ajb tips, want ik heb het nu helemaal gehad [Update pag 2]

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: ajb tips, want ik heb het nu helemaal gehad [Update pag 2]

Bericht door Esther » di 15 jun 2010, 17:15

Moet je straks wel doorgaan met het druk erop leggen en belonen, zodat het niet weer een sleur wordt..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 15 jun 2010, 17:19

ja dat was ik idd wel van plan, anders loop ik over een poosje weer een uur daar door die wei te banjeren :?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
rowenna

Bericht door rowenna » wo 16 jun 2010, 08:32

Goed van je.
Udo deed het het soms ook, vooral omdat ik hem er meesta uit haal om te gaan rijden, volgens mij denkt ie dan dat ie weer moet werken als ik hem de volgende dag wil gaan halen.
Maar ik heb het geluk dat ie me achterna komt als ik weg loop, ik loop dan met hem naar de stal en kan hem dan makkelijk een halster omdoen.
Ga hem lekker poetsen en geef iets lekkers en laat ik hem weer los.
Daarna kan ik hem zo pakken.
Sinds ik van iemand gehoord heb dat ik hem ook de wei uit moet halen voor alleen maar leuke dingen[brokjes, borselen, knuffelen.]en niet alleen om te gaan rijden, gaat het nu erg goed en komt hij bijna altijd als ik roep, want hij weet nu niet meer wat ik ga doen.
Word het rijden of gaan we leuke dingen doen, laat ik toch maar komen, want misschien gaan we wel weer leuke dingen doen[word dus rijden hihi].

Het kan ook zijn dat Vera een gruwelijke hekel heeft aan het insmeren met dat spul wat je gebruikt voor haar zomereczeem, mijn fries vond dat ook verschrikkelijk en liep dan ook weg, maar was gelukkig altijd makkelijk over te halen.
Friezen zijn niet zo slim als fjorden haha.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 16 jun 2010, 08:42

nee dat smeren vindt ze niet erg, ze vindt het zelfs heerlijk en staat helemaal te soezen.
Dat wegopen heeft ze altijd gedaan trouwens ook toen ik haar niet smeerde.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 16 jun 2010, 13:58

en vandaag gaf ze de "strijd" weer sneller op, na 10 minuten kon ik haar benaderen, kriebelen en een halster om doen *o/*

rowenna

Bericht door rowenna » wo 16 jun 2010, 14:57

Zo dat gaat goed, morgen loop je de wei in, doet paard een halster op en loopt met paard de wei weer uit en dat in 5 minuten.
Echt fijn voor je dat het beter gaat.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 16 jun 2010, 15:22

ja ik ben er ook heel blij mee dat het zo snel vooruit gaat *o/*

Vera

Bericht door Vera » do 17 jun 2010, 06:34

Kijk alleen niet vreemd op als je denkt dat je er bent, want het kan ook zo maar ineens weer de verkeerde kant omslaan.
Geef dan niet op en blijf op dezelfde voet doorgaan!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Keandra

Bericht door Keandra » do 17 jun 2010, 06:49

jep
blijven volhouden, nu zal het nog even beteren en al terug stoppen maar zelfde route blijven volgen en binnen de kortste keren heb je haar al na 5 minuten

je bent op de goede weg
*o/*
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 17 jun 2010, 07:11

@Sandrien: dat hou ik ook in mijn achterhoofd hoor, ik ga er ook open naartoe met het idee ik zie wel hoelang het duurt

Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 17 jun 2010, 14:50

ik vraag me dan toch altijd af wat zo'n paard denkt dat hij/zij zo weg blijft lopen....
in mijn ogen associeert je paard jou dus met iets negatiefs anders zou ze wel komen?!

misschien gewoon eens dagelijks erheen met eten/lekkers en kijken of het dan veranderd? gewoon verder weinig met haar doen?!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 17 jun 2010, 16:42

@Cindy, ze moet iedere dag de manen insmeren vanwege de eczeem (schrijf je het nu zo?).
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 17 jun 2010, 16:50

Cindy+Uniek schreef:ik vraag me dan toch altijd af wat zo'n paard denkt dat hij/zij zo weg blijft lopen....
in mijn ogen associeert je paard jou dus met iets negatiefs anders zou ze wel komen?!
En bedankt he? :? Ze doet dit al zolang ik haar heb hoor, dit heeft met haar verleden te maken

@Suzanne: je hebt het helemaal goed geschreven, let jij nou ook extra op sinds dat topic? :D

Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » do 17 jun 2010, 16:57

Cindy, ik heb meerdere malen met Vera en Claudia mogen werken. En ik weet zeker dat haar gedrag voortkomt uit algehele angst voor de mens. Niet specifiek naar claudia toe dus.
Volgende week ben ik de hele week bij clau, en ga haar dus ook weer helpen met vera. Ik wil kijken of ze stukjes verleden en angst durft los te gaan laten.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 17 jun 2010, 18:45

clau, ik bedoel dat ook echt niet negatief, maar het kan soms in kleine dingen zitten (zoals dat insmeren dus misschien) maar als ze jou aan positief zou koppelen, zou ze toch graag moeten komen?

heb jij niet zo'n deken om zodat je niet hoeft te smeren?

iets uit het verleden zou natuurlijk ook moeten kunnen veranderen als het wel goed gaat (denk ik dan)

ik probeer ook alleen maar mee te denken :j

bedoel hoeveel mensen zeggen niet 'ach dat doet hij altijd al' wil niet zeggen dat je niet verder kan zoeken naar een oorzaak om het te veranderen toch?!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 17 jun 2010, 19:00

dat smeren vindt ze heerlijk, ze staat dan echt helemaal te relaxen. Deken is geen optie met 5 andere paarden in de wei.

en zoals mieke al zegt gaan we volgende week eens kijken hoe we haar kunnen helpen

Maar het komt nogal erg hammerysk over zoals je het schrijft en ja die viel ff verkeerd bij mij

Esther

Bericht door Esther » do 17 jun 2010, 20:16

Dingen uit het verleden hoeven niet weg te gaan.. Jeskim heeft ook een rare tic. Waarschijnlijk is ze een poos gereden met een niet passend zadel/singel. Had het zadel erbij gekocht en ze had zich de eerste rit helemaal kapot gelopen bij de singel.. Ook al zit het nu perfect, ze blijft nog altijd naar die plek happen onder het rijden.. Dingen kunnen heel diepgeworteld zitten..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 18 jun 2010, 07:21

ja zo moet je bij Vera ook heel voorzichtig zijn met het zadel opleggen, daar heeft ze ook een tic aan overgehouden :?
Als je met het zadel aankomt dat verstrakt ze helemaal, het is sowieso bij haar een kwestie van rustig te werk gaan, als je haar te druk benaderd dan zie je haar verstrakken ;(

rowenna

Bericht door rowenna » vr 18 jun 2010, 20:17

Misschien zit daar wel het probleem, eigenlijk als ik ook al een beetje schreef met Udo.
Vera heeft misschien wel[en niet bij jou hoor]een nare ervaring gehad met rijden.
Als jij haar dan de wei uit wil halen assosieerd[weet niet of ik het goed schrijf :D ]zij dat misschien wel met het moeten rijden en dus pijn, ook al ben jij niet degene die haar pijn doet, maar het zit er gewoon helemaal ingeworteld bij haar, denk even mee hoor.
Wat denk zou dit een optie kunnen zijn.
Is wel erg moeilijk om er achter te komen natuurlijk, waarom ze dit doet, en weet ook zeker dat dieren nare ervaringen nooit meer vergeten, al ben je nog zo goed voor ze.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 18 jun 2010, 20:29

vanmiddag zo'n super momentje met haar gehad, ik was helemaal emo |(

Uiteraard moest ze even een rondje lopen, maar al snel stond ze stil en kon ik haar benaderen. Ik doe dat vanaf opzij en dan begin ik haar schoft te kriebelen (mag ze nog even denken of ze wil blijven staan), dan voel ik even in haar manen en dan doe ik het halster om.

Haar manen voelden goed, dus ik besloot haar eens niet mee de wei uit te nemen. Heb haar wat lekkers gegeven en het halster weer afgedaan. Normaal neemt ze een spurt en is ze weg, maar nu bleef ze staan. Ik ben haar gaan kriebelen op haar hals en een beetje knuffelen, toen ging ik haar op haar hoofdje kriebelen en ineens legde ze haar hoofd op mijn schouder. Wat er toen door me heen ging was gewoon super gaaf en zo hebben we even staan knuffelen, totdat ik ineens wat aan mijn hand voelde knabbelen, was Exel aan de andere kant bij haar komen staan en wilde ook liefde. :L

Ik zweef nog even verder op mijn roze wolkje hoor :+:

Plaats reactie