het touwhalster topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
rowenna

Re: het touwhalster topic

Bericht door rowenna » do 07 jul 2011, 17:21

Esther schreef:Het is ook maar net hoe je het brengt..
Hoezo esther, die snap ik niet helemaal geloof ik.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
HorseInspiration

Bericht door HorseInspiration » vr 08 jul 2011, 15:31

rowenna schreef:
Esther schreef:Het is ook maar net hoe je het brengt..
Hoezo esther, die snap ik niet helemaal geloof ik.

Ikke ook niet... 8)7
rowenna

Bericht door rowenna » vr 08 jul 2011, 17:43

Geloof dat ik het wel een beetje begrijp nu van Esther, heb net namelijk je filmje bekeken waarvan je verteld hoe hij was en hoe hij nu is.
Maar als ik het zo bekijk ligt het bokken wat hij doet niet aan hem een beetje aan jouw, je jaagt hem namelijk zo op.
Als ik dat bij Udo doe, bokt ie ook en raced ie ook als een ongeleid projectiel door de bak, maar zo gauw ik rustig ben en mijn handbewegingen rustiger maak is hij ook rustig.
En dat ie eigenlijk wat er nu in jou filmpje gebeurt, er is weinig tot niks aan je paard veranderd, maar jij benaderd hem anders waarop je paard rustiger word, dus niet het paard maar jij bent anders aan het werk en dat is denk ik wat Esther bedoeld.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Nientjepientje

Bericht door Nientjepientje » vr 08 jul 2011, 19:32

Ik denk niet dat het opjagen is, kan me wel voorstellen dat het er wel zo uitziet. Vaak zien je signalen in het begin er minder subtiel uit. Daarom moet je deze ook altijd opbouwen tot dat het paard op je reageert. In het begin willen sommige paarden dit ook niet accepteren, bijvoorbeeld uit dominantie/respect.
Doordat je je signalen blijft opbouwen zal het paard ook op je eerder gegeven signalen gaan reageren.
Waardoor je op een gegeven moment met het kleinste signaal iets aan je paard kan vragen.
Gijs Hermansen x Brusvein
Afbeelding

Rust zacht lieve Linka<3
17-05-2010 - 30-12-2011

Als je een paard iets leert met geschreeuw, zal het nooit luisteren naar je gefluister.
Esther

Bericht door Esther » vr 08 jul 2011, 20:48

Inderdaad wat Rowenna schrijft. Als ik doe wat ik op het filmpje zie dan gaat Fjella ook bananen, de meeste jonge paarden wel denk ik.. Tea trouwens nog wel eens 8)7 . Toch zijn ze niet bang van mij, ze zijn niet verkeerd behandeld, ze leven zich gewoon uit en een knetter-scheet-bok hoort daar ook bij..
Als ik subtieler ben zijn zij dat ook!! En ze moeten ook leren wat ik bedoel, dan kun je inderdaad subtieler gaan werken, maar om nu te zeggen dat het abnormaal is wat Bjorn op het eerste filmpje doet, nee..
En met een ander muziekje eronder maakt het ook al een heel verschil, dat bedoel ik met, het is maar net hoe je het brengt..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 08 jul 2011, 21:17

:= als ik Bink ga uitdagen zoals op het filmpje dan krijg ik nog heel veel meer geknal en gespetter dan dit (dan is Bjorn nog heul bescheiden := ) en dat mag dan ook, ik daag m notabene uit en dat is voor hem dan heerlijk ontladen. Maar inderdaad, ik kan dan niet zeggen dat hij 'te weinig feeling heeft met mensen' en dat kunnen een hoop beamen O:)
Geluk is de vrucht van intens werk
HorseInspiration

Bericht door HorseInspiration » za 09 jul 2011, 14:13

Zo net een stuk getypt viel het internet eruit. Leuk die dingen.
Maargoed om even mijn verhaalte kort samen te vatten (A). Het is inderdaad zo dat als je het muziekje weg laat al een heel ander beeld vormt. Wat Bella schrijft dat het een vorm van uitdagen is ben ik het helemaal mee eens. Maar als je kijkt naar de richting van strappen ben ik het helemaal mee eens met nietjepientje. Het filmpje laat alleen het verschil zien van een denkverandering van Bjorn. en is een erg oud filmpje. We zijn nu bezig met een nieuw filmpje en ben dan heeeeeeeel benieuwd naar jullie meningen. Altijd leuk om reacties te horen!
rowenna

Bericht door rowenna » za 09 jul 2011, 16:47

Tja eerlijk gezegt zie ik weinig denk verandering, sorry.
Het enige wat ik zie is een paard dat flink opgejaagd word door jou en daar reageerd Bjorn op door naar jou te bokken, want jij bent degene die hem op jaagt, vervolgens ga jij subtielere hulpen geven waardoor jou paard ook rustiger op jou reageerd, ''dus probleem'' lag niet bij Bjorn maar bij jou.
Zoals heel vaak het probleem bij de mens ligt en niet bij het paard.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

HorseInspiration

Bericht door HorseInspiration » ma 11 jul 2011, 09:59

dit weekend wat gefilmt.. hoop dat het nieuwe filmpje snel af is :)

Begrijp jou mening rowenna.. maar wel een snel oordeel van een filmpje van 3 min. Heb je mijn andere gezien???

