal gaat voor ons dus ook niet op. Hij krijgt wel als hij op de wei gaat standaard een boterham doordrenkt met appelazijn. En ik probeer hem als hij op de wei gestaan heeft daarna flink aan het werk te zetten.
Of het werkt...ik weet het niet maar je probeert toch vanalles.
Het gaat op het moment gelukkig nog heel erg goed hier.
Qua deken zonder hals met buikflap kan ik je niet adviseren.
Morgan!!

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
-
Jilly
Bericht
door Jilly » di 27 apr 2010, 17:05
Moet me dus duidelijk eens meer gaan verdiepen in gras en zijn positieve en negatieve werkingen

het zal er voor de arme kerel niet meer inzitten dat hij hier nog op het gras mag dus.
Ros heeft ook altijd zo'n last van wondjes op zijn buik toch? Het is de eerste keer dat ik het nu merkte bij Hay, ik vind het echt geen prettige plaats om wondjes te hebben

-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » di 27 apr 2010, 21:52
Ja klopt, bij Ros beperkt het schuren zich nu al een aantal jaar tot zijn buik (ondanks buikflap) en hoofd en daarnaast kluift hij wondjes aan zijn benen. Zijn staart en manen laat hij zo goed als met rust.
Morgan!!

-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » wo 28 apr 2010, 19:36
Helaas Ros heeft de eerste kale schuurplek ook weer op zijn hoofd (zijkant neus) zitten. Het was ook dik. De ellende begint weer....
Morgan!!

-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » wo 28 apr 2010, 22:08
hier alles nog rustig, maar ze hebben dan ook heel weinig gras en ze krijgen nog elke dag hooi, vrees nu al met grote vrezen voor als we verhuisd zijn, want dan gaan ze het gras weer op.
Eens kijken of ik daar wat kan regelen dat ze op een "kaal" stuk kunnen komen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd 

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » do 29 apr 2010, 08:42
Ondanks de strenge winter vind ik het ook verbazend hoeveel insecten er al weer zijn. Gisteravond werden we al weer opgevreten door de neefjes (zoals wij ze hier in het noorden noemen, weet niet of dat elders nou de vliegen of de muggen zijn) bij de paarden. Vanochtend de eerste horzel al weer gespot.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » do 29 apr 2010, 12:03
Insecten kunnen helaas verschrikkelijk goed tegen vorst, ze maken een soort 'antivries' aan voor de larven/eitjes etc.
Ilonk heeft nog niet geschuurd, heeft wel haar hoofdkap weer op maar dat is met name voor de gewone vliegen. Ik vrees met grote vrezen, nu het ineens warm is heeft Ilonk weer dunnere mest, meestal een voorteken dat ze snel last gaat krijgen van haar eczeem.
Daarnaast had ze meer dan een week gelden in eens een paar bultjes die op eiwitbultje leken. Dinsdag waren het er ineens heel veel dus gisteren de DA er maar bij. Waarschijnlijk een 'gewone' irritatie ten gevolge van korte vacht (6 weken terug geschoren), verharen, zweten (warm en werken) en gras.
Haar huid is dus al druk, ik vrees met grote vrezen...
Stom eczeem!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » do 29 apr 2010, 12:18
Gelukkig wordt het na vandaag weer wat koeler dat scheelt gewoon enorm.
Ik heb mijn stalgenootjes ook weer gevraagd om met voeren weer wat hooi binnen neer te leggen want Ros verkiest binnen weer boven buiten in de vroege avond uurtjes. Hij is op het moment weer aan "detoxen", je blijft toch je best doen...Hij is ook in twee weken tijd én ontwormd en geënt misschien heeft dat ook wel invloed. Straks gaat hij lekker gewassen worden want hij moet morgen twee optochten meelopen (één 's ochtends en één 's avonds) dus dan moet hij er toch een beetje fatsoenlijk bijlopen haha.
Ik baal er ook van dat de hoofdkappen bij hem gewoon niet blijven zitten...
En inderdaad eczeem is stom

.
Morgan!!

-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » do 29 apr 2010, 13:13
Ook de Boett hoofdkap niet? Die kan je vastmaken op twee plekken onder de kaak op de band van de deken, boven aan net achter de oren en het lange elastiek naai ik aan de binnenkant van de deken bij de schoft. (Althans het klipje dan)
Ilonk is aan de drainagecompositum, je blijft toch proberen he?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
machnix
-
Contacteer:
Bericht
door machnix » do 29 apr 2010, 17:37
hallo
ik ben bang dat ik mij ook moet komen melden hier
ik heb een bijna 2 jarige kruising die zich vorig jaar ook al stuk had geschuurd en nu weer sinds 2 dagen sinds hij op de wei staat) aan het schuren is
voornamelijk een bepaald gedeelte van de manenkam en de bovenkant staart
het gedeelte van zijn manenkam is wat dikker, maar niet extreem wel heeft hij veel jeuk over zijn hele lijf
ik zit een beetje met de handen in het haar, je hoort dit je hoort dat
ben tot nu toe tot de conclusie gekomen dat een deken wel het best geprijst is maar of het gaat helpen? tevens vind hij dekens maar raar

ik dacht aan allergie druppels of dranage comp.
-
Rosantjuh(L)banjer
Bericht
door Rosantjuh(L)banjer » do 29 apr 2010, 17:46
Banjer heeft gelukkig nog niet echt geschuurd maar ik heb de mugjes en alles ook al voor bij zien komen.
Denk dat dit een zwaar jaar gaat worden.
Ze heeft tot nu toe haar deken nog heel en nog steeds niet de buikflap gebruikt dus gaat hier nog goed zal het trouwens niet te hard roepen..

Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.