Maargoed touwhalster topic.. Heb nieuw halstertje.. Jeej
rowenna

Bericht door rowenna » ma 11 jul 2011, 19:28

Ja hoor, heb je andere filmpjes ook gezien.En ik reageer natuurlijk op wat ik zie.
De andere filmpjes is niks mis mee hoor, maar daar zie je gewoon dat jij ook veel rustiger bent en alles rustiger door geeft en dat breng je weer over op je paard.
Die shet doet het ook erg leuk in je filmje, is die ook van jou?
Ik zie trouwens dat jij ook met cordeo rijd, rijd je daar ook mee buiten, wil ik ooit gaan, maar wel eerst veel in de bak oefenen haha.

Leuk weer een nieuw touwhalster, welke kleur?
Wat raak je gauw verslaafd he aan al die leuke kleuren, als Frior straks oud genoeg is, zeg als ze twee jaar is om wat te wennen, dan krijgt ze een knal rose, lijkt me kei leuk bij een witte fjord met blauwe oogjes.

Heb van het weekend weer lekker met touwhalster in de bak gereden, Udo doet dat zo goed, hij reageerd zo goed op de hulpen, hij is dan makkelijker dan met bit.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 12 jul 2011, 07:47

@Rowenna...fluor geel/groen lijkt me ook echt een kleurtje voor die kleine meid van je :j Stoer en toch niet té meisjesachtig :P

Heb dan wel diverse touwhalsters, maar rijdt er zelf niet mee..wel eens geprobeerd, maar evenaart niet helemaal mijn doel met rijden. Vind ze alleen ideaal voor paarden die wat 'lomp' zijn aan de hand én ze zijn lekker makkelijk meenemen, propt ze zo in je zak.
Esther

Bericht door Esther » di 12 jul 2011, 09:05

Ach welke kleur kan er nu niet op een wit paard!!!
Denk dat alles haar wel mooi staat, maar vooral ook een blauwe in de kleur van haar ogen, zou dat niet super staan?!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
rowenna

Bericht door rowenna » di 12 jul 2011, 13:08

Bella schreef:@Rowenna...fluor geel/groen lijkt me ook echt een kleurtje voor die kleine meid van je :j Stoer en toch niet té meisjesachtig :P

Heb dan wel diverse touwhalsters, maar rijdt er zelf niet mee..wel eens geprobeerd, maar evenaart niet helemaal mijn doel met rijden. Vind ze alleen ideaal voor paarden die wat 'lomp' zijn aan de hand én ze zijn lekker makkelijk meenemen, propt ze zo in je zak.
Ja lijkt me ook kei gaaf, och die koop ik er dan gewoon bij hihi.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

rowenna

Bericht door rowenna » di 12 jul 2011, 13:10

Esther schreef:Ach welke kleur kan er nu niet op een wit paard!!!
Denk dat alles haar wel mooi staat, maar vooral ook een blauwe in de kleur van haar ogen, zou dat niet super staan?!!
Oke dan doen we er ook nog een felblauwe bij, dat bedoel ik nou heb Frior nog niet thuis, maar de kleuren zijn al bedacht, die dingen werken echt verslavend haha.
Lijkt me trouwens ook wel gaaf hoor met die blauwe ogen, of in baby blauw.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

HorseInspiration

Bericht door HorseInspiration » wo 13 jul 2011, 07:00

Ik rij inderdaad ook met cordeo. Maar eigenlijk is het geen echte cordeo xD. Ik had nog een stuk over van het touw om een touwhalster van te maken. Hier heb ik gewoon een cordeo van gemaakt. Zou eigenlijk eens een echte moeten kopen.

Ik heb nu een bruin/beige..

Baby blauw is ind een super kleur! Ik heb er eentje voor een zwart paard gemaakt. Steekt lekker af!
rowenna

Bericht door rowenna » wo 13 jul 2011, 08:30

Hey Annabel ja dat touw halster rij ik ook niet alleen mee, ik vind dat leuk als afwisseling, de ene keer gewoon heoofdstel en netjes aan teugel en andere keer touw halster en lekker rijden, maar iet minder gedwongen, longeren doe ik ook afwisselend den ene keer met hoofdstel en pessoa teugel en anderen keer alleen maar met touwhalster.
Vind het voor Udo wel fijn als hij niet iedere keer netjes in '' dressuurstand :D '' hoeft te rijden.
En juist het op een andere manier rijden, dus het wijken voor druk is erg leuk om te doen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 13 jul 2011, 14:00

Aan de longe gebruik ik m inderdaad ook wel ja...longeer dan weer nooit met bijzet namelijk := Bink is zo fijn op stem in een houding te krijgen, dan ga ik niet met hem vechten met touwtjes behalve in de vorm van een touwhalster :P.
HorseInspiration

Bericht door HorseInspiration » wo 13 jul 2011, 15:38

Vind het ook heerlijk om mee te wandelen. Vind prettiger dan gewoon stal halster..
rowenna

Bericht door rowenna » wo 13 jul 2011, 18:27

Annabel leg eens even uit hoe je Bink netjes in een houding praat, ben ik wel benieuwd naar, misschien kan ik uud dat ook nog wel leren.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Nientjepientje

Bericht door Nientjepientje » do 14 jul 2011, 21:51

Ik kwam erachter dat ik alweer 5 touwhalsters heb. Een donkerblauwe, babyblauwe, roze, bruine en een oranje.
En dan ga ik nu voor een zwarte :D
Gijs Hermansen x Brusvein
Afbeelding

Rust zacht lieve Linka<3
17-05-2010 - 30-12-2011

Als je een paard iets leert met geschreeuw, zal het nooit luisteren naar je gefluister.
Plaats reactie